Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-12, 01:42   #15976
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når man kommer til det punktet at man innser at man absolutt må forandre seg fordi væremåten vår sårer / skader andre, så klarer man og forandre seg.
Klarer man ikke og forandre seg da, så har man ikke forstått hvor skadelig en selv er for andre.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 19-08-12, 08:30   #15977
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg snakker ikke primært om f.eks kosthold denne gangen. Men større ting som kanskje påvirker andre mer enn en selv. At selv om man vet man sårer andre klarer man ikke bryte sirkelen. Eller er det faktisk mulig? Eller er det derfor det er vanskelig, fordi det ikke i første rekke går ut over en selv?

Jo, jeg mener det - og skjønte at det ikke var kosthold første gangen jeg svarte også. Saken er det at uansett hva man må jobbe med så er det først og fremst viljen man må dreie først. Har man ikke viljen til endring skjer det ikke, men har man viljen så er det mulig. Selv da vil man feile, men forhåpentligvis mer og mer sjelden.

Og ... det er en god begynnelse å snakke ut om det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 19-08-12, 09:12   #15978
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Moren min har en eldgammel Samsung-telefon som man ikke kan koble til pc etc. med ledning, gå på nettet med etc. Hun har også verdens verste ringelyder på nevnte telefon, bare sånne spacy greier som var kult for fjortisene da den ble kjøpt for sånn ca. 143 år siden. Hun ønsker seg desperat en ny ringetone, men det må vel være en sånn som sendes med mms? Hvor finner man slike i dag?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 19-08-12, 11:51   #15979
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Moren min har en eldgammel Samsung-telefon som man ikke kan koble til pc etc. med ledning, gå på nettet med etc. Hun har også verdens verste ringelyder på nevnte telefon, bare sånne spacy greier som var kult for fjortisene da den ble kjøpt for sånn ca. 143 år siden. Hun ønsker seg desperat en ny ringetone, men det må vel være en sånn som sendes med mms? Hvor finner man slike i dag?

Forsøk å google polyfoniske ringetoner......?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-08-12, 17:48   #15980
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg var på en tyrkisk restaurant nå nylig, og spiste kyllingspyd med salat. Det kyllingspydene var nydelige! Det var marinert i ett eller annet. Noen som har tips om gode oppskrifte til slik marinade? DVS kyllingmarinade med tyrkisk vri?

Lurer også på om noen har peiling på Tofu... Kjøpte en pakke i dag, men ander ikke hvordan jeg skal bruke den...

Noen som vet?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 19-08-12, 19:34   #15981
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet?

Litt vanskelig å uttale seg om tyrkisk kyllingmarinade uten å vite mer om hvilken type det var. Var den yoghurtbasert? Syrlig? Sterk? Noe du kan gjenkjenne om du googler "turkish chicken marinade"?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 20-08-12, 11:32   #15982
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tok opp rimmad sidfläsk på torsdag, som av ymse grunner aldri ble spist. Det har ligget i vakumpakke i kjøleskap siden da. Kan det spises i dag?
Vet at jeg kan lukte på det osv, men kan noen synse litt om det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-08-12, 11:36   #15983
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tok opp rimmad sidfläsk på torsdag, som av ymse grunner aldri ble spist. Det har ligget i vakumpakke i kjøleskap siden da. Kan det spises i dag?
Vet at jeg kan lukte på det osv, men kan noen synse litt om det?

Jeg hadde spist det dersom det består luktetesten.

1) Det er salt
2) Det er vakumpakket
3) Det har bare vært oppe i 4 dager...


Vi har åpnet flesk i kjøleskapet lenger enn det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-08-12, 12:11   #15984
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg hadde spist det dersom det består luktetesten.

1) Det er salt
2) Det er vakumpakket
3) Det har bare vært oppe i 4 dager...


Vi har åpnet flesk i kjøleskapet lenger enn det.

Samme som jeg tenker. (Men jeg har vært i overkant avlsappet i forhold til sånt før, og fått kjenne det, så ville bare jsekke hva andre mener )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-08-12, 18:41   #15985
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Litt vanskelig å uttale seg om tyrkisk kyllingmarinade uten å vite mer om hvilken type det var. Var den yoghurtbasert? Syrlig? Sterk? Noe du kan gjenkjenne om du googler "turkish chicken marinade"?

Vet du hva, jeg glemmer helt at det finnes google jeg!! Jeg har funnet noen oppskrifter der... Takk

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 20-08-12, 18:47   #15986
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sminketips...


Jeg har brukt Christian Dior sin fundation (krem) en stund, og er veldig fornøyd med den. Men den er veldig dyr, så jeg lurer på om noen her med peilig på sminke, kan anbefale en billig en... en som ikke tetter igjen huden, eller som gir kviser... har normal hud.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 20-08-12, 18:51   #15987
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Sminketips...


Jeg har brukt Christian Dior sin fundation (krem) en stund, og er veldig fornøyd med den. Men den er veldig dyr, så jeg lurer på om noen her med peilig på sminke, kan anbefale en billig en... en som ikke tetter igjen huden, eller som gir kviser... har normal hud.

http://www.laminerals.com/Mineral-Foundation_c_8.html <- den.

Fritt for alle mulige uhumskheter som nær sagt ALLE flytende foundationer (og alle de som selges på cubus/H&M/lindex etc) har.

Noen er fornøyde med ID/bare minerals, men det inneholder visst også et stoff som kan være allergifremkallende. Jeg ville gått for LA Minerals om jeg skulle kjøpt ny i dag i hvert fall....

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 21-08-12, 08:11   #15988
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Sminketips...


Jeg har brukt Christian Dior sin fundation (krem) en stund, og er veldig fornøyd med den. Men den er veldig dyr, så jeg lurer på om noen her med peilig på sminke, kan anbefale en billig en... en som ikke tetter igjen huden, eller som gir kviser... har normal hud.

Dersom du vil ha en god foundation som sitter godt og er ren for de aller fleste uhumskheter anbefaler jeg deg Jane Iredale sin. Det er en av de aller beste på det norske markedet og er basert å naturlige mineraler og planteoljer. Denne finnes også mineralsminke under navnet Fedora og den får du på apotek som selger sminke. Den koster jo litt, men min foundation har vart leeeenge nå og jeg blir ikke tørr i huden av den - Jippi. Ellers er det jo diverse merker å finne på nettet i utlandet, men ikke alle er like rene selv om de markedsføres slik og jeg har prøvd mange forskjellige.

Jeg er ekstremt ømfintlig i huden og må være veldig nøye og sverger nå kun til Jane Iredale makeup. ID bør du være forsiktig med for den inneholder bismuthoksid (fremdeles) og det kan gi allergiske reaksjoner, tette porer, gi grå hud m.m.

Edit: Jeg betalte 300 kr for et starterkit med JI mineralfoundation. Det var primer, foundation, rouge, lipgloss, fuktighetsspray og børste i en nydelig liten sminkeveske som er laget av gjenvunnet materiale. Jeg sminker meg i snitt 5 dager i uka, kjøpte dette i midten av mai og har mye igjen ennå. Har nettopp kjøpt ny primer da

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-08-12, 09:27   #15989
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Sminketips...


Jeg har brukt Christian Dior sin fundation (krem) en stund, og er veldig fornøyd med den. Men den er veldig dyr, så jeg lurer på om noen her med peilig på sminke, kan anbefale en billig en... en som ikke tetter igjen huden, eller som gir kviser... har normal hud.

Hvilken av de flytende fra Dior er det du bruker? Greit å vite, hvis vi skal foreslå en med samme egenskaper/kvaliteter.


På Feelunique.com har de masse flyende foundations til langt lavere pris en i norsk parfymeri, de betaler også tilbake moms og fortollingsavgift hvis du sender dem kvitteringen for det du har betalt når du har hentet pakken på postkontoret. Kan anbefale disse varmt:

http://www.feelunique.com/p/Lancome-...oundation-30ml

http://www.feelunique.com/p/Yves-Sai...oundation-30ml

http://www.feelunique.com/p/Clarins-...ion-SPF15-30ml

Og, hvis du vil ha en virkelig grisebillig en:

http://www.feelunique.com/p/Rimmel-L...oundation-112g


Feelunique har, som du ser, sommersalg nå i tillegg, så alt er ekstra billig. Er du usikker på farge kan du jo teste i parfymeri først.


Ang. dette med ulumskheter i flytende foundation- så lenge man er nøye med å fjerne sminke om kvelden er virkelig ikke vanlig flytende foundation særlig farlig. Mineralsminke ble hypet sinnsvakt opp for endel år siden, og mange tviholder forsatt på at det er så mye bedre, men...selv merket jeg ikke en puck forskjell på huden da jeg gikk over fra vanlig flytende foundation til mineralsminke, heller ikke noen forskjell da jeg gikk over til flytende igjen flere år senere.

Tradisjonell flytende foundation holder dessuten mye bedre, og er mine søl og pes å påføre.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 21-08-12, 09:28   #15990
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Forsøk å google polyfoniske ringetoner......?

Takk!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 21-08-12, 09:58   #15991
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for sminketisp dere!! Flott med slike tilbakemeldinger!!

Jeg bruker nå: Capture Totale Sérum de teint Dior. Og så bruker meg I.d. sin fundtion med solfaktor 30 i, i tillegg...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 21-08-12, 10:16   #15992
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva gjør man med liktorner som ikke en gang acetylsyreplaster kan ta knekken på ...?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-12, 10:29   #15993
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva gjør man med liktorner som ikke en gang acetylsyreplaster kan ta knekken på ...?

Kjerringråd: Ta vanlig matolje på et plaster/gasbind og strø på godt med salt. Legg dette på liktorna og forbind godt. La virke et par dager, skyll og repeter så lenge det er nødvendig. ( har ikke prøvd sjøl, men ei venninne sverger til dette)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 21-08-12, 10:30   #15994
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva gjør man med liktorner som ikke en gang acetylsyreplaster kan ta knekken på ...?

Lar legen fjerne dem!
Er uhyggelig vondt å sette bedøvelsen. Resten er ikke plagsomt i det hele tatt.
Fikk fjernet en for 15 år siden ca og har ikke merket noe til den i ettertid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-08-12, 10:58   #15995
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kjerringråd: Ta vanlig matolje på et plaster/gasbind og strø på godt med salt. Legg dette på liktorna og forbind godt. La virke et par dager, skyll og repeter så lenge det er nødvendig. ( har ikke prøvd sjøl, men ei venninne sverger til dette)

Det kan jeg jo prøve.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Lar legen fjerne dem!
Er uhyggelig vondt å sette bedøvelsen. Resten er ikke plagsomt i det hele tatt.
Fikk fjernet en for 15 år siden ca og har ikke merket noe til den i ettertid!

Og om det ikke funker, så blir det vel legen. Nå er det rett før jeg ikke klarer å gå normalt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-12, 14:37   #15996
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk fjernet liktorn hos legen; bedøvelsesprøyter er jo aldri gøy, men det gikk helt fint uten store smerter. Gikk på jobb to timer etterpå uten problemer.

Et husråd er og skjære opp et blad av takløk, feste med saftsiden inn mot såret og ha det der natten over. Morgenen etter fjernes takløken og i beste fall kan liktornen fjernes uproblematisk, men om ikke det går, gjentar man det samme i et par netter til.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 21-08-12, 14:43   #15997
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grønnsåpevann myker opp og desinfiserer, ville kanskje prøvd det også?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-08-12, 14:44   #15998
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grønnsåpe hjelper ikke på en allerede eksisterende liktorn, men er en fin måte og forhindre dem på, etter min erfaring

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 21-08-12, 14:50   #15999
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Grønnsåpe hjelper ikke på en allerede eksisterende liktorn, men er en fin måte og forhindre dem på, etter min erfaring

Ja, jeg tenkte det hindret videre utvikling evt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-08-12, 18:22   #16000
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg fikk fjernet liktorn hos legen; bedøvelsesprøyter er jo aldri gøy, men det gikk helt fint uten store smerter. Gikk på jobb to timer etterpå uten problemer.

Et husråd er og skjære opp et blad av takløk, feste med saftsiden inn mot såret og ha det der natten over. Morgenen etter fjernes takløken og i beste fall kan liktornen fjernes uproblematisk, men om ikke det går, gjentar man det samme i et par netter til.

Hmm, takk for tips, men hva er takløk?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Grønnsåpevann myker opp og desinfiserer, ville kanskje prøvd det også?

Funker ikke. Jeg holder ellers på å prøve å bli snillere med føttene mine. Men akkurat liktorner ligger veldig til familien ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no