Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Vekta går opp og ned på induksjon

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-07, 09:37   #1
Marian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 7
Marian er på en erverdig vei

Vekta går opp og ned på induksjon

Første uka gikk greit, og da gikk jeg ned 2 kg. Men siden går det opp og ned, opp og ned (opp 0.5- ned 0.6, så opp 0.7 kg osv sånn ca annenhver dag) . Og jeg er fortsatt ikke lenger ned enn 2 ,1 kg totalt (1 uke + 6 dager) . Spiser bacon , og 2 egg stekt i smør til frokost , 1 ganske stor ostebaconburger m litt salat med 1-2 ss olje over eller en halv avocado med rekesalat til lunsj, middag noe i samme dur som lunsj men med salat, og camenbertostm litt grønnt som mellom. Koffeinfri kaffe eller te med bittelitt fløte i ( 1-2 ts ) , minst 2,5 l vann. Jeg spiser meg god og mett, selv om det ikke er veldig store porsjoner jeg orker. Ligger på ca 18-19 kbh totalt om dagen da inkl melkeprod og evt majones. Men allikevel går vekta opp og ned...og stixen blir forts ikke lilla. Er forvirra ....

Marian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 10:13   #2
majmaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 25
majmaj er på en erverdig vei

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Er det ikke sånn at du ikke bør ligge under 20 karbo pr dag tro?
Jeg kan ikke svare på hvorfor vekta di er slik,fersk som jeg er selv,men jeg spiser MYE mer grønt enn deg ser jeg.
Og jeg fant fort ut at jeg ikke minker noen ting hvis jeg bruker fløte/rømme eller andre meieriprodukter. hvis du spiser ost tre ganger dagen så overstiger du kanskje mengden man bør spise?

__________________


majmaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:00   #3
Marian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 7
Marian er på en erverdig vei

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Jeg synes at det ikke alltid er like lett å regne ut kbh. F.eks de gangene jeg har spist bacon som inneh sukker: hvor mye regner man da?? Jeg spiser bare ca 35 g ost en gang til dagen. Men har tillatt 2-3 ss fløte daglig til koffeinfri kaffe, koffeinfri te, evt saus . Har veid grønnsaker, og spist det maks av hva som er tillatt av kbh da - ( fraregnet for bacon om det er 'sukkerholdig' , egg, kaffe /fløte , evt for avocado eller rekesalat (1 ss majones og 1 ss rømme og olje til dobbel porsjon av det jeg spiser om gangen ) . Så det blir jo litt grønnsaker av det. men ikke absolutt mengder for 100 g blomkål er jo 5,1, pluss 50 g av brocolli + 3 , og da er en jo oppe i 8,1 av bare det.Med 100 g kinakål blir det totoalt 11,1 og med 50 g rød paprika +3,5 blir det totalt 14, 6 og da er det veldig lite igjen av de 20. Medregnet 2 for egg, evt 1 for bacon, 1 for osten, 1 for kaffe/fløte, og 1-2 for majones m rømme er vel kvoten full og vell så det. Alt etter hva lunsjen har vært. Har derfor prøvd å sluttte på ca 19 for åvære sikker på at jeg ikke får i meg for mye, for regnestykket er jo bare ca. Eller er det meg som regner helt tullerusk?

Men for sikkerhetsskyld så skal jeg utelate alle melkeprodukter en uke og se. Det innbærer og at jeg sløyfer kaffen og teen for de fikser jeg ikke 'svarte'. Men da blir jo sauser evt bare olje, og rekesalat er jo og ute da eller??

Marian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:12   #4
Havregryn
Medlem
 
Havregryn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ett sted i Norge
Innlegg: 138
Havregryn er ny på veien

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Det er meningen at du SKAL spise 10-15 gram netto karbo av grønnsaker som f.eks brokkoli,blomkål på induksjon! så her gjelder det å sørge for at du får i deg nok av det grønne.
Det finnes sider hvor du kan regne dette ut og føre mat-dagbok,slik at du får oversikt over inntak.
Jeg bruker www.fitday.com (den er amrikansk)
Det finnes andre også...det er sikkert noen her inne som har gode forslag.

Ikke gi opp.Les også på sidene til www.atkins.com

Slutt å fokusere på vekta di!
Lykke til

__________________
H a v r e g r y n
160 cm
Treningsidiot uten å være fanatisk
Hovedfokus: Velvære








Havregryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lavkarbo filosofi'n Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:25   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Opprinnelig lagt inn av majmaj, her.

Er det ikke sånn at du ikke bør ligge under 20 karbo pr dag tro?

Opprinnelig lagt inn av Havregryn

Det er meningen at du SKAL spise 10-15 gram netto karbo av grønnsaker som f.eks brokkoli,blomkål på induksjon! så her gjelder det å sørge for at du får i deg nok av det grønne.

Oversatt fra Atkins, - regler for induksjon pkt. 3:

Spis 20 gram karbohydrater per dag. De fleste av disse må komme i form av salatgrønnsaker og andre grønnsaker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:32   #6
Marian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 7
Marian er på en erverdig vei

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Takk for svar m input skal sjekke disse lenkene og. Men ca 15 g kbh av 20 kbh er vel de fleste ??

Marian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:59   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Ja, jeg synes 15 av 19 må være bra

Jeg har samme problem som deg, går utrolig sakte ned. Det gikk 3 kilo de to første ukene, så ned 300 gram, så opp 800, så ned 1 kilo. Totalt ikke så mye på fem uker med andre ord.

Jeg forsøker nå å kutte ut meieriproduktene som ost, fløte og rømme (dietten begynner å bli litt kjip nå). Det er ikke mengder jeg har spist av dette før heller. Kanskje tre-fire skiver ost om dagen, 2 ss rømme og bittelitt fløte i kaffen. Men jeg forsøker hvertfall en uke til uten.

Utrolig frustrende når vekta går opp og ned slik og veldig vanskelig å ikke fokusere på vekta synes jeg. Men vi får stå på!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:20   #8
Marian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 7
Marian er på en erverdig vei

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Ja, jeg synes 15 av 19 må være bra

Jeg har samme problem som deg, går utrolig sakte ned. Det gikk 3 kilo de to første ukene, så ned 300 gram, så opp 800, så ned 1 kilo. Totalt ikke så mye på fem uker med andre ord.

Jeg forsøker nå å kutte ut meieriproduktene som ost, fløte og rømme (dietten begynner å bli litt kjip nå). Det er ikke mengder jeg har spist av dette før heller. Kanskje tre-fire skiver ost om dagen, 2 ss rømme og bittelitt fløte i kaffen. Men jeg forsøker hvertfall en uke til uten.

Utrolig frustrende når vekta går opp og ned slik og veldig vanskelig å ikke fokusere på vekta synes jeg. Men vi får stå på!


Takk skal du ha for at du delte dette ....En trøst å høre --for jeg har bestemt meg forat jeg ikke skal gi meg, for dette er en måte å spise på som jeg kan leve med. Får håpe at det kommer et skikkelig 'søkk' underveis da Men synes og maten høres kjip ut uten melkeprod...men verd et forsøk da.. Tusen takk igjen til dere alle.....

Marian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 08:47   #9
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Her vil jeg være med og prate. Er i ferd med å miste motet her. Leser om folk som bare rister av seg kiloene, og så har det ikke gått helt slik med meg. Det begynte bra, men nå har det stoppet opp. Trenger inspirasjon..

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 23:40   #10
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Hei !
Ja jeg kunne og tenkt meg inn her. Det er ikke alltid like lett .
Jeg har nå holdt på i litt over 1 uke og savner denne energien som det står så mye om i boka at skal komme.....

Fikk veldig lyst på noe gogt i helgen og fant baconcrisp fra euroshopper.
Ble kjempe glad for den har lite karbo og ikke noe druesukker, men den var KJEMPE salt...
La på meg 1 kg Og er ikke kvitt den ennå.

Men må si at dette forumet har gitt meg masse inspirasjon !

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 16:22   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Opprinnelig lagt inn av Fru R, her.

Jeg har nå holdt på i litt over 1 uke og savner denne energien som det står så mye om i boka at skal komme.....

Jeg lurte også på det i starten, men den kom etter ca 2,5 uker! Og har holdt seg
I tillegg var jeg veldig sulten på starten, dette har også gått seg til. Men jeg går ikke ned kjempefort da. Men jeg går hvertfall ned.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 15:34   #12
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Takk for svaret Carisma !
Jeg er nok en litt utålmodig sjel så enhver form for hint om jeg kan lykkes trengs !!
Følte meg kjempe idag hekt til jeg gikk på vekta.... Den står fortsatt stille
Men men, det blir kanskje bedre til uka

Hvordan går det med dere andre ?

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:25   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Opprinnelig lagt inn av Fru R, her.

Følte meg kjempe idag hekt til jeg gikk på vekta.... Den står fortsatt stille

Måler du i tillegg til å veie?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:58   #14
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Jepp en bør måle seg rundt forskjellige steder på kroppen. Med lavkarbodietter bygger en muskler samtidig som en forbrenner fett. Derfor kan en bli tynnere og se bedre ut, samtidig som vekta står i ro. Og det er hvordan vi ser ut som er viktig, ikke hva vekta sier. Da vil selv veltrente toppidrettsutøvere med masse muskler virke tykke, hvis det var vekta som bestemte hvordan en skulle se ut. De har høy BMI, men det er muskler, ikke fett.

Det med energi er forskjellig, akkurat som det er forskjellig hvor fort sultfølelsen gir seg. Noen får energi og mindre apetitt etter en uke, noen trenger flere uker. Men det kommer!

Og husk at for kvinner har menstruasjonen mye å si. Jeg veide meg og hadde gått opp 400 g på en uke. Samme kveld fikk jeg mensen, og to dager etter hadde jeg gått ned 2 kilo! Tydeligvis hadde jeg lagret vann i kroppen over en uke. Det må dere tenke på, som har vært på lavkarbo bare noen uker.

Hvis dere ikke krymper i cm, eller i kg, eller det ikke har noe med menssyklusen, så er det lurt å se på slikt som fløte og ost, og redusere det. Og mye salt i maten binder vann, som det også er nevnt her.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:37   #15
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Jepp jeg måler meg
Måler : Lår , hofter, mage , bryst og overarm

Har ikke gått så mye ned der heller kan du si..... 1/2 cm på overarm og 1/2 cm på hofta

Er ikke formøyd med det ! Veide meg idag og det står stille enda...
Det som er surt er at det gikk jo så fort første uka (vann selvfølgelig) og så var det stopp....

Men det er nok på tide og kutte helt ned igjen og begynne på nytt tror jeg

Det er ikke flere 17 maier i år osv så det blir ikke noe ekspriment baking fremover nå !!

Det som er deilig er at jeg kjenner meg bedre på andre måter selv om vekta er stille så uansett er dette tingen for meg
Og i helgen fikk jeg trent pilates igjen og det er godt for kropp og sjel

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:03   #16
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Ja, jeg vet ikke om du har spist mye kunstig søtstoff de siste ukene, men det har ihvertfall jeg! Nå har jeg lavkarbo ostekake til langt oppi halsen... og sukkerfri gele og Heistads sjokopudding og alt mulig slikt. Det har gjort at vekta står i ro to uker, det "løsnet" 800 g i dag.

Andre uken jeg begynte på ketolyse, så begynte jeg med mange OE-oppskrifter. Det ble for mye fløte, rømme og nøtter. Vekta sto i ro da også. Har du lest denne tråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12366

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:14   #17
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Takk for tipset MAM !!

Jeg hadde ikke lest den tråden men det er vel omtrent det jeg har kommet frem til selv og som jeg så vidt skrev i mitt forige innlegg.
(klarer ikke å sitere, så det får bli sånn her.. )

Da jeg gikk på G R for noen år siden merket jeg forskjell på om jeg hadde fått i meg masse melkeprod, så det er en ting jeg har vært litt skeptisk til etter det.

Er veldig spendt på å veie meg om 1 uke
Regner med at dette funker. Syntes jeg begynner å merke at energien begynner å komme også

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 18:11   #18
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta går opp og ned på induksjon

Gikk på vekta idag og jeg har godt ned 1 kg fra igår
Og så kom mensen....
Ga blod igår og det er jo ca 1/2 liter så det forklarer kanskje halve vektnedgangen

Neida helt seriøst så har nok kroppen holdt på mye vann, føler at det slipper litt nå og det er deilig

Ellers føler jeg at det er så mye annet som er bra psyken, er mere opptimist igjen, og ikke er jeg trøtt hele tiden heller !!



Men dere andre da ??? Hvorda går det med dere ??

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no