Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Drikke alkohol på ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 13:52   #1
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Drikke alkohol på ketolysekuren?

Jeg skal ut på party med mine mamma-vennider om to uker, og lurer litt på hvordan dette vil påvirke min kur med tanke på vekt...
Dette har vært avtalt veldig lenge, og siden to av de som skal være med har blitt gravide..igjen(!) vil ikke jeg svikte de som er igjen med at jeg går på diett.
HVA drikker jeg den dagen?
Vi skal jo drikke en del også.
Jeg pleier nesten aldri drikke, siden jeg har to små hjemme, men når man først har sjansen så syns jeg det er dumt og bare ta et glass vin liksom...
Jeg liker øl og drinker, er ikke et typisk vinmenneske... =)

  Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:57   #2
lillegull
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 19
lillegull er på en erverdig vei

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Mener det står i boken. Hvis jeg ikke husker feil finnes det lavkarbo øl, også er det ikke så mye karbo i tørr hvitvin og rødvin.

Er nybegynner jeg da, så får satse på at du får svar av noen mer erfarne også

lillegull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:14   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Skal du ut, eller være inne?
Om du lage drinkene selv, bruk light-brus! Cola light og Sprite zero funker som bare det

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:17   #4
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

ååja, så jeg kan drikke vodka f eks med sprite zero??? såå bra da, da er kvelden kanskje reddet likevel?
vi skal ha vorse først og så ut på byen. men jeg pleier ikke drikke noe ute, drikker nok før jeg drar

  Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:21   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Ja, det skal gå bra
Men pass på når du drikker, man tåler som oftest myyyyye mindre enn vanlig.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:24   #6
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Da tåler jeg sikkert enda mindre enn det igjen, siden jeg drikker så sjeldent fra før av...jah, dette kan jo bli morro hehe

  Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:38   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Husk at man blir alldeles lettvekter på ketolysekuren da! Tåler mye mindre enn vanlig!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:58   #8
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

hehe,må føye meg inn under rekka som gikk på en stjernesmell med alkohol på ketose! tålte en fjerdepart eller noe av vanlig "dose".så kjør på forsiktig å kos deg

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:03   #9
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Jeg var på ica nær i dag, der hadde de lavkarbo rusbrus med navnet Vikingfjord icebreaker. Jeg ble litt nyssjerrig på smaken så jeg kjøpte en,men har ikke smakt på den så jeg vet ikke om den er god

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:36   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

jeg er bartender av yrke så viss noen har noen spørsmål, bare still dem.
så kan jeg gi full oppskrift og hvordan gjøre hele drinken "fancy" punktvis

Du kan jo høre med henne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:38   #11
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Vanlig å bestille feks Vodca & cola light ute også Det kommer til å bli min nye ute-drink

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:39   #12
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av snuppsi, her.

Vanlig å bestille feks Vodca & cola light ute også Det kommer til å bli min nye ute-drink

Vodca faktisk Vodka

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:29   #13
soffagris
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 39
soffagris er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av turbokano, her.

hehe,må føye meg inn under rekka som gikk på en stjernesmell med alkohol på ketose! tålte en fjerdepart eller noe av vanlig "dose".så kjør på forsiktig å kos deg

Hehe, ja jeg minnes en middag med broren min. Etter en øl og to glass rødvin kom jeg flyvende hjem til min samboer og pratet bare babbel sammenhengende uten å trekke pusten i en time.

soffagris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:38   #14
Liseki
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Røyken
Innlegg: 18
Liseki er på en erverdig vei

Sv: Drikke alkohol på ketolysekuren?

Hei.. er ny her og aner ikke hvordan jeg finner ut hvilke innlegg som relaterer til det jeg lurer på(?) men jeg skriver det her, fordi det har med drikking å gjøre, ikke alkohol riktignok,men.. Jeg er avhengig av kaffe, er det fy på ketolysekuren? (har ikke fått boka ennå) og hva med vann, er det bra? jeg drikker MYE vann...

__________________


WOW! Dette går jo racerfort
Liseki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:47   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikke alkohol på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Liseki, her.

Hei.. er ny her og aner ikke hvordan jeg finner ut hvilke innlegg som relaterer til det jeg lurer på(?) men jeg skriver det her, fordi det har med drikking å gjøre, ikke alkohol riktignok,men.. Jeg er avhengig av kaffe, er det fy på ketolysekuren? (har ikke fått boka ennå) og hva med vann, er det bra? jeg drikker MYE vann...

Du kan jo prøve søk- funksjonen opp til høyre på den grønne linjen!

Du SKAL drikke mye vann, så mye du orker.
Det er litt karber i kaffe, for noen virker det som stopper på vektnedgang, for andre ikke!
Du må nesten føle deg frem hva din kropp tåler/liker!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 17:58   #16
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Drikke alkohol i ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av froken, her.

Jeg var på ica nær i dag, der hadde de lavkarbo rusbrus med navnet Vikingfjord icebreaker. Jeg ble litt nyssjerrig på smaken så jeg kjøpte en,men har ikke smakt på den så jeg vet ikke om den er god


Den er kjempe god Brukt den som "avlastning" fra øl under festivaler og kan absolutt anbefales.

Ang drikking av alkohol under ketose, så har jeg blitt kjempe dårlig av bare et par glass vin tidligere, og jeg bruker aldri bli dårlig. Ta det vedlig med ro og drikk mer vann enn alkohol så får du nok til å more deg hele kvelden i go'formen.

Husk, alkoholen forbrennes før karber og fett

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man drikke alkohol uten å gå ut av ketose? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 14-03-10 19:36
Alkohol Sanko Ketolysekuren 24 31-01-10 12:21
Hvilke viner kan man drikke på ketolysekuren? Stellamor Ketolysekuren 4 17-12-08 11:31
Alkohol Grovsnus Lavkarbo generelt 10 17-03-08 01:23
Skal du drikke alkohol i helga? -interresant artikkel her Goggen Lavkarbo generelt 10 06-02-06 00:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no