Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvordan ser dette ut ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-07, 08:02   #1
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Hvordan ser dette ut ?

Idag prøver jeg å tenke litt nytt....

Frokost : havrgrøt med mager kesam, kanel og søtningstoff+ eplejuice
mellom: gulrot, yoplait 0,1 og mandler
Lunsj: Vollbrotbrød (1 skive), smør og kokt egg + te
mellom: eple, yolait 0,1% og mandler
middag: 200 gram kjøtt, 200 gram grønnsaker, bittelitte granne ris og evt saus(vet ikke hva jeg får servert skal bort )
Kvelds: omlett med paprika, tomater, sopp (stekt i olivenolje)og kesam, mager smørost eller mager gulost.

Er helt nybegynner og må bare prøve meg fram og se hva jeg kan leve med i hverdagen.


Gi meg litt tilbakemelding på dette....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:38   #2
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ser dette ut ?

Noen... gi henne tilbakemeldinger da

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 11:56   #3
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Hvordan ser dette ut ?

Jucie hører vel egentlig ikke til i noen lavkarbofilosofi tror jeg.
Å du burde se etter noe annet å spise enn havregrøt. Hva med eggeretter, smoothie eller frokostpannekake?
Ris trenger man jo ikke så lenge man har grønnsaker.
Vollbrotbørd vet jeg ikke noe om, er det lavkarbo? Om ikke så kan du jo lage ditt eget brød. Lindberg anbefaler lite brød og melkeprodukter, så prøv å ikke spis det hverdag. Gulrot er også ikke helt lavkarbo.
Du kan jo vurdere om du virklig trenger det ene mellommåltidet.

Håper dette hjalp deg litt



Har du lest Lindberg boksa forresten??

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 12:12   #4
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Hvordan ser dette ut ?

Havregrøt er nok ok på Lindberg - har ikke smakt den med kesam, men med cottage cheese er den kjembegod (cc innhloder endel proteiner og lite karber). Vet ikke om eplejuice er så bra, ville nok spist et vanlig eple isteden. Ellers skal du passe på så du ikke får i deg for mye korn og høy-karbo mat - så dersom du har havregrøt til frokost skal du passe på hva du spiser til lunsj og middag (ikke brød og ris/pasta o.l). Spiser du derimot omelett o.l. til frokost kan du spise litt brød til lunsj eller litt ris/pata til middag. Lag deg en god salat til lunsj??

Ellers er mellommålet ditt ok: rå gulrot er lov på Lindberg (inneholder mindre karber når den ikke er kokt) og sammen med 0,1% og nøtter blir det et bra mellommål.

Lykke til videre

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 12:15   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser dette ut ?

Er enig med Ninja her...

Og ikke lettprodukter anbefales(jeg går ketolyse) bruk feite produkter.. Fett forbrenner fett...
Bytt ut juicen med vann(ev litt fun light viss du må ha smak)

Det er en super oppskrift som Ziggy la inn på Optimal Ernering: Polarbrød/lapper. Den kan brukes til masse. Kjempegodt under pålegg...
Jeg spiser endel av frokostpannekake, den er god og mettende.
Når du bruker paprika, bruk grønn, den er minst karber i...

Sjekk ut oppskriftene på forumet her... Masse gode ideer...
Si fra viss du trenger mer hjelp/info... Vi skal hjelpe så godt vi kan.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 13:54   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan ser dette ut ?

[quote=Pipp;232486]Idag prøver jeg å tenke litt nytt....

Frokost : havrgrøt med mager Ville holdt meg til ekte produkter jeg..Altså ikke lett....kesam, kanel og søtningstoff+ eplejuice Juice drikker jeg aldri...
mellom: gulrot gulrøtter er ikke lov på ketolyse iallefall..., yoplait 0,1 og mandler
Lunsj: Vollbrotbrød Hmm..Litt mye karber?(1 skive), smør og kokt egg + te
mellom: eple, yolait 0,1% og mandler
middag: 200 gram kjøtt, 200 gram grønnsaker, bittelitte granne ris Hmm..og evt saus(vet ikke hva jeg får servert skal bort )
Kvelds: omlett med paprika, tomater, sopp (stekt i olivenolje)og kesam, mager?? smørost eller mager?? gulost.

Er helt nybegynner og må bare prøve meg fram og se hva jeg kan leve med i hverdagen.


Gi meg litt tilbakemelding på dette....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 14:48   #7
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Hvordan ser dette ut ?

Jeg regnet med at det er Fedon du følger, står det i kostholdsfilosifien din iallefall?

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 16:00   #8
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hvordan ser dette ut ?

ja,er det fedon Lindberg du føljer ska vi ju gi råd etter det, og ingenting annet

Syns det ser bra ut,men tenk på att du bare ska spise en porsjon av pasta,ris,brød osv var dag. ikke grøt til frokost og brød til lunsj og ris til middag..

Gulerøtter er lov på lindberg
Men epplejuice skulle jag holde mig borte bra..inneholder ofte mye sukker..

Har du lest startråden for linberg her inne? Att lese en av hans bøker er også ett måste viss du ska lykkes..
lykke til

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 13:20   #9
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser dette ut ?

Hei takk for svar.....
Jeg tror jeg på riktig vei nå.....

Jeg spiser kun et måltid med brød,pasta, ris o.l

Frokost: omlett eller polarbrød (ziggy sine), Grøt
lunsj: polarbrød (ziggy) eller vollkornbrot eller middagsrester
middag: kjøtt, fisk, grønnsaker (brokkoli, wok, blomkål o.l ) og salat ved siden av og evt litt saus
kvelds: Noe med egg eller middagsrester.

har jeg grøt til frokoat blir det polarbrød eller middagsrester til lunsj og omvendt

mellommåltider : yolplait 0,1 , gulrot, eple og mandler

Drikker vann på morgen og 2 liter på jobben.

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 13:52   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser dette ut ?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og ikke lettprodukter anbefales(jeg går ketolyse) bruk feite produkter.. Fett forbrenner fett...

Ikke på lindberg... Ikke så mye lett produkter helst, men ikke så mye fett som dere spiser heller. Lettrømme, kesam, naturell youghurt, rømmekolle osv.
Lettgulost heller enn vanlig er faktisk helt riktig.

Og det her er faktisk en av de tingene jeg syns er litt vanskelig her inne, at ting er veldig rettet mot dette med masse fett og ikke lettprodukter osv. For oss som følger GI tankegangen så må vi være ekstra varsomme med hvilke råd vi følger og hvilke vi ikke kan følge... så viktig å sjekke filosofien til den man svarer har jeg lært (the hard way....)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Ny på dette greiene her, har noen spørsmål :) albester Lavkarbo generelt 44 26-03-05 01:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no