Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Raske og nydelige scones

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 21:37   #1
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Raske og nydelige scones

Hadde så lyst på scones og ville ha en variant med ikke altfor mye kcal i tillegg til at det selvsagt skulle være lite karbo og kunne lages RASKT og enkelt!

Disse ble svært gode:

30 g smør
90 g glutenmel
ca 0,5 dl ekstra lettmelk (prøv deg frem)
kvart ts fiberhusk
1 liten ts bakepulver
1 ss sukrin 1/2 ts salt

Smuldret smør og mel i en bolle, tilsatte de andre tørre ingrediensene og til slutt melka. Rørte det raskt sammen til en deig og knadde litt.

Kjevlet ut en ca 1 cm tykk leiv og delte den i åtte.
Stekte på 225 grader midt i ovnen i ca 7-8 min, følg med underveis, blir brått gyldne, og da skal de tas ut. Smaker aller best når de er lunkne!

Smakte helt herlig med smør og ost på! Som vanlig scones jo, både smaksmessig og utseende!

Tror det blir ca 2,6 g kb i hver.


Sist redigert av Fredrikke07 : 12-03-11 kl 09:10. Årsak: tilføyning
Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:55   #2
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Raske og nydelige scones.

nammis! disse må jeg prøve takk for oppskrift!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:19   #3
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones.

Synes de smaker akkurat som vanlig scones! Gud så godt!! Og det aller beste var at når de blåste seg litt opp, så ble de også litt spø utenpå. har savnet bakst som er sprø utenpå.

Skal prøve de som pitabrød, loff og pizzabunn, rundstykker og det som er, he, he. Og så er de så enkle at selv gubben vil klare å lage dem, noe som er enda mer viktig nå som jeg nærmer meg fødsel .

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:40   #4
Babycherry
Medlem
 
Babycherry sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 120
Babycherry er på en erverdig vei

Sv: Raske og nydelige scones.

Spennende! Kjøpte glutenmel i dag så disse skal testes i helga!

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:02   #5
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Prøvde de som pitabrød til kebab i dag, og det ble svært vellykket! hadde i litt mindre sukrin og litt mer fiberhusk!

Denne deigen er det jeg har prøvd av "erstatninger" som har vært mest likt det "orginale produktet" både i smak og utseende.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:05   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Raske og nydelige scones

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Prøvde de som pitabrød til kebab i dag, og det ble svært vellykket! hadde i litt mindre sukrin og lityt mer fiberhusk!

Denne deigen er det jeg har prøvd av "erstatninger" som har vært mest likt det "orginale produktet" både i smak og utseende.

Kan du legge inn bilde? Elsker scones jeg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:29   #7
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Men de er borte, he, he! Skal prøve å gjøre det neste gang jeg lager de! Men de ser nøyaktig ut som vanlige scones.
Jeg elsker også scones, så at jeg fikk til å lage disse gjør meg faktisk lykkelig!

Tok tiden fra jeg begynte til de var ferdig stekt, det tok 21 minutter! Da var også oppvask og rydding gjort!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:39   #8
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Raske og nydelige scones

Hva slags glutenmel har du brukt? Denne? http://www.kinsarvik.no/VarevisningD...2&kat=32&grp=2

sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:43   #9
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Ja, det er det melet.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 00:28   #10
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Raske og nydelige scones

Har veldig lyst til å prøve disse men problemet er at jeg får ikke tak i glutenmel. Kan det erstattes med noe, feks soyaprotein?



Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Ja, det er det melet.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 08:50   #11
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Det kan nok erstattes med det vil jeg tro, men aner ikke hvordan smaken blir da..jeg misliker smaken av soymel, derfor ville jeg ikke bruke det i denne oppskriften, men jeg har qaldri smakt soyaprotein da. Og du liker jo sikkert den smaken.

Gi gjerne en tilbakemelding når du har prøvd da.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:00   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Raske og nydelige scones

disse skal jeg prøve NUH hehe

Men ekstra lettmelk??? Whyy, jeg prøver med fløte og vann i stede.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:02   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Raske og nydelige scones

De står til avkjøling her nå, gleder meg til å smake! Skal straks avgårde å hente bil, igjen, tenkte jeg skulle smøre med noen slike på turen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:09   #14
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

disse skal jeg prøve NUH hehe

Men ekstra lettmelk??? Whyy, jeg prøver med fløte og vann i stede.

He,he, ja ville ikke ha så mange kalorier i baksten denne gangen og så var det jeg hadde i kjøleskapet. Blir sikkert nydelig med fløte også!

Charlott: God tur og kos deg med niste! Håper du blir fornøyd.

P.s: De er best når de er lunkne!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:11   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Raske og nydelige scones

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

P.s: De er best når de er lunkne!

Jeg brukte kun kremfløte

Har nå prøvesmakt og disse blir laget igjen! Ikke mye som skiller disse fra scones jeg lagde "før i tiden" til deg for god oppskrift!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:12   #16
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Takk for det! Så koselig å høre!!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:22   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Raske og nydelige scones

Sendt oppskrifta over til mine foreldre som også spiser lavkarbo, tror denne vil falle i smak der også Håper det er greit at den blir delt?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:31   #18
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Raske og nydelige scones

ser i org.oppskrifter at vi bytter bare ut hvetemel med glutenmel. så dette kan bli bra. jeg brukte også kun kremfløte. står i ovnen nå. gleder meg til å smake på disse.

men blir vel en deel karber i hele denn oppskrifta da.. så blir nok bare helge kos på meg hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:52   #19
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Raske og nydelige scones

aj aj aj, disse var heeeelt nydelige altså!!!! takk for suuuper oppskrift. knallgod smak.
og veeldig mektige. var redd det fort ble for mange karber, men kan faktisk kose meg med slike engang i blandt.

Går nok fort 8 kh til frokosten på disse, og det kan jeg fint takle ettersom jeg stort sett bare spiser to måltider Håper bare jeg holder meg mett lenge. Ellers må det bli en karbofri lunsj før middag

Men knall oppskrift, og utrolig gode på smak

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:53   #20
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

ser i org.oppskrifter at vi bytter bare ut hvetemel med glutenmel. så dette kan bli bra. jeg brukte også kun kremfløte. står i ovnen nå. gleder meg til å smake på disse.

men blir vel en deel karber i hele denn oppskrifta da.. så blir nok bare helge kos på meg hehe

Ja, med ekstra lettmelk blir det det vel 21,3 g. karbo, og 69,5 g protein.
Men siden jeg er høygravid og trenger å få i meg litt ekstra karber (og spiser grønnsaker til det tyter ut av ørene) om dagen, kjenner kroppen trenger det også, så ble dette genialt.
I en oppskrift på scones jeg har, var det så mange melsorter og forskjellige oljer osv, men kult hvis du har en som er nesten lik da, hvor bare hvetemelet er byttet ut her! Da er det ikke rart det blir bra, he, he.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:56   #21
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

aj aj aj, disse var heeeelt nydelige altså!!!! takk for suuuper oppskrift. knallgod smak.
og veeldig mektige. var redd det fort ble for mange karber, men kan faktisk kose meg med slike engang i blandt.

Går nok fort 8 kh til frokosten på disse, og det kan jeg fint takle ettersom jeg stort sett bare spiser to måltider Håper bare jeg holder meg mett lenge. Ellers må det bli en karbofri lunsj før middag

Men knall oppskrift, og utrolig gode på smak

Godt å høre at de falt i smak marjusen, fint som helgefrokost, eller som pitabrød med masse salat og kjøtt til f.eks.!
Har blitt hekta jeg og skal ha med meg slike på føden, he,he. Har jo ikke lyst på vanlig brød som man får på sykehus. Og dette er jo langt bedre på alle måter!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 13:55   #22
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raske og nydelige scones

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Sendt oppskrifta over til mine foreldre som også spiser lavkarbo, tror denne vil falle i smak der også Håper det er greit at den blir delt?

Selvfølgelig helt i orden!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens beste scones! Mear Bakst 17 25-03-11 17:16
Scones med jordbær og sjokolade Lisbeth Bakst 5 07-02-11 06:25
Scones med ost og nøtter Lissi80 Bakst 2 30-01-11 17:56
Nydelige kjøttkaker! mamma84 Middag 2 11-05-10 10:50
Søte Johannes-scones nalana Bakst 7 03-03-08 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no