Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Restaurantbesøk på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-07, 22:30   #1
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Restaurantbesøk på ketolyse

Er det noen som har noen gode tips til resturantbesøk?

Hva pleier dere å bestille for å ikke gå ut av ketose? Da tenker jeg både vi og mat !

Er det noen gode restauranter som kan anbefales i Oslo/Lillestrøm?

Tapas hadde kanskje vært en ide?

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:40   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Biff!! Prøv Jensens biffhus på aker brygge lr Big Horn...der kan du velge tilbehør og salat ...og de har god mat

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:43   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Synes restaurant-mat er vanskelig. Nå har jeg aldri vært særlig glad i restaurant-mat heller, da. Liker best hjemmelagd mat - og aller best det jeg selv har laget.

Jeg reiser mye rundt på hoteller i jobben min, og der er maten helt håpløs. Buffeene kan være greie, men det meste er magert kjøtt og pasta-salater. Henger mest rundt røkelaksen og majonesen, jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:48   #4
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Biff!! Prøv Jensens biffhus på aker brygge lr Big Horn...der kan du velge tilbehør og salat ...og de har god mat

Big Horn har vi spist på flere ganger, og der kan man jo krysse av på listen! Takk for påminnelse!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 23:54   #5
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Jeg reiser også mye og har lært meg å ringe hotellet på forhånd, event avtal eå sende en mail etterpå, og jeg sier jeg er kjempeallergisk og derfor bare kan spise: ... s liste rjeg opp de typene kjøtt og fisk jeg vil ha, grønnsaker og angir mengde og understreker at siden jeg ikke kan spise meg mett på tilbehør må de øke proteinkilden noe og sørge for fett som saus, ber ofte om 2 porsjonspakker meierismør jeg.

Er jeg på restaurant bestiller jeg rent kjøtt eller fisk, salat og ber om brokkoli istedet for potet eller ris/pasta, det er ikke noe problem. Jeg drikker vann.

Kos deg!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 09:32   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Er jeg på restaurant bestiller jeg rent kjøtt eller fisk, salat og ber om brokkoli istedet for potet eller ris/pasta, det er ikke noe problem. Jeg

Samme her. Synes aldri restaurantbesøk er noe problem overhodet, jeg!

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 10:10   #7
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Sushi, Safir!

__________________
Ned 29 kg... 6,5 kg forsvant med Ketolyse...
Etter kostholdsendring uke 3: -2,4 kg, totalt -8,9 kg
20,1 kg igjen.
Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:06   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Synes fettkilder til måltidet er det vanskeligste. Mener man hadde meierismør i sånne små porsjonspakker før - nå er det bare noe vegetabilske lett-greier. Finnes de meierismør-pakkene ennå, BIB ?

Også er det kaffefløte eller lettmelk til kaffen, aldri kremfløte... sukk. Er det rømme på restauranten, er det alltid lett-rømme. Dobbelsukk.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 14:45   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Hei
Man KAN be om både det ene og det annet på restaurant, men det er jo av og til litt slitsomt. Restauranter med salatbar er ypperlig, da skal man bare velge kjøtt/ fisk med omhu. Spør om det er mel i bernaise- hollendaisesausen, er det ikke det består den av eggeplomme og smør samt litt krydder.
God appetitt
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 17:51   #10
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Takk for tips alle sammen!

I kveld drar jeg og mannen på Big Horn

Herlig med barnefri en kveld !

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 17:57   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

åh Bighorn har jeg aldri vært på, det høre såå godt ut. Bare synd det ikke er vits å gå dit etter vektoperasjonen min, klarer jo ikke å spise opp en barnemeny engang.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 18:06   #12
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

åh Bighorn har jeg aldri vært på, det høre såå godt ut. Bare synd det ikke er vits å gå dit etter vektoperasjonen min, klarer jo ikke å spise opp en barnemeny engang.



Ja, det er kraftige saker.. Hehe!

Jeg er gift med en som kan spise ALT uten å legge på seg, så han får alltid mine rester. Sitter å etter min mat så snart han er ferdig med sin egen... hehe!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 18:24   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Mannen min får alle mine rester også, det har resultert i at han har gått opp sikkert 10 kg siden jeg ble vektoperert. :knegg:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:12   #14
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Restaurantbesøk på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

.... Finnes de meierismør-pakkene ennå, BIB ?....

mange dagligvarebutikker selger dem, fesk REMA 1000 av litt "størrelse".

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er bare så glad; takk til Torkil og Ketolyse! Villemo Ketolysekuren 22 23-08-07 06:54
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no