Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blir dere lei av å lage mat?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-06, 22:54   #1
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Blir dere lei av å lage mat?

Noen ganger blir jeg litt drittlei av å finne frem stekepanna

Savner å kunne ta noe kjapt og lettvindt uten å måtte lage det sjøl først.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:57   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Enig....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:57   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Merker det særlig nå i julestria hvor ting må gå litt kjapt.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:01   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Ja, det blir fort kun nøtter, cc, og shaker, når jeg prøver sjonglere arbeid, oppgaveskriving, juleforberedelser, småbarn m/div tilstelninger, og alt det andre....prøver å få laga en middag, hvor det blir noe varmmat på meg også, men...*sukk*...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:11   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

ja jeg og er dritt lei...blir masse pølse her for det er så lett og bare koke vannet...desuten har jeg ikke noe matlyst for tiden,er så tiltak... sånn sett var det lettere med bare en skive i ny og ne men men kommer vel over det og hehe...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:14   #6
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Har ikke det problemet jeg, elsker å lage mat
Det dumme med det er at jeg bor alene, å har ingen å lage mat til Sååå, da kan det bli litt for mye på meg engang i blandt..
Men til sommrn flytter kjæresten inn, gjett om han kommer til å kose seg a^^

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:15   #7
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Idag hadde jeg kjöpt inn hamburgere og beordret eldstemann(12) til å lage mat til sine yngre sösken og en kompis som var på besök. Deilig å slippe ihvertfall ett måltid.. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å finne på variert mat om vinteren. Det er mye lettere om sommeren.

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:20   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Kan du ikke lage deg noen gode proteinrike muffins da? SÅ har du noe lettvindt å ty til når du ønsker det?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:57   #9
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Veldig veldig enig. Blir lei, synes det er mye styr. Jeg er ingen gourmet og kuknne gjerne laget noe enkelt, men det passer ikke kroppen min. Synd

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:18   #10
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Ja, jeg blir lei av å lage mat.
Før spiste vi "borte" 1-2 ganger i uka (kinamat, burger, pizza, kebab og sånne ting), og hadde nok lettvint middag sikkert 2-3 andre dager (pølse i lompe, grandis) Kjøpte også mer halvferdig, kjøttpudding, medisterkaker, snitzler og sånt. Og mellommåltidene... Så enkelt det var med en yoghurt eller et knekkebrød....
Uff, er nok litt demotivert for tiden, og da frister ALT, også det å slippe å lage mat. Selv om jeg EGENTLIG er glad i å lage mat, og ganske flink til det får jeg høre...
Gleder meg til jul uansett jeg

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:35   #11
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Jeg også blir lei, har ikke matlyst, og ikke ork til å lage noe... Trenger jula nå, for å få tilbake motivasjonen i januar, tror jeg!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:51   #12
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Jeg synes det er gøy å lage mat og det er masse godt og spennende man kan lage. Men det er det med tiden og planlegging. Hvis jeg f.eks skal gjøre et ærend i lunsjen, så er det så greit å bare hive i seg noe.
Alt i alt går det jo greit, men det er helst frokosten som blir litt pes.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:57   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Jeg blir ikke lei av å LAGE mat, men jeg blir lei av MAT. Har mange ganger ikke lyst på noe i det hele tatt... Men innser jo at jeg må spise noe

Det finnes mange lette og raske alternativer for matlagning selv om man ikke spise frossenmat eller ferdigmat. Mange ting er raskere å lage selv enn å tine....
Pølser og hamburgere er greitt innomellom om det ikke er så mye karber i. Kjøper du direkte hos slakter slipper du alle kunstige tilsetningsstoffer (som regel)
Kinamat er også OK, jeg pleier å bestille "beef chop suey" uten ris men med ekstra kjøtt. Siler av sausen - for den er både salt og karborik - og det lille med saus som er igjen (akkurat passe) er det ikke så mye salt/karber i at det gjør noe.

Ellers er Mock Danish pannekaka /(i micro) og smoothie lettvint/raskt å lage.
Avocado med rekesalat, tomat/frisk mzzzarella/basilikum salat er flott som lunch eller mellom måltid. Wasa Fiber pluss med masse pålegg, evt. et par fiberrik eller hjemmebakt (nedfrosset i skiver) nøttebrød. Når du først lager mat,lag store porsjoner og frys ned, - eller spis to dager på rad.

All ferdigmaten og junkfood'en vi spiste før var bl.a. det som gjorde oss feite, var det ikke ? Men lettvint kan også være sunt. Det er hva du gjør det til sjøl.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 15:27   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

jeg harr en fot i begge leire her.. jeg er veldig glad i lage mat, eksperiemtere meg fram, og jeg anser at det å "stenge noen dører", åpner mange nye.
men så i blant føler jeg at det bare blir en runddans, lage middag nå igjen, og jeg må liksom ha en plan klar når mannen med pengesekker ringer på vei hjem fra jobb for å spørre hva han skal kjøpe med seg. det går også en del mer penger nå som jeg stort sett bare bruker råvarer og ren mat.
men jeg må si at den ildfaste formen jeg fikk av moren min i sommer har vært min beste venn denne høsten, og jeg prøver ofte å lage for mye, sånn at jeg har en lettvint og karbofattig kvelds, og om jeg er heldig, frokost! så dette er jo forsåvidt et godt tips!
en annen ting er at om jeg ikke hadde vært samboer, så hadde dette med matlaging vært langt mer uinspirerende. det er liksom litt mer stas å lage til fler enn bare seg selv! men ellers så kan man jo alltids arrangere middager, det har jeg veldig lyst til, når folk tror at jeg har måttet sulte meg selv de siste par månedene.. hihi!

et annet tips er jo å lage store porsjoner av ting, og fryse ned, jeg skal få masse hjemmemekka fiskekaker av min far i jula (som jeg så klart forsikret meg om at hverken innehodt mel eller sukker ) de er vakuumpakket i fem-pakninger (ja, folka mine har faktisk vakuumpakkemaskin), de er allerde stekt opp, og er bare å hive i fryseren! og fantastisk gode! bare å slenge dem i stekepanne/ovn, og mekke noe salat og rømmedressing til!

og jula er jo bare et lavkarboslag! tenk bare på det, om du unngår de helt opplagte tingene som f.eks poteter! for de som spiser ribbe, sylte, lutfisk, rakfisk, røkt laks, skinke, sild av ymse slag etc..! har kikka litt på skaldmans teorier, og han påstår vel omtrent at han spiser norsk julemat hele året, og selv om det ikke er noe jeg følger direkte (og om jeg mot all formodning skulle begynne å spise kjøtt fra dyr igjen, så vil jeg fortsatt ikke tåle svinekjøtt ) så ser jeg at det er helt andre ting man legger på seg av i jula, enn det rent tradisjonelle!
og i januar kan det jo ikke være lettere enn å lage mat lenge av restene
så jeg håper ingen er redd for julematen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 15:30   #15
tennissokk
Medlem
 
tennissokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 104
tennissokk er ny på veien

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Jeg har aldri ikke vært lei av å lage mat
Men jeg syns faktisk det har blitt pittelitt mindre jobb etter jeg gikk lavkarbo

Før spiste jeg alltid brød to ganger for dag, og en varm middag på kvelden.
Nå har jeg smoothie til frokost, lavkarbobrød til lunsj, og varm middag.
Smoothien er raskere enn brød, og til middag slipper man vente på at høykarbo-vomfyllet (poteter,ris,etc) skal bli ferdig.
Timing mellom kjøtt og ris/poteter var alltid mitt største problem i gamledager

Nå er det sant at grandisen er veldig lettvindt, og den var en ofte brukt løsning for min del.
Men det tar jo vitterlig kortere tid å svi av noe bacon og ett par egg, enn å vente på at ovnen skal bli varm + 10-15 etterpå.

__________________
Det bli itj rock uten tennissokk!
tennissokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fta Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 15:38   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Opprinnelig lagt inn av tennissokk, her.

Nå er det sant at grandisen er veldig lettvindt, og den var en ofte brukt løsning for min del.
Men det tar jo vitterlig kortere tid å svi av noe bacon og ett par egg, enn å vente på at ovnen skal bli varm + 10-15 etterpå.

det er de dager, da jeg gjerne bare skulle kjøpt en pizza mozarella fra dr quaker, og slengt i ovnen... mmmm.... men det går som regel fort over

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 18:00   #17
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Jeg er å lei mat....ikke så mye som frister, iallfall ikke av det jeg har råd til.....liker å lage, men men.....det kommer vel....

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 19:46   #18
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Ja jeg er kjempelei av å lage mat og har heller ikke lyst på noe (inbiller meg at dette har noe med mørketiden å gjøre), men er jo sulten da og det er da man må passe seg. Blir pølser her av og til og, jeg er jo ALDRI hjemme før 18.30. I dag gjorde jeg et lurt knep (syns jeg i alle fall) Spurte gubben om han ville lage mat mens jeg tok klærne. Det var ok for han og da slapp jeg. Samtidig som jeg fikk tatt noe klesvask

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 01:13   #19
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Jeg er litt som photobscura..Jeg liker å lage mat, og kan planlegge innkjøp osv en stund i forveien..Men savner å lage noe kjapt om jeg er VELDIG sulten, eller har dårlig tid....Eller om jeg er sliten, og bare har lyst å slenge meg i sofaen..Men når jeg ser på gevinsten..Hva jeg har igjen for å lage mat..Jeg går ned i vekt..OG jeg blir flinkere til å lage mat, og mer oppfinnsom på kjøkkenet...


Så egentlig er det jo VINN-VINN-VINN...(pluss at det tar LITT Lenger tid før jeg slenger meg på sofaen)

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 12:33
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13
hva syns dere om denne artikkelen da? jeg blir helt oppgitt! Iset Atkins kosthold 9 09-03-04 16:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no