Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken diett er dere på?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-11, 06:54   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Hvilken diett er dere på?

Jeg er litt ny på dette, og har lest litt rundt i dag og det virker som om de fleste av dere er på Atkins dietten? Stemmer det? I så fall, har det fungert for dere? Ut i fra det jeg har lest, er det den jeg har mest lyst å begynne med!

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 09:40   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett er dere på?

Du ser for hvilken kostholdsfilosofi folk følger ved å titte i filosofiboksen nederst i innleggene deres! Du har skrevet Egenkomponert og det kan jo være så mangt!
Flere varianter over det temaet!

Tror vel egentlig at Ketolyse, Atkins og LCHF ligger ganske likt, jeg!
Varierer litt etter som hva som er mest i vinden!

__________________

Sist redigert av Kitt : 06-03-11 kl 10:13.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 10:10   #3
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett er dere på?

Er på ketolyse pr nå.. Skal over på fedon etterhvert

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 10:46   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken diett er dere på?

Ketolyse, virrer litt mht. hva jeg skal over på til slutt. Må lese meg opp på forskjellig.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 11:38   #5
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken diett er dere på?

Fedonist her

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 13:33   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken diett er dere på?

Jeg har vært på Lutz (72 karbohydrater), men skal nå over på LCHF med rundt 40-50 karbohydrater om dagen til jeg er ferdig med vektnedgang.

Har prøvd meg på Skaldemann og Ketolyse, men jeg klarer ikke å være så konsekvent.

Som vedlikehold har jeg vært på Lutz, men trenger å gå ned noen kilo til - så jeg strammer inn, før jeg skal tilbake på Lutz for resten av livet. Trives godt med lavkarbo

__________________

Sist redigert av Modezty : 06-03-11 kl 14:59.
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 13:38   #7
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken diett er dere på?

Hmm, egenkomponert med innspill av det beste fra de beste Sikkert en variasjon av skalderman, ketolyse og min egen versjon av "streng lavkarbo". Det spørs på humøret ^^

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:11   #8
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hvilken diett er dere på?

Ketolikk her. XD

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 17:02   #9
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett er dere på?

Generell lavkarbo her da jeg ikke har hatt energi, ork eller tid til å sette meg inn i de forskjellige retningene ennå. Har lest ei skaldemanbok, men føler det blir for fett og lite variasjon i maten. Har også lest frisk med lavkarbo av hexeberg, var den boka som inspirerte meg til å begynne

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 18:07   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett er dere på?

Tja... Det jeg har lyst på kanskje? Har rett og slett bare kuttet ned på brød, ris, pasta, poteter og sukkervarer til et minimum til hverdags og spiser noe mer fett og mye mer grønnsaker enn før og kjenner at det er godt for kroppen. Siden jeg ikke er overvektig har jeg ikke behov for en strikt diett for å gå ned i vekt, derfor velger jeg et kosthold jeg kan leve med uten problemer.

Og skulle jeg skli ut noe en helg på hytta så er det ikke noe problem, prøver også da å velge de sunneste alternativene, men det blir gjerne litt smågodt og kanskje et par brødskiver da, om jeg husker det og finner det tar jeg gjerne med et fedonbrød til meg og vanlig brød til resten av gjengen min. Jeg vet Fedon anbefaler bare ett c-måltid (med brød) om dagen, men det blir gjerne 2 hos meg på hyttetur + mye egg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:47   #11
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken diett er dere på?

Jeg har også en egenkomponert diett - men med det for øyet at jeg ønsket å gå ned i vekt. Kostholdet mitt har hatt mye til felles med Skaldemans retning, og det er også hans kokebok jeg henter mye inspirasjon fra. Samtidig har jeg vært veldig opptatt av at det ikke skal føles som en KUR, men være forenlig med hverdagslivet vårt, derfor har jeg valgt å ikke veie maten eller regne på hvor mange karber jeg får i meg pr. dag. Det har fungert flott for meg (iallefall så langt) - vektnedgangen har vært jevn, og jeg har kost meg underveis. Hoveddelen av kosten min er kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker, noe brød-/knekkebrøderstatninger, egg og fete meieriprodukter. Prøver å begrense kunstig søtning siden fordøyelsen min ikke er så glad i det, men noe blir det.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:46   #12
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett er dere på?

Så morsomt, jeg føler at det er veldig få her inne på Atkins, synes det meste er ketolyse og skaldemann...
Jeg er trofast mot Atkins. For noen får siden gikk jeg ned, men problemet var at jeg spiste så ensidig og veldig lite fett og begynte å reise mye på ferie så det var vanskelig. Senere sluttet jeg fordi jeg begynte å miste så forferdelig mye hår. Jeg er ganske sikker grunnen var at jeg spiste alt for lite grønnsaker.
Men nå har jeg funnet dette nettstedet og dermed masse tips til mat, så nå er det ikke ensformig lenger I tillegg er den nye Atkins boka endret ganske mye, til det bedre!


Sist redigert av Tami : 26-09-11 kl 17:18.
Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:34   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvilken diett er dere på?

Ketolyse. Har fulgt det de siste 2,5 årene og er kjempefornøyd!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:53   #14
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett er dere på?

Ketolyse tidligere, nå mer moderat i forhold til frukt og grønt. Kjempefornøyd med kostholdet

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 21:53   #15
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett er dere på?

Sannelig om jeg vet hvilken retning jeg egentlig følger...
Startet med å bli inspirert av Skaldeman, men jeg spiser nok noe mer grønnsaker, så kanskje er jeg mer generell LCHF? Men jeg er Skaldeman-streng på søtning og erstatninger.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 22:34   #16
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett er dere på?

Ketolyse her Stortrives

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 22:56   #17
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett er dere på?

Ketolyse i litt over 1 år nå Og stortives med det!

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 03:34   #18
KristianSK
Juniormedlem
 
KristianSK sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Lier
Innlegg: 12
KristianSK er på en erverdig vei

Sv: Hvilken diett er dere på?

Jeg er på Ketolyse dietten til spisdegslank og er kjempefornøyd. Kommer til å gå over på egenoppsatt diett om et par mnd. Savner å lage mat

KristianSK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SPISdegSLANK Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:46   #19
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Hvilken diett er dere på?

Hvor lenge må man gå på ketolysekuren for å forvente vektnedgang? vet man må være tålmodig om man i utgangspunktet er normalvektig. vurderer å skifte til egenkomponert etter 3 mnd. mer tilpasninger som passer meg bedre, men det går treigere med mer karber. snart sommer også!

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:20   #20
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken diett er dere på?

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Hvor lenge må man gå på ketolysekuren for å forvente vektnedgang? vet man må være tålmodig om man i utgangspunktet er normalvektig. vurderer å skifte til egenkomponert etter 3 mnd. mer tilpasninger som passer meg bedre, men det går treigere med mer karber. snart sommer også!

Om du er normalvektig er det ikke sikkert du vil gå ned noe særlig med Ketolyse. Det er jo en vektregulerende diett, ikke sikkert kroppen din og du er enige om din trivselsvekt Du har jo da ingen særlig vannvekt og kvitte deg med heller.
Ønsker deg lykke til uansett hvilken retning du havner på etterhvert!

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken diett bør jeg velge? Malinoshka Spørsmål og svar 6 06-08-10 10:26
Hvilken diett passer meg? Maria23 Spørsmål og svar 7 08-05-10 17:57
Hvilken diett var din første? SunnhetMedSirrup Andre dietter 59 25-10-09 18:09
Hvilken diett går du på? Snikende Saccosekk Livets lyse side 15 08-02-07 06:52
hvilken diett? Lilja82 Lavkarbo generelt 7 30-01-05 12:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no