Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 15:45   #101
sanny
Nytt Medlem
 
sanny sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 44
Innlegg: 4
sanny er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

@dumidalia: ha ha ha - at det går an ja merkelig hvor inngrodd disse dårlige vanene er!

Har tatt meg selv flere ganger de siste dagene i at fingeren med noe "godt" på var på veien til munnen min. Men so kommer en hysterisk stemme i hodet mitt og skriker rett i min tankeløshet "NEI!!!!!" og så kommer det et snev av forsvar fra et annet hjørne "joda, dette kan vel ikke skade..." og så kommer det bratt igjen med "NEI!!!!" senest da tørker jeg fingrene eller legger alt fra meg.

Jeg satser på at jeg ikke har begynt å bli sprø - men at det er viljen min som holder meg oppe og i gang.

__________________




sanny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:51   #102
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av sanny, her.

@dumidalia: ha ha ha - at det går an ja merkelig hvor inngrodd disse dårlige vanene er!

Har tatt meg selv flere ganger de siste dagene i at fingeren med noe "godt" på var på veien til munnen min. Men so kommer en hysterisk stemme i hodet mitt og skriker rett i min tankeløshet "NEI!!!!!" og så kommer det et snev av forsvar fra et annet hjørne "joda, dette kan vel ikke skade..." og så kommer det bratt igjen med "NEI!!!!" senest da tørker jeg fingrene eller legger alt fra meg.

Jeg satser på at jeg ikke har begynt å bli sprø - men at det er viljen min som holder meg oppe og i gang.

You and me

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:00   #103
Alice84
Nytt Medlem
 
Alice84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Alice84 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av sanny, her.

@dumidalia: ha ha ha - at det går an ja merkelig hvor inngrodd disse dårlige vanene er!

Har tatt meg selv flere ganger de siste dagene i at fingeren med noe "godt" på var på veien til munnen min. Men so kommer en hysterisk stemme i hodet mitt og skriker rett i min tankeløshet "NEI!!!!!" og så kommer det et snev av forsvar fra et annet hjørne "joda, dette kan vel ikke skade..." og så kommer det bratt igjen med "NEI!!!!" senest da tørker jeg fingrene eller legger alt fra meg.

Jeg satser på at jeg ikke har begynt å bli sprø - men at det er viljen min som holder meg oppe og i gang.

Jepps slik er det her hjå meg og!

Det vart ikkje bedre då mamma kom frå tax-freen med fazermint og walters mandler. Dei rope på meg heile tida.. "ala ein bit kan vel ikkje skade"

__________________


Alice84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketoloyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:41   #104
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Sukk, jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta meg sammen når det gjelder maten.

Spiste tre egg stekt i smør til frokost klokken ni, så har vi vært ute for å gå tur i tre timer. Nå klokken fem spiste jeg 200 g kylling i fløtesaus. Skal ha middag rundt halv åtte og da blir det kun grønnsaker for meg.

Jeg går heller ikke ned, men det skyldes kanskje måten jeg spiser på. Litt motløs i dag, kjenner jeg. Sukk!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 18:27   #105
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stoppet like før eller spyttet ut noe jeg har tatt i munnen, fordi jeg glemmer meg bort.. Ikke lett å være senil på slankern

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:56   #106
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Mine fantastiske besteforeldre...
Dro på besøk til de i dag, på formiddagsmat, jeg vet det er brødmat med pålegg, så jeg tok med meg noen av de osteplettene jeg lagde her om dagen, men når jeg kom dit, hadde hun laget masse deilig mat jeg kan spise<3 Eggerøre, spekemat, karbonader, reker, majonais etc... Hun huska at jeg spiste lavkarbo og hadde gjort sitt beste for at jeg kunne spise det hun dekka på. Også friske bær til dessert Vidundelige mormor!! Er så deilig når noen ikke ser det som et problem å få "lavkarber" på besøk
Ellers har man hatt en flott dag, jeg har hatt første veiedag, og er meget fornøyd med resultatet ca 4.5kg ned:O
Ønsker alle en flott kveld

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:33   #107
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Så herlig å ha sånne rundt seg da, sjelden vare Heldig e du!!
Grattis med nedgangen.

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:40   #108
Alice84
Nytt Medlem
 
Alice84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
Alice84 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av kirami, her.

Ellers har man hatt en flott dag, jeg har hatt første veiedag, og er meget fornøyd med resultatet ca 4.5kg ned:O
Ønsker alle en flott kveld

Hurra for deg!

Hurra for fine mormødre

__________________


Alice84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketoloyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 23:09   #109
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Tusen takk begge to Er kjempe fornøyd, men vet jo det er myyyye vann.... har tissa MYE kan man si:P Men er jo en kjempe motivasjon da

Er så glad for sånne som mormor, er så utrolig mange andre som ikke har den samme forståelsen som henne. Men er fast bestemt for å få til denne nye livstilen, så folk får tenke som de vil. Jeg er jo den som er heldig som kommer ut av dette med bedre helse og en lettere kropp

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:20   #110
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Oi, gratulerer med vektnedgang, alle sammen!

Jeg føler at jeg står stille. Får bruke dagen til å få sving på fettforbrenningen vha ordentlige, regelmessige måltider og mosjon. Håper jeg går litt mer ned til veiedag på mandag. Litt motløs, men hanging in there.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:14   #111
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Vatti: Jeg vet det ikke er lett i begynnelsen, men stå på så skal du se det løsner

Ellers må jeg bare nevne at jeg selvfølgelig i god tru har spist endel bacon... Også ble jeg brått litt nyskjerrig på hvor mange gram det i en sånn baconpakke fra sverige. Blikket mitt streifer over innholdsfortegnelsen og stopper brått!!! Druesukker i bacon?????? Det hadde ingen fått meg til å tru om jeg ikke så det med egne øyne!! Hvorfor i all verden er det druesukker i bacon?? Så da blir det nok snart en ny tur til sverige for å kjøpe bacon uten sukker
Ha en fortreffelig dag alle sammen!

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:25   #112
slikkmunn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 2
slikkmunn er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg hiver meg også på Er helt ny her på forumet, og er jo enormt mye gode råd her. Mye lettere når man kan dele litt med andre.

slikkmunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:19   #113
SEM
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
SEM er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg vil også gjerne være med!
Startet 1.8 og har eksperimentert meg mot lavkarbo via Fedon og har endt opp på en slags selvkomponert lavkarbo diett. Har vært bekymret for at jeg har spist for mye protein da jeg la alt jeg spiser inn i et excel ark, men etterat jeg leste en del gamle diskusjoner om det emnet her inne, så har jeg kommet frem til at jeg ikke skal bry meg om det nå i første omgang.

Det går helt fint å spise lite karber, bortsett fra på torsdag hvor alt gikk galt med kake i lunsjen, middag hos svigers og kafebesøk på kvelden. Hadde gått ned 2,2 kg på 1,5 uke før den dagen, og bare måtte veie meg i dag tidlig, og da var det opp 0.4 kg igjen gitt...

Men, er veldig fornøyd med - 1,8 kg på 1,5 uke altså!

Veldig godt å ha flere å diskutere med og følge, så heia oss ;o)

SEM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:37   #114
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg skal veie meg i morgen.

Synes det går greit. Legger det jeg spiser inn på diett.no. Har litt øyemål, så mulig jeg må begynne å veie litt mer.

Har spist litt mye karbo tidligere i dag. Så da utgikk sjokoladeprinsen sjokoladen min Får ha den i morgen!

Ellers har jeg gått berserk på Iherb.com. Fantastisk side med masse billig!

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 00:12   #115
Sus Scrofa
Juniormedlem
 
Sus Scrofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 21
Sus Scrofa er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Og eg held fram med min maniske må-vege-meg-kvar-dag-uvane.

8.aug: 74.8 ()
9.aug: 73.6 (-1.2) Totalt: -1.2
10.aug: 73.8 (+0.2) Totalt: -1.0
11.aug: 73.2 (-0.6) Totalt: -1.6
12.aug: 73.6 (+0.4) Totalt: -1.2

Kjem nok til å fortsette å vege meg kvar dag, sia eg mååå ha det inn i appen på iPhonen som eg er så glad i. Men skal slutte å rapportere her, og heller gå for ein gong eller to i veka.
Fins det forresten ein eigen vegetråd for auguststartarar? Fann ikkje når eg såg. Men greit med ein kombi, syns eg, for å holde liv i tråden.

Dårlig med lavkarbo her i dag. Skal ikkje begynne å ramse opp alt eg gomlar i meg....

Håpar dokke andre er kjempeflinke i helga! Stå på

__________________
Start 8.aug 2011: 74.8kg
Ny start 17.juni 2013: 68.2kg
Mål: 63kg
Vekt nå (19.06.13): 67.8kg
Nedgang/oppgang: -0.4kg
Sus Scrofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ;) Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 18:43   #116
Parrot
Juniormedlem
 
Parrot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Rælingen
Innlegg: 11
Parrot er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

[/quote]Jeg går heller ikke ned, men det skyldes kanskje måten jeg spiser på. Litt motløs i dag, kjenner jeg. Sukk!![/quote]
Uffda! Du må ta med niste i skogen; et kokt egg, noen osteskiver, kjøttboller - det er altfor lenge å gå uten mat fra kl 9:00 til 17:00
Det ser også ut som om du får i deg litt lite fett. Litt fløte i eggerøren og litt rømme på salaten kanskje?
Jeg sliter litt med å få i meg nok fett selv, men satser på at med litt tålmodighet og oppfinnsomhet skal jeg nok klare det!

Parrot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 21:07   #117
Fia10
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oppi nord
Innlegg: 9
Fia10 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei hei alle sammen. :-)

Er d flere av dere som sliter litt innimella. I dag har jeg en jævli dag. Har gått 2 uker nå siden jeg startet på lavkarbo. Men, i dag føler jeg at jeg har lagt på meg, bare slapp og irritabel og har lyst på sjokolaaaaaade :O hehe..... Har dog klart å motstått fristelsen, holdt meg til baconsnæcks og farris.... ) Men, flere som har d slikt etter et par uker ???

Fia10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 21:31   #118
Sinnami
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 9
Sinnami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Er det plass til meg her og?! Har gradvis kuttet ned på karber, og i går var dagen for å legge helt om kostholdet. Har handlet inn masse, lagd ukesmeny for neste uke, og bakt brød og knekkebrød, så nå er forutsetningene der for at dette skal gå bra! Har skikkelig troa på at dette skal få bort noen kilo, må kjøpe batterier til vekta på mandag så jeg kan følge med på tallene

Sinnami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 22:33   #119
Cosytroll
Juniormedlem
 
Cosytroll sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: MiddleOfNorway
Innlegg: 23
Cosytroll er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

You and me

And me...

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stoppet like før eller spyttet ut noe jeg har tatt i munnen, fordi jeg glemmer meg bort.. Ikke lett å være senil på slankern

I actually DID that andre dagen på ketolysekur.. Putta en safarikjeks i munnen, tygde og svelget en fjerdedel og oppdaget til min forferdelse at jeg drev å tygde på en ny fjerdedel... Spytta pent ut i søpla og kasta andre halvdelen.. Og så meg over skuldra for å se etter at ingen hadde sett meg. Hvilke bulimikertendenser ville de vel tenkt.. Ikke så lett det der altså. Bare eeen kjeks, den eer jo så liiiten, sant? ..

Opprinnelig lagt inn av kirami, her.

Mine fantastiske besteforeldre...
Dro på besøk til de i dag, på formiddagsmat, jeg vet det er brødmat med pålegg, så jeg tok med meg noen av de osteplettene jeg lagde her om dagen, men når jeg kom dit, hadde hun laget masse deilig mat jeg kan spise<3 Eggerøre, spekemat, karbonader, reker, majonais etc... Hun huska at jeg spiste lavkarbo og hadde gjort sitt beste for at jeg kunne spise det hun dekka på. Også friske bær til dessert. Vidundelige mormor!! Er så deilig når noen ikke ser det som et problem å få "lavkarber" på besøk
Ellers har man hatt en flott dag, jeg har hatt første veiedag, og er meget fornøyd med resultatet ca 4.5kg ned:O
Ønsker alle en flott kveld

DET kaller jeg en fantastisk bestemor ja! Gratulerer med flott resultat også!

Opprinnelig lagt inn av Sinnami, her.

Er det plass til meg her og?! Har gradvis kuttet ned på karber, og i går var dagen for å legge helt om kostholdet. Har handlet inn masse, lagd ukesmeny for neste uke, og bakt brød og knekkebrød, så nå er forutsetningene der for at dette skal gå bra! Har skikkelig troa på at dette skal få bort noen kilo, må kjøpe batterier til vekta på mandag så jeg kan følge med på tallene

Helt sikkert plass til deg, jo flere vi er jo bedre, sant? Høres ut som om du har forberedt deg godt og har motivasjon i massevis til å lykkes! Stå på og gled deg til masse godt mat!

Jeg har veid meg etter ni dager i dag nå, og har gått ned fra 87,5 til 84,4. 3,1 kilo er jeg kjempefornøyd med, har aldri vært så mett og så lite fysen i hele mitt liv, jeg!:O Har hatt noen svimmelhetsanfall, men tror det har hatt mest å gjøre med at jeg er dårlig til å drikke nok vann.

Cosytroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert inntil videre - - ? Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 22:45   #120
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Sus Scrofa: Hvilken Iphone app er du glad? Bruker diett.no på nettleseren. Men hvis det finnes en app vil jeg gjerne vite

Opp 300 gram i dag, så da enderer jeg ikke signatur. Kan ha torsdag som veiedag tenker jeg.

Har gått greit i dag. Opptatt med å male hus, så da går dagen fort! Har fått i meg litt for lite karbohydrater, så da kan jeg kose meg litt på kvelden med atkinsbar

Ha en flott lørdag og søndag!

Og selvsagt er det plass til flere!

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:50   #121
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Hvor mange ganger spiser dere om dagen? Jeg sliter virkelig med det, jeg kan fort "glemme" å spise pga metthetsfølelse. Så jeg spiser altfor sent ofte.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 11:42   #122
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hvor mange ganger spiser dere om dagen? Jeg sliter virkelig med det, jeg kan fort "glemme" å spise pga metthetsfølelse. Så jeg spiser altfor sent ofte.

Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Noen ganger litt kveldsmat, kommer an på hva middagen var. Jeg kjenner heller ikke sultfølelse, men begynner å gjeste og kjenner meg trøtt. DA er det på tide med mer mat

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 12:22   #123
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg å spiser frokost, middag, kvelds Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 13:34   #124
Tetsou
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nesodden
Innlegg: 12
Tetsou er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Sliter med at jeg våkner for tidlig om morgenen av at jeg er helt tørr i munnen. Drikker endel vann (1-2l) i løpet av en dag, men det er kanskje ikke nok ?

Andre som har tilsvarende problemer ?

Tetsou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 14:44   #125
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Står vel i boka at man "minst" skal drikke 2-3 liter vann så vidt jeg husker. Jeg tror jeg drikker mye mer, blir tørr på leppene, til dels sår hvis jeg ikke drikker nok.
Veide meg igjen i dag:
ned fra 121kg til 113 kg siden 1.august. Helt villt.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 20:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no