Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-09, 14:29   #1
bella donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 16
bella donna er på en erverdig vei

Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Er ny, og sitter og leser masse på trådene her inne. Har snappa opp at det finnes sjokolade med veldig høyt kakaoinnhold. Hvor får jeg kjøpt det?? Har ikke der jeg handler til daglig (Ica). Ellers håper jeg noen kan tipse om glutenmel (eller hva det var), johanneskjernemel, splenda (søtningsmiddel?) og andre ting som gjør det letter å leve med et lavkarbo-kosthold.

Har tidligere gått ned 25 kilo med ketolyse kuren, men det blir for strengt for meg i lengden. Har ikke så mange kilo å ta av denne gangen, 10-15 tenker jeg. Hvor mange karber bør jeg ligge på? Nå ligger jeg på omtrent 50-60.

Og ja, TACO savner jeg alstså!! Noen som aner hvordan jeg kan erstatte tortilla?? Greit å bruke sausene selv om de inneholder sukker??

bella donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 15:33   #2
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater???

På Ica får du kjøpt sukkerfri sjokolade med lite karber. Der har de også et Soyamel med lite karber. JBK. får du på Helse kosten.

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 15:43   #3
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater???

Opprinnelig lagt inn av bella donna, her.

Og ja, TACO savner jeg alstså!! Noen som aner hvordan jeg kan erstatte tortilla?? Greit å bruke sausene selv om de inneholder sukker??

Her er det en god del idéer.

Ellers kan jeg varmt anbefale tacograteng!

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:51   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Det finnes tacosauser uten tilsatt sukker (står utenpå glasset), men pass deg for vanlig tacokrydder, mye sukker i det!!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:16   #5
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Hvordan taco krydder kan man ha i da?

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:42   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Jeg bruker det på glass fra Hinud. Syns det smaker greit, men noen syns ikke det smaker taco og lager sitt eget.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 19:06   #7
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Hei!

Hvis jeg er fysen på sjokolade går jeg på Spar (har sikkert andre steder også) og kjøper mørk sjokolade med 86% kakaoinnhold. Den ligger sammen med de "vanlige" sjokoladene stort sett, veldig tynn plate. Jeg er egentlig ikke så glad i mørk sjokolade, men jeg tar en bit i ny og ne Hvis jeg husker riktig er det ca 19g karber pr. 100g.

Husker ikke i farten om dette er bocca-sjokolade eller hva det nå er, men den lå sammen med noen andre sjokolader av samma ulla, bare med mindre kakao-innhold, pluss alle de andre (melkesjokolade, snickers etc).

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 02:45   #8
Eltaak
Juniormedlem
 
Eltaak sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tjøme
Alder: 53
Innlegg: 32
Eltaak er på en erverdig vei

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Rema har også tacokrydder fra Black Boy, står ikke noe om at det inneholder sukker. Der har de også Tandori uten sukker. Ellers har de både glutenmel, jbk og det meste du trenger på helsekost.Splenda finnes i de fleste butikker. Anbefaler på det sterkeste å kjøpe Sukrin på helsekost, supert til å ha på frukt eller andre kalde desserter, den har ikke den typiske søtnings ettersmaken til splenda. Noen sier den ikke bør varmes, da den krystaliseres igjen når den blir kald. Når det gjelder noe søtt, så kan man fremdeles få kjøpt Atkins barer på enkelte steder, selvom jeg ser en stygg tendens til mer og mer fravær i hyllene De er jo kjempemektige, så jeg klarer ikke å spise stort mer enn 1/8 bar av gangen! Finnes i 2 utgaver en med mye sjoko og en mer med nøtter o.l. dyppet i sjoko. Trenger du noe å forfriske pusten med, så er Fribol serien på apoteket fult lovlig. Det må være de harde sukkertøyene. De finnes i en mengde smaker, nå også med typisk halslindrende ingredienser, forfriskende for en med ketose-ånde Det var alt jeg kom på i slengen, og kl nesten 3 på morgenkvisten Tror nesten jeg tar senga nå!

__________________


Eltaak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 11:54   #9
bella donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 16
bella donna er på en erverdig vei

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Takk takk,folkens Finner nok utav det i denne matjungelen etterhvert Dette forumet er jo supert, synd jeg ikke har oppdaget det før nå! masse gode råd å få her, såååå mye kjekkere og få ideer til mat

bella donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 14:36   #10
lovejunky
Nytt Medlem
 
lovejunky sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 1
lovejunky er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Svar på: Hvordan taco krydder kan man ha i da?



Heisann. Man trenger ikke bruke tacokrydder i det hele tatt. I mexico der tacoen kommer fra ville ingen tatt i en norsk pose tacokrydder med illtang engang. For å lage taco på ekte mexicansk vis gjør du følgende :

Stek kjøttdeig.
Ha i finhakket hvitløk og finhakket løk.
Finhakk tomater (så mange som du ønsker)
Og tilsett vann - minst 1 dl, men kommer an på hvor mye du har i av resten.
Tillsett så malt cumin (malt spisskummen) ( 2.1 karber per t-skje)
Smak deg frem til hvor mye du trenger. Start med 1 teskje. Dette er et konsentrert krydder så man trenger ikke så mye.
Om ønskelig kan man også tilsette finhakket koriander. Koriander er svært vanlig i mexicansk matlaging og ineholder ingen karbohydrater. Koriander er en frisk urte som fåes kjøpt i de fleste dagligvarebutikker.

La alt dette steke sammen til tomatene har farget tacoblandingen rød og spis med en god salat og rømme til.

Tortillalefsene kan jeg desverre ikke hjelpe med. Vet man får kjøpt lavkarbolefser i USA, men det står vel kanskje dårlig til med det her hjemme.

lovejunky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:53   #11
Eltaak
Juniormedlem
 
Eltaak sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tjøme
Alder: 53
Innlegg: 32
Eltaak er på en erverdig vei

Sv: Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater?

Hey! Har akkurat oppdaget sukkerfri sjokolade på spar, søtet med maltitiol!!! Faktisk kjepegode. Får dem med hasselnøtt, mandel, melkesjokolade eller ca 50% mørk sjokolade. De har noe karber, men hvis man er flink og ikke spiser hele sjokon, men bare et par ruter til kaffe eller dessert, så er det nesten ingenting det man får i seg. Og husk, mange reagerer på maltitiol, så man bør jo ikke overdrive uansett! God nytelse ;o)

__________________


Eltaak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Disse kosttilskuddsproduktene man skal ta, får man kjøpt de i butikken? miss_chica Ketolysekuren 8 04-01-09 23:50
Hvor får jeg kjøpt alle mulige rare ingredienser? sjuggerpløm Generell diskusjon 5 26-10-07 08:38
Hvor finner dere info om karbohydratinnholdet i matvarene? Lollypop! Ketolysekuren 25 19-09-07 04:38
Alle disse vitaminene vi må ta? snuppelulla Eurodiett 12 25-04-07 21:00
Alle disse forskjellige ekstraktene med smak...? Iset Lavkarbo generelt 10 14-02-06 20:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no