Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Candida?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-05, 09:24   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Candida?

leste litt om candida, og kjente meg igjen på en del av symptomene.. Er det noen her som kan fortelle meg mere om candida, symptomer, behandlinger osv osv???

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 10:26   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

leste litt om candida, og kjente meg igjen på en del av symptomene.. Er det noen her som kan fortelle meg mere om candida, symptomer, behandlinger osv osv???


Håper denne linken gir deg svar på litt av det du lurer på TonjeKB.
Klikk på informasjonssider i feltet til venstre --så på candida.

http://www.helseogkost.no/hovedsiden/index.html

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 10:36   #3
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

HM.. Noe stemte jo.. Andre overhode ikke.. Ikke har jeg hatt eksem,hodepine, migrene, tørre øyner osv.. men trøtt og slapp uten grunn er jeg ofte.. men om det skyldes candida eller latskap, DET er jo noe annet da!! hehe.. Får de om jeg får mere vektnedgang.. Om det fremdeles kommer til å stå stille, så får jeg vurere å begynne med kosttilskudd mot Candida..


Takk for hjelpen!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 21:24   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

HM.. Noe stemte jo.. Andre overhode ikke.. Ikke har jeg hatt eksem,hodepine, migrene, tørre øyner osv.. men trøtt og slapp uten grunn er jeg ofte.. men om det skyldes candida eller latskap, DET er jo noe annet da!! hehe.. Får de om jeg får mere vektnedgang.. Om det fremdeles kommer til å stå stille, så får jeg vurere å begynne med kosttilskudd mot Candida..


Takk for hjelpen!

Har hatt candida i mange år jeg. Når du går på Atkins, og følgelig ikke spiser sukker, gjær eller noe særlig med frukt, vil candidaen dø ut av seg selv. Du kan jo bruke produkter mot candida og, men spiser du mye KANEL OG HVITLØK og andre kryddere, drepes candidaen. Kokosolje (COCOSA EXTRA VIRGIN) dreper også candida.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 21:32   #5
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iset

Har hatt candida i mange år jeg. Når du går på Atkins, og følgelig ikke spiser sukker, gjær eller noe særlig med frukt, vil candidaen dø ut av seg selv. Du kan jo bruke produkter mot candida og, men spiser du mye KANEL OG HVITLØK og andre kryddere, drepes candidaen. Kokosolje (COCOSA EXTRA VIRGIN) dreper også candida.

Spiser cocosa extra virgin hver morgen jeg og kanel av og til på cottage cheese.. men bør jeg egentlig holde meg helt unna meieriprodukter om jeg har candida??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 11:37   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

en venn av meg er hoemopat m.m og han sier at Candida skal manhelst ha hjelp til å bekjempe...men sånne små grep som krydder, olje og lite sukkerkan da ikke være farlig. Det finnes bøker og masse infp på nette om dette også. Har tenkt tanken sjøl jeg...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 13:14   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Her er en tidligere tråd om Candida...

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=Candida
MHM vet mye om det....Hun kan nok tipse litt....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekt, ost, candida, vann og slikt matvraket Vedvarende vekttap 4 10-02-08 22:50
På atkins pga candida Katrine Atkins kosthold 2 11-10-05 15:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no