Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-12, 06:13   #6076
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I går: meatza <3

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 08-05-12, 08:27   #6077
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I går ble det resten av tacoen fra dagen i forvegen.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 08-05-12, 09:44   #6078
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det nok karbonader, brokkoli(mulig blomkål også) og kanskje ostesaus el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
Gammel 08-05-12, 10:31   #6079
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg har sååå lyst på moussaka

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 08-05-12, 10:55   #6080
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag tror jeg det blir ovnsbakt laks med krydder/hvitløkssmør og salat til!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 08-05-12, 13:22   #6081
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllinglår. Har duppet rundt i saltlake og krydder i natt.
Håper dette funker.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 08-05-12, 13:34   #6082
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det pølser på termos på et hotellrom i Horten.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 08-05-12, 13:38   #6083
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg har lovet gjengen og steke karbiser med speilegg til lunsj, så til middag blir det helt enkelt ei pølse og grønnsakgryte.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 08-05-12, 13:44   #6084
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har lovet gjengen og steke karbiser med speilegg til lunsj, så til middag blir det helt enkelt ei pølse og grønnsakgryte.

Er på jakt etter den ultimate karbonadeoppskriften til konfirmasjonen. Forslag mottas med takk Gjerne karbiser med litt snert

- tror det blir laksefileer her i dag

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 08-05-12, 14:00   #6085
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er på jakt etter den ultimate karbonadeoppskriften til konfirmasjonen. Forslag mottas med takk Gjerne karbiser med litt snert

- tror det blir laksefileer her i dag

Har du sviktet suppa? JEG skal ha suppe i dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-05-12, 14:04   #6086
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er på jakt etter den ultimate karbonadeoppskriften til konfirmasjonen. Forslag mottas med takk Gjerne karbiser med litt snert

- tror det blir laksefileer her i dag

Jeg er gått sååååå lei av chilismaken, så for å få en snert bruker jeg nå tigersaus i det meste!
Takk kjære Marella som tipset meg om den Tigersaus er laget på cayannepepper. Jeg har cayannepepper også, men tigersausen er mye bedre. Anbefales!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-05-12, 14:14   #6087
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Moussaka med squash

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-05-12, 14:35   #6088
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har "fiskeuke", så det ble kokt torsk med reker og spinatstuing

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-05-12, 14:39   #6089
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har "fiskeuke", så det ble kokt torsk med reker og spinatstuing

Jeg har nettopp vært ute og gomlet i meg maaaasse tørrfisk, så det spørs om det blir suppe. Tørrfisk er da vel nyyydelig middag? Mangler bare macken og måsegga.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-05-12, 14:43   #6090
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har nettopp vært ute og gomlet i meg maaaasse tørrfisk, så det spørs om det blir suppe. Tørrfisk er da vel nyyydelig middag? Mangler bare macken og måsegga.

Tørrfisk er snadder
Måsegg og mackøl også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-05-12, 14:47   #6091
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har du sviktet suppa? JEG skal ha suppe i dag.

Neida, satser på suppe i morgen jeg med tigersaus

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 08-05-12, 14:48   #6092
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

skavet reinsdyr med tahinisaus og linfrøolje over med gulost og en ss peanøttsmør på si. En marsipanbit til dessert.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-05-12, 15:03   #6093
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

skavet reinsdyr med tahinisaus og linfrøolje over med gulost og en ss peanøttsmør på si. En marsipanbit til dessert.

Det hørtes da gudsjammerlig lite ut? Men samtidig veldig godt ut!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-05-12, 15:04   #6094
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det hørtes da gudsjammerlig lite ut? Men samtidig veldig godt ut!

Jeg skal forresten ikke si noe jeg som har gnafla tørrfisk og ble mett av det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-05-12, 15:11   #6095
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det hørtes da gudsjammerlig lite ut? Men samtidig veldig godt ut!

Neida, 100 g finnbiff og 60 g ost. 524 kcal tilsammen

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-05-12, 16:52   #6096
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er på jakt etter den ultimate karbonadeoppskriften til konfirmasjonen. Forslag mottas med takk Gjerne karbiser med litt snert

- tror det blir laksefileer her i dag

Vet ikke om min måte er den ultimate, men for og lage 12 litt voksne karbiser blander jeg
750 gram kjøttdeig
1/2 ts salt
1/2 ts sort pepper
1/2 ts muskatnøtt
2 egg
ca 1 dl vann
og ca 75 gram ost i små terninger.

Jeg steker i kvitseidsmør forresten

Henger fint i sammen, lukter godt, smaker godt og får smilet frem hos gjengen min når dette er lunsjen

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 08-05-12, 16:57   #6097
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Vet ikke om min måte er den ultimate, men for og lage 12 litt voksne karbiser blander jeg
750 gram kjøttdeig
1/2 ts salt
1/2 ts sort pepper
1/2 ts muskatnøtt
2 egg
ca 1 dl vann
og ca 75 gram ost i små terninger.

Jeg steker i kvitseidsmør forresten

Henger fint i sammen, lukter godt, smaker godt og får smilet frem hos gjengen min når dette er lunsjen

Mmmmmm - høres veldig godt ut. Har faktisk aldri prøvd muskat i karbonader, bare i medisterkaker. Dette skal jeg prøve. Jeg har ofte litt chili i, for å få snert, men nå blir det karbiser med muskat snart
Tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 08-05-12, 18:52   #6098
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Fylt paprika med raijta.

Fylte pepperfruktene med stekt lammekjøttdeig, chorizo, løk og hvitløk, litt creme fraiche, if litt ost på toppen. Ble snasent.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-05-12, 18:58   #6099
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

HJELP!!! Hva skal jeg lage? Har kjøttdeig, egg, bacon, asparges, paprika, salat, ost og div krydder pluss yoghurt, rømme, kesam. Noen med bra forslag?

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg

Sist redigert av Hapzen : 08-05-12 kl 19:08.
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-)
Gammel 08-05-12, 19:04   #6100
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg har sååå lyst på moussaka

Denne skal jeg lage i morgen!!!!Så veldig god ut

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no