Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Et lite hjertesukk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-10, 13:09   #1
Vega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Asfaltjungelen-and loving it!
Innlegg: 12
Vega er på en erverdig vei
Unhappy

Et lite hjertesukk

Er hjemme på høstferie hos mine foreldre. Har fortalt dem at jeg har valgt å legge om kostholdet, noe de absolutt respekterer.
Problemet dukket opp da alskens kaker og desserter kom på bordet. Jeg sto imot, men det var ikke lett!
Videre kom jeg hit på lørdag da butikkene var stengt. Oppdaget derfor igår morges at det ikke var noe egg i huset eller noe å lage lavkarbobrød av. Endevendte fryseren for å se om det var noe jeg kunne lage der, men resultatet var heller magert.
Så jeg har nå måttet spise knekkebrød med ost, og jeg føler for hver bit at alle centimetre jeg har mistet rundt livet har kommet snikende på og vel så det.
Hvordan er det, skjer det så fort?
Regner med at jeg ikke lenger er i ketose, og det er forsåvidt ok. Men hvor lang tid tar det å stabilisere seg igjen, og enda viktigere:
Er det andre som føler det sånn når de har spist "fienden"?

Og: er det noen som har en oppskrift på en lavkarboversjon av eplemuffins-eller kake, dersom det finnes?

__________________
Vega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 13:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Et lite hjertesukk

Sånt skjer, et par dager med litt mye karber setter deg kanskje en uke tilbake maks! Du samler litt vann, men legger nok ikke på deg fett!
Gjør så godt du kan, spar inn der du kan og vær helt klar på at vel hjemme igjen er det rett tilbake på rett spor!

Nannahs eplekake er fantastisk god! Bare pass på å stek den nok!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 13:48   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et lite hjertesukk

Hva med å tilby det å lage middagen. Da kan du f.eks. servere blomkålmos istedet for poteter. Jeg har servert dette til mine foreldre og de er skikkelige potetmennesker. De likte deg og spurte ikke etter potetene.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjertesukk ... diadora Lavkarbo generelt 19 15-03-10 13:50
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
Sjokolade.... hjertesukk tonekvam Lavkarbo generelt 6 11-06-05 20:15
Et lite (positivt? ) hjertesukk... Summer Generell diskusjon 4 21-05-04 19:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no