Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og kreft

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-06, 05:37   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Arrow

Lavkarbo og kreft

Jeg leste i bedre uten brød, at kreftceller, i motsetning til vanlige celler, nesten utelukkende lever på glukose.

Noen mener at kreft skyldes et høykarbokosthold.

Det er også slik at mettet fett ikke oksiderer (var vel Ziggy som nevnte dette). Ergo vil et kosthold med mye mettet fett ikke kreve så mye antikosidanter.

Er det noen her inne som har sett forskningsresultater ifbm. lavkarbo, og dens virkning/forebyggelse/kurering av kreft?

Eller finnes det rett og slett ikke, fordi det ikke er noen som har økonomisk interesse av et slikt kosthold? Fordi ingen har enerett på "kjøtt og fett"....?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 08:33   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Jeg vet i hvert fall at økt insulin kan føre til økt celledeling, og at kreft jo er akkurat det; økt (og ukontrollert) celledeling.

Og økt insulinutskillelse - ja det kommer jo når vi spiser høyglykemisk.

*hu-hei - jeg skal nok ikke skrive mye i dag, er helt tåkete og klarer ikke formulere meg. Skal snart ta blodprøver og må faste. hu-hei*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 07:35   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kreft

Jepp! dette må være riktig. Noen som har hørt om noen som har vært på lavkarbo mens kreften fikk utvikle seg?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 09:07   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jepp! dette må være riktig. Noen som har hørt om noen som har vært på lavkarbo mens kreften fikk utvikle seg?

nei - men jeg kjenner ei som brått la om kostholdet da hun fikk kreftdiagnosen. Var EKSTREMT nøye med å ikke spise noe som skulle trigge insulinproduksjonen.

At hun i dag er erklært frisk - og at de faktisk ikke fant spor av kreft i kroppen hennes når de begynte med behandling, men behandlet henne for sikkerhets skyld er en annen historie.

FRISK er hun i hvert fall!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 10:34   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

I følge DVP er forholdet mellom insulin og kreft vel dokumentert
( Hørte nettopp på intervjuet som Danjoh linket til)

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 17:15   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Begod

I følge DVP er forholdet mellom insulin og kreft vel dokumentert
( Hørte nettopp på intervjuet som Danjoh linket til)

Åh? Hadde vært veldig spennende å lese denne dokumentasjonen! Vet du hvor jeg kan få tak i?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 02:47   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kreft

Dette er jo sensasjonelt. Kurerte kreften med lavkarbokosthold. Jeg har hørt at i noen få tilfeller kan kreften gå tilbake. Kanskje disse har gått på lavkarbo mens legen mente at det ikke var relevant.

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

nei - men jeg kjenner ei som brått la om kostholdet da hun fikk kreftdiagnosen. Var EKSTREMT nøye med å ikke spise noe som skulle trigge insulinproduksjonen.

At hun i dag er erklært frisk - og at de faktisk ikke fant spor av kreft i kroppen hennes når de begynte med behandling, men behandlet henne for sikkerhets skyld er en annen historie.

FRISK er hun i hvert fall!

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 15:09   #8
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Dette er jo sensasjonelt. Kurerte kreften med lavkarbokosthold. Jeg har hørt at i noen få tilfeller kan kreften gå tilbake. Kanskje disse har gått på lavkarbo mens legen mente at det ikke var relevant.


Under mina år på den här kosten har jag stött på åtskilliga som säger sig ha botat sin kreft med lowkarbokost. De har följt någon tysk läkare som menar att man aldrig ska störa en krefttumör utan i stället bekämpa den med naturlig kost och värmebehandlingar. Ja, kreftceller dör av värme! Men läkare som använder sådana metoder riskerar att förlora legitimationen. Åtminstone i Sverige. Det är lätt att förstå, de skulle ju kunna fälla hela läkemedelsbolag...

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 23:33   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Under mina år på den här kosten har jag stött på åtskilliga som säger sig ha botat sin kreft med lowkarbokost. De har följt någon tysk läkare som menar att man aldrig ska störa en krefttumör utan i stället bekämpa den med naturlig kost och värmebehandlingar. Ja, kreftceller dör av värme! Men läkare som använder sådana metoder riskerar att förlora legitimationen. Åtminstone i Sverige. Det är lätt att förstå, de skulle ju kunna fälla hela läkemedelsbolag...

Sten Sture

Man skal aldri røre en kreftsvulst men i stedet bekjempe den med lavkarbokost og varmebehandlinger. (var dette riktig oversatt?)

Vet ikke hvordan leger i Norge må forholde seg til kreft men jeg vet at alternative behandlere ikke har lov til å behandle kreftpasienter. Grunnen skal være at det ikke skal være lov til å gi kreftpasienter falske forhåpninger.

Men å behandle kreftsvultst med varme vil jo sikkert etterlate brannsår

Vell, Vell damer, har dere en kul på brystet er det bare å finne frem strykejernet

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 23:44   #10
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Under mina år på den här kosten har jag stött på åtskilliga som säger sig ha botat sin kreft med lowkarbokost. De har följt någon tysk läkare som menar att man aldrig ska störa en krefttumör utan i stället bekämpa den med naturlig kost och värmebehandlingar. Ja, kreftceller dör av värme! Men läkare som använder sådana metoder riskerar att förlora legitimationen. Åtminstone i Sverige. Det är lätt att förstå, de skulle ju kunna fälla hela läkemedelsbolag...

Sten Sture

Kanskje burde du herr Skaldemann ta til etterretning at du gjennom din bok har en viss tilhengerskare som kunne finne på å tro på det du sier over her. Kreftpasienter må gjerne prøve alt av alternativ medisin, tro har flyttet fjell før. Men bare det å referere til en som sier man ikke skal "störa" en kreftsvulst vitner om manglende dømmekraft. Men jeg forstår jo at alt som smaker av tradisjonell medisin møtes med stor skepsis hos deg. Det å insinuere at det medisinske miljøet ikke gjør alt de kan for å kurere kreft sier jo også sitt...

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:05   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kreft

Mener du flap at en ikke skal fortelle andre at det går an å helbrede kreft uten å bruke den livsfarlige cellegiftbehandlingen Jeg har ikke tenkt å gå ut å predikere dette til krefpasienter, men skulle det være noen som spurte skulle jeg sannelig gi de svar?

Det er forsåvidt ikke noe nytt at enkelte reiser til tyskland for å få en alternativ behandling. det jeg ikke visste var at noen også behandler med lavkarbokosthold.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:06   #12
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian


Vet ikke hvordan leger i Norge må forholde seg til kreft men jeg vet at alternative behandlere ikke har lov til å behandle kreftpasienter. Grunnen skal være at det ikke skal være lov til å gi kreftpasienter falske forhåpninger.

Dette er faktisk ikke riktig. Alternative behandlere har absolutt lov til å behandle kreftpasienter Det som IKKE er lov er å markedsføre sine tjenester med at man KURERER kreft. Men det kan jo ikke sykehusene gjøre heller - for hvis man da ikke blir kurert, så sitter man med skjegget fullt av postkasser.

Da mamma hadde kreft - ble hun faktisk anbefalt å oppsøke alternative miljøer I TILLEGG til skolemedisinsk behandling. Av overlegen på onkologisk avdeling der hun ble behandlet.

Ting forandrer seg.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:09   #13
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Mener du flap at en ikke skal fortelle andre at det går an å helbrede kreft uten å bruke den livsfarlige cellegiftbehandlingen Jeg har ikke tenkt å gå ut å predikere dette til krefpasienter, men skulle det være noen som spurte skulle jeg sannelig gi de svar?

Det er forsåvidt ikke noe nytt at enkelte reiser til tyskland for å få en alternativ behandling. det jeg ikke visste var at noen også behandler med lavkarbokosthold.

Ja, selvsagt mener jeg det. Folk som har en kreftdiagnose må få lov til å benytte seg av all alternativ medisin de kan finne innenlands som utenlands. Men dette må selvsagt være et supplement i tillegg til konvensjonell cellegiftbehandling. Men hvis noen vil ha liv på samvittigheten så er det bare å anbefale folk å prøve ut alternativ behandling før konvensjonell medisinsk behandling. Det er mye rart man skal høre!!

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:25   #14
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Mener du flap at en ikke skal fortelle andre at det går an å helbrede kreft uten å bruke den livsfarlige cellegiftbehandlingen Jeg har ikke tenkt å gå ut å predikere dette til krefpasienter, men skulle det være noen som spurte skulle jeg sannelig gi de svar?

Det er forsåvidt ikke noe nytt at enkelte reiser til tyskland for å få en alternativ behandling. det jeg ikke visste var at noen også behandler med lavkarbokosthold.

Tack. Kristian!



Jag vet inte ett dugg om kreft. Jag bara meddelade att en massa människor anser sig botade eller lindrade av alternativ behandling, värme eller att svälta kräftcellerna genom att inte ge dem socker. Det får stå för dem. Jag bara rapporterade detta. Men det får man tydligen inte göra.

Jag mötte f ö en sådan kille i Tanums bokhandel. Det var säkert nummer 50 i ordningen. Det finns lika gott om förtvivlade kreftpatienter som överviktspatienter. Han bekämpade tarmkräfta med sockerfri kost. Jag hoppas att det fungerar.

I Sverige förföljs läkare som försöker behandla kreftpatienter med naturliga metoder. Det ska vara kniv, kemoterapi eller strålning säger myndigheterna. Annars är det fel. Det är rimligt att fråga sig om det är så naturen har tänkt? Jag tar ingen ställning, men frågan är rimlig.

Så här skrev en av de utsatta läkarna igår. Hans brott är att han botat en massa kreftpatienter med fel metoder, i det här fallet värme:

> Hej Per,
> Jag är ledsen att behöva meddela dig dessa nyheter:
>
>
> Till alla våra patienter som behandlas med hypertermi
>
> Bäste patient,
>
> Det är med stor sorg jag vänder mig till dig idag med detta brev
> angående
> din behandling hos oss med hypertermi.
>
>
>
> Idag öppnade jag ett brev som jag fick av Socialstyrelsen, vari
> tillsynsläkaren Birgitta Persson meddelar mig, att jag inte längre få
> behandla patienter med hypertermi.
>
> Metoden anses enligt Socialstyrelsens bedömning inte vara
> enligt "vetenskap
> och beprövad erfarenhet". En exakt definition av dessa begrepp har
> ingen
> kunnat ge mig hittills.
>
> Jag har enligt en förfrågan från Socialstyrelsen våren 2005 sänt in
> vetenskapliga referenser angående hypertermi från hela världen.
> Hypertermi
> ges idag på cirka tio universitetssjukhus i Tyskland, och därutöver
> på cirka
> etthundra läkarmottagningar och kliniker i Tyskland. Även i Japan och
> Ungern
> är hypertermi en del av standardbehandlingen mot cancer. Jag har
> hundratals
> vetenskapliga referenser om hypertermi som kompletterande
> cancerbehandling,
> och jag har låtit Socialstyrelsen ta del av dessa.
>
>
>
> Beskedet idag kom som en chock för oss alla på kliniken och vi
> kommer
> nu att gå den juridiska vägen för att förhoppningsvis få tillstånd
> för att
> kunna erbjuda dig hypertermi behandlingar i framtiden.
>
> Det är i dagsläget dock inte möjligt att veta hur lång tid denna
> process
> kommer att ta.

Det är bara ett av många exempel. I Sverige pågår det en häxjakt på läkare som botar patienter med "fel" metoder, dvs metoder som inte gynnar läkemedelsbolagen. Jag hoppas att det inte är lika illa i Norge.

Sten Sture

PS
Det krävs inget strykjärn som något annat snille antog. Det handlar om ca 41 grader celcius om jag förstått det hela rätt.


Sist redigert av Albertine : 29-01-06 kl 01:27. Årsak: Fjernet personangrep
ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:29   #15
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Tack. Kristian!

Man blir så trött när man har med idioter att göra att jag funderade på att lämna listan. Men du gav mig modet åter.


Synes du herr Skaldeman at det sømmer seg å kalle meddebattanter her på lavkarbo.no for idioter?

Synes dere andre som bruker dette forumet aktivt at "idiot" er et uttrykk som er innenfor forumets regler?

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:35   #16
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Synes du herr Skaldeman at det sømmer seg å kalle meddebattanter her på lavkarbo.no for idioter?

Synes dere andre som bruker dette forumet aktivt at "idiot" er et uttrykk som er innenfor forumets regler?

Du är ingen meddebattant. Vad du har för ärende vet jag inte. Men det är tydligt att du har ett ärende. Läs dina egna inlägg och försök att koppla dem till vad jag har sagt.

Sten Sture


Sist redigert av Albertine : 29-01-06 kl 01:28. Årsak: Fjernet personangrep
ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:39   #17
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Du är ingen meddebattant. Vad du har för ärende vet jag inte. Men det är tydligt att du har ett ärende. Läs dina egna inlägg och försök att koppla dem till vad jag har sagt.

Sten Sture

Jeg burde vel ikke, men jeg blir faktisk lei meg når du skriver slikt.

Blir helt satt ut her....


Sist redigert av Albertine : 29-01-06 kl 15:45. Årsak: Fjernet personangrep
flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:45   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Synes du herr Skaldeman at det sømmer seg å kalle meddebattanter her på lavkarbo.no for idioter?

Synes dere andre som bruker dette forumet aktivt at "idiot" er et uttrykk som er innenfor forumets regler?

Må bare si meg enig med Flap her...

Vi bør ikke oppføre oss som om vi går i barnehagen her, og heller holde diskusjonene på et sivilisert nivå. Vi er forskjellige og har forskjellige meninger, det er greit, men å kalle hverandre idioter blir litt for dumt.

Vi bør ha litt mere respekt for hverandre en det!!

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:52   #19
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Kanskje burde du herr Skaldemann ta til etterretning at du gjennom din bok har en viss tilhengerskare som kunne finne på å tro på det du sier over her. Kreftpasienter må gjerne prøve alt av alternativ medisin, tro har flyttet fjell før. Men bare det å referere til en som sier man ikke skal "störa" en kreftsvulst vitner om manglende dømmekraft. Men jeg forstår jo at alt som smaker av tradisjonell medisin møtes med stor skepsis hos deg. Det å insinuere at det medisinske miljøet ikke gjør alt de kan for å kurere kreft sier jo også sitt...

Ærlig talt, flap. Kan du ikke gi folk kredit nok, til å tenke selv - og ta en avgjørelse utifra informasjon de kommer over?

TROR du virkelig at om noen leser denne tråden - og har kreft - at de slutter på dagen med cellegiftbehandling, og begynner med lavkarbo? Uten å undersøke saken NØYE først??

Skal det ikke være lov å referere til leger/studier - som går imot tradisjonell medisin?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:53   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Og skaldemann; hvor enn enig jeg er med deg i dine synspunkter - så håper jeg at vi fortsatt kan ha et forum, hvor medlemmene velger å ikke kalle hverandre idioter.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:55   #21
Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 39
Malin er ny på veien

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Tack. Kristian!

Man blir så trött när man har med idioter att göra att jag funderade på att lämna listan. Men du gav mig modet åter.

Jag vet inte ett dugg om kreft. Jag bara meddelade att en massa människor anser sig botade eller lindrade av alternativ behandling, värme eller att svälta kräftcellerna genom att inte ge dem socker. Det får stå för dem. Jag bara rapporterade detta. Men det får man tydligen inte göra...



...PS
Det krävs inget strykjärn som något annat snille antog. Det handlar om ca 41 grader celcius om jag förstått det hela rätt.


Den snillen som du kaller han, var faktisk Kristian....

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 00:57   #22
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ærlig talt, flap. Kan du ikke gi folk kredit nok, til å tenke selv - og ta en avgjørelse utifra informasjon de kommer over?

TROR du virkelig at om noen leser denne tråden - og har kreft - at de slutter på dagen med cellegiftbehandling, og begynner med lavkarbo? Uten å undersøke saken NØYE først??

Skal det ikke være lov å referere til leger/studier - som går imot tradisjonell medisin?

Joda, absolutt. Jeg mente bare at Skaldeman burde være forsiktig med slike utsagn spesielt på grunn av at han har gitt ut en bok og har mange tilhengere. Så klart det er lov å referere til alt som har med alternativ medisin å gjøre. Jeg understreker også flere plasser at kreftpasienter må kunne prøve alt de ønsker. Dette er faktisk også lov i Norge, i motsetning til i Sverige tydeligvis.

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:01   #23
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Joda, absolutt. Jeg mente bare at Skaldeman burde være forsiktig med slike utsagn spesielt på grunn av at han har gitt ut en bok og har mange tilhengere. Så klart det er lov å referere til alt som har med alternativ medisin å gjøre. Jeg understreker også flere plasser at kreftpasienter må kunne prøve alt de ønsker. Dette er faktisk også lov i Norge, i motsetning til i Sverige tydeligvis.

Så du mener altså at "fremtredende" personer, om de er leger eller what not - ikke skal si sin mening om alternativ medisin?

Hva om at slike folk faktisk gjør det - skaper mere oppmerksomhet rundt temaet? Hadde ikke det vært flott?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:03   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av flap

Ja, selvsagt mener jeg det. Folk som har en kreftdiagnose må få lov til å benytte seg av all alternativ medisin de kan finne innenlands som utenlands. Men dette må selvsagt være et supplement i tillegg til konvensjonell cellegiftbehandling. Men hvis noen vil ha liv på samvittigheten så er det bare å anbefale folk å prøve ut alternativ behandling før konvensjonell medisinsk behandling. Det er mye rart man skal høre!!

Nå ville jeg heller snu dette på hodet, tenk om kreftpasienten dør på grunn av at jeg ikke fortalte ham at det hjelper å unngå karbohydrater....

Den siste setningen din kunne jeg ha vært foruten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:05   #25
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian



Nå ville jeg heller snu dette på hodet, tenk om kreftpasienten dør på grunn av at jeg ikke fortalte ham at det hjelper å unngå karbohydrater....

Ja, ikke sant!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Aspartam i lettbrus kan gi deg kreft mofe Fysisk og mental helse 22 07-08-05 20:05
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 19:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no