Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Gastro- øsofageral refluks. Noen som har det her inne?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-08, 15:20   #26
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

vet ikke hva nissen plastikk er...


De skal gjennomføre en kikkhullsopersajon med innsnitt på 5 steder...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:18   #27
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Jeg har gått på Nexium i mange år og før det, andre preparater av samme type og har ekstremt effekt av det. Heldigvis. Jeg har imidlertid omtrent ikke symptomer i det hele tatt på lavkarbo, og sist jeg gikk på Atkins kunne jeg faktisk kutte ut nexium helt. Jeg reagerer ikke så mye på fettet i maten men reagerer derimot ekstremt på karbohydrater i form av melprodukter. Det er den store mage-killeren for meg!

Jeg fikk aloe-vera juice kjøpt hos akupunktøren min som liksom skulle være den aller beste og reneste og Gud veit hva... Imidlertid reagerte jeg svæææært negativt på aloevera juicen med enorme magesmerter og syreoppstøt. Det har jeg alltid gjort på aloevera juice, men trodde denne var "bedre". Jeg leste etterpå at veldig mange aloevera juicer inneholder små mengder med acetylsalisylsyre, altså en killer for magesekken. (Samme stoff som blir brukt i Dispril og andre smertestillende tabletter av den typen).

Så ikke alle synes at aloevera juice er så festlig. Bare som info.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, jeg vet hvor forferdelig dårlig livskvaliteten blir når man går å plages hver eneste dag og hvis du har funnet ut at opersjon er best for deg, så synes jeg du skal gå for det. Du kjenner best til din egen situasjon!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:44   #28
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Takk for det!

Jeg må innrømme at jeg ikke makter å prøve ut så mye, og forholder meg til det jeg finner i min umiddelbare nærhet. Dermed blir det lite eksprementering med forskjellige ting.

Jeg vet nå at hvis jeg tar Nexium om morgenen før noe annet er kommet ned i magen, er det en mulighet for at jeg kan ha en fin dag. Hvis jeg kutter kaffe, har jeg det bedre. Noen ganger reagerer jeg på kål...

...og jeg merker at fett er et problem, i og med at det har forverret seg etter at jeg gikk inn i ketose. Men jeg har det ikke sånn hele tiden...vurderer å trappe ned på noen oljer jeg har tatt for å prøve å hjelpe huden i ansiktet som er ekstremt tørr, og som får utslett ved smøring av kremer (Rosacea...skrevet om i en annen tråd og i bloggen min).

Så mitt neste tiltak er å trappe ned på de oljene og holde meg til en normal mengde daglig...

Har vært ekstra plaget i det siste, så det må skje noe...

Tror operasjon kan gjøre meg godt.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 23:56   #29
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Lykke til!

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 16:24   #30
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

vet ikke hva nissen plastikk er...


De skal gjennomføre en kikkhullsopersajon med innsnitt på 5 steder...

Ah, Nissen Plastikk kan gjøres laparoskopisk ja.
Her står det om det; (Vanlig operasjon ved behandling av GØR (gastroøsofageal reflux.)
http://www.rikshospitalet.no/portal/page/portal/no/forsiden/sykdom/diagnoser?p_doc_id=61036#
(Forresten står det mer nyttig på linken på den siden der det står "Les mer om operativ behandling av gør".)

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 17:02   #31
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Fint! Da har vi info fra både Ullevål og Rikshospitalet her! Takk skal du ha!
Syns det er bra å legge inn slik info på forumet, så andre kanskje kan dra nytte av det!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 17:40   #32
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Hei.

En liten oppdatering siden sist jeg skrev her.

Nå har jeg gått på ketolysekuren i snart ett år.
Jeg valgte å ikke utsette kuren, men fortsatte. Samtidig tok jeg kontakt med sykehuset og sa ja takk til operasjon, så nå skal jeg inn og bli operert den 27.oktober.

Etter at jeg sa ja til operasjon, har jeg imidlertid gjort noen observasjoner.
Jeg var mindre plaget med halsbrann i mai og juni, hadde så og si ikke problemer i det hele tatt. Jeg tok meg en pause fra kuren i juli og litt i august, og begynte på ny frisk i slutten av den måneden. Det som skjedde var at alle plagene startet på nytt...

Altså: etter en god stund på ketolysekuren, var plagene minimale. Så spiste jeg litt fler karber i et par måneder, og da jeg startet på ny runde med kur, ble det verre igjen...jeg konkluderer faktisk med at jeg skulle bare holdt meg unna alle de karbene, for karbene kombinert med fett, ble bare krøll i kroppen, og laget problemer for meg da jeg skulle kutte karbene igjen...

Jaja. Nå er det bestemt operasjon, og jeg ser faktisk fram til det

Håper noen andre kan dra nytte av mine observasjoner

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 20:30   #33
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Jeg skal krysse alt jeg har for deg ! Jeg tenker operasjon blir bra for deg, jeg

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 20:58   #34
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Takk! Hehe...jeg og!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:19   #35
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

En ny oppdatering.

Nå er det snart gått 5 måneder siden operasjonen, og jeg har det veldig bra...Til å begynne med slet jeg meg svelgeproblemer, men de er nå helt borte, og jeg er medisinfri!

Jeg vil også legge inn noe jeg har skrevet inne hos meg selv, som en liten konklusjon

Sitat:

Var hos gastrolegen min i dag altså, og han var fornøyd. Han var imponert over at jeg hadde gått ned såpass
som jeg hadde og trodde jeg måtte ha en ekstremt sterk karakter som greide å leve uten brød, pasta, ris og poteter...
...hehe, prøvde å forklare at det var mangelen på karber som gjorde meg så "sterk"
og at jeg alltid hadde hatt en svak karakter med tanke på mat og godteri, helt til jeg sluttet med overnevte...
...men han holdt fast på at jeg var sterk, og at han trodde at jeg kanskje var blitt bedre av astmaen også pga dette,
da han ikke kunne se noen sammenheng med at jeg ble operert...
...at det skulle ha noe effekt på astmaen..."men jeg vet jo selvsagt ikke sikkert da", sa han bare for å være på den sikre siden...
...hans syntes det hadde vært interressant å følge meg i disse ti årene jeg har "vanket" hos han,
å legge merke til forandingene med meg, og ville at jeg skulle komme tilbake om et år for å ta nye samtaler om dette...
tror jammen jeg skal prøve å sammenfatte alt jeg har vært gjennom i et slags skriv,
så jeg kan ha med til ham neste gang...

Han fortalte at det er vanskelig å forske på hvordan refluxsykdom
kan ha sammenheng med andre ting som feiler en,
men at han var helt bestemt på at slike problemer kan være bundet sammen med andre ting man sliter med også...
...mens jeg satt der, kom en annen innom for å få en underskrift,
og han kunne fortelle at da han hadde fått sin operasjon,
hadde også migrenen hans blitt borte...
...hehe...litt artig egentlig...

...selv tror jeg nok at kombinasjonen at jeg har forandret kosthold og fått regulert stoffskiftemedisinen,
gått ned i vekt og nå etter operasjonen gått ytterligere ned, blitt kvitt astma...det har gitt meg et lettere liv...
...føler at jeg faktisk kan se framover og at det har betalt seg at jeg har "holdt" ut på dette kostholdet...
...kroppen har begynt å bli snill mot meg, og gir meg tilbake i form av
lettere sinn og humør, og en annen innstilling til livet...
...som jeg ikke krampaktig mp tviholde på for å huske hvem jeg er...

...jeg blir nok aldri den jeg var før alt dette startet,
men jeg har nå sluttet å strebe etter den jeg var...
...jeg vil heller se om jeg finner den jeg er nå...
en persom med andre verdier, og med en innstilling til livet som ikke tapper meg for krefter med alle krav og forventninger
jeg har hatt til meg selv alle disse årene...

...husker jo hvordan jeg gikk og var forundret over at jeg ikke orket noe,
jeg som alltid var på farta...
...og da kommenterte mannen (da hadde vi vært gift i 4 år) at han aldri hadde sett meg som som jeg mente å huske at jeg var,
han så meg helt annerledes...
...den gangen slo det beina under meg, men nå opplever jeg at jeg er en annen,
noen som er MER enn den jeg var, og en som også er bedre å leve med...



oi...jaja...ettermiddagstanker fra ei jente som ikke helt ser hva som kommer der framme,
men som har bestemt seg for å ta hver dag med et åpent sinn,
og som hver dag må bestemme seg for å ikke bekymre seg og gi etter
for fristelsen å gjemme seg/å flykte inn i tv for å glemme,
...men som så vidt har begynt å skjønne at dette livet er for sånne som meg også...
...ikke bare de "velykkede"...eller "perfekte" for den saks skyld...

...kanskje det er på tide å lage nye definisjoner for hva som er velykket for meg...da blir det perfekt, ikke sant?


og til dette forumet som gir meg sjansen til å reflektere over livet, og til dere som gidder å dele med meg.


Om det skulle være noen som sliter med øsofageral refluxsykdom og lurer på noe rundt dette med operasjon og et liv med lavkarbo i den forbindelse, er det bare å spørre! Kanskje jeg kan bidra med noe...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:41   #36
no fear
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1
no fear er på en erverdig vei

Sv: Gastro- øsofageral refluks. Noen som har det her inne?

Hei



Ser det er endel som har spørsmål til noen som har blitt operert for reflux plager. Jeg er ei jente på 25 år som ble operert for ca 3 uker siden. Før jeg ble operert har jeg vært plaget med magesyre i spiserøret i over 3 år, jeg var til legen og ble sendt videre på sykehuset for å ta gastroskopi, der fant de ut at jeg hadde reflux plager og fikk 40mg nexium som jeg skulle prøve. Plagene mine ble mye bedre, men aldri helt bra, så fortsatt hadde jeg halsbrann innimellom. Jeg ble nødt til å ta ennå en gastroskopi og en pH- måling (måler hvor mye magesyre som kommer opp i spiserøret). Meningen med en pH- måling er å finne ut hvor mye magesyre som kommer opp i spiserøret i løpet av en hel dag (24 timer), du får en slange gjennom nesa og ned til magen, slangen skal væra litt over lukkemuskelen. Etter pH- målingen fikk jeg beskjed om at jeg hadde mye magesyre som kom opp i spiserøret, og siden nexium ikke fungerte optimalt så ble jeg tilbudt operasjon. Det er ikke alle som får operere, hvis man har god effekt med medisin, men unge tror jeg kanskje heller får operere siden de har et langt liv foran seg.

Jeg skal ikke gå innpå selve operasjonen fordi den er litt komplisert å forklare så jeg legger heller ut noen linker som dere kan se på i stedet. Det jeg kan si er at det er en kikkehullsoperasjon, de går inn 5 plasser på magen, som regel ligger man en natt på sykehuset etter operasjonen. Du blir sykmeldt i 3 uker, men jeg var tilbake på skolen etter 1 uke, men det kommer vel an på hva du gjør, har du en hardt fysisk jobb tar det lengre tid. Du kan begynne og spise vanlig kost med en gang, men du må tygge maten veldig godt siden spiserøret helt nederst er trangt etter operasjonen. Det har ikke vært noe særlig vondt etter operasjonen, jeg ble overrasket der, da tenker jeg på selve sårene (både inni magen og utenpå). Det største problemet til meg har vært å spise, siden man må tygge maten veldig godt og at det gjør vondt når man spiser. Jeg har fortsatt problemer med å spise etter 3 uker, men ifølge legene kan man ha plager i opptil 2 måneder. Kjenner at det har blitt bedre. Jeg har mer luft i magen enn før, men synes ikke det er noe problem, det blir mindre og mindre luft i magen, tror det har en sammenheng med at det blir lettere og lettere å svelge maten. Når det gjelder raping, så får jeg til det, men vet ikke hvordan det er med å kaste opp ennå for har ikke hatt noe behov for det. Kan skrive om hvordan det går senere.

Håper at noe av dette har vært til hjelp, for vet med meg selv at jeg lete overalt etter informasjon som jeg følte at jeg ikke fikk.


Linker som kan være til hjelp:


http://nhi.no/sykdommer/kirurgi/oper...sjon-8565.html

http://www.ulleval.no/modules/module...iDisplayType=2

no fear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:52   #37
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks. Noen som har det her inne?

Hei no fear!

Takk for at du deler med oss! Dette er verdifullt for oss!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 21:51   #38
tke
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1
tke er på en erverdig vei

Sv: Gastro- øsofageral refluks. Noen som har det her inne?

Virker som det er mange erfaringer mht refluks her, så jeg prøver:

Hei,
Jeg er en 25 år gammel mann (ca 189 cm høy/ 97 kg) som sliter med en reflukssykdom.


Det begynte vel reelt sett for ca 4 år siden, da jeg opplevde sterkt ubehag i v.bryst og var bekymret for at det kunne være noe med hjertet. Jeg tok EKG med og uten belastning og ultralyd, men heldigvis ble hjerteproblemer utelukket. Etterhvert forsvant disse plagene mer eller mindre av seg selv. Neste steg var da gastroskopi som jeg tok i juni 2007. Det ble da påvist en svekkelse av lukkemuskelen- et problem jeg forstår ikke er uvanlig.


Det som imidlertid ser ut til å være litt spesielt i mitt tilfelle er at jeg ikke har hatt den vanlige halsbrannen, men isteden enorme mengder med raping. Jeg er litt usikker på når symptomene begynte å komme, men jeg vil nok anslå at det kom gradvis høsten 2007.


Ettersom jeg er student blir det mye lesing og skriving på PC, og det er da problemene er på det verste. Det er for meg blitt normalt å rape ca 2-3 ganger i minuttet så og si hele dagen mens jeg sitter slik. Altså rundt 150 rap i timen på det verste. Dette er selvfølgelig svært plagsomt og det svekker konsentrasjonsevnen. Jeg vil ikke klare å yte 100 % i arbeidslivet dersom jeg har det sånn.


For å beskrive problemet litt nærmere: Heldigvis er ikke rapingen høylytt, jeg pleier å beskrive det som en "innvendig rap" som vanskelig legges merke til av andre med mindre man er klar over det. Dette er imidlertid en liten trøst når det er plagsomt og forekommer så mange ganger om dagen. En rap forfølges gjerne av en kort periode med lettelse, men det går bare 20-30 sekunder til behovet igjen oppstår og jeg føler behov for å bøye meg fremover for å presse luften opp.


Det er ikke alle dager som er like ille, og jeg har også hatt perioder på opptil to uker hvor problemet har vært fraværende, men det kommer alltid tilbake. Det eneste som garantert stopper rapingen er det følgende: trening, spising, å ligge ned på ryggen/lene seg bakover. Etter det jeg har lest er også dette ganske uvanlig, ettersom mange opplever halsbrann i forbindelse med måltid og når de ligger. Disse aktivitetene hjelper imidlertid bare en kort stund/mens jeg holder på, rapingen kommer tilbake etterpå.


Jeg har selvfølgelig tatt opp problemet med min fastlege flere ganger. Jeg føler at han forstår min frustrasjon, selv om det nok kan være vanskelig å forstå at jeg faktisk har en så høy frekvens på rapingen. Han har gitt meg flere ulike piller (zantac, esopral etc), men det har ingen effekt. Jeg har også prøvd andre ting som å bygge opp sengen, holde meg unna diverse matvarer, sluttet å spise brød etc, men det har ikke hatt noen stor effekt. Jeg har også prøvd akupunktur og vært oss osteopat, men det hjalp heller ikke.


Det er selvfølgelig svært kjedelig å vite at jeg kanskje må slite med dette resten av livet, jeg har derfor også snakket med min fastlege om operasjon, men han avviser det som altfor risikofylt. Jeg tviler ikke på at det er klokt å være forsiktig når det gjelder operasjon, men jeg tenker at vel også må være en risiko knyttet til å gå med en slik irritasjon nede i spiserøret.


Dersom noen har lignende problemer eller kjenner til dette er jeg meget interessert i å høre om dette. Spesielt dette med operasjon som jeg har begynt å tenke mer på i det siste, jeg har blant annet lest at det har blitt gjort fremgang på dette område i det siste (laproskopi), men det er vel fremdeles ikke noe enkelt inngrep.

tke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan fotsoneterapi her inne? mofe Fysisk og mental helse 12 22-05-07 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no