Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkerfri sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-07, 14:06   #1
cariell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 47
Innlegg: 12
cariell er på en erverdig vei

Sukkerfri sjokolade

Jeg er litt bekymret for påsken, og for de fristelsene dette medfører i forhold til snop og godterier.
Er det noen her som vet om det er greit å spise sukkerfri sjokolade når man er på ketolysekuren? F.eks Cavalier, som man får kjøpt på helsekost?
Har lest et sted at man kan spise baconsvor, baconsnack. Stemmer det?

Vil gjerne forsikre meg om at det er greit før jeg spiser det...

Vil samtidig takke for et meget bra forum. Veldi mange bra innlegg, og stemningen her er skikkelig bra.
Mange har lagt ut gode oppskrifter, har prøvd noen og disse var helt supre!

cariell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 15:48   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerfri sjokolade

Det beste er å holde seg unna alt som er sukkerfritt. Baconsnack kan du spise. Nøtter kan du også spise men pass på mengden. Hvis du må ha søtt så prøv en mørk sjokolade (70 eller 86 %)

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 17:13   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri sjokolade

Hei
Sukkerfri sjokolade kan gi veldig mye mageknip og diarre. Dessuten er det bra hvis man legger av seg vanen med noe søtt som kos. Kos med kjæresten, en halvtime i solveggen en god bok eller alt annet enn det som er årsak til at du er på slankeren.
God Påske.

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 18:55   #4
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Sukkerfri sjokolade kan gi veldig mye mageknip og diarre. Dessuten er det bra hvis man legger av seg vanen med noe søtt som kos. Kos med kjæresten, en halvtime i solveggen en god bok eller alt annet enn det som er årsak til at du er på slankeren.
God Påske.

Torkil

Må bare si jeg har fått erfart dette med diaree og sukkerfri sjokolade i dag! Var på kaffebesøk i dag, og venninnen min hadde da kjøpt en Cavalier sjokolade med bare 2 gr karbis i! Så av ren høflighet og litt nysgjerrigehet så spiste jeg 3 biter av den!
Og hele kaffebesøket endte med et veldig laaangt dobesøk noen timer etter at jeg hadde spist den!
Så ikke noe mere sjokolade på meg! Selv om det smakte veldig godt!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:22   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av annemerete, her.

Må bare si jeg har fått erfart dette med diaree og sukkerfri sjokolade i dag! Var på kaffebesøk i dag, og venninnen min hadde da kjøpt en Cavalier sjokolade med bare 2 gr karbis i! Så av ren høflighet og litt nysgjerrigehet så spiste jeg 3 biter av den!
Og hele kaffebesøket endte med et veldig laaangt dobesøk noen timer etter at jeg hadde spist den!
Så ikke noe mere sjokolade på meg! Selv om det smakte veldig godt!

Da skal IKKE det prøves i påsken nei.. He he...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 21:15   #6
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri sjokolade

Slik ble jeg også første gangen, men nå reagerer jeg ikke i det hele tatt.
Minuset er vell heller at jeg får lyst på mer, jeg som var "avruset" fra sjokolade

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:10   #7
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Sukkerfri sjokolade

Jeg har forsøkt flere produkter som f.eks. sukkerfri sjokolade, som istedet inneholder maltitol. Tror ikke jeg venner meg til maltitol gitt... Bitte små biter med godt mellomrom går greit, men med en gang jeg tar en litt mer normal bit -> do!
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:14   #8
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri sjokolade

Akuratt nå skulle jeg ønske det var meg for jeg er bare oppblåst og VIL på do nå...
Har spist masse maltitol i dag, men det "virker ikke" lengre.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:35   #9
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Sukkerfri sjokolade

åhh.. tror jeg skal kjøpe denne sjokoladen på lørdag jeg.. hehe.. så kanskje jeg klarer komme meg på do...

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 04:38   #10
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri sjokolade

Ikke vær for optimisk...
Første gangen fikk jeg virkelig gått på toalettet, men nå virker det som om det har omvendt effekt...er bare oppblåst.
Men den er så god at den er verdt et forsøk

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 10:03   #11
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri sjokolade

Etter min ganske så voldsomme dobesøk på tirsdag så var jeg fast bestemt på at jeg ikke skulle spise noe mere Cavalier! Men allikevel så kjøpte jeg en på onsdag! Spiser 1 bit om kvelden, og det går helt greit! Men noe større mengder enn det tør jeg ikke!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 10:13   #12
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri sjokolade

1 bit = 1 bar, 1 rute eller en slik bit med fyll inni?
Bare lurer

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 10:21   #13
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

1 bit = 1 bar, 1 rute eller en slik bit med fyll inni?
Bare lurer

En bit med fyll, mocca heter den! Så har sjokoladen lenge da!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 10:28   #14
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri sjokolade

ok, det er faktisk den eneste jeg ikke har smakt utenom marsjipanen som jeg ikke får tak i og de som inneholder gluten.
Liker best den vanlige mørke sjokoladen, men mokkamå nok prøves
Har du smakt de med pistasj fyll?

(Tror jeg har PMS...plutselig veeeeldig hekta på cavalier, vond i kroppen og har lagt på meg )

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 10:31   #15
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

ok, det er faktisk den eneste jeg ikke har smakt utenom marsjipanen som jeg ikke får tak i og de som inneholder gluten.
Liker best den vanlige mørke sjokoladen, men mokkamå nok prøves
Har du smakt de med pistasj fyll?

(Tror jeg har PMS...plutselig veeeeldig hekta på cavalier, vond i kroppen og har lagt på meg )

Nei, tror ikke de har den i helsekostbutikken. Hadde jeg sett den så hadde jeg nok kjøpt den! Pistasj er jo så godt! Nam!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 10:56   #16
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri sjokolade

Jeg har kjøpt den i flere helsekostbutikker, så det var litt rart.
Spør etter den!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 11:17   #17
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri sjokolade

Ja, det skal jeg jammen gjøre! Takk for tipset!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 13:23   #18
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri sjokolade

har væt på nippet til å kjøpe den flere ganger... men samtidig tør jeg ikke.... har ikke lyst å fly flere ganger på do ....

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:01   #19
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri sjokolade

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri sjokolade Alfie Lavkarbo generelt 10 20-04-11 08:07
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 22:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 20:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no