Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Blogger du? Begynn å annonsere!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-11, 15:32   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Blogger du? Begynn å annonsere!

For fullt innlegg, se her!

Nå har jeg brukt masse tid på å skrive om mine erfaringer fra 1 måneds annonsering på bloggen og jeg tenkte jeg skulle dele det med dere, det er jo så mange flotte lavkarbo-blogger ute å går:

Ja, da har det gått ca 1 måned siden jeg begynte å annonsere på bloggen, og det har jo faktisk gått veldig bra, spør du meg! Jeg får jo flere og flere lesere, og annonsering er jo både spennende og kan ses på som en liten bonus for alle timene man sitter forran skjermen. Man blir nok ikke rik på annonsering om ikke man er på topp 25 listen, men det er faktisk ganske morro å sysle med Har du mer enn 100 lesere om dagen vil jeg definitivt anbefale deg å annonsere!

Jeg har funnet frem til to annonsepartnere jeg liker som har et godt utvalg annonser å velge mellom, og disse to er Tradedoubler og Euroads. Jeg prøvde også Google Adsense, men tjente ca 3 kr på en uke, så den kuttet jeg ut. I tillegg kan man ikke bestemme selv hva man ønsker å reklamere for med Google Adsense, og det liker jeg ikke.

Platformene fungerer ganske likt og kjører med samme type betalingssystemer, med mindre forskjeller. Begge tilbyr mange forskjellige type annonser i forskjelige størrelser, og man kan selv velge hvilke man ønsker å på sin blog. Det er selvsagt viktig å velge annonser som passer til bloggen, og her har jeg et godt tips: Skriver du en personlig bogg så velg de annonsene du liker selv og kunne tenke deg å klikke på selv, det gjør jeg! Jeg annonserer bare for produkter jeg kjenner eller ønsker å kjøpe selv, og jeg har faktisk gått på limpinnen opp til flere ganger…

Tradedoubler
Tradedoubler er nok den mest seriøse av de to og hvor du må søke på hvert program for å få tilgang til annonsekoder. Det er ikke spesielt vanskelig å bli godkjent, men det kan ta fra 1 time til et par dager før du kan annonsere for ønsket produkt eller tjeneste. Noen annonsører har direktegodkjenning. Alt i alt er de fleste annonser tradedoubler tilbyr fra seriøse partner og omfatter veldig mange kjente merkevarer som Ellos, La Re Doute, Nelly osv.

Slik gjør du:
Det første du må gjøre er å registrere deg som partner og vente på å bli godkjent. Når du er blitt det kan du starte med å søke på annonser.

På forsiden har du et søkeverktøy du kan bruke for å finne annonser til bloggen din. Om du huker av for “bannere” øverst, får du opp bildesøk og kan se hvordan bannerne ser ut. Du kan også velge kategori og det kan være lurt, ellers kommer det opp veldig mye. Jeg har beskrevet forkortelsene i tabellen du får opp under.

Det varierer veldig hvor lang tid det tar før annonsene er godkjente, men når de er det så kan du gå inn på “Rapporter”, “Mine Programmer” og “Kjør Rapport” for å se dine annonser. Trykk på ønsket annonse og deretter på “Lenker og Grafiske elementer” høyt opp for å komme til bannerene. Her kan du velge mellom mange forskjellige størrelser, ta den som passer bloggen din, og husk at innlegg høyt opp i bloggen og mellom innlegg er best. Du får koden ved å trykke på “Vis Kode” ved siden av ønsket banner. Jeg skal skrive et innlegg om hvordan du får lagt inn annonser mellom innleggene i wordpress ved en senere anledning.

Når du har mange godkjente annonser kan du bruke søkemotoren på forsiden og velge “Godkjent” på “Nettsidestatus” og “Bannere”. Da får du opp alle bannere du kan bruke og det kan gjøre det enklere å velge

Tariffer (UV, Klikk, Registreinger, Salg)
Dette er betalingsmetoden for den spesifikke annonse, jeg har beskrevet disse nærmere nederst.

Prestasjoner (90. EPC, gj. snitt. EPC)
Disse tallene viser siste måneds prestasjoner. EPC er viser inntjeningen per 100 klikk en “over gjennomsnittlig” annonsør kan forvente å tjene på annonsen. 90. EPC er kalkulert basert på alle annonser i programmet, mens gj. snitt. EPC er snittet for alle annonsører som har gitt uttelling den siste måneden.

EuroAds
Hos EuroAds trenger du ingen godkjenning når du velger deg ut annonser, men velg annonser med omhu. Her er det mye “spamme” annonser og du kan risikere at leserne dine ender opp med et tonn epost om de klikker på en av annonsene dine, det vil du ikke! Det er mange annonser fra seriøse aktører, som Groupon, Blush, Brandos, osv, men prøv å unngå bannere som annonserer for gratis ringetoner og konkurranser hvor man kan vinne diverse saker, selv om de betaler godt.

Slik gjør du:
Her må du også registrere deg som partner og vente på å bli godkjent. Når du er blitt det kan du legge ut annonser med en gang.

Klikk på “Kampanjer” og velg en kategori. Forkortelsene du har i tabellen er beskrevet under. Klikk på ønsket annonse og nederst får du en masse lenker til bannere. Disse kan du holde musa over for å se hvordan annonsene ser ut. Klikk på ønsket annonse for å få kildekoden, og du er i gang

Left
Hvor mange registreringer som er igjen før annonsen avvikles

Type
Beskriver hvordan du får betalt, er beskrevet nedenfor

eCPC
eCPC er den gjennomsnittlige inntjeningen pr. klikk (for alle som annonserer for den spesifikke annonsen)

CR
Hvor stor en prosent av klikk som konverterer til et salg

Price
Betaling i % av salg eller i kr per lead/klikk.

Betalingssystem
Det var ikke så lett å sette seg inn i betalingssystemene, så her er en liten oversikt (gjelder begge systemer):

Visninger
Du får betalt per visning av annonsen, det er svært få slike annonser

Klikk
Du får betalt per klikk på annonsen.

UV
Du får betalt per unike besøkende som klikker på annonsen, per IP-adresse

Lead – EuroAds
Lead kan også kalles en salgskampagne. Et lead defineres ved, at brukeren skal foreta en handling – altså han skal gjøre noe aktivt. Eksempelvis skal brukeren kjøpe et produkt, bestille en vare, registrere seg eller tilmelde seg feks et nyhetsbrev. Betaling for registreringer er som regel en fast pris, for eksempel 5 kr kr. Betaling for salg kan være fast pris (60 kr), eller en % av salget (8 %).

Lead/Registreringer – Tradedoubler
På Tradedoubler er betaling per lead kun registreringer og gir som regel fast betaling. Det kan være registrering av e-post, eller kjøp av en kampanjevare (typisk et abonnement).

Salg – Tradedoubler
Du får betalt en viss % av salget. Om noen klikker på din Nelly annonse og handler for 100 kr, tjener du en viss prosent av den summen.

iSalg
iSalg betyr visnings-salg. Brukere behøver bare å få vist banneren på nettsiden din, i stedet for å klikke på den og etterfølgende gjøre en handling, feks. Kjøp av en vare. Cookie-levetiden på iSalg-kampanjer er som regel mye kortere enn på en vanlig Lead-kampanje. Dette kan typisk være 24 timer, hvilket betyr at brukeren må kjøpe varen innenfor 24 timer etter å ha vært eksponert for banneren.

Hva har jeg tjent?

Les hele innlegget her her!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blogger manesh Generell diskusjon 5 06-02-13 17:49
Blogger Hannehk Generell diskusjon 51 29-09-10 17:20
Et spørsmål om blogger Tussa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 19-12-07 09:30
Abonnerte blogger Tussa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 26-09-07 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no