Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Dårligere pust?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-06, 10:56   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Question

Dårligere pust?

Jeg har i mange år slitt med nedsatt lungekapasitet (røyker ikke selv men er blitt utsatt for passiv røyking av begge foreldre og besteforeldre fra jeg var baby, kanskje det har noe med saken å gjøre), som er blitt enda verre nå når jeg er veldig overvektig.
Men den siste uken er det blitt ENDA verre! Jeg sitter av og til og må trekke pusten noe veldig, får helt panikk og får ikke puste. Har aldri hatt det så ille før. Det har altså kommet nå nylig.
Jeg har tenkt på om kanskje kroppen "helbreder" seg selv når jeg spiser slik som dette, og at man ofte blir verre før man blir bedre? At jeg er i ferd med å bli bedre og opplever en litt "smertefull" prosess nå?

Har dere andre merket noe med pusten? Mener å huske at Goggen var blitt BEDRE i pusten etter kort tid. Jeg er bare blitt verre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 11:07   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Dårligere pust?

Ja, det stemmer det!
Har ikke prøvd kondisen, men det er mye lettere å trekke pusten helt. Før var det som om jeg ikke fikk fylt lungene helt. Jeg røyker i tillegg.

Det kan kanskje være lurt med en visitt til legen?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 11:09   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dårligere pust?

Så flott at du er blitt bedre, Goggen!

Jo, jeg bør kanskje ta en tur til legen. Kan jo ta blodprøver og sjekke allmenntilstanden i samme slengen. Greit å få en sjekk, har vel ikke fått det siden svangerskapet for nesten 2,5 år siden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 12:09   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Dårligere pust?

Kan være greit å få tatt en sjekk hos legen ja. mener Gine (?) sier en del om å reversere sykdom i boka si. at for å bli frisk, så må kroppen på en måte "gå baklengs", så da kan det jo være ne sånt som skjer med deg I så fall er det jo bare positivt, men for sikkerhets skyld er det kanskje lurt å få sjekket det opp

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 12:12   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dårligere pust?

Tusen takk, Jeef.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 12:23   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dårligere pust?

Dessuten hadde det jo vært kjekt å ha noe å sammenligne med, ikke sant? Før og etter, liksom?

  Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 12:28   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Dårligere pust?

hvis du faar panikk vil jeg tro at det forsterker det...... enig med de andre her at du burde komme deg til legen ja

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 12:46   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dårligere pust?

Jeg skal ringe på mandag.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 12:59   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Dårligere pust?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg skal ringe på mandag.

*klappe iset på skuldra*

er forresten enig med nøtta... pusten kan forverres dersom du får panikk

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 13:07   #10
JEHAGEN
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 23
JEHAGEN er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Dårligere pust?

Jeg merket i alle fall at jeg fikk betraktelig mye bedre kondis etter at jeg gikk over til et kostholt med mye fett/proteiner. Jeg merker det veldig godt ettersom jeg trener mye på tredemølle, og kunne gå opp et par hakk på vanskelighetsgraden med en eneste gang.

Problemet nå er at jeg driver og løper på meg forskjellige skader, fordi det er så moro å trene. :-(

JEHAGEN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pusting 101 themonk Fysisk og mental helse 8 05-12-12 20:06
Stressmestring Summer Artikler 17 05-04-07 00:52
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no