Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åh, jeg sliter sånn!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-09, 16:23   #26
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

sånn som jeg har forstått det, er det ikke mætti karb i mandler og valnøtter?

Jo, endel. Dessuten altfor mye fiber og flerumettet fett. Hasselnøtter og macadamia er best. Hasselnøtter har såvidt 7 effektive gram karbohydrat per 100 gram. Moderate doser nøtter er nok OK.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 17:46   #27
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

sånn som jeg har forstått det, er det ikke mætti karb i mandler og valnøtter?

Nei det er lavt på pollys røstede mandler feks 6,5 karber i 100 gram.

Jeg spiser nøtter med god samvittighet..maaasse antioksydanter og sunt fett

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 17:51   #28
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

http://matportalen.no/matvaretabelle...gglerowcol=col

Står næringsinnhold.. ... har hørt at flerumettet fett er sun jeg..særlig det som kommer fra fisk.. men nøtter er jo også ubehandlet ... rett fra naturen

Det jeg har lest er ikke cocosae noe sunnere enn fettet fra nøtter

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 10:30   #29
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Slenger inn en oppmuntring til deg....Stå på, dette klarer du!!! (vi)

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 14:42   #30
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Adelaide, her.

Slenger inn en oppmuntring til deg....Stå på, dette klarer du!!! (vi)

tusen takk går mye bedre nå

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:08   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Vann er ikke så viktig, tror jeg. Det dannes uansett vann under fordøyelsen av fett. Poenget med å drikke mye vann er å slå ut mineralbalansen i kroppen, slik at kroppen binder mindre vann. Jo mer vann vi mister, jo mer mineraler går ut i urinen. Det er neppe særlig sunt, men det får folk til å føle seg slankere. .

Du sier mye lurt innimellom, men du sier jammen mye rart også....

Nå er vel den mer korrekte og vitenskaplige årsaken til at man skal drikke mye vann denne. :

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Hvofor trenger man mere vann på et lavkarbokosthold, og ikke minst når man ønsker å gå ned i vekt?

Det er enkelte som tror at vi trenger å drikke mindre på et lavkarbokosthold enn på et vanlig, tradisjonellt blandignskosthold. Dette stemmer ikke. Kroppens signaler for væskeunderskudd/dehydrering og tørste er de samme uansett hva slags kosthold man følger, og kroppens biokjemiske behandling av de ulike næringsstoffene er også de samme. Forskjellen ligger i hvor mye av de enkelte næringsstoffene vi som følger et lavkarbokosthold faktisk tilfører kroppen, og hvordan vi ønsker at kroppen skal behandle disse.

Jeg vil her derfor ta for meg de to næringsstoffene som vi alle her inne er mest opptatte av, nemlig fett og proteiner. Karbohydrater i sin grunnform er ikke å anse for annet enn ren energi, og jeg vil derfor ikke komme inn på behandlingen av det her.

Fett er bygd opp av alkoholen glyserol og tre like eller ulike fettsyrer. Glyserol er en alkohol med 3 OH- grupper, og på hver av dem kan det binde seg en fettsyre hvor det samtidig avspaltes vann. Det dannes så et triglyserid som så kan lagres.

Fettsyrenes karboksylgruppe, COOH, blir således bundet til OH gruppen på glycerolmolekylet, og frigjør i denne prosessen vann når det dannes fett i kroppen.

Og skal så denne prosessen reverseres, dvs. at fettsyrene skal brytes ned for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, ja så bryter enkelte enzymer ved hjelp av vann esterbindingen mellom fettsyrenes karboksylgruppe og glycerolmolekylet.

Proteinene på sin side består av store molekyler som er bygd opp av mindre byggesteiner, aminosyrer, til lange kjeder. En aminosyre er en organisk syre med formel NH2-CH(R)-COOH, der sidegruppen (R) varierer.

Det som skjer, er at aminosyrene hektes sammen ved at NH2-gruppen (aminogruppen) på den ene aminosyren reagerer med COOH-gruppen (syregruppen) på den andre aminosyren. Når så aminosyrene på denne måten settes sammen til større proteinmolekyler, spaltes det vekk vann, H2O, som fjernes fra det nydannede proteinet. Denne bindingen mellom aminosyrene kalles for en Peptidbinding, og dannes mellom C(O) - N(H) gruppene hos de ulike aminosyrene.

For at proteinmolekylene igjen skal kunne deles opp i sine respektive aminosyrer for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, går enkelte enzymer inn og bryter bindingene mellom molekylene ved hjelp av vann, slik at hydrogen- og oksygenatomene igjen binder seg med de frigjorte aminosyrene.

Det er derfor vi på et lavkarbokosthold med mye proteiner og fett faktisk bør drikke mye vann om vi ønsker å gå ned i vekt og sørge for at kroppens ulike biokjemniske prosesser skal fungere så optimalt som mulig.

Jeg vet at dette sikker er "gresk" for mange, men legger allikevel inn her en noe forenklet biokjemisk forklaring på bakgrunnen for kroppens økte behov for vann i forbindelse med at man ønsker å øke kroppens fettomsetning, og derigjennom også gå ned i vekt, da flere har stilt spørsmål om hva som er bakgrunnen for akkurat dette.


*Skulle ha lagt inn bilder av de kjemiske formlene og illustrasjon av prosessene her, men får ikke konvertert bildene slik at jeg får lagt dem inn, desverre...*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:39   #32
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Du sier mye lurt innimellom, men du sier jammen mye rart også....

Nå er vel den mer korrekte og vitenskaplige årsaken til at man skal drikke mye vann denne. :

Ziggy har delvis rett, men likevel ikke. Det dannes faktisk vann under oksidasjon av mat. Se er. Det dannes dobbelt så mye vann når vi spiser fett som når vi spiser karbohydrater.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.

Sist redigert av danish : 19-01-09 kl 15:36.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:03   #33
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

http://www.side2.no/helse/article2470810.ece

Uten sammenligning forøvrig...men man kan drikke FOR mye vann også. Flere ganger har det blitt advart mot for mye vanndrikking.

Man trenger mellom to og 3 liter væske per dag. Man får en del igjennom maten. Så denne "unaturlige" bælmingen av vann har ikke noen helsebringende effekt som er påvist enda i alle fall.

Det er en grunn til at vi blir sultne og tørste - kroppen sier faktisk fra om hva den trenger

Alt med måte..til og med vann!!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:07   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

http://www.side2.no/helse/article2470810.ece

men man kan drikke FOR mye vann også.

Det er vel et rimelig ekstremt eksempel, som ikke vil være aktuellt for noen på lavkarbo.
Forøvrig kjenner jeg folk som drikker 7-8 liter vann om dagen, og absolutt ikke har noe problem med det. Heller motsatt, de sliter hvis de drikker mindre enn 5 liter, for kroppen vender seg til inntaket.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:13   #35
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er vel et rimelig ekstremt eksempel, som ikke vil være aktuellt for noen på lavkarbo.
Forøvrig kjenner jeg folk som drikker 7-8 liter vann om dagen, og absolutt ikke har noe problem med det. Heller motsatt, de sliter hvis de drikker mindre enn 5 liter, for kroppen vender seg til inntaket.

At kroppen venner seg til inntaket, betyr ikke at det er sunt!
Man sliter når man ikke får mer heroin også!

Har du tenkt på hva som skjer når man blir gammel og inkontinent og skal drikke litervis med vann hver dag?
Hva når nyrene og hjertet begynner å bli slitne og skal jobbe med all denne væsken og fortynnede elektrolytter?

Ikke noe poeng å venne seg til å drikke mer enn kroppen faktisk trenger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:43   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Forøvrig er vann diskutert i det vide og brede her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....highlight=vann

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:46   #37
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Jeg kjøper farris m smak på 1,5 liters flaske, og når jeg bare har litt farris igjen, fyller jeg opp med vann Lettere å drikke vann m go smak

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 11:24   #38
Honda
Juniormedlem
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 13
Honda er på en erverdig vei

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av snuppsi, her.

Jeg kjøper farris m smak på 1,5 liters flaske, og når jeg bare har litt farris igjen, fyller jeg opp med vann Lettere å drikke vann m go smak

Men dette er ikke noe sunt for tennene.
For da får tennene aldri ro. fra du tar en slurk eller 2 med farris og så drikker 3 slurker om 15 min så står tennene i syre hele tiden og du blir sittende igjen med syreskader.
Like mye syreskader som ungdommer som drikker brus hele tiden.

Samme om man drikker vann med sitron i. For det blir lavere ph og tennene bader i syre.
fra et syreangrep og til tennene er i "sjakk" igjen tar 2 timer

Honda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:28   #39
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

http://www.side2.no/helse/article2470810.ece

Uten sammenligning forøvrig...men man kan drikke FOR mye vann også. Flere ganger har det blitt advart mot for mye vanndrikking.

Man trenger mellom to og 3 liter væske per dag. Man får en del igjennom maten. Så denne "unaturlige" bælmingen av vann har ikke noen helsebringende effekt som er påvist enda i alle fall.

Det er en grunn til at vi blir sultne og tørste - kroppen sier faktisk fra om hva den trenger

Alt med måte..til og med vann!!

Denne trådenbefinner seg under Ketolysekur delen av forumet.
Her gor vi råd til de som følger Ketolysekuren og hva som anbefales i følge Dr. Torkil Andersens bok.

På Ketogen diett som f.eks. Ketolyse eller Atkins trenger en MER vann enn normalt. Dette fordi man er i ketose og ketosen i seg selv er vanndrivende.

Man bør drikke 2,5 - 3 liter vann MINST pr dag om man er i ketose.

Damen det refereres til i linken gikk på en lavkalori pulver/mat diett lignende Easy Life (den heter Lighter Life så vidt jeg vet) og drakk 2-3 liter flasker med vann i løpet av en time. Det er ikke normalt i det hele tatt og absolutt ikke anbefalt å drikke hele dagsrasjonen med vann i løpet av en time.

Det blir helt feil å sammenligne denne dietten/eksessive vanndrikkingen med det som anbefales på en ketogen diett.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 20-01-09 kl 13:47.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:30   #40
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Denne trådenbefinner seg under Ketolysekur delen av forumet.
Her gor vi råd til de som følger Ketolsekuren og hva som anbefales i følge Dr. Torkil Andersens bok.

På Ketogen diett som f.eks. Ketolyse eller Atkins trenger en MER vann enn normalt. Dette fordi man er i ketose og ketosen i seg selv er vanndrivende.

Man bør drikke 2,5 - 3 liter vann MINST pr dag om man er i ketose.

Damen det refereres til i linken gikk på en lavkalori pulver/mat diett lignende Easy Life (den heter Lighter Life så vidt jeg vet) og drakk 2-3 liter flasker med vann i løpet av en time. Det er ikke normalt i det hele tatt og absolutt ikke anbefalt å drikke hele dagsrasjonen med vann i løpet av en time.

Det blir helt feil å sammenligne denne dietten/eksessive vanndrikkingen med det som anbefales på en ketogen diett.

Er ikke ketolyse det samme som ketolysekuren?

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:50   #41
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

Er ikke ketolyse det samme som ketolysekuren?

Jo, Ketolyse er kortnavnet på Ketolysekuren. Og det er en ketogen diett, dvs. at man er i ketose.

Jeg har heller ikke påstått noe annet så jeg er ikke sikker på hva du mener

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 14:07   #42
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Nille!
Jeg har en masse respekt for deg og alt du kan og vet, men.............
Du skriver selv kan og burde.
Innimellom lurer jeg på om du mener at om vi ikke klarer å følge anbefalingene til punkt og prikke, så burde vi rett og slett droppe hele greia!

Eller......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:27   #43
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jo, Ketolyse er kortnavnet på Ketolysekuren. Og det er en ketogen diett, dvs. at man er i ketose.

Jeg har heller ikke påstått noe annet så jeg er ikke sikker på hva du mener

sorry leste litt fort og feil! hehe^^

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:28   #44
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nille!
Jeg har en masse respekt for deg og alt du kan og vet, men.............
Du skriver selv kan og burde.
Innimellom lurer jeg på om du mener at om vi ikke klarer å følge anbefalingene til punkt og prikke, så burde vi rett og slett droppe hele greia!

Eller......

dette lurer jeg litt på også^^^

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:48   #45
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nille!
Jeg har en masse respekt for deg og alt du kan og vet, men.............
Du skriver selv kan og burde.
Innimellom lurer jeg på om du mener at om vi ikke klarer å følge anbefalingene til punkt og prikke, så burde vi rett og slett droppe hele greia!

Eller......

Har problemer med å poste i dag, så det er kanskje meningen jeg ikke skal ?

Må tilstå at jeg ikke skjønner hva du mener. I hvilken sammenheng har jeg sagt noe slikt ?

Jeg har aldri, på noe som helst tidspunkt, sagt eller gitt yttrykk for at
de som ikke klarer å følge anbefalingene til punkt og prikke burde droppe hele greia! Om du/dere har lest det jeg har skrevet så ser dere at jeg hele tiden har gitt klart utrykk for at vi alle er forskjellige og trenger forskjellige løsninger. Men først bør man sette seg grundig inn i dietten man har valgt (i veldig klartekst: LES BOKA) og lært å kjenne den og sin egen kropp.

Nå har jeg ikke for vane å utrykke meg tåkete eller pakke ting inn i bomull, og det har vel hendt at jeg har vært oppgitt over at noen spør om det samme om og om igjen uten å lese svaret de allerede har fått. Eller har giddet å prøve ut rådene de får fordi "det ikke passer". Det er opp til hver enkelt om de vil følge rådene de får selvfølgelig, men jeg har svart at de som aldri får det svaret de ønsker kanskje bør vurdere en annen diett der de kan spise alt de har lyst på.

Om noen tar seg nær av det er det trist, men mine råd blir iallefall gitt for å hjelpe folk med å få dietten til å funke, og da må man noen ganger si noe annet enn det folk helst vil høre. Tough luck !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:13   #46
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Har problemer med å poste i dag, så det er kanskje meningen jeg ikke skal ?

Må tilstå at jeg ikke skjønner hva du mener. I hvilken sammenheng har jeg sagt noe slikt ?
Du har ikke sagt det! Det virker bare sånn av og til!

Jeg har aldri, på noe som helst tidspunkt, sagt eller gitt yttrykk for at
de som ikke klarer å følge anbefalingene til punkt og prikke burde droppe hele greia! Om du/dere har lest det jeg har skrevet så ser dere at jeg hele tiden har gitt klart utrykk for at vi alle er forskjellige og trenger forskjellige løsninger. Men først bør man sette seg grundig inn i dietten man har valgt (i veldig klartekst: LES BOKA) og lært å kjenne den og sin egen kropp.
Det er jo nettopp det vi gjør. Vi som ikke klarer drikke vann i sånne mengder det er snakk om, vil gjerne følge kuren vi også! Vi vet hva som står og vi vet hva vi bør gjøre. Og vi fortviler fordi vi bare ikke klarer det!

Nå har jeg ikke for vane å utrykke meg tåkete eller pakke ting inn i bomull, og det har vel hendt at jeg har vært oppgitt over at noen spør om det samme om og om igjen uten å lese svaret de allerede har fått. Eller har giddet å prøve ut rådene de får fordi "det ikke passer". Det er opp til hver enkelt om de vil følge rådene de får selvfølgelig, men jeg har svart at de som aldri får det svaret de ønsker kanskje bør vurdere en annen diett der de kan spise alt de har lyst på.
Kanskje du ble litt krass i svaret og jeg litt sår fordi jeg bare ikke klarer å drikke alt dette hersens vannet!

Om noen tar seg nær av det er det trist, men mine råd blir iallefall gitt for å hjelpe folk med å få dietten til å funke, og da må man noen ganger si noe annet enn det folk helst vil høre. Tough luck !
Skjønner akkurat det veldig godt. Noen må være djevelens advokat!


Ser også at du skriver at man på ketolyse trenger mer vann enn normalt!
For meg vil mer enn normalt si fortsatt veldig lite i forhold til de fleste andre!
Jeg er nesten aldri tørst og kan fint frikke mindre enn en liter væske pr dag uten å tenke over det.
Så om jeg drikker 2 liter væske i døgnet nå, drikker jeg dobbelt så mye som det som er normalt for meg!

Har enormt respekt for dere som virkelig kan dette, altså! Måtte bare spørre deg om det var det du mente, når det ble sånn i hodet mitt!
Takk for svar, søteste Nlle!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:19   #47
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Denne trådenbefinner seg under Ketolysekur delen av forumet.
Her gor vi råd til de som følger Ketolysekuren og hva som anbefales i følge Dr. Torkil Andersens bok.

På Ketogen diett som f.eks. Ketolyse eller Atkins trenger en MER vann enn normalt. Dette fordi man er i ketose og ketosen i seg selv er vanndrivende.

Man bør drikke 2,5 - 3 liter vann MINST pr dag om man er i ketose.

Damen det refereres til i linken gikk på en lavkalori pulver/mat diett lignende Easy Life (den heter Lighter Life så vidt jeg vet) og drakk 2-3 liter flasker med vann i løpet av en time. Det er ikke normalt i det hele tatt og absolutt ikke anbefalt å drikke hele dagsrasjonen med vann i løpet av en time.

Det blir helt feil å sammenligne denne dietten/eksessive vanndrikkingen med det som anbefales på en ketogen diett.

Du bør kanskje lese hva jeg skrev?

"Uten sammenligning forøvrig"

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:23   #48
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!


Synes det er sunt å stille spørsmålstegn ved "vedtatte" sannheter jeg da...

Forøvrig drikker jeg det jeg har lyst på, uten å tenke på mengde... og har det veldig bra med det.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:26   #49
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Javel....

"Normalt" er et relativt begrep. Det er hva som anbefales i den delen av befolkningen som IKKE går på ketogen diett. Dvs. 1 - 2 liter pr dag. Ikke hva som er normalt for DEG. Jeg har svart generelt og prøvd å forklare HVORFOR det er virktig med vann. Også svart i følge "synsing" i tidligere svar i samme tråd. Ikke spesifikt til deg.

Det er helt klart at det optimale for maksimal utnyttelse av kuren er å drikke mer, men ingen ville noensinne si at du må gi opp fordi du ikke får det til. Man skal gjøre så godt en kan. Ikke så godt eller mindre godt andre kan.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:27   #50
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Synes det er sunt å stille spørsmålstegn ved "vedtatte" sannheter jeg da...

Forøvrig drikker jeg det jeg har lyst på, uten å tenke på mengde... og har det veldig bra med det.

Jeg kan ikke drikke meg mett heller. Blir kvalm om jeg drikker for mye. Har slitt med kvalme pasienter også, jeg, bare for å oppdage at de er overvæsket!

Det jeg burde bli flinkere til, er å bytte ut noe av det jeg drikker med rent vann! Det vet jeg i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ÅÅÅ jeg sliter sånn nå Hannehk Ketolysekuren 9 26-09-08 10:16
Nå sliter jeg med motivasjonen Hannehk Ketolysekuren 22 08-07-08 13:25
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 18:09
Ja, jeg sliter MizzEve Ketolysekuren 9 23-08-07 09:10
Sliter... villebill Ketolysekuren 2 02-04-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no