Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Trenger hjelp av erfarne på ketose

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-10, 17:52   #1
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Trenger hjelp av erfarne på ketose

Jeg gjør noe galt..
Spiser noe galt for hadde ett byks på 2,2 kilo første uken, men nå står det helt stille.. Noen som kan hjelpe meg å se på det jeg spiser og se hva som er galt.

Tusen takk på forhånd.

Anette

min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36668

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 18:11   #2
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp av erfarene på ketose

hvor lenge har det stått stille???

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 18:39   #3
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp av erfarne på ketose

Tviler på at du gjør noe "feil" altså. Ser i journalen din at vi startet samtidig. Du har gått ned 2,2 kilo - jeg har ikke gått ned noe. Grunnen er mest sannsynlig at dette tar det tid for kroppen å venne seg til.

Jeg ble også frustrert, og kontaktet Sofie Hexeberg som jeg følges opp av. Hun foreslo INGEN endringer fordi kostholdet mitt er ketogent og jeg bare måtte ta tiden til hjelp.

Og du - stress er din verste fiende. Så senk skuldrene og ha trua på det du gjør. Leser du andre tråder her inne, så sier mange at uke 3 og 4 ofte gir stillstand om man har gått ned de to første ukene.

Masse lykke til - skal følge med deg

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 18:47   #4
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp av erfarne på ketose

Gikk ned 0,4 forrige uke og stille denne uken

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:05   #5
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp av erfarne på ketose

Gi det tid.. Eneste rådet jeg har å komme med. Er en ganske stor omstilling for kroppen og når det først slipper så raser kiloene av..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:45   #6
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp av erfarne på ketose

Nå er ikke jeg noen "racer" (selv om jeg gikk ned MASSE for ett par år siden med ketolyse), men jeg leste journalen din. Og jeg tror du burde kutte ut fiberrik og yoghurt!! få heller i deg mer fett, så tipper jeg det løsner litt igjen... For etter min mening så er det lite fett i kosten din

Masse lykke til!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:59   #7
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp av erfarne på ketose

Hei,

Jeg synes og det ser ut som om du spiser for lite fett. Du skriver ingenting om mengder mat heller så det blir vanskelig å vurdere. Hvis du bruker matvaretabellen og legger inn på nøyaktig vekt alt du spiser så vil du fort se hvor mye du får deg av hva.

Min erfaring med vekttap i ketose er at kiloene ofte forsvinner i jafs for så å stå stille en liten stund før det forsvinner i et nytt jafs...

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 09:33   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp av erfarne på ketose

Kutt ut alt det søte

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 10:37   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp av erfarne på ketose

Nei det er ikke rart. Du spise fiberrik, youghurt, hvilket er tilnærmet fyfy og altfor lite fett. Litt for lite mat i det store og det hele muligens. Og sjokolademouse.

Kostholdsfilosofi ketose? Betyr det ketolyse? Karbene dine skal i hovedsak komme fra grønnsaker, 15-20 gram om dagen. Pøs på med gode grønnsaker og masse fett så tror jeg det endrer seg.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proviant til padletur - trenger tips fra dere erfarne Sivi Ketolysekuren 8 17-07-09 20:27
Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere candyland Lavkarbo generelt 7 11-07-09 20:53
Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig? sofiaanne Lavkarbo generelt 10 24-09-08 16:31
I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp! Thorwald Spørsmål og svar 34 08-08-07 19:04
Trenger råd / hjelp av dere erfarne! litajenta Lavkarbo generelt 14 09-06-04 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no