Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Nybegynner lurer på dagens kost....

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-10, 21:52   #1
Skalblislank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Skalblislank er på en erverdig vei

Nybegynner lurer på dagens kost....

Som nybegynner tenkte jeg legge ut hva jeg har spist i dag og spørre om noen har noen inspill...

Startet dagen med en omelett av 2 egg + 1/2 dl fløte, salt, pepper og gressløk etter smak. Til dette stekte jeg en halv pakke bacon og tok en tynn skive proteinbrød med smør på. (proteinbrød er laget på oppskrift jeg fant her inne).

Lunsj:2 tynne skiver proteinbrød med smør og Jarslberg ost.

Middag: Blomkolspuppe, laget på oppskrift jeg fant her inne og den var bare så sinnsykt god, tilsatt litt bacon og kylling fillet, kan virkelig anbefales...mmmm....
Dessert: 3 små lapper, laget på oppskrift her inne av egg og CC, blåbærsyltetøy fra spisdegslank.no

Kvelds: 1 rundtstykke fra spisdegslank.no, smør, ost, spekeskinke, morpølse.

Bittelitt baconsnacs og en 1/4 neve peanøtter.

Er jeg helt ute å kjøre, eller høres dette ut som en grei dagsmeny?

Hilsen ei som håper noen vil svare, og som er en skikkelig fersking.

Skalblislank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Roede Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 11:14   #2
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner lurer på dagens kost....

Ser fint ut, så lenge du er mett!

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:40   #3
LCHF-Tutta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 2
LCHF-Tutta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner lurer på dagens kost....

Hei Nybegynner!
Nå er det godt mulig jeg følger en annen kostholdsfilosofi enn deg, for jeg følger LCHF som er lavkarbo og høyt fett - det med proteiner er ikke så viktig. Ut fra det, ser det rett og slett ut som du spiser ganske feil!
Jeg ville droppet proteinbrødet... Til frokost burde du holde med en halv pakke bacon og 1-2 egg.
Lunsj - hva med å ta en avokado med rekesalat til? (Pass på at rekesalaten ikke har mer enn 5 g karbo per 100g). Eller hjemmelaget kjøttkake uten mel med majones, et hardkokt egg og litt ost? Eller tunfisk blandet med majones, et egg og litt salat?
Til middag har du blomkålsuppe med bacon - høres vel og bra ut, men jeg ville droppet desserten - hva skal du med "proteinlapper"? Spis deg heller mett på middagen, og om du har lyst på en snack til kvelds så ta et par skiver salami og litt ost - smaker kjempegodt. Rundstykker og slikt burde man holde seg unna.. Er tøft i starten, men blir en vanesak etter hvert og da går det som en lek!
Hilsen en som allerede har gått ned 5 kg

LCHF-Tutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:18   #4
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner lurer på dagens kost....

Hei Nybegynner!

Jeg må bare dobbeltsjekke, mener du å spise Roede-kosthold og være i ketose?

Jeg har vondt for å se hvordan de to tingene lar seg kombinere.

Dersom det er ketose vha lite karbo og høyfett, er dagsmenyen du har satt opp her et veldig godt utgangspunkt!

Frokosten ser fin ut, men dropp proteinskiva. Blir du ikke mett nok av resten, tilsetter du en eggeplomme eller to ekstra i omeletten din, eller du kan ha litt smør som smelter på den ferdige omeletten.

Lunsjen: Lag gjerne osteruller med meierismør som du skjærer med høvel, og gjerne skinke eller noe spekemat til. Dropp proteinbrødet. Jeg står bra noen timer på 4-5 slike ruller. Alternativt noe med avokado, majones, rømme, tunfisk, skinke, ost...grønt. Eller egg og smør?

Middagen din ser fin ut. Sørg for at den er fet nok til at du er mett noen timer. Som forgjengeren her sier - dropp desserten. Spiser du fet og mettende nok middag så har du mest sannsynlig ikke lyst på dessert.

Kvelds: Lag deg en påleggstallerken. Pålegget du bruker er et godt utgangspunkt. Ta gjerne oliven om du liker, litt fet ost, spekemat. Litt paprika, cherrytomat og sørg for smør/majones eller noe som får opp fettandelen.

Mulig jeg lot meg lede ut på viddene nå hvis ikke det er høyfett du spiser. Arrester meg om jeg tar feil!

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
dagens dagblad.. nonta Lavkarbo generelt 0 13-09-10 19:32
Dagens utfordring Margrethe Generell diskusjon 4 11-09-09 08:53
Dagens Horoskop. Marit Livets lyse side 1 31-08-04 22:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no