Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stopp i vektnedgang?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-08, 08:59   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei
Angry

Stopp i vektnedgang?

Følger prinsippet lavkarbo, først uka har jeg gått ned 1,5 kilo. Men nå plutselig så går jeg opp den ene halvkiloen igjen og det virker som det stopper opp??

Spiser omelett/eggerøre med bacon til frokost.Gjerne litt ost oppi, en halv liter med vann før maten.

Lunsj er gjerne 2 egg, med litt div pølser med lite karbo til(skinkie/kalkunpålegg etc)

Middag er grønnsaker med en dasj creme fraiche, å div kjøtt til.

Kvelds blir gjerne knekkebrød med makrell i tomatsaus.

Jeg har fått mere melkeproduksjon siden jeg starta på den da,å dette funka jo til å begynne med hvorfor funker det ikke lenger????

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:12   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Stopp i vektnedgang?

Hvor lenge har du holdt på og hvilken filosofi følger du?
Ville skaffet en bok hvis jeg var deg - i ketolyseboka står det mye info om vektstagnasjon.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:15   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stopp i vektnedgang?

Hvor ofte veier du deg?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:20   #4
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Stopp i vektnedgang?

Har vel holdt på ordentlig nå en og en halv uke. Veier meg kanskje litt for ofte, skal prøve å holde det til en gang i uka, men nå har det vel blitt hver dag/annen hver dag.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:37   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stopp i vektnedgang?

Der har du hele problemet, vil jeg påstå. Eller iallfall en stor del av det. Vekten svinger fra dag til dag av helt naturlige årsaker, og av helt andre årsaker enn mat. Så det dummeste en kan gjøre er å veie seg hver dag og ta utgangspunkt i livsstilen sin derfra, da går alt til helvete - tro meg. Det at du gikk opp et halvt kg på 1-2 dager kan ha ALT annet enn med maten å gjøre, så det er dumt å få panikk pga. det.
Sett vekten et sted der det er pes å ta den frem, slik at du helst ikke tar den frem mer enn maks en dag i uka! :streng:

PS: det er jo til og med vektopererte som har veid seg hver dag og opplevd å gå OPP hele 2 kg på en uke, mens de etter et år har gått ned over 60 kg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:52   #6
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Stopp i vektnedgang?

Ja du er jo en av de som vet hva jeg snakker om ihvertfall. Jeg har egentlig fast veiedag på fredag, så kanskje jeg rett og slett bør holde meg unna vekta til fredag da

Jeg spiser ihvertfall akkurat som før, å det beste av alt er at faktisk melkeproduksjonen har gått opp!! Jeg er så utrolig glad for at jeg har mer enn nok melk til pjokken.

Kan det feks være at når puppa får mere melk så utgir dette mere vekt eller er det bare ønsketenking fra min side?? Jeg har stoooore pupper altså...

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:53   #7
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Stopp i vektnedgang?

Iset, har du forresten oppskrifta på den smoothien her inne? Med egg og greier som var veldig mettende? Skal kjpe meg ny blender nå og ta smoothie til frokost, begynner å bli mektig lei egg og bacon så jeg må variere litt...

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:01   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stopp i vektnedgang?

Ja jeg ville veid meg en gang i uken altså, da slipper du disse forferdelige nedturene, jeg vet hvordan de er. Og så flott at melken har økt, det er jo fantastisk!!

SMOOTHIEN MIN:

1 beger yoghurt naturell (disse små, evt. 100-125 gram Biola naturell)
2 rå egg
150 gram frosne bær (etter eget valg, jordbær er fantastisk om sommeren, kjøp kurver i fleng, rens og vask og frys dem med i poser på 150 gram hver)
1 middels banan
10 hele mandler eller valnøtter, eller en blanding av disse to
Evt. noen isbiter eller iskaldt vann til rett konsistens

Ha først yoghurt og egg i blenderen, ellers vil det ikke blande seg skikkelig. Kjør det litt. Så har du oppi resten og kjører det til en glatt masse. Synes du drikken er for tykk, har du oppi litt iskaldt vann. Jeg liker den VELDIG tykk, så tykk at jeg nesten kan spise den med skje, da er den mer mettende også synes jeg.

Eventuelle rester fryser jeg ned i ispinneformer, så vesla har sunn is tilgjengelig hele tiden. Denne isen er jo faktisk sunnere og mer næringsrik enn mange andre måltider.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:35   #9
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Stopp i vektnedgang?

Takk

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:04   #10
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Stopp i vektnedgang?

Da har jeg kjøpt meg blender så i morgen eller til kvelds begynner jeg med litt smoothie her, det skal bli deilig å få noe annet enn egg og bacon til frokost!!!

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 16:07   #11
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Stopp i vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Ja du er jo en av de som vet hva jeg snakker om ihvertfall. Jeg har egentlig fast veiedag på fredag, så kanskje jeg rett og slett bør holde meg unna vekta til fredag da

Jeg spiser ihvertfall akkurat som før, å det beste av alt er at faktisk melkeproduksjonen har gått opp!! Jeg er så utrolig glad for at jeg har mer enn nok melk til pjokken.

Kan det feks være at når puppa får mere melk så utgir dette mere vekt eller er det bare ønsketenking fra min side?? Jeg har stoooore pupper altså...

Den kan eg skrive under på hehehe eg gjekk ikkje på lavkarbo då,men eg hadde masse mjelk.Så sto eg å vegde meg,og sukka litt over vakta. Så kom mannen bak meg og letta på puppene,og vips,- der var to kilo vekke så ja, det vil sjølvsagt virke inn når du har fått meir mjelk

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rare ting som hindrer vektnedgang Nicpins Lavkarbo generelt 18 09-03-08 21:21
Farge på stixen og ikke vektnedgang, hvorfor? beate Ketolysekuren 11 05-03-08 11:04
Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang? beate Ketolysekuren 31 15-02-08 18:16
Rart at nøtter kan hindre vektnedgang. Zoë Lavkarbo generelt 14 26-08-07 00:49
Ustabil vektnedgang..? Feline Spørsmål og svar 2 02-03-06 14:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no