Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spiser jeg for lite fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-08, 22:49   #1
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Spiser jeg for lite fett?

Yow! :P

Er kanskje litt tidlig med dette spørsmålet, da jeg har gått på ketolyse i en uke nå (ned 3 kg allerede), men har stoppa opp litt nå. Jeg lurer på om jeg spiser for lite fett! Hvor mye skal man egentlig ha per dag?

Normalt spiser jeg salat med strimlet kjøtt/kylling 2 ganger til dagen med fetaost, (olivenolje i salaten) en middag med saus, grønnsaker og gjerne laks eller biff... ingenting av dette er så veeldig fetende.. bruker mye rømme! det er godt

Sånn ellers spiser jeg max 3 ganger til dagen, mista mye av sultfølelsen etter jeg starta ketolyse... Er det noen måte jeg kan fete opp maten min uten å spise så mye mer? :P Steker all maten min i flytende melange!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:45   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Spiser jeg for lite fett?

kutt i alle fall ut melangen og sats på ekte meierismør

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:49   #3
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Yow! :P

Er kanskje litt tidlig med dette spørsmålet, da jeg har gått på ketolyse i en uke nå (ned 3 kg allerede), men har stoppa opp litt nå. Jeg lurer på om jeg spiser for lite fett! Hvor mye skal man egentlig ha per dag?

Normalt spiser jeg salat med strimlet kjøtt/kylling 2 ganger til dagen med fetaost, (olivenolje i salaten) en middag med saus, grønnsaker og gjerne laks eller biff... ingenting av dette er så veeldig fetende.. bruker mye rømme! det er godt

Sånn ellers spiser jeg max 3 ganger til dagen, mista mye av sultfølelsen etter jeg starta ketolyse... Er det noen måte jeg kan fete opp maten min uten å spise så mye mer? :P Steker all maten min i flytende melange!

Hvis du har gått ned 3 kilo på en uke, har du defintivt ikke stoppet opp Ingen vits i å veie seg hver dag - ukesintervaller gir et mer korrekt bilde av vektutviklingen din. Forøvrig mister du mest vann i begynnelsen, og det går av fortere enn fettet.

Man trenger ikke drikke smult bare fordi man går på ketogen diett Velger du fet fisk, kjøtt med fett, olje på salaten, fete oster og så videre, holder det fint. Rømme er fete saker og kan fint brukes. Men bytt ut Melange med meierismør, som foreslått over her.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 00:11   #4
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: Spiser jeg for lite fett?

3 kg på en uke er jo en enormt bra begynnelse!

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 09:33   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite fett?

oki! Men hva er egetlig gale med melange? trodde d ikke var karbo i melange...

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 09:35   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Nattfrue: Men det er så gøøøøøy å veie seg hver dag! :P Jeg klarer seriøst ikke å la vær... tror det er dagens høydepunk (eller lavpunkt? :/ ). Ser jeg en vekt, kjenner jeg en magisk tiltrekningskraft... Helt uimotståelig :P Typen prøvde å gjemme vekk vekten en periode, men jeg fant den alltid tilslutt :P

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 10:07   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

oki! Men hva er egetlig gale med melange? trodde d ikke var karbo i melange...

melange har transfett i seg. Ikke bra for kroppen din!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 12:15   #8
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Nattfrue: Men det er så gøøøøøy å veie seg hver dag! :P Jeg klarer seriøst ikke å la vær... tror det er dagens høydepunk (eller lavpunkt? :/ ). Ser jeg en vekt, kjenner jeg en magisk tiltrekningskraft... Helt uimotståelig :P Typen prøvde å gjemme vekk vekten en periode, men jeg fant den alltid tilslutt :P

Hehe, jaja - hvis du synes det, så Jeg tror bare at man blir litt i overkant opphengt i vekta hvis man veier seg hver eneste dag. Det er mange ting som kan gi vektsvingninger fra dag til dag uten at man nødvendigvis har lagt på seg, så det kan kanskje være lett å komme i "panikkmodus" fordi man plutselig veier en kilo mer enn dagen før hvis man veier seg så ofte. Men hvis det funker for deg, så kjør på

P.S.: Det regnes ikke som "stopp" eller platå før vekta har stått stille i en måned.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 12:32   #9
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

melange har transfett i seg. Ikke bra for kroppen din!

Melange inneholder IKKE transfett!

Margarin, Melange

Fotograf
Mills Mediebank

Fakta om produktet.

Melange i pakke (500g 1000g) er spesielt velegnet til steking, baking og småkaker. Produktet er laget av de vegetabilske oljene soya, raps, palme og kokos. Melange er transfri og inneholder vitaminene A og D.
FAKTA FOR
Margarin, Melange
NÆRINGSINNHOLD
Kilde til Næringsdata
Matvaretabellen 2006 (MVT-06)
Skriv inn mengde i gram.
gram inneholder. Spiselig mengde100%Brødenheter0,02
Saltinnhold2,24GramKalorier Kcal722KcalKalorier Kj2968KjVann16gramProtein0,2gramKarbohydrater0,3gramFett80gramSum mettede36gramSum transumettede0gramSum enumettede12gramSum flerumettede26gramKolesterol0mgStivelse0gramKostfiber0gramMono og disakkarider0,3gramTilsatt sukker0gramAlkohol0gramRetinol900mcgB karoten0mcgVitamin A900RAEVitamin D8mcgVitamin E6mg-Alfa-TEVitamin B10mgVitamin B20mgNiacin0mgNiaEkv0NEVitamin B60mgFolat0mcgVitamin B120mcgVitamin C0mgKalsium0mgJern0mgNatrium880mgKalium0mgMagnesium2mgSink0mgSelen0mcgKopper0mgFosfor0mg Ekstra opplysninger
Innlagt/oppdatert dato
10.02.2007
Hovedgruppe
Margarin smør og matolje
Undergruppe
Margarinprodukt
Produsent
Mills
Del informasjonen på Facebook
Andre lignende matvarer! Tilfeldig valgt i samme kategori.
Viser navn, og der hvor det er registrert kj, fett (gram), protein (gram) og karbohydrater pr 100 gram av matvaren. I noen tilfeller pr porsjon. Klikk på varen for å se mer.
MatvarenavnKJFettProteinKarboSynnøve Plantemargarin2960800,50,5Bremykt30688211Margarin, Soft Flora, folie2968800,20,3Bakefett369710000Brelett Yoghurt11682782Margarin, Vita HjertegoŽ2967800,20,2Margarin soft spesial



Mills Soft Light1490400,50,5Brelett Omega 311692973Melange uten salt og melk

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:09   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Melange inneholder IKKE transfett!

Stemmer, det. Men det inneholder hovedsaklig ustabile plantefettforbindelser, sannsynligvis varmpresset/kjemisk utvunnet (noe man som regel har mer enn nok av i kostholdet fra før), og tåler antageligvis ikke oppvarming spesielt godt.

Ren kokosolje eller meierismør er nok bedre egnet til steking. Også smaker de mye bedre

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:19   #11
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Melange er jo beregnet til STEKING OG BAKING Da

Du kommer ikke forbi at det faktisk er transfett i meierismør - 3.4 % faktisk. I Melange er det Null. Videre er det 51.1 gram METTET FETT i meierismør - melanghar 36%.

Hva er galt med ustabile plantefettforbindelser? De anbefaler jo faktisk soyaolje, rapsolje, oliven olje til steking pga det øker det gode kolestrolet??

"Sannsynlig varmpresset/kjemisk utvukket" - Det holder faktisk ikke med sysning her altså! Melange inneholder IKKE TRANSFETT...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:34   #12
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg for lite fett?

[b]

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Melange (…) er laget av de vegetabilske oljene soya, raps, palme og kokos.

Siterer fra Mat og Helse-intervju med en fagperson som advarer mot margarin:
(http://www.matoghelse.no/artikler/ma...-er-sunt!.aspx)
Hvis du har valgt margarin for helsas skyld, er det på tide å legge om vanene! Smør er sunnere - hvis vi skal tro Anna Haug, ernæringsfysiolog og forsker ved Norges landbrukshøgskole.
…
Riktig fettsyrebalanse
Vi må passe på at vi ikke får i oss så mye omega-6-fettsyrer at den viktige balansen i forhold til omega-3-fettsyrene blir forrykket. Anna mener at vi bør redusere margarinforbruket og erstatte det med fet fisk, raps- og olivenolje, smør, ost og kjøtt fra drøvtyggere, det vil si storfe, sau, geit og vilt. Da får vi et mer balansert fettinntak.
- En god balanse mellom omega-6- og omega-3-fettsyrer er foreslått til 2:1. I smør er det et brukbart forhold mellom disse, mens margarin og planteoljer fra blant annet mais, solsikke og soya inneholder store mengder omega-6.
- I likhet med i en rekke andre land i Europa og Nord-Amerika spiser vi mer soyafett enn noensinne. Soyaolje, margarin, majones, dressinger, kaviar og makrell i tomat er viktige kilder.
- Soyafett inneholder mye linolsyre, den vanligste omega-6-fettsyren i kosten. Stor overvekt av omega-6 kan fremme betennelsestilstander i kroppen og dermed bidra til astma og revmatisme.


Artikkelen inneholder forøvrig interessante opplysninger om både transfett, kolestrol og annet som har vært drøftet i denne tråden - for de som kan være interessert.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:43   #13
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Landbrukshøgskole ja.. de driver med dyrehold og forskning på dyr

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:50   #14
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Landbrukshøgskole ja.. de driver med dyrehold og forskning på dyr

Å, de driver nå med en god del mer, de forsker blant annet på produktkvalitet, som vel er et relevant stikkord her.

Og så sysler de litt med områder som:
• Naturstoffkjemi og organisk analyse
• Protein engineering og proteomikk
• Proteiner i næringsmidler; Struktur og biologiske funksjoner
• Mikrobiell genteknologi
• Molekylær mikrobiologi
• Næringsmiddelmikrobiologi
• Miljømikrobiologi
• Biostatistikk
• Målemetodikk
• Meieriteknologi og matkvalitet

Så helt "på jordet" er de vel ikke …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:53   #15
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Uansett... er for mye fett og for mye karber usunt rett og slett...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:59   #16
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Uansett... er for mye fett og for mye karber usunt rett og slett...

Og så er det da noen av oss (også med insulinresistens) som mener at det er karber som er usunt. Ikke fett.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:04   #17
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Anyway. Jeg velger å bruke min Melange med god samvittighet. Det er neppe transfettet eller ustabile plantefettforbindelser (hva nå enn det er) som gjør at jeg en vakker dag stuper.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:05   #18
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Har dia2 så jeg skal ikke ha mye karbohydrater. Det har jeg fått fordi jeg er feit og har gått for lenge overvektig. Spist for mye fett og karbohydrater... Jeg er et resultat av det jeg har spist desverre....

Har vel sagt det til det kjedsommelige - men jeg gikk fra kolestrol på 6 til 7.7 på 3 måneder med ketogen kost, altså fettrik. Har aldri spist så mye fett før. Ikke roet diabetesen seg nevneverdig heller. Så nå har jeg kuttet på animalsk fett, ost og melkeprodukter. Har økt inntaket av fiber (GG-helseklibrød). Har spist det i 3 måneder nå og blodsukkeret har blitt stabilt. Har vel ca. 5.2 i hvilende blodsukker og søtsuget er VEKK. Satser på fettet fra nøtter, fet fisk, tran og avokado.

Skal til legen 21 sept og da får vi se om kolestrolet har blitt bedre og langtidssukkeret lavere. Veldig spent på det.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:06   #19
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Hvilende blodsukker?

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:08   #20
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Og så er det da noen av oss (også med insulinresistens) som mener at det er karber som er usunt. Ikke fett.

Glemte jeg å si at når man har dia2 lagrer man fett i årene og de indre organene??? Det er det som er så skremmende...ond spiral det der.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:12   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Glemte jeg å si at når man har dia2 lagrer man fett i årene og de indre organene??? Det er det som er så skremmende...ond spiral det der.

Man lagrer jo ikke bare fett fra fett, Impulsiw. Fett lagrer man ganske mye av fra karbohydrater. Såvidt jeg vet finnes det INGEN seriøs forskning som kan bevise at mettet fett faktisk samler seg i årene. Naturstridig høres det også ut synes jeg, når de snakker om mettet fett som er så "hardt" at det skal avleires i årene. Meierismør feks, blir flytende i 37 grader, altså er det ikke særlig hardt i kroppen i det hele tatt. Hadde det vært farlig for oss med mettet fett hadde vi faktisk ikke engang kunnet forbrenne vårt eget fett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:17   #22
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Hvilende blodsukker?

Blodsukkeret du har når du våkner om morgenen..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:48   #23
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Glemte jeg å si at når man har dia2 lagrer man fett i årene og de indre organene??? Det er det som er så skremmende...ond spiral det der.

Du har vel nevnt det et par ganger i det siste...

Man lagrer ikke fett i blodårene. Da er det snakk om avleiringer som følge av andre problemer. Energibunten har hatt et par glimrende innlegg om nettopp dette.

Man trenger ikke ha D2 for å lagre fett "i" organer (sk visceralt fett), men det er ofte en følge av insulinresistens eller andre insulinrelaterte forstyrrelser. Å begrense inntaket av karbohydrater vil reversere tilstanden. I ekstreme tilfeller kan stoffer som metformin brukes med hell.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:55   #24
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Melange er jo beregnet til STEKING OG BAKING Da

Du kommer ikke forbi at det faktisk er transfett i meierismør - 3.4 % faktisk. I Melange er det Null. Videre er det 51.1 gram METTET FETT i meierismør - melanghar 36%.

At det er 51.1g METTET FETT i MEIERISMØR er en GOD TING. METTET FETT er IKKE FARLIG. Transfettsyrene i meieriprodukter er NATURLIGE, og antas å være UFARLIGE - sannsynligvis også GUNSTIGE.

Sitat:

"Sannsynlig varmpresset/kjemisk utvukket" - Det holder faktisk ikke med sysning her altså! Melange inneholder IKKE TRANSFETT...

SER IKKE SAMMENHENGEN HER?

Kan bruke Caps lock, jeg også

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:58   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite fett?

Husker hun svenske ernæringsfysiologen i Sveriges utgave av "Du er hva du spiser" anbefalte meierismør fordi det var bra for tarmen, bla. Da ble jeg overrasket, positivt overrasket.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Spiser riktig mengde karbs men lite fett Guffen Ketolysekuren 11 27-02-08 14:07
Spiser jeg for lite fett? Ada Ketolysekuren 2 04-06-07 09:08
Spiser jeg for lite? paprika Spørsmål og svar 11 10-05-06 22:44
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 03:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no