Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er jeg på riktig spor?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-10, 22:10   #1
Hubabuba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Hubabuba er på en erverdig vei
Smile

Er jeg på riktig spor?

Hei alle sammen.

Jeg er helt ny her og har derfor noen få spørsmål. Mulig de er blitt spurt før men har ikke funnet noe. Ja, da begynner jeg

Dette har jeg spist idag:

Frokost: Omelett laget av 4 egg, 80 g skinke og ca 50 g greddost (38% fett)
Lunsj: 1 porsjon bringebærskyr
MM: Advokado
MM: 70 g baconsvor (0-1 karb pr 100g)

Normalt ville jeg også spist middag, men har ikke hatt mulighet til det idag. Så da lurer jeg på hvordan dette ser ut? For mye eller for lite fett?

Jeg har til nå slanket meg på det "vanlige" måten så det går litt imot min filiosofi å spise feks baconsvor når man er på slanker`n. Så jeg lurer derfor på om det faktisk er sånn at man så å si kan spise ubegrenset så lenge man spiser mat inneholder lite kabro?

Jeg savner også veldig frukt og grønnsaker. Kan jeg egentlig spise noe av det? Isåfall hva?

Blir veldig glad for svar

Hubabuba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 09:46   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Er jeg på riktig spor?

Ubegrenset? Nei.

Spis til du er mett!
Du skriver "lavkarbo" som retning, den er jo temmelig vid... Kikk på linkene angående ketolyse-kur, lindberg, south beach. Se hva som passer deg og dine smaksløker.

Ellers vil jeg si det var lite mat, rett og slett! Men er du mett og sover godt, så er alt vel. (og frisk og rask!)
Skyr har ganske mange karbohydrater, så vær obs på den. Men kommer jo ann på hvor mye karb du tenker å spise hver dag. Noen spiser den med fløte for å få opp fettinnholdet. Jeg velger å droppe hele skyren.

Du kan spise alle grønnsaker som vokser over jorden. Det er en grei tommelfingerregel. Frukt er mye sukker, så der bør du passe på.
Salat med avocado, agurk, litt tomat, etc.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:21   #3
Lillefjær
Nytt Medlem
 
Lillefjær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 6
Lillefjær er ny på veien

Sv: Er jeg på riktig spor?

Hei,
Du er så absolutt på riktig spor
Men jeg synes det er litt lite mat. Får du tarmen til å fungere normalt, så er det jo bra. Grønsaker kan du vel spise så mye du vil av, spesielt de grønne, tenker jeg. Mye god næring. Men pass på frukten, der er det mye sukker.
Lykke til!

__________________
Litt av alt, ingen ting i overdose


Lillefjær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Unngå kunstig søtningsmiddel! Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:24   #4
Hubabuba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Hubabuba er på en erverdig vei

Sv: Er jeg på riktig spor?

Okei. :-) Tusen takk for svar. Da kan jeg kanskje spise litt mer da. Utifra det jeg har lest her er det en ketolyse-kur jeg vil gå for. Spise mellom 15-20g karbo hver da? Var ikke dette er regel? Har lest ganske mye rundt på forumet her, men virker som det er litt delte meninger.

Ble veldig glad for at jeg kan spise grønnsaker, da blir det litt lettere :-)

Igår kjøpte jeg inn Tyrkist yoghurt (den som er i et "spann".) Vil dere anbefale meg å spise denne istede for Skyr eller inneholder denne også "for mye" karbo?

Tusen takk! Dette skal jeg klare. Tenkte jeg skulle ned ca. 7 kg

Hubabuba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:57   #5
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Er jeg på riktig spor?

Det er jo bare å lese bakpå yoghurten hvor mange karbo det er. For at ketolysekuren skal virke skikkelig, er det viktig med mye vann og mye grønnsaker. Står i boka og torkil har også skrevet det her.
Det beste, etter min mening, er jo å følge en kur, for hvis du setter sammen mange lavkarbo kurer, kan det virke mot sin hensikt. Med for mye fett og for mange karbo
Jeg spiser feks egg og bacon til frkokost
kyllingsalat med ost, agurk, salat, løk og balsamicodressing til lunsj
kjøtt/fisk/kylling med fet saus og brokkoli/blomkål til middag

Jeg spiser bacongull når jeg skal skeie ut litt. I følge karboene går det helt fint, men er mye salt som binder vann og noen reagerer litt på det. Samme som at noen reagerer på å drikke lightbrus og andre ikke. Er ikke alltid bare karbene som skal stemme, må også se hva som kan stoppe vektnedgangen til DIN kropp

Jeg holder meg på 10-15 karbo hver dag, men veier ikke alt jeg spiser. Jeg får i meg karbo fra grønnsaker og noen fra saus. Det er grønnsakene du helst skal få karboene fra For selvom du kan spise en bit sjokolade på katolysekuren uten å gå over karboene på en dag, så er det sukker og annet som kan tukle med vektnedgangen. Jeg drakk vin forrige fredag og spiste et par små kjeks, gikk ikke over karobene (mulig litt med vinene) men det tok meg FEM dagen før vekta gikk nedover igjen.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 21:44   #6
Hubabuba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Hubabuba er på en erverdig vei

Sv: Er jeg på riktig spor?

Okei. Veldig greit å høre litt hva slags erfaringer andre har Tror uansett at jeg ikke spiser for mye karbo, men om jeg holder meg under 15g vet jeg ikke. Tipper ca. 30. Er dette for mye? :-)

Idag har jeg spist:
Frokost: Ett egg med ost på + ca 70g pølse
Lunsj: 1 porsjon Skyr
MM: 1 advokado
Middag: Litt salat m/ advokado, 1 tomat, en bit laks (tipper ca 150g)

Har også "snasket" litt ost (38%fett)

Tok tipset jeg fikk her å spiste litt mer enn igår. Ser denne dagsmenyen bra ut?

Hubabuba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 22:50   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Er jeg på riktig spor?

Ja, litt lite, men bra. Hadde jo kutta skyren og sjekk pølsa, ofte mye karbo og sukker.
For ketolyse er 30 gram litt mye. Du skal helst holde deg under 20. Jeg veier ingenting, nesten, men er i ketose, så da er det greit det jeg gjør. Blir du ordentlig mett? Dette er ingen sultekur, og det er viktig å spise seg mett til hvert måltid og spise når du er sulten. Det går du IKKE opp av. Mye fett, mye vann og mye grønnsaker. Spis brokkoli og blomkål, de har lite karbo og mye næring. Fet ost er bra.
Kroppen trenger fett som brensel, og ingen grunn til å spise lite mat, når du ikke trenger det! Men blir du veldig mett av dette, så er det jo greit.
Jeg syns selv at salat er greit til lunsj, men ikke til middag. Det er så lett, greit å få i deg proteiner fra kjøtt/fisk/kylling etc. Proteiner trenger du også.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:00   #8
Hubabuba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Hubabuba er på en erverdig vei

Sv: Er jeg på riktig spor?

Okei. Da tror jeg at jeg skal droppe skyren fra nå av. Dumt siden den var så enkel å ta med seg som lunsj. Men men. Da får jeg legge litt mer arbeid i det å lage meg en salat. Godt tips!

Jeg sjekket pølsa. Det er røkt kjøttpølse fra Gilde, inneholdt 6 eller 7g karb pr. 100g om jeg ikke husker helt feil. Om man skal ha i seg under 20g er det kanskje litt dumt å spise det da.

Jeg er er ganske mett hele dagen. Men jeg har slanket med på "den vanlige måten" før jeg begynte på dette så tror det kan ha litt å si. Men klarer uten problemer å få i meg mer. :-)

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w9K6Q4A/]
Hubabuba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:20   #9
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Er jeg på riktig spor?

Spis litt mer du, og litt mer proteiner. Ja, det jeg merker med denne kuren også, det er litt mer jobb. Kan ikke bare ta en yoghurt elller en brødskive. Men, det er verdt det.
Jeg kutter opp salat på kvelden, en hel isberg, så legger jeg den i en bolle med lokk full av kaldt vann og setter den i kjøleskapet. Da holder salaten lenge, og tar bare opp det jeg trenger per dag. Da går det litt lettere. Kjøper også en stor pakke med kyllingfilet og steker alle på en gang. Har de så i folie i kjøleskapet og skjærer opp til salater. Samme med egg. Da trenger du bare å gjøre jobben et par ganger i uka

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan få meg på rett spor? gulrotklara Spørsmål og svar 16 07-03-10 11:42
På rett spor? Graphicjunkie Ketolysekuren 3 15-01-09 22:33
Riktig mat? Kenny Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 31-01-08 15:14
Sprø spor på ribbe KaizaMaria Spørsmål og svar 4 28-12-07 00:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no