Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose ånde og svettelukt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-11, 20:53   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Ketose ånde og svettelukt

Er det noen som opplever at ketose ånden og den spesielle svettelukten samt metall smak i munnen kommer og går?

Jeg har vert i ketose mer eller mindre konstant siden mai/juni og har kun i periode metall smak i munnen.. Innimellom også den ekle svettelukten.

Var litt plaget med den svettelukten og metall smaken også før jeg gikk helt ned på karbohydratene men hadde ikke utslag på ketostix når ejg lå på ca 70g karb.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:57   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Bare en ting å si: Velkommen i klubben.... hehe.. Er mange som opplever dette, meg selv inkludert. Har aldri vert plaget med svettelukt tidligere, men nå merkes det. Og metallsmaken i munnen er pyton. Synes det hjelper å spise litt ofte... kan hjelpe med en osteskive, noen mandler e.l.
Ser på dette som et sikrere tegn på ketose enn sticksene

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 21:01   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Bruk Spin Roll-on antiperspirant...den blå...Virker mot all svettelukt...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:47   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Regner med den deodoranten inneholder aluminium og da kan jeg ikke bruke den..

Jeg syns det blir verre av å drikke kullsyre vann, men det er kanskje bare tilfeldig..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:50   #5
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Har det også sånn. Om jeg spiser osteskive får jeg enda verre ånde og smak, veldig snodig.
Lurer på om noen vet om vi kan bruke SB12, hørt skryt av den, men ikke lest innholdet i den.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:11   #6
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Opprinnelig lagt inn av Bjella, her.

Har det også sånn. Om jeg spiser osteskive får jeg enda verre ånde og smak, veldig snodig.
Lurer på om noen vet om vi kan bruke SB12, hørt skryt av den, men ikke lest innholdet i den.

Ja, der ser en så forskjellige vi er. For meg funker det å spise noe lite. I tillegg så har jeg laga meg til en bitteliten spruteflaske med munnvann som jeg bruker. Er fra før plaget med munntørrhet, så det blir ekstra ille med ketosesmaken

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:12   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Regner med den deodoranten inneholder aluminium og da kan jeg ikke bruke den..

Jeg syns det blir verre av å drikke kullsyre vann, men det er kanskje bare tilfeldig..

Jeg bruker Nivea sin 24 hour (eller noe slikt). Rollon på glassflaske. Mild og fin, og den eneste som funker tilfredsstillende.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:16   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Jeg er heldig og får verken ånden eller svettelukta, men våkner alltid med helt uttørket munn/svelg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:30   #9
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Jeg lukter som en gammel gymbag om dagen. Stålånde hadde jeg forrige gang på lavkarbo, så antar den er slik nå også. Prøver å være bevisst på det, og ikke gå helt opp i fjeset på folk. Dette innbiller jeg meg blir bedre hvis man spiser små måltider ofte.

Nå kjenner jeg jo selv at svettelukten er mer fremtredende, eller kommer raskere, så antar dette er en "bivirkning" av ketosen. So be it.

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:36   #10
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Ketose ånde og svettelukt

er det pga ketosen jeg er så sabla tørr i munnen for tiden? smaker rart i munnen å..
ikke merket noe til svettelukt enda.. men det kommer kanskje. er 22 dagen min på ketose nå. å har gått fra 108,6 til 103,5 nå er sååå fornøyd
5,1 kg på 3 uker.. wee

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:39   #11
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

er det pga ketosen jeg er så sabla tørr i munnen for tiden? smaker rart i munnen å..
ikke merket noe til svettelukt enda.. men det kommer kanskje. er 22 dagen min på ketose nå. å har gått fra 108,6 til 103,5 nå er sååå fornøyd
5,1 kg på 3 uker.. wee

Du verden så flink du har vert
Jeg har aldri vert plaga av kroppslukter før, men nå i det siste har jeg faktisk kjent svettelukt av meg selv. Har vert mer eller mindre i ketose siden midten av mai, så svettelukten kom ikke med en gang. Ånden kommer og går.
Bedre med dårlig ånde enn ingen ånde

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:03   #12
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Jeg bruker Nivea sin 24 hour (eller noe slikt). Rollon på glassflaske. Mild og fin, og den eneste som funker tilfredsstillende.

Denne funker ikke på meg! -Lukter hest 1 time etter at jeg har hatt den på...

Men jeg har funnet den beste deodoranten; Vichy Antiperspirant deodorant 48H fra apoteket. Anbefales og verdt hver krone!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:24   #13
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Denne funker ikke på meg! -Lukter hest 1 time etter at jeg har hatt den på...

Men jeg har funnet den beste deodoranten; Vichy Antiperspirant deodorant 48H fra apoteket. Anbefales og verdt hver krone!



Inneholder denne aluminium?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:33   #14
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Oh, yes. Ånden er grusom. Svetter som en gris, men heldigvis lukter det ikke mye av svetten! Men så lenge jeg vet det er godt for noe, så får det bare være. Tygger tyggis og har tenkt på SB12, som det ble nevnt. Har ikke prøvd, kanskje det er noen som har prøvd det?

__________________
Albertina`s
Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:58   #15
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ketose ånde og svettelukt

AAnden er plagsom her ogsaa. Veldig.

Jeg har kjoopt munnskyllevann, valgte en annen enn SB12, men synes ikke det hjelper.

Hva slags tyggis er lovlig. Noen som vet det

*Hjelpes som tastaturet mitt tuller....... *

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:17   #16
FredrikW
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
FredrikW er ny på veien

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Har aldri merka noe endret svettelukt, og jeg svetter MYE. Med vekttrening 3-4 ganger i uka, og i tillegg endel mil på sykkel hver uke, blir det mye svetting. Kanskje er det derfor jeg ikke får noe endring av svettelukt uansett hvor lenge jeg har gått i ketose, fordi svetten "vannes ut"

Men dårlig ånde er det fort gjort å få, særlig hvis man spiser lite i tillegg til å være i ketose. Jeg har merket at det å være tørr i munnen/svelget, altså ha tørre slimhinner, gir ekstra dårlig ånde. Og ost/melkeprodukter hjelper ikke, men gjøre det bare verre. For eksempel kaffe med fløte på tom mage gir drapar-ånde. Å ta en kjapp tannpuss etter mat, og så holde slimhinnene fuktige med tyggis, hjelper utrolig mye. Jeg bruker denne (og endel vanlig Extra, som sikkert er bannlyst av mange!):

Spry, Sugar Free Spearmint Gum

Å være tørr i munnen gir ikke bare dårlig ånde, men det er også veldig lite bra for tennene! Særlig hvis man er veldig tørr i munnen om natta. Spytt beskytter mot Karius&Baktus, og de gutta er spesielt aktive om natta. Jeg har kun hatt to-tre begynnende hull i hele mitt liv, men fikk et lite hull for noen år siden da jeg slet med munntørrhet om natta.

Tannlegen min sa da at det kan hjelpe å sove med en sukkerfri tyggis i munnen, noe som unektelig høres litt vilt ut, men det hjalp faktisk! Tannlegen sa at det er lite risiko for å svelge eller puste inn tyggisen, for man er ikke bevisstløs selvom man sover, så man holder tyggisen på plass. De gangene jeg har hatt problemer med munntørrhet har jeg alltid sovet med tyggis, uten å oppleve noe problemer med det, og det hjelper utrolig mye mot munntørrheten. Har ikke hatt flere hull i tenna heller.

Men mot den vanlige ketose-ånden (aceton-lukta) hjelper ingenting skikkelig. Da er det eneste man kan gjøre å kamuflere lukta som best man kan med tyggis/munnspray, og i tillegg være litt bevisst på at man ikke prater rett opp i ansiktet til folk, snakker minst mulig inne i heisen etc.

FredrikW er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / steinalderknask Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:37   #17
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Jeg har fått endret svettelukt, men tviler på at jeg er i ketose. En fettaktig lukt jeg har vanskelig for å beskrive... hurra.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:52   #18
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Jeg er ikke plaget med mer svettelukt og dårlig ånde/ekkel smak. Men er ekstra tørr i munnen om morgenen.
Tygger av og til litt SB12 tyggis i tilfelle, når jeg vet at jeg skal være nær andre personer. Skyller også munnen med fluor om kvelden.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:27   #19
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose ånde og svettelukt

I dag er det helt vekke hos meg igjen så det er litt rart at det kommer og går.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:38   #20
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Jeg har fått endret svettelukt, men tviler på at jeg er i ketose. En fettaktig lukt jeg har vanskelig for å beskrive... hurra.

Får det enkelte dager, lukter litt som når man steker kjøttkaker

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:35   #21
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Ketose ånde og svettelukt

er fælt tørr i munnen for tiden å det er skikkelig plagsomt. er tett i nesa å da, så det er nok litt derfor, men likevel

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 19:48   #22
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Ketose ånde og svettelukt

Når det gjelder ånden så har jeg ikke merket det så mye. Var mest i begynnelsen når jeg startet lavkarbo. Men svette lukt det har aldri vært bedre før. Helt utrolig så lite det lukta. Kunne sikkert gått mange dager uten å dusje for lukta er minimal. Helt merkelig. Jeg som svettet som bare det før.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde, men ikke i ketose eller på ketogent kosthold Tiril77 Lavkarbo generelt 7 22-03-11 08:31
Ketose-ånde … ninasov Ketolysekuren 18 14-03-11 14:04
Svettelukt? IKJ Ketolysekuren 19 02-02-11 22:53
Svettelukt ... Dynama82 Fysisk og mental helse 5 10-04-10 21:07
Ketose-ånde-stix spm Lava Ketolysekuren 5 20-06-08 22:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no