Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vanskelig å telle karber!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-07, 23:43   #1
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Vanskelig å telle karber!

Synes det blir litt sånn ca telleing på meg hele tia. Veier maten, men jeg blir så usikker. En salat feks.... er så mye som veier så lite, også så mye forkjellig oppi. Renger dere ut hver gang, eller tar dere sånn ca.

Idag kom jeg opp i 8 karbohydrater tror jeg.


Når dere spiser taco: det var jo en del karbs i taco krydderet. ca 20 i alt, og hvis jeg spiser halvparten av kjøttet ble det plutselig alt for mye. Stødde bare på litt kryder jeg. Hva gjør dere?


Til kjøttkakemiddagen her om dagen kunne jeg ikke spise så mye grønnsaker som jeg ville. Det ble jo endel karbs ved å ha på brokkolig og rosenkål. Går mye opp og ned alt ettersom hva man spiser skjønner jeg. taco middag var det jo kjempe lite karbs i.




åhh.... veie veiev... de første ukene. Ser fram til jeg er inn i dette.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 01:49   #2
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vanskelig å telle karber!

Blir litt telling i begynnelsen, men det går av seg selv etterhvert.
Jeg "slumper" bare når jeg lager salat og grønnsaker.

Taco krydderet er det sukker i, og altfor mye karber...
Jeg bruker First Price tacosaus(mild), 3,6 kh pr 100 gram. Bruker hele glasset på 400-500 gr kjøttdeig.


Sist redigert av moinx : 13-08-07 kl 20:54.
  Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 02:22   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Vanskelig å telle karber!

Det skal visst finnes noe tacokrydder uten karber. Hindu? Husker ikke - men du må kjøpe det i krydderhyllen, ikke i taco-reolen. LES på glasset!

Jeg kjøpte nevnte krydder og syntes det var absolutt alt for salt.

Så om du tar forholdsvis mindre av det, og kjører på med f eks chilipulver og paprika og evt annet etter smak og humør, og i tillegg litegranne strø-splenda eller annet strøgreier som tåler oppvarming, litegranne vann og litt (sånn sukker"fri") ketchup - ja, da burde det bli bra, tror jeg.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 10:42   #4
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Vanskelig å telle karber!

Jeg teller ikke kalorier!!!
Det er nettopp derfor jeg holder på med dette, at jeg i utgangspunktet ikke trenger å telle og veie. Selvfølgelig veide jeg litt i begynnelsen - grønnsakene, for å se hvor mye karber jeg fikk i meg, men etterhvert har jeg slutta med det også.
Vekta går litt ned og bittelitt opp og står stille lenge, og plutselig mye ned. Hovedsaklig ned, over tid, og det er det som betyr noe. Målene går ned eller står stille fra uke til uke, over tid blir det også NED!

men: i motsetning til Libra, GreteRoede, og andre kurer slipper jeg nå å tenke mat i hver detalj.
Jeg tenker de store linjene; har bakt brød og muffins og laget fromasj jeg har i kjøleskapet i små tuppewarebokser, handler inn mat jeg kan spise, og passer på at det er grønnsaker i huset, - alltid!!! Bruker ketolysetablettene.

Nå spiser jeg når jeg skal ha mat, og er mett leeenge. Har stort sett ikke sug etter noe, men nå har jeg mensen, og det har vært litt strevsomt. Da har jeg spist litt nøtter og drukket funsaft og spist litt nullkarbomat, og jeg kom meg gjennom dagene og kvelden igår.

Hovedsaken er at dette funker!!! -for meg! Uten telling!!!

reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 20:48   #5
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Vanskelig å telle karber!

jeg teller heller ikke kalorier, men jeg må jo veie grønsakene og slikt. Blir jo fort endel karber av feks rosenkål til middag.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 19:39   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig å telle karber!

Hei
Jeg håper inderlig ALLE som går på ketolysekuren fort finner ut hva man kan spise og hva som ikke går, glem veiing og måling når du har fått teken, det gir en glede i seg selv. Og test deg heller med stix av og til for å se at du er i ketose.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Hvordan telle karber i "karbfri" mat LilleVille Lavkarbo generelt 2 09-10-06 16:07
å telle karber???? susanna Lavkarbo generelt 14 16-06-06 10:36
Telle karber *Tulla* Dr Lindbergs 3 14-04-05 15:48
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no