Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Telefonselgere... Klikk!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-04, 13:45   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Angry

Telefonselgere... Klikk!

Lurer på om noen av dere andre har vært ute for telefonselgere som legger på før du er halvferdig med å uttale ditt endelige NEI.... ?

Ingen; ha en fin dag, takk for praten, bare klikk...

Er det bare meg som synes dette er lite hyggelig?

Disse har jeg vært ute for:

  • Telefonkatalogen Gule Sider
  • Rubrikk.no x 2
  • Og idag: Barnebøkene Go'boken...
Er dette en ny trend? Eller bare et triks for at de skal terrorisere deg med disse som legger på noen ganger slik at du endelig handlere hos den hyggelige ankermannen på salgsteamet?

Hadde det ikke vært for at de ringte med skjult id hadde jeg ringt opp igjen og sagt: 'En riktig fin dag til deg også!' Klikk!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 20:36   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Ja flere ganger men syns det er bedre at de legger på enn at jeg må prate med de. Hvordan vet du hvem det er, de har jo hemmelig nummer alle sammen jo

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 20:40   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Hvordan vet du hvem det er, de har jo hemmelig nummer alle sammen jo

De presenterer seg jo når du tar telefonen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 22:02   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg tar ikke ukjente nummer..Og særlig ikke skjulte nummer.Har litt paranoia for telefoner,og aldri blitt utsatt for telefonselgere heldigvis!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 22:17   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

De presenterer seg jo når du tar telefonen.

...og forteller hva de vil selge oss...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 22:24   #6
Billa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 43
Billa er ny på veien

Ja, det har jeg opplevd en del ganger. Og jeg må ærlig innrømme at det provosorer med en slik uforskammet oppførsel. Men samtidig er jeg på mange måter glad til. Gjør de det, gir de seg hvertfall.

Er et offer for pågående selgere. Tilsutt går jeg i fella, og mannen min blir bare mer og mer oppgitt.

Har som mål å bli mer bastant og heller ufin, det er billigere i lengden, trur eg.

__________________
-Billa.
Billa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 22:30   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Jeg tar aldri telefonen hvis ikke nummeret vises. Hvis de som ringer ikke vil vise nummeret sitt så har de som regel noe å skjule, altså noe å selge . Så det beste er nok å ikke ta telefonen.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 23:09   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg ringte til Telenor Mobil å spurte om det var mulig å få viderekoblet alle som ringte med skjult ID til mobilsvar. Noe jeg syntes var genialt, men dama hos telenor kunne fortelle at det ikke var mulig å skille mellom skjult og synlig ID...

Sådet gikk ikke...

Men det er engang slik at om du venter telefoner fra andre enn dem en har på telefonlisten sin så må en nesten svare... Og mange selgere har som regel et sentralnummer som kommer opp, ikke direkte nummer...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 23:19   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Går det an å trykke på en knapp og sette dem over til telefonsvareren manuelt når vi ser "skjult nummer" ?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 23:23   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jepp, det går an å legge inn viderekobling ved opptatt.

Opptattsignal sendes når du trykker avvis...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-09-04, 23:56   #11
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Men ofte er de også så familiære også da...:
"hallå... det er Frida.. kan jeg få snakke med Stein?"
Og jeg tror jo det er en av hans bekjente og er høflig jeg...

Fikk en periode noe sinnsvakt med slike familiære telefoner. Så når det ringte for ørtende gang og en dame sa "hei, det er Sissel, kan jeg få snakke med Stein?", så eksploderte jeg å ga henne huden full. Kjeftet og sa at vi absolutt IKKE skulle ha noe nei, og vi hadde i tillegg reservert oss mot telefonsalg!!!

Stakkars damen ble helt paff. Men ikke paffere enn meg når hun kunne fortelle at det var en gammel speiderkompis av mannen min og skulle invitere han på reunion....

Jeg har aldri unnskyldt meg, bukket og skrapet så ille noen gang, og følte jeg hadde ikke bare salat til knærne, men helt opp til halsen.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 01:00   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Vi har reservert oss mot telefonsalg. Før vi gjorde det fikk vi ca 3 telefoner daglig, av og til 9-10 (telte dem en dag).
Nå får vi kanskje 1 i måneden, da er det de som ikke har oppdatert listene sine som ringer, og da sier vi bare at vi har reservert oss så er det greit.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 09:24   #13
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Jeg tar aldri telefonen hvis ikke nummeret vises. Hvis de som ringer ikke vil vise nummeret sitt så har de som regel noe å skjule, altså noe å selge . Så det beste er nok å ikke ta telefonen.

Hva med når en har venner med skjulte nummer. Og når min kones sjef ringer fra skjult nummer. Heldig du som slipper å svare de med hemmelig nummer.

Jeg missforsto HP litt. Vi er nemmelig ofte utsatt for at selgerne ringer mange samtidig og så svarer de bare en. Ganske irriterende når løper fra kjelleren, dusjen eller kanskje ligger å sover etter nattevakten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 09:37   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg missforsto HP litt. Vi er nemmelig ofte utsatt for at selgerne ringer mange samtidig og så svarer de bare en. Ganske irriterende når løper fra kjelleren, dusjen eller kanskje ligger å sover etter nattevakten.

...og det er gjerne svaret på hvorfor jeg har fått så mange telefoner i det siste fra ukjent nummer der ingen svarer når jeg tar telefonen!
(begynte nesten å bli paranoid her... )

Takk

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 12:39   #15
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg synes det blir andre sitt problem dersom de har skjult nummer,eller så får de legge igjen svar på mobilsvareren.Jeg har et uregistrert kontantkort,og trives med det,for da bestemmer jeg selv hvem som skal få nummeret mitt og slippe og reserverer meg hos mobilselskapet..Har alltid hatt noia for telefoner og lar sambo svare på hustelefonen,eller så lar jeg den bare ringe! Ok,en sjelden gang tar jeg den,men kvier meg veldig!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 14:26   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har ikke skjult nummer privat, hverken hustelefon eller mobil. Når noen selgere ringer (det er ikke så ofte etter at vi reserverte oss) sier jeg enten nei med en gang eller sier det ikke passer akkurat nå og spør om å få privatnummeret deres så jeg kan ringe tilbake.... (se listen nedenfor) de pleier ikke å ringe igjen for å si det sånn !! Har aldri opplevd at telefonselgere ringer på mobilen.... gjør de det ??? De som ringer der er som regel folk jeg kjenner og som jeg har oppgitt nummeret til !Tror ikke jeg kjenner soen som har skjult ID .....

Jeg forstår problemet altså, men det har en annen side også.

Jeg har et problem på jobben. Vi har et "sentralt nummer" 05400. Televerket klarer ikke legge inn dette som telefonnr vi ringer fra, - dermed ringer vi fra skjulte nummer når vi ringer til kunder. Jeg har kanskje kunder som venter på bekreftelser eller som vi av andre grunner har lovet å ringe tilbake. Det kan også hende vi ikke får godkjenning på betalingskortet eller at rutetider har endret seg og vi må gi beskjed. Vi har skjult nummer på jobben. Hvis alle skulle lavære å ta telefoner fra skulte nummer ville det bety at folk aldri fikk den tilbakemedlingen de ventet på - eller bekreftelsen. At de ikke fikk billettene sine (ikke godkjent kort får ikke tak i kunde). At folk kom for sent til avgang (fikk ikke gitt beskjed om endret avgangstid). Det kan bli en dyr erfaring ! Vi har logg på at vi har ringt, - det er ikke vår feil at ingen svarer !
Offentlige etater har det samme problemet....... politiet bl.a. !!

Så det kan altså være noen du ville ha snakket med du går glipp av ved å ikke svare skjult nummer.

Fra det ene til det andre: Hvordan svarer man telefonselgere ? Her er noen tips fra en amerikansk venninde av meg:

10 Ways to Terrorize a Telemarketer

Number 10:

When they ask "How are you today?" Tell them! "I'm so glad you asked because no one these days seems to care, and I have all these problems; my arthritis is acting up, my eyelashes are sore, my dog just died."

Number 9:
If they say they're John Doe from XYZ Company, ask them to spell their name. Then ask them to spell the company name. Then ask them where it is located. Continue asking them personal questions or questions about their company for as long as necessary.

Number 8:
Cry out in surprise, "Judy! Is that you? Oh my God! Judy, how have you been?" Hopefully, this will give Judy a few brief moments of pause as she tries to figure out where the hell she could know you from.

Number 7:
If MCI calls trying to get you to sign up for the Family and Friends plan, reply, in as SINISTER a voice as you can, "I don't have any friends... would you be my friend?"

Number 6:
If they want to loan you money, tell them you just filed for bankruptcy and you could sure use some money.

Number 5:
Tell the telemarketer you are on "home arrest" and ask if they could bring you a case of beer and some chips.

Number 4:
After the telemarketer gives their spiel, ask him/her to marry you. When they get all flustered, tell them that you could not just give your credit card number to a complete stranger.

Number 3:
Tell the telemarketer you are busy at the moment and ask them if they will give you their HOME phone number so you can call them back. When the telemarketer explains that they cannot give out their HOME number, you say "I guess you don't want anyone bothering you at home, right?" The telemarketer will agree and you say, "Now you know how I feel!"

Number 2:
Insist that the caller is really your buddy Leon, playing a joke. "Come on Leon, cut it out! Seriously, Leon, how's your momma?"

And first and foremost:

Number 1:
Tell them to talk VERY SLOWLY, because you want to write EVERY WORD down.
<!-- / message --><!-- sig -->

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 19:03   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Knallbra!!!



Men engående skjulte nummer, så syntes jeg å videre koble dem til en telefonsvarer var lurt, tenker jeg skal sette det opp slik at når det er et skjult nummer trykker jeg avvis. Også leser jeg inn en melding som sier at: "enten er jeg opptatt akkurat nå, eller så ringer du fra et skjult nummer, vennligst legg igjen navn og nummer så ringer jeg tilbake."

Det funker vel både for deg nille og for politiet?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 19:42   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det var en god ide HP. Vi pleier som regel å legge igjen beskjed på svarer vi - der de har.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 21:03   #19
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kjempebra nille!

Her var det tips for ethvert humør jeg skulle befinne meg i... *memorerer*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 22:10   #20
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

ÅÅÅÅ Nille, de der var utrolig morsomme og BRA... Skal forsøke å huske noen av dem neste gang!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-04, 23:42   #21
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Vi har reservert oss i Brønnøysundregisteret, og da varer det ganske lenge før man før en telefonselger på tråden. Du kan gjøre det på internett!

www.brreg.no

Ha en rooolig kveld!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 26-09-04, 00:00   #22
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg er registrert der... Men når en driver firma, og er 'kunde' hos noen som bare vil selge deg mer og mer, eller skal selge en bil, eller har vært medlem i en bokklubb så tror jeg at en kommer utenfor de reglene der.

Det hender faktisk at jeg får telefoner fra Japan og Sveits som ber om å få snakke med 'The Manager please' - det synes jeg er litt artig, men jeg bare svarer pent at jeg ikke har nok sparepenger enda til å plassere i fondene demses. Hyggelige er de i allefal!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-09-04, 00:09   #23
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

God natta, hyggelige selgere!

Det er noe med når en har vært medlem i hundre bokklubber, ja..."ler".

Og hyggelige, jo da - de er jo selgere! Men jeg svarer alltid SSB, i hvert fall, tror det er samfunnsnyttig å sitte i et kvarter å svare på hvilke tv-kanaler jeg har, jeg...eh!

(Nå trodde jeg et øyeblikk at jeg svevde rundt inne i 1000-tråden, og derfor bablet litt i vei). Slutt, marianne, slutt nå!

Ha en god natt! (Tredje innlegget jeg ønsker god natta i, nå MÅ jeg gi meg!)

Natta, ses i morra, sov godt!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 04:02   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av marianne

Vi har reservert oss i Brønnøysundregisteret, og da varer det ganske lenge før man før en telefonselger på tråden. Du kan gjøre det på internett!

www.brreg.no

Ha en rooolig kveld!
marianne

Tusen Takk, nå er det gjort

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 10:56   #25
seagirl
Medlem
 
seagirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 53
Innlegg: 100
seagirl er en juvelseagirl er en juvelseagirl er en juvel
Talking

Takker og bukker

Da er endelig jeg også reservert mot plageåndene, må reservere mannen når jeg kommer hjem - husker ikke føselsnummeret hans
Jeg har for lengst sluttet å være høflig mot dem - især etter at jeg har funnet ut at telefonopprigninger der ingen er i andre enden foruten en pipelyd - mest sannsynlig er selgere

Så nå sier jeg " ÅH, et lite øyeblikk, skal bare ta kaffen" (og lar dem vente til de ikke gidder mere )

Eller " nei min mann er ikke hjemme, nei han kommer ikke med det første - er til sjøs de neste 6 månedene"

Eller - som den MORGENEN de ringte - Vent litt sa jeg - la telefonen ved siden av vasken - pusset tennene lenge og grundig etterfulgt av munnskyll og gurgling, vet ikke om de hadde nådd å legge på før jeg satte meg på toalettet

Ha en strålende dag - forhåpentligvis uten telefonselgere

__________________
Seagirl
seagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?????? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Klikk! Om du tør... HP Livets lyse side 14 01-04-04 10:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no