Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan jeg spise den her?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 19:24   #1
Marenaab
Juniormedlem
 
Marenaab sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 27
Marenaab er på en erverdig vei

Kan jeg spise den her?

Sjokoladeprinsens drøm

Inneholder:
13,22 g karbohydrater (hvorav sukkerarter 2,1 g og polyoler 10,8 g) fett 8,9 g. Per porsjon, er en liten sjokolade, 25 gram tror jeg. Denn er vel lov?

MEN den andre "sjokoladeprinsen delig sunn melkesjokolade" inneholder sukkrose, da er den vel ikke lov? i den er det 12, 8 g karbohydrater (hvorav sukkerarter 12,5 g.. Den er vel fyfy?

Marenaab er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:46   #2
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Kan jeg spise den her?

Jeg spiser den.. Men siden du står på lavkarbo kommer det jo ann på hvilken filosofi du følger.

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:40   #3
Marenaab
Juniormedlem
 
Marenaab sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 27
Marenaab er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise den her?

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Jeg spiser den.. Men siden du står på lavkarbo kommer det jo ann på hvilken filosofi du følger.

Holder meg under 50 karbs om dagen Følger ingen bestemt filosofi. Holder meg bare til lite karbohydrater, mye fett.

Marenaab er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:14   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise den her?

Sukrose er vanlig sukker og urdumt å spise om du vil ned i vekt

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:28   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kan jeg spise den her?

Sjokoladeprinsen er ikke spesiellt god heller

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 23:51   #6
Marenaab
Juniormedlem
 
Marenaab sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 27
Marenaab er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise den her?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Sjokoladeprinsen er ikke spesiellt god heller

Den første sjokoladeprinsen jeg skrev om, som er uten sukrose er suupergod er med naturlig karamell smak! Den anbefales! Som jeg skjønte så er den lov på lavkarbo (karbohydrater 13,22 g - hvordav sukkerarter 2,1 g og polyoler 10,8g) Den var lov håper jeg?!

Smakte en liten bit av den andre sjokoladeprins sjokoladen med sukker i også, fyyyy så søt!!! Den er jo fyfy også, hehe.

Marenaab er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 00:16   #7
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Kan jeg spise den her?

sjokoladeprinsen har, som jeg vet om, fire ulike typer sjokolade; en melkesjokolade med sukrose, en melkesjokolade søtet med søtningsstoff, en sukkerfri karamellsjokolade, og en nøttesjokolade jeg ikke vet hva er søtet med. Tror den er sukkerfri, men ikke skyt meg om jeg tar feil..
Om du ligger på rundt 50 gram karber om dagen kan du nok nyte litt sjokolade innimellom, men vær obs på at endel blir dårlige i magen søtningsstoffene. 2,1 gr
effektive karber pr. sjokolade gir bare 8,4 pr
100 gram

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:56   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise den her?

Opprinnelig lagt inn av Marenaab, her.

Den første sjokoladeprinsen jeg skrev om, som er uten sukrose er suupergod er med naturlig karamell smak! Den anbefales! Som jeg skjønte så er den lov på lavkarbo (karbohydrater 13,22 g - hvordav sukkerarter 2,1 g og polyoler 10,8g) Den var lov håper jeg?!

Smakte en liten bit av den andre sjokoladeprins sjokoladen med sukker i også, fyyyy så søt!!! Den er jo fyfy også, hehe.

Om man er på ketolyse er det ikke plass til de karbohydratene. Polyoler, om de er fra maltitol, kan man ikke trekke vekk men regne med at halvparten opptaes i kroppen. Det er best å lage egen sjokolade og søte med stevia, natreen eller sukrin melis.Mengde man inntar har selvsagt masse å si og hvor ofte, og GI på søtningsstoffet. Maltitol har ikke så lav GI som mange andre. Den nest beste sjokoladen med tanke på GI og karbohydrater lavkarbofolk kan innta er den nye søtet med tagatose fra funksjonell mat.Den beste lager man selv. Jeg spiser rå kakaobiter uten søtning, jeg.Godt det også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:20   #9
Marenaab
Juniormedlem
 
Marenaab sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 27
Marenaab er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise den her?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om man er på ketolyse er det ikke plass til de karbohydratene. Polyoler, om de er fra maltitol, kan man ikke trekke vekk men regne med at halvparten opptaes i kroppen. Det er best å lage egen sjokolade og søte med stevia, natreen eller sukrin melis.Mengde man inntar har selvsagt masse å si og hvor ofte, og GI på søtningsstoffet. Maltitol har ikke så lav GI som mange andre. Den nest beste sjokoladen med tanke på GI og karbohydrater lavkarbofolk kan innta er den nye søtet med tagatose fra funksjonell mat.Den beste lager man selv. Jeg spiser rå kakaobiter uten søtning, jeg.Godt det også.

Lønner det seg heller å spise baconcrisp i helgene da kanskje?

Marenaab er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:14   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise den her?

Opprinnelig lagt inn av Marenaab, her.

Lønner det seg heller å spise baconcrisp i helgene da kanskje?

Ja. Men ikke fortvil om du opplever litt vektøkning dagen etter fordi det er bare vann som har bundet seg til saltet. Litt mandler, hasselnøtter, paranøtter, pekannøtter og valnøtter er sunne alternativ. Eller ost, bringebær,rabarbra, jordbær, rå kakao...

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:41   #11
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Kan jeg spise den her?

Den med karamellsmak (sjokoladeprinsen) har jeg ikke smakt, det var den vanlige melkesjokoladen uten sukker jeg smakte på (eneste lavkarboalternativet de hadde på kinoen, godt jeg hadde med meg en pose øffs i vesken)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:07   #12
Marenaab
Juniormedlem
 
Marenaab sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 27
Marenaab er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise den her?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja. Men ikke fortvil om du opplever litt vektøkning dagen etter fordi det er bare vann som har bundet seg til saltet. Litt mandler, hasselnøtter, paranøtter, pekannøtter og valnøtter er sunne alternativ. Eller ost, bringebær,rabarbra, jordbær, rå kakao...

Er det ikke veldig mye karbohydrater i nøtter? Eller går det greit å spise litt av og til?

Marenaab er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:42   #13
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Kan jeg spise den her?

Det er veldig stor forskjell på nøtter. Paranøtter inneholder ikke mye. Mandler, hasselnøtter og valnøtter kan du spise litt av innimellom. Veldig godt som litt snacks.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:49   #14
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise den her?

Det varierer, les bakpå pakken. Paranøtter er bra å spise, hasselnøtter er også greit, valnøtter går også bra. Bruker ei blanding av de tre i frokosten, veier aldri, men prøver å variere mengden i forhold til når jeg skal spise neste gang.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut og spise Charl8 Generell diskusjon 1 23-04-10 18:22
Når spise ... Catwoman Ketolysekuren 4 03-03-10 21:30
Hva kan jeg spise? Evamor Lavkarbo generelt 0 12-08-08 14:19
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Spise mer? T77 Vedvarende vekttap 1 08-04-07 21:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no