Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

FiberRik

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-11, 09:38   #1
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

FiberRik

Det er kommet en ny fiberRik med linfrø i butikken, den inneholder 2,7kh pr skive, 33gr pr 100gr og 31% kostfiber. Hvis man kan trekke fra kostfiber på kh, kan vi da regne med at det er 2 gr kh pr 100gr? Og kun 0,1gr kh pr skive? I så fall er jo dette gode nyheter for oss Prøvde å søke i matvaretabellen, men fant ikke noe der. Noen som kan noe om dette som kan hjelpe meg?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:42   #2
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: FiberRik

Det varierer veldig fra person til person om man kan spise sånt og fortsatt gå ned i vekt, du må nesten bare eksperimentere på deg sjøl. Personlig kunne jeg ikke spise noe som helst med hverken fiber eller frø eller noen ting de første tre årene for da stoppa vekta DØNN med skrikende bremsespor...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:50   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: FiberRik

I Norge er kostfibereret allerede trukket fra så du må regne med 2,7.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:59   #4
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: FiberRik

Ok, ja jeg får prøve meg fram har spist den med solsikke til nå, og gått ned 8 kg på to mnd, så jeg tror jeg tåler det. Spiser en eller maks to pr dag. Den med linfrø smaker foresten fantastisk! Hadde på masse majones, to skinkeskiver, en stabel med ost og masse agurk, veldig mettende Anbefales til de som tåler det

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 10:31   #5
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: FiberRik

Æsj, hvis jeg vil gå nedover, kan jeg bare droppe tanken på å spise noe sånt. Blæh. Det gjelder alt som i det hele tatt ligner en brøderstatning...
Det er riktig som det blir skrevet over her- kostfiber er trukket fra på norske matvarer.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:18   #6
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: FiberRik

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Æsj, hvis jeg vil gå nedover, kan jeg bare droppe tanken på å spise noe sånt. Blæh. Det gjelder alt som i det hele tatt ligner en brøderstatning...
Det er riktig som det blir skrevet over her- kostfiber er trukket fra på norske matvarer.

Må du holde deg unna alt annet en grønt, egg og kjøtt/fisk?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:33   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: FiberRik

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Æsj, hvis jeg vil gå nedover, kan jeg bare droppe tanken på å spise noe sånt. Blæh. Det gjelder alt som i det hele tatt ligner en brøderstatning...

Mm. Jeg også.

Kan nesten ikke stirre hardt på ei sponplate engang, og det er jo dritt siden jeg driver og renoverer hus på egen hånd...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:47   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: FiberRik

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Må du holde deg unna alt annet en grønt, egg og kjøtt/fisk?

Nei, jeg kan spise nøtter og sjokkis og sånt. Men jeg mistenker at brøderstatning fortrenger fettrik mat for meg, at det kanskje er derfor det stopper opp. Eller - stopper ikke helt, men det går veldig sakte sammenlignet med perioder uten. Skjønner ikke helt hvordan det henger sammen, men ikke så mye å gjøre med

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Mm. Jeg også.

Kan nesten ikke stirre hardt på ei sponplate engang, og det er jo dritt siden jeg driver og renoverer hus på egen hånd...

Hahaha, nå lo jeg godt. Tusen takk, det trengte jeg i dag!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 07:57   #9
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: FiberRik

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Nei, jeg kan spise nøtter og sjokkis og sånt. Men jeg mistenker at brøderstatning fortrenger fettrik mat for meg, at det kanskje er derfor det stopper opp. Eller - stopper ikke helt, men det går veldig sakte sammenlignet med perioder uten. Skjønner ikke helt hvordan det henger sammen, men ikke så mye å gjøre med



Interesant. Gjelder det ting som lapper osv som det ikke er noen "bake" ting i eller gjelder det bare ting med "mel" i?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 08:04   #10
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: FiberRik

Sikkert individuelt ja, og så er det gjerne summen av "juksemat" som gjør om det funker eller ikke. Jeg har kutta alt av kunstig søtning, sjoko, rømme, fløte.. og da går det fint med et knekkebrød for dagen. Hadde jeg spist sjoko som noen nevner over hadde det ikke gått. Prioriteringssak

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:46   #11
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: FiberRik

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Interesant. Gjelder det ting som lapper osv som det ikke er noen "bake" ting i eller gjelder det bare ting med "mel" i?

Jeg kan spise lapper som er lagd av bare egg og ost.

Det jeg IKKE kan spise er erstatningsbakverk av soyamel eller bakemiks, og alt som inneholder frø, nøtter, fiber osv.

Jeg har valgt å spise lavkarbo for rsten av livet fordi det holder meg frisk og proppfull av energi, og de siste fire årene har jeg spist bare kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter. Men etterhvert så blir man et råskinn på å lage mat på denne måten og jeg klarer å lage omtrent hva det skal være med bare disse ingrediensene. Men ikke bakverk og kaker, naturligvis, men jeg har aldri vært spesielt glad i disse tingene heller... Jeg ble 40 kilo overvektig bare ved å følge Statens ernæringsråd, jeg. "Sunt og lett og grovt og fiber og fem om dagen, og fett er farlig" liksom, gaaaah!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiberrik nurket Ketolysekuren 5 04-02-10 19:12
Fiberrik Elinengelen Lavkarbo generelt 16 30-09-09 12:36
Fiberrik? annann Ketolysekuren 5 14-02-08 21:19
Fiberrik? Viviann Spørsmål og svar 3 30-09-06 20:22
Fiberrik Trolljenta Spørsmål og svar 11 10-09-06 17:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no