Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Frustrert :O

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-10, 13:26   #1
Vitra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Alder: 52
Innlegg: 7
Vitra er på en erverdig vei

Frustrert :O

Jeg sliter, og trenger et spark i ræva! Hjelp!

Starta med lavkarbo i januar i år og gikk ned 8 kg på 2 mnd. Dette var jo helt fantastisk for min del. Så stoppa det opp, men jeg holdt ut og vekta var stabil.

Juni kom - min mann og våre barn reiste på ferie. Selv måtte jeg jobbe. Her skjedde det plutselig ett eller annet Jeg hater å være alene, så trøstespisinga førte til den ene utskeielsen etter den andre. Før jeg visste ordet av det, var jeg tilbake til gamle synder. Brød, poteter, pasta, ris og ikke minst sjokolade.

Har kommet igang med lavkarbo igjen, men jeg sliter Vekta går opp-opp-opp... og hvordan skal dette ende..? Jeg har starta å trene på treningsstudio og prøver å trene mest mulig i løpet av uka. Kan bli opptil 6 dager i uka når jeg er flink.

Noen som har tips og råd til meg, slik at jeg kanskje kan snu dette? Det er viktig for meg å se resultater på vekta - skal ned nesten 30kg. Takknemlig for alt av tips og råd

Vitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på litt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:44   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert :O

Hei.

Det er vasnkelig å si hvorfor kroppen reagere som den gjør

Kan ikke du legge ut en typisk dagsmeny da?

Hvilken retning følger du? Noe ala Fedon, eller ketose?

Hvor lenge er det siden du startet igjen?

Og ikke minst, viss du ikke har trent før, og setter i gang med trening så vil musklene samle vann i starten. (det ligger nok tråder om det inne på treningsdelen av forumet)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 15:27   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert :O

Huff, skjønner frustrasjonen din! jeg fikk god hjelp av å gå til en lindberg-lege og få analysert mat-inntaket mitt i forhold til kroppen min. jeg var sterkt insulinresistent og har PCOS, derfor gikk jeg opp på Lavkarbo.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:19   #4
Vitra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Alder: 52
Innlegg: 7
Vitra er på en erverdig vei

Sv: Frustrert :O

Jeg følger egentlig ingen retning. Bare tenkte jeg skulle prøve lavkarbo. Spiser ikke brød, knekkebrød, potet/ris/pasta. Bruker ikke sukker, ingen light-produkter. Lever liksom på oppskrifter jeg finner her inne og prøver å holde ut. Holder meg til Kremfløte, meierismør og seterrømme. Mye godt, men jeg sliter med søthungeren etter knekken jeg hadde i sommer.

Jeg startet på lavkarbo igjen for en måneds tid siden, men sliter som nevnt med søtsuget. Det "ramler" søtt innafor leppene støtt, men ikke så mye. Likevel nok til at frustrasjonen holder seg vedlike.

Jeg sliter også, som deg Vibeke-67, med insulinresistent og PCOS.

En vanlig dag for meg, kan se omtrent slik ut:
Frokost
2 stk Fiberrik med smør og ost
1 kopp traktekaffe med en skvett fløte

Middag
Strimlet svinekjøtt stekt i smør med
champignon
løk
paprika
litt fløte

Kveldsmat
2 fiberrik med smør, egg og majones

Drikker minimalt med vann, da vannet her er fælt. Bruker å blande tynn saft av Fun Light og vann. Drikker noen kopper kaffe i løpet av dagen, med og uten fløte, cola zero.

Prøver å variere kosten, men likevel synes jeg det er vanskelig nå. Og siden det gikk så fint i begynnelsen, er dette veldig frustrerende.

Har trent en måneds tid, men går kun på tredemølle og sykler. Satser på å trene styrke etterhvert når vekta begynner å gå ned... hvis det skjer.

Tips eller råd enyone???

Vitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på litt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:22   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Frustrert :O

kanskje litt mye fiberrik tror jeg... uten at jeg er noen expert da.. sånt kan gjerne stoppe vektnedgang

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:25   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert :O

Hei,
Litt lite fett. Sult og fysing er ofte et resultat av et for lite fettinntak i løpet av dagen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:31   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert :O

Mitt beste tips er i så fall å oppsøke en Fedon Lindbergklinikk, få en legetime der. Det er akkurat det samme som jeg opplevde. Utrolig frustrerende! Men jeg fikk veldig god hjelp til å sette sammen et kosthold tilpasset min kropp , startet også med Metformin.
Jeg gjorde egentlig ingen feil, var bare så veldig inslulinresistent at det hele gikk i stå. Men med Metformin kom maskineriet sakte men sikkert igang!
En utrolig deilig følelse.
Nå er det 25 kg siden, jeg har fortsatt PCOS, men har normale verdier ellers

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:33   #8
Vitra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Alder: 52
Innlegg: 7
Vitra er på en erverdig vei

Sv: Frustrert :O

Hvor mye fett totalt bør jeg egentlig spise i løpet av en dag da?
Har egentlig spist fiberrik helt siden februar/mars, uten at det har påvirket vekta tidligere.

Hørte nettopp noen si at for stort inntak av proteiner kan gjøre meg feit det også??? Blir veldig fort forvirra, men føler lavkarbo er riktig for meg med tanke på PCOS og insulinresistensen.

Vitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på litt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:35   #9
Vitra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Alder: 52
Innlegg: 7
Vitra er på en erverdig vei

Sv: Frustrert :O

Jeg brukte Metformin tidligere, men etter at jeg startet med lavkarbo måtte jeg kutte de ut. Jeg ble så svimmel og uvel. Dette gikk over når jeg kuttet Metformin.

Vitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på litt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:36   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Frustrert :O

kommer jo litt an på hvilken retning man følger, vært greit å følge en retning.. Lese en bok og følge den retningen, for alle har litt forskjellige meninger om hvor mye og sånt..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 01:04   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frustrert :O

Jeg anbefaler deg å lese nok til at du blir sikker på hva du gjør og konsekvent utelukke visse matvarer som nettop skal utelukkes på den dietten du vil følge. Prøve å tenke ut, gjerne skrive ned, dagsplan for hva du skal spise som tilfredstiller alle krav.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert newbiegirl Spørsmål og svar 57 19-11-10 10:16
Frustrert ... Dååris Lavkarbo generelt 16 16-08-10 10:53
Frustrert Cathrine83 Ketolysekuren 25 11-02-09 17:57
Frustrert! sma Lavkarbo generelt 10 06-03-08 11:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no