Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan dette stemme ang. poteter?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-07, 20:10   #26
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

smaker ikke noe.åå men den smaker jo helt utsøkt med litt smør og salt på..mmm
neida skal gi meg..(for alt dere vet så er jeg kansje en potet)

Det er akkurat det som er poenget mitt. Smaker ingenting. Man må ha smør og salt på for å få smak, men da smaker det vel smør og salt da..eller. Ta en kokt potet uten salt, smaker ikkeno. Med salt, så smaker det...ja salt! Selve poteten smaker ingenting. Og hvem er det som spiser rå potet. Brokkoli smaker mye bedre ja. Den har egensmak.

Jeg må innrømme at jeg er veeeldig svak for bakt potet med kryddersmør og pommes frites. Men jeg vet også at potet er usunt og særlig sammen med fett så da holder jeg meg heller helt unna. Jeg trenger det ikke.


Opprinnelig lagt inn av photobscura

Ouch...
Det er vel sånn mange tenker, fordi det er en vant tanke, potet er vanlig, billig, lettvint.
MEN, det er jo mye som er mer lettvint. Hvem er det som orker å spise en rå potet, eller potet i det hele tatt dersom det ikke er krydret, sauset el fløtegratinert eller noe som helst? Ikke veldig mange. Å knaske på en rå brokkoli er faktisk ganske ålreit. Syns nå jeg

WORD!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:17   #27
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Jeg tror slike ting må ses i et historisk perspektiv... Før i tiden brukte man potet som er ganske billig for den formerer seg ganske bra... En "gammalpottet" blir jo til 20 små... Kjøtt var dyrt, og det var festmat, så det var vel greit å spe på med noe som var billig å produsere, og som holdt seg godt gjennom vinteren. pappa'n min (som er 55) forteller jo at de kunne leie fryser nede i sentrum da han var liten, og hvem gadd å gå (de hadde ikke bil) 4-5 km for å hente en pakke kjøtt... var sikkert greit å fylle på med potet... ris og pasta fantes jo ikke før i tiden, og salat var kanskje heller ikke så vanlig?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:26   #28
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

jaja,det er nok sant men potet med noe attåt er yummi iallefall..
potet ( i alle former) og kålerabi stapp er vel egntlig det eneste jeg
syns er virkelig godt..alle andre grønnsaker rå eller kokt syns jeg smaker
dritt men jeg kommer aldri til å spise potet i hytt og pine igjen
selv om..en sjelden gang går fint

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 13:51   #29
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Ja ja helt greit at ikke alle liker poteter men mange gjør jo det og de å bestemme hva folk skal like synes jeg er litt teit. Tør nok ikke hive meg med på dette dette sånn uten videre. men om det kommer mer på dette forskningsmessig må jeg si at potetsalat til grillen i sommer evt bakte poteter, og det går veldig fintg å bake poteter som har vært kokt, veldig effektiv faktisk hadde vært godt i ny og ne. For ikke snakke om stekte poteter til egg og bacon brunsjen for litt substans og tyggemotstand.

Får vel bare følge med og evt sjekke stixen om man forsøker å våge seg en gang.

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:58   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

Ja ja helt greit at ikke alle liker poteter men mange gjør jo det og de å bestemme hva folk skal like synes jeg er litt teit. Tør nok ikke hive meg med på dette dette sånn uten videre. men om det kommer mer på dette forskningsmessig må jeg si at potetsalat til grillen i sommer evt bakte poteter, og det går veldig fintg å bake poteter som har vært kokt, veldig effektiv faktisk hadde vært godt i ny og ne. For ikke snakke om stekte poteter til egg og bacon brunsjen for litt substans og tyggemotstand.

Får vel bare følge med og evt sjekke stixen om man forsøker å våge seg en gang.

Huff, det var ikke min intensjon å rakke ned på andres matpreferanser
Poenget mitt var i det hele tatt å sette det litt i perspektiv, at poteten tradisjonelt spises på de måter jeg overfor beskrev, og at ikke så mange kan nyte den alene, som med andre mindre stivelsesholdige grønnsaker.
Det var bare det altså. Vet jo også hvor lett det er å hisse hverandre opp p å beskrivelser av deilig, farlig mat, og så kan man lett bli frista.

Synes uansett at det er en interessant ting, utgangspunktet for tråden, og jeg skulle gjerne visst, vitenskapelig sett, hva som får dette til å skje, dersom det er fakta

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:27   #31
Nantoz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
Nantoz er på en erverdig vei

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Sikker på at det stemmer at; "legger du den i kjøleskapet i 12 timer eller mer, vil GI reduseres med cirka 70 prosent"?

Det høres for godt ut til å være sant, og da er det som regel det også. Jeg tror ikke noe på dette. Poteter har ikke noe å gjøre på ett lavkarbo-kosthold uansett. Det smaker jo ingenting heller.

Det er nok litt for godt til å være sant, men effekten er etter alt å dømme helt klart til stede. Avhengig av hvilken potettype man bruker og hvordan den tilberedes kan GI reduseres med rundt 30% ifølge flere artikler:
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=16634756

I tillegg vil tilstedeværelsen av resistent stivelse i seg selv ha flere nyttige effekter: man tilfører kroppen funksjonelt kostfiber, man senker kaloriinnholdet i maten og man induserer fettforbrenning.

Jeg kan virkelig ikke skjønne at det skulle være noe kostholdsmessig problem med poteter når man tar hensyn til at selve mengden fordøyelig karbohydrat er såpass liten. bare 16 g/100g potet.
I tillegg inneholder jo potet godt med C-vitamin (Nordens appelsin), B-vitaminer og nødvendige mineraler.

Spis potet med god samvittighet, og er du så nervøs for GI så kan du drunkne dem i eddik og olje.

Nantoz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lippincott Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 12:50   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Nantoz, her.

Jeg kan virkelig ikke skjønne at det skulle være noe kostholdsmessig problem med poteter når man tar hensyn til at selve mengden fordøyelig karbohydrat er såpass liten. bare 16 g/100g potet.
I tillegg inneholder jo potet godt med C-vitamin (Nordens appelsin), B-vitaminer og nødvendige mineraler.

Spis potet med god samvittighet, og er du så nervøs for GI så kan du drunkne dem i eddik og olje.

For noen kan dette ha ganske mye å si, ettersom poteten påvirker blodsukkeret en god del.
Og for de på ketogene dietter vil f.eks massevis av blomkål og brokkoli erstatte noen enstaka poteter når man skal holde seg på et visst karbonivå.
Så for enkelte er det nok velbegrunnede og gode årsaker til å holde seg unna poteter.
Dersom poteter dyrkes i like gold jord som mye annet, så er det ikke sikkert den er så innamari næringsrik heller.
C-vitaminer finner du mange andre steder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:33   #33
Nantoz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
Nantoz er på en erverdig vei

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

For noen kan dette ha ganske mye å si, ettersom poteten påvirker blodsukkeret en god del.
Og for de på ketogene dietter vil f.eks massevis av blomkål og brokkoli erstatte noen enstaka poteter når man skal holde seg på et visst karbonivå.
Så for enkelte er det nok velbegrunnede og gode årsaker til å holde seg unna poteter.
Dersom poteter dyrkes i like gold jord som mye annet, så er det ikke sikkert den er så innamari næringsrik heller.
C-vitaminer finner du mange andre steder.

Som jeg prøvde å få frem i den forrige posten min kommer jo potetenes GI an på hvilken type det er, hvor de er dyrket, hvordan man tilbereder dem - og om man evt. spiser dem med fett- og syreholdig tilbehør.

Av nysgjerrighet: hvor mye fordøyelig karbohydrat har du i deg per dag?

Nantoz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lippincott Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:43   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Nantoz, her.

Som jeg prøvde å få frem i den forrige posten min kommer jo potetenes GI an på hvilken type det er, hvor de er dyrket, hvordan man tilbereder dem - og om man evt. spiser dem med fett- og syreholdig tilbehør.

Av nysgjerrighet: hvor mye fordøyelig karbohydrat har du i deg per dag?

Jeg ligger som regel mellom 15-25. Ideelt sett så skulle jeg ha ligget mer stabilt, men det fungerer fint sånn som nå.

Nå skal det nevnes at jeg har insulinreistens, og ikke bør kødde med sukker-og stivelsesholdige greier, især mens jeg går ned. Og, hehe, ikke er jeg overbegeistret for potetens gastronomiske bidrag til kosten heller.

Det var ikke meningen å si noe negativt om dine uttalelser av poteten, jeg betviler ikke dens verdier ellers, forsåvidt, men det er mange forskjellige måter å forholde seg på mat mht forskjellige filosofier og mennesketyper her inne. Og jeg vet at mange savner poteten som den norske middagsens faste følgesvenn.
En annen intressant ting er at vi faktisk bare har dyrka poteter i Norge i ca 200 år... Ikke så naturlig for oss likevel kanskje....?!?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 15:16   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Nantoz, her.

Spis potet med god samvittighet, og er du så nervøs for GI så kan du drunkne dem i eddik og olje.

Nja, skeptisk... Høy GI fra potet + olje som er fett = Flesk på sidebeina...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 15:23   #36
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, skeptisk... Høy GI fra potet + olje som er fett = Flesk på sidebeina...

Hehe, og det er akkurat hva OE-spiserne sier man bør...ha fett på en potet, da er den akseptabel...rart en blir forvirret?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 15:28   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hehe, og det er akkurat hva OE-spiserne sier man bør...ha fett på en potet, da er den akseptabel...rart en blir forvirret?

Hva er begrunnelsen til at det skal være bra?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 15:29   #38
Nantoz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
Nantoz er på en erverdig vei

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, skeptisk... Høy GI fra potet + olje som er fett = Flesk på sidebeina...

Fett vil senke den funksjonelle GIen fra potetene. Det samme er tilfelle med syrer, som f.eks. edikk.
Om potetene i tillegg er forbehandlet som diskutert tidligere bør GI kunne senkes ned mot i underkant av 50 (her gjetter jeg litt, men det viker fornuftig ut ifra det jeg har lest).

Bruker du vegetabilske oljer, snarere enn animalske, er jo det også fordelaktig.

Nantoz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lippincott Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 15:58   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Men , siden høy GI fører til rask blodsukkerstinging, som igjen fører til at kroppen utskiller insulin som binder seg til cellene og "rydder bort" sukker og fett inn i cellene... Vil ikke det å spise høy GI mat og fett bare gi kroppen mer å lagre? Slik at den ikke får brukt tid og energi på å forbrenne de lagrene vi allerede har bygd opp?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 16:05   #40
Nantoz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
Nantoz er på en erverdig vei

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men , siden høy GI fører til rask blodsukkerstinging, som igjen fører til at kroppen utskiller insulin som binder seg til cellene og "rydder bort" sukker og fett inn i cellene... Vil ikke det å spise høy GI mat og fett bare gi kroppen mer å lagre? Slik at den ikke får brukt tid og energi på å forbrenne de lagrene vi allerede har bygd opp?

Tilsetter man fett og/eller syrer til maten vil fordøyelsessytemet bruke lenger tid på å bryte ned og ta opp karbohydratene i maten.
GI er jo nettopp et mål på hvor fort karbohydratene tas opp og leveres til blodet, og om man senker fordøyelseshastigheten vil man samtidig senke GI på matvarene.

Nantoz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lippincott Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 16:19   #41
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hehe, og det er akkurat hva OE-spiserne sier man bør...ha fett på en potet, da er den akseptabel...rart en blir forvirret?

Se litt mere på bakgrunnen for OE du, det vi er opptatte av, er FORDELINGEN mellom de ulike næringsmidlene i kostholdet. Dette da man ved å sette sammen kostholdet på denne måten får en balansert reaksjon i kroppen på tilførselen av de ulike næringsmidlene, med en eksempelsvis fordeling på 1,0(P) : 2,5(F) : 0,5(K).

En annen forklaring er å utsette kroppen for minst mulig ernæringsmessig "belastning", spiser man mat med mye fruktsukker, så må kroppen prosessere dette på en helt annen, og mere ressurskrevende måte enn f.eks. inntak av poteter, for å si det på en enkel måte...

Så her er vi på OE nok også på linje med Nantoz;

Opprinnelig lagt inn av Nantoz, her.


Tilsetter man fett og/eller syrer til maten vil fordøyelsessytemet bruke lenger tid på å bryte ned og ta opp karbohydratene i maten.

GI er jo nettopp et mål på hvor fort karbohydratene tas opp og leveres til blodet, og om man senker fordøyelseshastigheten vil man samtidig senke GI på matvarene.

Skjønt med det lave karbohydratinntaket, samt den faktisk fordelingen mellom de ulike næringsstoffene som vi har, ikke er nevnverdig opptatt av matvarenes opprinnelige GI.

.


Sist redigert av Ziggy : 24-03-07 kl 17:09.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:25   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Nantoz, her.

Tilsetter man fett og/eller syrer til maten vil fordøyelsessytemet bruke lenger tid på å bryte ned og ta opp karbohydratene i maten.
GI er jo nettopp et mål på hvor fort karbohydratene tas opp og leveres til blodet, og om man senker fordøyelseshastigheten vil man samtidig senke GI på matvarene.

Utfra det du sier kan du altså spise f.eks pizza da?.. GI i melet oppheves av fettet i osten OG syren fra tomatene?

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 25-03-07 kl 12:32.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 12:29   #43
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Må bare tilføye, at en kokt potet som ligger i kjøleskap i et halvt døgn, neppe har særlig med c-vitaminer igjen å skryte av.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 10:16   #44
Schrøder
Nytt Medlem
 
Schrøder sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 45
Innlegg: 6
Schrøder er på en erverdig vei

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Hei.. Var på et foredrag hos Fedon i fjor, og da fortalte
han akkurat om dette.. Og DET STEMMER! Gjelder også gulrøtter..
Men ikke la det bli en hvilepute sa han..
Kanskje det står mer på hans egne sider? Og godt forklart??

Schrøder er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no