Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Måltider

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-05, 23:34   #1
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Måltider

Jeg har akkurat begynt på Fedon-mat og lurer litt på om jeg spiser riktig. Går på kurs men følger ikke måltidsforslagene i kursboken slavisk. Hva syns dere om dette?

Frokost (0730): 1 yoghurt naturell med mindre sukker, 3 ss Fedon-Müsli

Mellom (1000): 8 mandler og en håndfull med cherrytomater

Lunsj (1130): Isbergsalat, rå brokkoli, rå blomkål, 5 oliven, tomat, agurk, paprika, belgfrukter, roastbiff eller reker

Mellom: (1500): 1 atkinsbar ELLER salat med reker og 1 ss pinjekjerner ELLER yoghurt naturell med mandler. 2 rå gulrøtter

Middag: (1800): ca 150g rent kjøtt eller fisk, grønnsaksblanding (ruccola, tomat, blomkål), et par biter fetaost 3% fett, 1 ss linfrø, 4-5 ss kikerter

Kvelds (2100): Rå grønnsaker med kesam som dipp + et par valnøtter + 1 rute med 86% sjokolade

Jeg liker ikke egg og tunfisk så proteinkilder er stort sett skalldyr, kylling, kjøtt eller fisk. Som fettkilde bruker jeg olje eller nøtter/pinjekjerner/mandler og som lavglykemiske karbohydrater enten belgfrukter og/eller rå grønnsaker. Jeg spiser til jeg blir mett og jeg føler meg ikke sulten mellom måltidene.

Ser det greit ut eller?

burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 10:17   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Måltider

jeg bøyer meg i støvet hvis du gjennomfører dette.... helt perfekt spør du meg men hvis du ikke liker fisk bør du ta tran kapsler

sikkert noen andre som vet litt mer som kommenterer det ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 10:32   #3
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Måltider

Takk :-) Så kjekt å få svar! Jeg har spist ca sånn i to uker nå og stortrives med det. Jeg spiser fisk en gang for dagen (er bare tunfisk jeg ikke liker) så det blir enten laks eller makrell til en av måltidene. Tar også 2 omega 3 kapsler for dagen.

All søthunger har forsvunnet allerede, det er bare helt fantastisk!

:-)

burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 10:48   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Måltider

Men om du vil ha forslag til forbedringer så kan frokosten forbedres litt, den mangler protein og fett og antioksidanter egentlig. Det er lurt å få med seg en skikkelig frokost på starten av dagen. Lykke til!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 11:03   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Måltider

Opprinnelig lagt inn av guro

Men om du vil ha forslag til forbedringer så kan frokosten forbedres litt, den mangler protein og fett og antioksidanter egentlig. Det er lurt å få med seg en skikkelig frokost på starten av dagen. Lykke til!

ja det var sant ... spis et kokt egg ved siden av eller noe sånt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 13:42   #6
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Måltider

Veldig glad for tilbakemeldinger!

Fedon-müslien inneholder både fett og proteiner. Jeg har regnet ut at frokosten totalt inneholder 232 kcal, 18,6g karbohydrater, 18,3g protein og 10,9g fett. Er det for lite da? Jeg er ganske lav (158/58)

burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 13:49   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Måltider

Opprinnelig lagt inn av burberry

Veldig glad for tilbakemeldinger!

Fedon-müslien inneholder både fett og proteiner. Jeg har regnet ut at frokosten totalt inneholder 232 kcal, 18,6g karbohydrater, 18,3g protein og 10,9g fett. Er det for lite da? Jeg er ganske lav (158/58)

Seriøst? Hvor stor er en youghurt naturell? (jeg regnet 3 store ss med musli til å bli ca 9 g protein)

(Det er anbefalt at du får i deg ca 90g protein om dagen)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 14:24   #8
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Måltider

Jeg bruker Somebody (www.somebody.no ) til å regne ut og da ser det sånn ut:



Yoghurt mild & lett naturell Tine 1 stk
kcal 71.3, karb 7.9g, sukker 0g, prot 5.8g, fett 1.9g


Müsli med mandler Dr. Fedon Lindbergs 3 ss
kcal 161.1, karb 10.7g, sukker 1.5g, prot 12.5g, fett 9g


sum170 g, kcal 232.4, karb 18.6g, sukker 1.5g, prot 18.3g, fett10.9g

Jeg vet jo ikke om verdiene som er lagt inn i Somebody er riktige men jeg regner med det.. (?). 1 Yoghurt er ca 1,1 dl

burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 14:27   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Måltider

For å få det tallet må du ha veldig store spiseskjeier. Vi veide nå på digitale vekten, og hadde spiseskjeier som var så fulle at det rant over, - for å få det tallet jeg fikk... (Det står foresten bakpå pakken hvor mye en porsjon inneholder)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 18:41   #10
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Måltider

Opprinnelig lagt inn av Lise

For å få det tallet må du ha veldig store spiseskjeier. Vi veide nå på digitale vekten, og hadde spiseskjeier som var så fulle at det rant over, - for å få det tallet jeg fikk... (Det står foresten bakpå pakken hvor mye en porsjon inneholder)

Det var veldig kjekt å vite. Jeg ser at Somebody har regnet 3 ss til å bli 45 g så jeg tror jeg bare måler opp 45g på digitalvekten for å se om det blir forskjell. Takk for hjelpen!

burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 20:32   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Måltider

...sånn standard så veier 1 ss ca. 14 gram. Det gjelder strøkne ss. Det stemmer for en god del flytende/semiflytende varer iallefall, - som oljer, yoghurt, smør, rømme, creme fraiche, dressinger.........og proteinpulver, og kakao.... det er de jeg har sjekket ..... eh... hva var det egentlig dere diskuterte....åååååja, musli, nei det har jeg IKKE veid

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
2 måltider om dagen Harefrøken Spørsmål og svar 18 27-04-06 13:11
Antall måltider pr dag? chablis Lavkarbo generelt 7 15-07-05 17:58
In Zone måltider Marianne Mellommåltider 3 17-09-04 18:59
In Zone måltider Marianne Frokost og kveldsmat 3 17-09-04 18:59
Hoppe over måltider? Liva Atkins kosthold 2 14-08-04 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no