Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mye lavkarbobrød!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-11, 09:38   #26
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Dette er vel i beste fall en myte.

Lavkarbo er så mye mer en ketose, og ketose er ikke den eneste saliggjørende veien til en slank kropp. På tide folk får nesa ut av boka til Torkil og faktisk ser at det finnes mer en akkurat den ene måten å gjøre dette på.

Jeg synes det er en smule dumt når folk forfekter ketose og ketolysekuren som den eneste rette. Enhver må få velge sin vei til målet og så får de som sverger til minst mulig karbo få lov til det, uten at det gir de noen rett til å definere hva som er rett for andre.

Nå skrev jeg jo "ikke nødvendigvis ketose" da, tenkte på et generelt lavt karbohydratinntak enten man velger å være i ketose eller ikke. Altså at man ikke med engang legger seg til toppen av hva som kan defineres som lavkarbo hvis man vil raskt ned i vekt, kvitte seg med søtsug, osv. Etter det jeg har lest har jeg fått inntrykk av at det er det de fleste vil lykkes med, men hvis du mener dette er en ren myte skal jeg ikke påstå at du tar feil, altså. Bra flere kommer med innspill, og virker som du kan mye om dette

Å legge meg nær toppen av karbokrensa funker ikke for meg iallefall, annet enn for vedlikehold. Bare så det er sagt, funker det også dårlig for meg å ligge helt på bunnen, med tanke på vektnedgang. Men syns det er dumt når folk legger så alt for mye vekt på sin personlige erfaring (når det er snakk om hva som kanskje stemmer for flertallet, kontra en og annen), "nei, dette er jeg ikke enig i fordi det ikke funket for meg", liksom. Så skal ikke ta den ruta

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:48   #27
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Mye lavkarbobrød!

Jeg tror at veldig mange går veldig fort ned i vekt med ketolyse (eller av være i ketose), men jeg tror også det finnes mange veier til en sunn kropp. Etter å ha vært her inne en stund kan man bli svett av alle som mener at lavest mulig karbohydratinntak jo bedre, for mennesker er forskjellige og det som fungerer for noen fungerer ikke for alle.

Man kan heller ikke bare legge vektnedgang til grunn for valg av retning innen lavkarbo. Man må også se på personens ønsker, viljestyrke, livstil, bakgrunn osv. For de som er villige til å "ofre" mye, legge om hele livstilen sin og føler at dette er det beste vil jeg også anbefale ketose/ketolyse, men for mennesker som ikke ser seg råd til å endre for mye på for kort tid synes jeg en karboredusering er flott. Dersom det er brødet som er avgjørende for om man kan leve med en slik livstil så er det et valg den enkelte må ta.

Kanskje raser ikke denne personen ned i vekt, men siden dette ikke bør være en diett men heller en livstil så er trivsel og mulighet til fullførelse kanskje viktigere. For enkelte er alternativet å sprekke Ketolysekuren hver helg, miste motet og faktisk gi opp.

Jeg har tro på at enhver kostholdsomlegging til færre larbohydrater er bedre. Da bør vi berømme disse personene for det og ikke rakke ned på deres valg av antall karbohydrater. Vi bør heller ikke forfekte våres vei som en eneste sannhet, men heller råde personene ut fra de valg de tar. Respekt er noe vi burde legge til grunn for en hver kommunikasjon, også om mat.

Og forsåvidt er jeg ikke uenig med deg, jeg mener bare at en sannhet for en person kan være en usannhet for en annet

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:57   #28
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg tror at veldig mange går veldig fort ned i vekt med ketolyse (eller av være i ketose), men jeg tror også det finnes mange veier til en sunn kropp. Etter å ha vært her inne en stund kan man bli svett av alle som mener at lavest mulig karbohydratinntak jo bedre, for mennesker er forskjellige og det som fungerer for noen fungerer ikke for alle.

Man kan heller ikke bare legge vektnedgang til grunn for valg av retning innen lavkarbo. Man må også se på personens ønsker, viljestyrke, livstil, bakgrunn osv. For de som er villige til å "ofre" mye, legge om hele livstilen sin og føler at dette er det beste vil jeg også anbefale ketose/ketolyse, men for mennesker som ikke ser seg råd til å endre for mye på for kort tid synes jeg en karboredusering er flott. Dersom det er brødet som er avgjørende for om man kan leve med en slik livstil så er det et valg den enkelte må ta.

Kanskje raser ikke denne personen ned i vekt, men siden dette ikke bør være en diett men heller en livstil så er trivsel og mulighet til fullførelse kanskje viktigere. For enkelte er alternativet å sprekke Ketolysekuren hver helg, miste motet og faktisk gi opp.

Jeg har tro på at enhver kostholdsomlegging til færre larbohydrater er bedre. Da bør vi berømme disse personene for det og ikke rakke ned på deres valg av antall karbohydrater. Vi bør heller ikke forfekte våres vei som en eneste sannhet, men heller råde personene ut fra de valg de tar. Respekt er noe vi burde legge til grunn for en hver kommunikasjon, også om mat.

Og forsåvidt er jeg ikke uenig med deg, jeg mener bare at en sannhet for en person kan være en usannhet for en annet

Veldig bra skrevet.. Tror vi egentlig er ganske enige

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 12:45   #29
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

"Kroppsfettet brytes ned til ketonstoffer som blir kroppens viktigste kilde til energi når kroppen ikke tilføres karbohydrater. Denne forbrenningsmåten kalles KETOSE og medfører at kroppen oppløser sine fettlagre og forbrenner fettet. Dette kalles LIPOLYSE.
Og det er altså disse to ordene som gir navnet til keto-lyse-kuren"

Fra boka "Slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen, side 30.
Mer på sidene 71-73.

Takk Det var det jeg mente. Men det stod tidligere i denne tråden at:

"Kroppen produserer ketoner når du kommer under sånn 150 - 120 gram karbs pr. dag, derfor er det lavkarbo, i tillegg til at ett tradisjonelt kosthold ofte innebærer 3-4 hundre gram karbohydrater. "

Derfor stilte jeg sp.mål. 150-200 er vel litt høyt for å skille ut ketoner vel?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:56   #30
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk Det var det jeg mente. Men det stod tidligere i denne tråden at:

"Kroppen produserer ketoner når du kommer under sånn 150 - 120 gram karbs pr. dag, derfor er det lavkarbo, i tillegg til at ett tradisjonelt kosthold ofte innebærer 3-4 hundre gram karbohydrater. "

Derfor stilte jeg sp.mål. 150-200 er vel litt høyt for å skille ut ketoner vel?

Kroppen begynner å skille ut ketoner når det blir blir langt mellom måltidene også. 10-12 timer uten mat som jo ofte skjer på natta/morningen gjør at kroppen går tom for lett tilgjengelig karbo, og begynner overgangen til ketose. Ofte påpekes dette for å overbevise om at ketose ikke er noe farlig, men noe de fleste opplever ganske ofte, karbospisere også. Bruker man sticks ser man jo hvor mye utslaget (mørkheten) varierer, har man bare vært "innom" ketose en liten stund synker konsentrasjonen i blodet/tisset raskt.. Derfor mange mener det er tull å måle på morgenen, siden "alle" kan være i ketose da, og det er egentlig helt normalt.

Som jeg har forstått går dette med ketose og ketoner ut på at kroppen helst ikke vil frigi ketoner eller bruke ketoner som energi, hvis det fortsatt finnes overskudd av sukker i blodet, musklene eller levera. Først når alle "karbotankene" er tomme, vil kroppen motvillig slå over til "reservetanken" (kroppsfett/ketoner). Og hvor lang tid dette tar varierer etter aktivitet, hvor mye overskuddskarbo man har fått i seg i det siste, og andre individuelle variasjoner i hvordan kroppen funker.

Hvor mye karbo man kan få i seg før kroppen mener at den har et brukbart overskudd og kobler fra reservetanken varierer også ganske mye (hørt alt fra 15 til 50 gram). Dette er altså hvis man vil være i konstant "tung" ketose døgnet igjennom, ikke bare noen få timer av døgnet, og litt nå og da, som man kanskje vil oppleve på mer moderat lavkarbo. Da kan man også få utslag på prøver/sticks fordi ketonene ikke forsvinner fra blodet på sekundet når kroppen slutter å frigi dem.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:34   #31
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye lavkarbobrød!

Forresten.. Der løy jeg bittlitt, kom jeg plutselig på. Karbo (glykogen) lagret i musklene blir i musklene til de er brukt opp, kroppen kan ikke bruke disse som "drivstoff" for andre organer selv etter du kommer i ketose. Det er karbene i blodet og levera som må brukes opp først. Derfor man kan fortsette å miste vannvekt selv etter man har kommet i ketose hvis man er inaktiv (karbo i musklene binder vann). Litt utenfor det som ble spurt om, men måtte bare rette litt på meg selv

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:48   #32
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Hvor mye karbo man kan få i seg før kroppen mener at den har et brukbart overskudd og kobler fra reservetanken varierer også ganske mye (hørt alt fra 15 til 50 gram).

Har det noen betydning i denne sammenheng hvor fordelt man får i seg denne karboen? Når jeg for eksempel spiser et eple utpå ettermiddagen (som jeg nettopp gjorde), vil dette ha en større påvirkning på ketosen enn om jeg hadde fordelt disse 18 grammene med karbohydrater utover dagens måltider? Dvs mye på en gang kontra litt til hvert måltid? Har det noe å si?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 15:30   #33
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Har det noen betydning i denne sammenheng hvor fordelt man får i seg denne karboen? Når jeg for eksempel spiser et eple utpå ettermiddagen (som jeg nettopp gjorde), vil dette ha en større påvirkning på ketosen enn om jeg hadde fordelt disse 18 grammene med karbohydrater utover dagens måltider? Dvs mye på en gang kontra litt til hvert måltid? Har det noe å si?

Ja, jeg tror nok fordelingen har litt å si... Men er jo også individuelt hvor mye karbo en tåler per måltid før man kommer utav ketose. Har du dagsrasjon på 18 gram karbo og spiser hele denne på ett måltid, vil blodsukkeret stige mye mer betydelig enn hvis du fordelte disse grammene på f.eks. 4-5 måltider. 3-4 gram karbo "pakket inn" i masse fett og protein har ganske ubetydelig påvirkning på blodsukkeret, i forhold 18 gram med relativt høy GI karbo fra ett eple. Men hvis kroppen er skikkelig "karbosultet" fra før av og resten av dagen tar det jo ikke lange tida før disse 18 grammene er brukt opp. Som sagt er det individuelt hvor stor "krise" dette innebærer, men å unngå store blodsukkerstigninger er alltid en fordel for å opprettholde ketosen. Næring til hjernen er alltid øverste prioritet for kroppen, og bare den greier å bruke opp et veldig greit antall karbohydrater dagen igjennom hvis du bare fordeler de jevnt, så kroppen ikke får for seg at den plutselig har et overskudd.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 16:02   #34
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Har det noen betydning i denne sammenheng hvor fordelt man får i seg denne karboen? Når jeg for eksempel spiser et eple utpå ettermiddagen (som jeg nettopp gjorde), vil dette ha en større påvirkning på ketosen enn om jeg hadde fordelt disse 18 grammene med karbohydrater utover dagens måltider? Dvs mye på en gang kontra litt til hvert måltid? Har det noe å si?

Ja, det har å si gjennom insulinsvingninger. Er du følsom for karbohydrater er det bedre å dele eplet i båter og spise en båt til hvert måltid, for å sette det på spissen.
For andre, mindre følsomme vil det ikke ha noe å si i praksis.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 21:49   #35
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mye lavkarbobrød!

OK! Det virker ikke som jeg er så veldig følsom for denslags. Mine karbohydrater består av to frukt til dagen, pluss det jeg får i meg via grønnsaker etc. Så jeg ligger og svinger mellom 50 og 70 gram pr dag, og tar stort sett av 6-800 gram hver uke. Jeg vurderer å kutte ut frukten om vekten skulle stoppe opp, men nå går det såpass greit at jeg egentlig ikke ønsker å gå fortere ned. Så da får frukten henge med en stund til. Jeg spiste disse to fruktene også før jeg begynte på lavkarbo, men jeg merker jo at jeg ikke har like stort behov for disse som mellommåltider nå lengre da..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:02   #36
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Kroppen begynner å skille ut ketoner når det blir blir langt mellom måltidene også. 10-12 timer uten mat som jo ofte skjer på natta/morningen gjør at kroppen går tom for lett tilgjengelig karbo, og begynner overgangen til ketose. Ofte påpekes dette for å overbevise om at ketose ikke er noe farlig, men noe de fleste opplever ganske ofte, karbospisere også. Bruker man sticks ser man jo hvor mye utslaget (mørkheten) varierer, har man bare vært "innom" ketose en liten stund synker konsentrasjonen i blodet/tisset raskt.. Derfor mange mener det er tull å måle på morgenen, siden "alle" kan være i ketose da, og det er egentlig helt normalt.

Som jeg har forstått går dette med ketose og ketoner ut på at kroppen helst ikke vil frigi ketoner eller bruke ketoner som energi, hvis det fortsatt finnes overskudd av sukker i blodet, musklene eller levera. Først når alle "karbotankene" er tomme, vil kroppen motvillig slå over til "reservetanken" (kroppsfett/ketoner). Og hvor lang tid dette tar varierer etter aktivitet, hvor mye overskuddskarbo man har fått i seg i det siste, og andre individuelle variasjoner i hvordan kroppen funker.

Hvor mye karbo man kan få i seg før kroppen mener at den har et brukbart overskudd og kobler fra reservetanken varierer også ganske mye (hørt alt fra 15 til 50 gram). Dette er altså hvis man vil være i konstant "tung" ketose døgnet igjennom, ikke bare noen få timer av døgnet, og litt nå og da, som man kanskje vil oppleve på mer moderat lavkarbo. Da kan man også få utslag på prøver/sticks fordi ketonene ikke forsvinner fra blodet på sekundet når kroppen slutter å frigi dem.

Tusen takk, så flink du er til å forklare. Nå skjønner jeg mye mer!!!

Men, er det ikke da lurt å pøse på med mat tidlig på dagen, og ikke spise etterpå, slik at kroppen får mange timer med pause fra mat og dermed forbrenner mer?

Og en annen ting... du sier at "Som jeg har forstått går dette med ketose og ketoner ut på at kroppen helst ikke vil frigi ketoner eller bruke ketoner som energi, hvis det fortsatt finnes overskudd av sukker i blodet, musklene eller levera"... Betyr det at om jeg får i meg sukker midt på dagen, og kroppen er i ketose, at jeg avbryter prosessen?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:53   #37
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk, så flink du er til å forklare. Nå skjønner jeg mye mer!!!

Men, er det ikke da lurt å pøse på med mat tidlig på dagen, og ikke spise etterpå, slik at kroppen får mange timer med pause fra mat og dermed forbrenner mer?

Og en annen ting... du sier at "Som jeg har forstått går dette med ketose og ketoner ut på at kroppen helst ikke vil frigi ketoner eller bruke ketoner som energi, hvis det fortsatt finnes overskudd av sukker i blodet, musklene eller levera"... Betyr det at om jeg får i meg sukker midt på dagen, og kroppen er i ketose, at jeg avbryter prosessen?

Det med å "pøse på" med mat innen et gitt tidsrom på dagen er det faktisk mange som gjør, med stor suksess. Nettopp for å tvinge kroppen til å bruke reservetanken litt hver dag. Det kalles oftest "periodisk faste", tror det finnes noen tråder her inne om det allerede. Har egentlig stor tro på dette i kombinasjon med lavkarbo, og vurderer å teste en form for slik faste selv etterhvert, sånn bare for å ha testet det. På "ekstrem" lavkarbo hvor du uansett er i ketose hele døgnet tror jeg ikke dette har så mye for seg egentlig, er hardt nok for kroppen å gå over til å bruke fett som hovedenergi, til at det virker fornuftig for meg å fylle på energi så sjeldent i tillegg.

Med sukker mener jeg den typen sukker som alle karbohydratene du spiser blir omgjort til i kroppen. Som jeg skrev kommer det an på hvor sensitiv kroppen din er, og hvor mye sukker/karbo du spiser. Er ikke slik at sukker nødvendigvis er så forferdelig mye "verre" enn andre karbohydrater når det gjelder å holde seg i ketose heller da. Fordelingen og total-GI på måltidene kan ha litt å si, men karbo er karbo (sånn stort sett). Har du en grense på 20g og spiser alle disse i form av sukkertøy blir det jo ikke plass til grønnsaker og meieriprodukter da, så det bør uansett unngåes.

Etterhvert som kroppen blir flinkere til å bruke ketoner som energi, opplever mange at de blir mindre sensitive enn de var i begynnelsen, og kan spise mer karbo per måltid. Når kroppen blir vant til å bruke ketoner og stoler på at du gir den energi fra fett og protein så det holder i massevis, blir den mindre "karbosulten". Sånn som vi lever i dag er jo de færreste kropper noe særlig trent på å bruke ketoner som energi og får litt "panikk" i begynnelsen, selv om det egentlig er helt naturlig. Størrelsen på "reservetanken" kan jo fort bety liv eller død i naturen.. Så kroppen vil helst ikke frigi drivstoff av den med mindre den må, og stoler på at den ikke kommer til å trenge den for å overleve.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:19   #38
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye lavkarbobrød!

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Det med å "pøse på" med mat innen et gitt tidsrom på dagen er det faktisk mange som gjør, med stor suksess.

Tusen takk igjen

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød hos.. klinkekula Lavkarbo generelt 14 24-06-11 17:23
Lavkarbobrød Gualo Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 10-02-11 14:53
Lavkarbobrød? Sissi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 30-05-10 21:02
Lavkarbobrød m.f Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 04-01-10 09:50
Lavkarbobrød Citami Ketolysekuren 1 04-02-09 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no