Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-12, 06:43   #1
Megisa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 7
Megisa er på en erverdig vei
Smile

Lavkarbo?

Hei, Dere som går på lavkarbo, Spiser dere mat med lavkarbo og går på foreksempel diett ? Eller lignende ?? Eller bare vanlig mat med lavkarbo? Og trener dere samtidig ? Hvor ofte trener du/dere da? Og hvor lang tid tok det før Du/Dere gikk ned Kilo?

Er ny på dette her

Megisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 07:16   #2
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Megisa, her.

Hei, Dere som går på lavkarbo, Spiser dere mat med lavkarbo og går på foreksempel diett ? Eller lignende ?? Eller bare vanlig mat med lavkarbo? Og trener dere samtidig ? Hvor ofte trener du/dere da? Og hvor lang tid tok det før Du/Dere gikk ned Kilo?

Er ny på dette her

Dette varierer jo fra type til type, du må jo holde deg til det som gjelder for din diett (altså Atkins ut i fra hva du har skrevet).
Trening skader ikke ved siden av, men vær forberedt på at det er ikke sikkert du orker like mye i starten..

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 09:49   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo

Jeg spiser liberal lavkarbo som livsstil. Skulle jeg gå ned noen kilo (6-10) så ser jeg på det mer som en bonus enn en nødvendighet.

Jeg trener som normalt og er for tiden inne i god steam. Trener kardio, selv om jeg VET jeg burde ha konsentrert meg mest om styrke. Har ikke merket noen problemer med trening på lavkarbo (de fleste på den liberale siden gjør ikke det).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 11:05   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lavkarbo?

Jeg går på lavkarbodiett i 10 måneder i året og sukkerkur noen få helger og jule- og sommerferien. Jeg savner dietten min når jeg er på sukkerkur så jeg har det ikke vondt.
Uten dietten øker jeg jevnt i vekt ute at det stabiliserer seg så det vil redusere fartstiden min hvis jeg ikke tar noen grep og dette er det mest behagelige for meg.

Jeg trener ikke i det hele tatt, men får fysisk aktivitet når jeg leker med dattera mi. Jeg gleder meg til snøen kommer

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:36   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo?

Forstår jeg deg rett om du spør om vi spiser lavakrbo kun for å gå ned i vekt, eller om det er for en livstil?

Jeg skal ned mange kilo. Jeg spiser definititvt IKKE lavkarbo kun for å gå ned i vekt, jeg føler meg bedre på alle vis. Etter vektnedgangen, kan jeg ikke gå tilbake, for jeg har et søtsug så sterkt at jeg klikker av en liten potet, litt appelsin el.l. Og kroppen min har det best på ketogent hele tiden.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:36   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Megisa, her.

Hei, Dere som går på lavkarbo, Spiser dere mat med lavkarbo og går på foreksempel diett ? Eller lignende ?? Eller bare vanlig mat med lavkarbo? Og trener dere samtidig ? Hvor ofte trener du/dere da? Og hvor lang tid tok det før Du/Dere gikk ned Kilo?

Er ny på dette her

Jeg spiser lavkarbo!!! akkurat nå så trener jeg ikke. Har rett og slett ikke tid. Kg begynte å forsvinne nokså fort da jeg startet. Tok ikke mange dagene/uker før jeg var godt i gang.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 23:47   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo?

Jeg lever ikke lavkarbo for og gå ned i vekt men for og regulere blodsukkeret + at det er mye sunnere og kutte ut korn, sukker og stivelse og holde seg til ren og ekte mat som lages fra bunnen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 10:39   #8
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo?

Jeg startet med lavkarbo for å gå ned i vekt. Nå som jeg er ved målet har jeg fortsatt med lavkarbo, men litt mer moderat.
Et kosthold som passer meg perfekt. Har mye mer overskudd nå enn før, og føler at jeg spiser mye renere og sunnere.
Hodepine og luft i magen er omtrent helt borte

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 11:02   #9
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo?

Jeg husker nesten ikke hvorfor jeg begynt med lavkarbo. Det var nærmest som et rent innfall etter noen samtaler med en venninne. Ja, også var det disse PCOS-greiene da. Jeg hadde ikke planer om å spise ketogent, men fant ut at det var like lett som å ligge under 50g karbo per dag, så da tok jeg det like gjerne helt ut. Fant også ut raskt at jeg gikk ned i vekt, og dette fortsatte fra august 2010 og ut året, og jeg hadde gått ned 13 kilo. Så bestemte jeg meg for å ta det litt mer på alvor og satte meg målet om å gå ned 30 kilo totalt. Det hindrer meg både fra å gi meg for tidlig, og å tenke "jammen jeg kan da alltids gå ned liiitt til" når jeg er ferdig. Jeg førte inn alt jeg spiste på diett.no, og gikk ned 7 kilo frem til sommeren 2011, men det gikk nokså sakte og veldig mye opp og ned. Siden har de siste 4-5 kiloene vært utrolig seige.. og jeg har nå ytterligere 4-5 kilo igjen. Har i det siste funnet ut at disse lirker på seg i like stor grad på ketogent kosthold (20-30g karbo per dag) og 150g karbo hver dag, så jeg nyter friheten med frukt og belgfrukter (men ellers det samme som da jeg spiste ketogent), føler meg frisk, har ikke PCOS mer og sannelig har vekta begynt å røre litt på seg igjen. Har også begynt å jogge litt.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no