Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pokker - trenger hjelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 21:41   #1
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Pokker - trenger hjelp!

Nå må jeg rope min nød....
Jeg leser og leser her inne og finner ut hvor flinke dere alle er!
Da blir jeg fortvilet da!!
Jeg er motivert til å gå ned mine 8 kilo, men motivasjonen til å gjøre jobben er ikke til stede... Jeg ønsker så gjerne at den hadde vært her!

Gikk ned 1,4 kilo sist uke, men med litt mensen og småsyk nå har jeg kastet i meg en skål med IS... F**k...
Jeg er herved ute av ketose!

Kan noen fortelle meg hvor dere finner inspirasjonen og motivasjonen?

Vil så gjerne ned de siste 8 kiloene innen mars!!!

Hjeeeeeelp!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:56   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pokker - treger hjelp!

1: kast ut allt som kan friste deg (for en periode i vertfall) Det gjorde jeg, for med mitt sukkerbehov så gikk jeg i skapet og snoka bare jeg tenkte på søtt
2: Planlegging. Planlegg hovedmåltida så du slipper å ta ting på sparket.
3: Spis deg mett til hvert måltid. Blir du fort sulten igjen, kan det være at du spiser for lite fett.
4:Blir du sulten mellom måltidene, spis ost (babybel redda meg ofte) og ta et glass vann. Samme viss du "fyser"
5: Tenk deg selv som tynnere, hvordan du ser for deg at du vil være. Det var ei som hadde så fint motto her: "Ingenting smaker så godt som slank/tynn føles"

OG viktig: Ikke bli sint på deg selv om du snubler, ikke straff deg selv.
ALLE snubler av og til. Vi er da bare mennesker

Stå på!! Bruk forumet Vi er mange som

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:05   #3
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Pokker - treger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

1: kast ut allt som kan friste deg (for en periode i vertfall) Det gjorde jeg, for med mitt sukkerbehov så gikk jeg i skapet og snoka bare jeg tenkte på søtt
2: Planlegging. Planlegg hovedmåltida så du slipper å ta ting på sparket.
3: Spis deg mett til hvert måltid. Blir du fort sulten igjen, kan det være at du spiser for lite fett.
4:Blir du sulten mellom måltidene, spis ost (babybel redda meg ofte) og ta et glass vann. Samme viss du "fyser"
5: Tenk deg selv som tynnere, hvordan du ser for deg at du vil være. Det var ei som hadde så fint motto her: "Ingenting smaker så godt som slank/tynn føles"

OG viktig: Ikke bli sint på deg selv om du snubler, ikke straff deg selv.
ALLE snubler av og til. Vi er da bare mennesker

Stå på!! Bruk forumet Vi er mange som


Takk for gode ord. Jeg går med dårlig smvittighet hele tiden når jeg vet jeg ikke er så flink som jeg burde!

Jeg får tømme kåken for godis, for på jobb er det ikke noe porblem å holde seg unna snop.
Jeg vet at jeg får i meg for lite fett, for jeg er sulten støtt... Kan spise hele dagen...
Hvor mye fett skal man ha? Og hvor får du tak i de beste fettkildene?

I morgen er det ny dag med nye muligheter. Forsøke å komme fort tilbake i ketose!

Takk igjen Gerd!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:06   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Pokker - trenger hjelp!

150 - 200 gr fett til dagen.....bruk meierismør til å steke maten din i og olje på salater.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:12   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pokker - treger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Takk for gode ord. Jeg går med dårlig smvittighet hele tiden når jeg vet jeg ikke er så flink som jeg burde!

Jeg får tømme kåken for godis, for på jobb er det ikke noe porblem å holde seg unna snop.
Jeg vet at jeg får i meg for lite fett, for jeg er sulten støtt... Kan spise hele dagen...
Hvor mye fett skal man ha? Og hvor får du tak i de beste fettkildene?

I morgen er det ny dag med nye muligheter. Forsøke å komme fort tilbake i ketose!

Takk igjen Gerd!



Skinnet på kyllingen
Nakkekoteletter godt marmorert med fett
Stek maten i smør og bruk smøret som saus, gjerne kokt ut med litt kremfløte
Olje på salaten, fet ost i salaten
Smør over varme grønnsaker
Fet ost
Rømme
Laks med sandefjordsmør
Egg og bacon stekt ismør, tøm smøret oppå
Når du lager sauser,supper eller gryter/wok, sleng oppi litt ekstra smør eller olje...


Det er ikke din skyld at ikke det går, det er hormonene som styrer deg.
Bit tenna sammen og vinn over karbohydratene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:20   #6
Susse
Medlem
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 47
Innlegg: 111
Susse er på en erverdig vei

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Føler så med deg ! :klemme: Jeg er et pms-monster om dagen og sliter vettet av meg. Har ikke sprukket, men det er takket være 1 stk. Atkinsbar, 1 stk. Anton Berg sukkerfri sjokolade, 1 liten pose bacon crisp. Ja, jeg brude la være, men det har i allefall reddet meg unna langt verre ting som frister som fy. Som ostekaka på jobbe, konfekteskene som står over alt samme sted, osv. osv.
Når neste pms-periode kommer er jeg allerede godt innarbeidet i dette her og håper at jeg slipper litt lettere unna elendigheten. Lov å håpe ?
Ikke gi deg nå, en sprekk er en sprekk, stå på videre !

__________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:42   #7
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Føler så med deg ! :klemme: Jeg er et pms-monster om dagen og sliter vettet av meg. Har ikke sprukket, men det er takket være 1 stk. Atkinsbar, 1 stk. Anton Berg sukkerfri sjokolade, 1 liten pose bacon crisp. Ja, jeg brude la være, men det har i allefall reddet meg unna langt verre ting som frister som fy. Som ostekaka på jobbe, konfekteskene som står over alt samme sted, osv. osv.
Når neste pms-periode kommer er jeg allerede godt innarbeidet i dette her og håper at jeg slipper litt lettere unna elendigheten. Lov å håpe ?
Ikke gi deg nå, en sprekk er en sprekk, stå på videre !

Takk for støtte og forståelse!

Jeg føler at det bare er meg som sliter, men det er sikkert bare jeg som gir etter for suget. Å slanke seg er verre enn å stumpe røyken! Det er i alle fall helt sikkert!

Få ut karbohydratene av huset, få nok fett i maten og holde meg i aktivitet! Det er strategien! OG DRIKKE MASSE VANN!

Klare for en ny kamp!
Takk for støtte, forståelse og motiverende ord!
Dere er gode å ha når det butter litt!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:42   #8
Lines
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 26
Lines er på en erverdig vei

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Et spm. den Anton Berg sjokoladen, hvis man har vektnedgang og greier seg bra på ketolysemat ellers. er det såå ille å spise litt av de? Jeg eeeelsker de og de hjelper meg å ikke skeie ut ellers(vet de fører til søtsug) Jeg har smeltet de sammen med meierismør og spist de smelta. Eeeelsker det og da får jeg jo i meg fett også....Hva er deres erfaringer/meninger?

__________________


Lines er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:44   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lines, her.

Et spm. den Anton Berg sjokoladen, hvis man har vektnedgang og greier seg bra på ketolysemat ellers. er det såå ille å spise litt av de? Jeg eeeelsker de og de hjelper meg å ikke skeie ut ellers(vet de fører til søtsug) Jeg har smeltet de sammen med meierismør og spist de smelta. Eeeelsker det og da får jeg jo i meg fett også....Hva er deres erfaringer/meninger?

Som en go'bit en og annen gang gjør det ikke noe. Syns sjøl den er god, men tåler ikke maltiol

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:46   #10
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lines, her.

Et spm. den Anton Berg sjokoladen, hvis man har vektnedgang og greier seg bra på ketolysemat ellers. er det såå ille å spise litt av de? Jeg eeeelsker de og de hjelper meg å ikke skeie ut ellers(vet de fører til søtsug) Jeg har smeltet de sammen med meierismør og spist de smelta. Eeeelsker det og da får jeg jo i meg fett også....Hva er deres erfaringer/meninger?

Personlig synes jeg de sjokoladene smaker kunstig og rart.
Jeg har ikke spist mye av de, men den gangen jeg spiste litt for å smake satt jeg på toalettet resten av kvelden. Da fant jeg ut at det neppe kunne være bra for min kropp.

Det er litt individuelt tror jeg, hva kroppen tåler og ikke. Jeg spiser store IFA innimellom dersom det er kake eller noe på jobb, så jeg ikke skal føle "tapet". Da får jeg noe godt også...

Vet ikke om dette var til hjelp, men alt med måte tror jeg er det beste...??

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:52   #11
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Hei! Jeg har også bare holdt på en uke, men syns det går overraskende bra Man kan jo gafle i seg alt mulig! Pass på å ha lavkarbogodis hjemme, i tilfelle du blir desperat baconsnacks sukkerfri sjokis(ikke så bra m mye søtstoffer, men greit å hai bakhånd Kremfløte - jeg laga litt krem og hakka nøtter og sukkerfri sjokis og hadde oppi når jeg fikk sug i helga søk rundt her etter alternativer. Mange oppskrifter på god is

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:07   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av snuppsi, her.

Hei! Jeg har også bare holdt på en uke, men syns det går overraskende bra Man kan jo gafle i seg alt mulig! Pass på å ha lavkarbogodis hjemme, i tilfelle du blir desperat baconsnacks sukkerfri sjokis(ikke så bra m mye søtstoffer, men greit å hai bakhånd Kremfløte - jeg laga litt krem og hakka nøtter og sukkerfri sjokis og hadde oppi når jeg fikk sug i helga søk rundt her etter alternativer. Mange oppskrifter på god is

Det går greit for noen. Men er man sukker-avhengig,så trigger kunstig søtstoff søtbehovet enda mer. Og da er man like ille ute å kjøre vedr. avhengigheten

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:19   #13
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det går greit for noen. Men er man sukker-avhengig,så trigger kunstig søtstoff søtbehovet enda mer. Og da er man like ille ute å kjøre vedr. avhengigheten

Oki, da er bare jeg veldig heldig Alltid vært skikkelig sjokoman, og aldri klart ta 1 bit før, men nå går det faktisk uten problem Men ser den, ikke smart for de som bare vil ha mer søtt..

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:23   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av snuppsi, her.

Oki, da er bare jeg veldig heldig Alltid vært skikkelig sjokoman, og aldri klart ta 1 bit før, men nå går det faktisk uten problem Men ser den, ikke smart for de som bare vil ha mer søtt..

Ja da er du heldig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:42   #15
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Ellers fins det mye gode oppskrifter her inne på sånn mat som er godt når man er fysen. For meg har fysinga forsvunnet stort sett... men det hender jo man får lyst på noe godt. I kveld laget jeg noen frokostpannekaker med masse kanel og vaniljeessens i røra. Og litt splenda da. Spiste dem med litt rømme og bringebær på toppen. Seriøst bedre en kake!!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....486#post612486

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:44   #16
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Pokker - trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Ellers fins det mye gode oppskrifter her inne på sånn mat som er godt når man er fysen. For meg har fysinga forsvunnet stort sett... men det hender jo man får lyst på noe godt. I kveld laget jeg noen frokostpannekaker med masse kanel og vaniljeessens i røra. Og litt splenda da. Spiste dem med litt rømme og bringebær på toppen. Seriøst bedre en kake!!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....486#post612486

Pannekakene var til dels inspirert av Gerd sine foressten

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp! kilo Lavkarbo generelt 9 03-12-07 21:23
Nå trenger jeg hjelp nickname- Vedlikeholdsdietten 1 21-09-05 10:50
Trenger hjelp og råd. RAGNA Ketolysekuren 25 09-03-05 07:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no