Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Blir en smule redd ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-10, 10:45   #1
Sushi
Juniormedlem
 
Sushi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 20
Sushi er på en erverdig vei
Red face

Blir en smule redd ...

Hei!
Har nå levd på lavkarbo siden 4.januar, men mye prøving og feiling.
Fant tilslutt ut at ketolyse-kuren er noe for meg-så nå har jeg vært i ketose i to dager!! Veldig gøy å se at vekta endelig begynner å slippe og også artig å kjenne på kroppen at ja!, nå er jeg i ketose! (tanke på kløe i huda, hodepine, litt skjelven, og ekkel smak i munnen)
men....det som bekymrer meg er hjertebank... fått det bare på kvelden og føler meg da i forferdelig ekkel form. I går kveld føltes det ut som jeg kom til å besvime, kjente jeg ble litt redd og gumla i meg 10 g 70%sjokolade-var redd blodsukkertet var på 2 eller noe heiv og innpå magnesium og mye vann og følte det hjalp, men var fortsatt noen ekkle dunk etter at jeg hadde lagt meg.

Vil dette gå over? og er det helt harmløst? vet jo at hjertebank ikke er farlig, men er det et varsel om noe?

Skal til å bestille start-pakken på nett og da blir jeg kanskje klokere

Takk for svar!

ps-hører dere ikke fra meg, ligger jeg nok på gulvet med acetonånde og minus i blodsukker,haha

Sushi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 10:50   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Blir en smule redd....

Er helt vanlig, helt ufarlig og noe som vil gi seg innen rimelig kort tid. Tar litt tid for kroppen å omstille seg fra karbo-drift til "fett-drift" og noe ubehag er vanlig den første tiden.
Ikke dytt innpå sjoko el karber, da vil du bare forlenge "omleggingstiden"
Dette årnær sæ!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:03   #3
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir en smule redd....

Opprinnelig lagt inn av Sushi, her.

Hei!
Har nå levd på lavkarbo siden 4.januar, men mye prøving og feiling.
Fant tilslutt ut at ketolyse-kuren er noe for meg-så nå har jeg vært i ketose i to dager!! Veldig gøy å se at vekta endelig begynner å slippe og også artig å kjenne på kroppen at ja!, nå er jeg i ketose! (tanke på kløe i huda, hodepine, litt skjelven, og ekkel smak i munnen)
men....det som bekymrer meg er hjertebank... fått det bare på kvelden og føler meg da i forferdelig ekkel form. I går kveld føltes det ut som jeg kom til å besvime, kjente jeg ble litt redd og gumla i meg 10 g 70%sjokolade-var redd blodsukkertet var på 2 eller noe heiv og innpå magnesium og mye vann og følte det hjalp, men var fortsatt noen ekkle dunk etter at jeg hadde lagt meg.

Vil dette gå over? og er det helt harmløst? vet jo at hjertebank ikke er farlig, men er det et varsel om noe?

Skal til å bestille start-pakken på nett og da blir jeg kanskje klokere

Takk for svar!

ps-hører dere ikke fra meg, ligger jeg nok på gulvet med acetonånde og minus i blodsukker,haha

Du trenger magnesiumtilskudd

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:11   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir en smule redd ...

Typiske overgangssymptomer. Pass på at du får i deg nok mat, og ta gjerne dobbel dose magnesium på kvelden en stund. Jeg måtte det i en overgang, og nå klarer jeg meg med enkel dose, virker det som

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:12   #5
Sushi
Juniormedlem
 
Sushi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 20
Sushi er på en erverdig vei

Sv: Blir en smule redd....

Takk
Ja, fant mer info om flere som har desse symptoma i begynnelsen, bl.a Viclin! og hun manglet magnesium. Har prøvd å søke om problemet før uten mye funn.
Så føler meg litt tryggere.

Sushi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:43   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Blir en smule redd ...

Ja, jeg hadde de i sommer. Det var skikkelig fælt. Aldri opplevd det tidligere i ketose, men da har jeg også vært flink til å ta magnesiumen min. I sommer hadde jeg jo vært tom en ukes tid. Og det merktes skikkelig.

Så gjør som Photo sier; ta dobbel dose en stund. Jeg har tatt trippel (600) en periode også, jeg.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:46   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir en smule redd ...

Jeg vil våge å påstå at magnesium er det viktigste kosttilskuddet man kan ta. Det er magnesium i varierende grad i stort sett alt vi spiser, men ikke like mye som det var før på grunn av industrialisering etc, så magnesiumtilskudd er viktig for mange

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:46   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blir en smule redd ...

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Så gjør som Photo sier; ta dobbel dose en stund. Jeg har tatt trippel (600) en periode også, jeg.

For meg er 600mg dobbel dose!

Tar dem primært mot rastløse ben, må ta dem om kvelden fordi jeg også blir trøtt av dem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:53   #9
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Blir en smule redd ...

Om man tar Ketolysetablettene er 600 trippel dose. På de andre jag har, er det dobbel dose.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:54   #10
Sushi
Juniormedlem
 
Sushi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 20
Sushi er på en erverdig vei

Sv: Blir en smule redd ...

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Ja, jeg hadde de i sommer. Det var skikkelig fælt. Aldri opplevd det tidligere i ketose, men da har jeg også vært flink til å ta magnesiumen min. I sommer hadde jeg jo vært tom en ukes tid. Og det merktes skikkelig.

Så gjør som Photo sier; ta dobbel dose en stund. Jeg har tatt trippel (600) en periode også, jeg.

Godt å høre at andre og har hatt det fælt, missforstå meg rett
Skal hive en magnesium innpå med en gang!!

ble litt deppa av hele greia da jeg tenkte jeg kanskje måtte slutte-for føler virkelig at dette er rette veien å gå!!!

Sushi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 11:57   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir en smule redd ...

I starten skiller kroppen gjerne ut mer væske enn normalt, det vil stabilisere seg, men mens kroppen kvitter seg med vann, så følger det gjerne mye mineraler med også. Det er gjerne derfor dette er et symptom som er verst i starten. Så om du kjører på med litt ekstra magnesium nå, så kan det godt hende du kan trappe ned til vanlig dose etter en stund

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Indre uro av lavkarbo? Blir redd Marsjenta Spørsmål og svar 2 19-12-08 17:04
Trenger en smule hjelp jeg!? 2xmamma Spørsmål og svar 8 07-08-08 18:03
En smule oppgitt her ... noen gode råd? snuppeluri Ketolysekuren 7 09-02-08 22:59
Jeg merker jeg sliter en smule Lovehandle Ketolysekuren 4 17-08-07 07:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no