Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Provoserende?

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-07, 00:59   #1
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg
Post

Provoserende?

Fant dette utsagnet på lommelegen i kveld:

Spis mindre fett:
Kroppsvekten øker mest når du spiser deg mett på fettrik og karbohydratfattig kost. Motsatt, går du ned i vekt hvis maten inneholder lite fett og mye karbohydrat (stivelse og kostfiber fra brød og kornvarer, poteter, pasta og ris, frukt og grønnsaker). Prøv å følge ernæringsrådet fem om dagen.

Link: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321825

Var det bare jeg som ble provosert?

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 01:13   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: provoserende?

Å, gud, jeg gidder ikke å bli provosert en gang, noe så speilvendt. Vel, det fungerer sikkert for noen, men da kan jeg ikke akkurat tro man spiser seg særlig mett.

Synd at en lege kan være så døv og blind for hva som skjer i verden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 01:34   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: provoserende?

Hehe det er så rart med Lommelegen, for faktisk er det flere lavkarbovennlige leger som skriver der inne. De motsier seg selv HELE tiden. Jeg leste et svar fra en lege der inne som frarådet margariner og anbefalte meierismør og å leve på lavkarbokost både for vekt og helse. Så hva skal man si?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 03:17   #4
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: provoserende?

Denne med.stud.-personen må ha hatt en lærebok fra 1960 eller noe... Uansvarlig å ha slike råd på lommelegen... Skrev en kommentar til dem jeg. Dette er jo verre enn Grete Roede!

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 03:34   #5
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: provoserende?

Sjekk denne linken, også lommelegen; her oppmuntres det til å øke inntaket av karbohydrater!!

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321811

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 09:39   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: provoserende?

Dette er jo definitivt mer i tråd med "oss":

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=376809

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 09:41   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: provoserende?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Dette er jo definitivt mer i tråd med "oss":

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=376809

Og denne:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=367567

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 10:40   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: provoserende?

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Sjekk denne linken, også lommelegen; her oppmuntres det til å øke inntaket av karbohydrater!!

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321811

Men det morsomme er at det som står her er sant, bortsett fra at avsnittet burde hett "Glykogen, kroppens snoppose"

Sitat:

Glykogen - kroppens matpakke
Leveren lagrer glukoseoverskuddet ditt som glykogen. Når blodsukker ditt synker, spaltes glykogenet og glukose sendes direkte ut i blodet. Dette skjer veldig raskt. På den måten sørger kroppen for at hjernen din alltid får nok sukker. Hvis glykogenlagrene dine blir fulle, omdannes glukosen til fett og blir lagret som fettvev.

Og det er nyttig, fordi....???

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 10:55   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: provoserende?

A, ja! Han godeste Barexsatein
Har bitt meg merke i at han alltid har meget gode svar, lange og nøyaktige. Makan til praktkar!!
Og så ser han så hyggelig ut og da

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 12:12   #10
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: provoserende?

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Denne med.stud.-personen må ha hatt en lærebok fra 1960 eller noe... Uansvarlig å ha slike råd på lommelegen... Skrev en kommentar til dem jeg. Dette er jo verre enn Grete Roede!


Flott! Gi oss beskjed om du får noen tilbakemelding på komentaren.
(Jeg la på meg med GR prinsippet fordi suget på kveldene ble dempet når jeg ble trøtt og jeg sov dårlig fordi jeg alltid var sulten...tenkte jo bare på mat!) Men for min del er det lurt å telle LITT på kaloriene også, men det er kanskje mest psykisk?


Visste ikke Lommelegen var SÅ full av dobbelmoral....

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 12:13   #11
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: provoserende?

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Sjekk denne linken, også lommelegen; her oppmuntres det til å øke inntaket av karbohydrater!!

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321811


Rask vei til sunt liv OMG!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 13:48   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: provoserende?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

A, ja! Han godeste Barexsatein
Har bitt meg merke i at han alltid har meget gode svar, lange og nøyaktige. Makan til praktkar!!
Og så ser han så hyggelig ut og da

Barexstein ER en praktkar, han!
Helt skjønn fyr, kjempeflink lege!
Kunnskapsrik OG ydmyk overfor pasienten.
Vi hadde ham som kommunelege for 20 år siden,
på ei bittelita øy laaaangt uti havet.
Gjett om det ble landesorg da han Barexstein flytta fra oss
Han var vi glad i ja!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 13:50   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Provoserende?

Trist men leitt...
Tror nok at det rene akademikerne har problem med å skjønne er forskjellen mellom teori og praksis. Man vil alltid finne støtte for sin mening om man søker info. Spesielt i statistikk. Statistikk kan bearbeides på de utroligste måter. Akkurat som forskning mange ganger har resultater alt ut fra hvem som har betalt/støttet den.... Hm....

Men jeg låner noen gullkorn fra HP. Bare for å vise hvordan teori/praksis kan krasje totalt. (Undertstreker at dette er ironi, og at HP ikke virkelig tror det forholder seg slik !! .... om noen skulle undre.....)



Opprinnelig lagt inn av HP

En illustrasjon:

Nåååh, det er også lite kjent at det som får motorsykler og andre motoriserte kjøretøyer, deriblant biler til å gå, er lyd. Lyden gjør at kjøretøyet beveger seg fremover.

Dette bevises ved følgende logiske slutning:

Når et motorisert kjøretøy krasjer blir det masse høy lyd, og all lyden slipper ut på en gang. Etter dette virker ikke det motoriserte kjøretøyet lenger. Ergo: det er lyden som får kjøretøyet til å virke. Har dere hørt at det kommer lyd ut av et kjøretøy som ikke virker kanskje, hmm?

Av og til får man et ufullstendig lydutslipp og kjøretøyet kan da noen ganger kjøres, men ikke like bra som før.

Lydløse kjøretøyer er derfor bare pølsesnakk, jo mer lyd som kommer ut av et kjøretøy, jo fortere går de. Ta top-fuel kjøretøy for eksempel. De lager enorme lydmengder når de kjøres, og fort går de også. En trist bivirkning ved å slippe ut så store mengder lyd på en gang er at som regel så fungerer kjøretøyene ikke så veldig lenge.

Det beste er altså å være litt forsiktig og spare på lyden, og bare en gang i blant slippe ut så mye lyd.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 14:53   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Provoserende?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Trist men leitt...
Tror nok at det rene akademikerne har problem med å skjønne er forskjellen mellom teori og praksis. Man vil alltid finne støtte for sin mening om man søker info. Spesielt i statistikk. Statistikk kan bearbeides på de utroligste måter. Akkurat som forskning mange ganger har resultater alt ut fra hvem som har betalt/støttet den.... Hm....

Men jeg låner noen gullkorn fra HP. Bare for å vise hvordan teori/praksis kan krasje totalt. (Undertstreker at dette er ironi, og at HP ikke virkelig tror det forholder seg slik !! .... om noen skulle undre.....)

Hahaha, herlig fra HP her!
Og Nille, jeg skjønner innmari godt hva du mener! Jeg har jobbet som stakkars telefonintervjuer for to store markedsanalysebyråer i tilsammen fire år, og også hatt noen mindre ansvarsstillinger, og vet hva det vil si med "metodiske spørsmål", og "markedsfordelaktig utvalg". Hepp!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no