Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Legge ut CV på nettet?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 18:02   #1
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Legge ut CV på nettet?

Jeg har lagt ut CVen min et par steder, men vet egentlig ikke hvor jeg burde legge den ut. Jeg var før jul ferdig med en mastergrad ved HF, og ønsker først og fremst jobber innen forskning/museum/arkiv. Er klar over at jeg ikke kan være altfor kresen sånn med en gang, men er litt usikker på hvordan jeg best skal gå fram nå når jeg søker jobb.

Har også ringt litt rundt, og forhørt meg på et par steder om de var interessert i å motta åpne søknader, det var de ikke. Hvordan best gå fram for å gjøre seg selv synlig?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 01:16   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Legge ut CV på nettet?

Jeg har ingen gode forslag til hvor du kan legge de ut. Regner med at du har prøvd NAV og LinkedIn (eller noe sånt, vet ikke om det er aktuelt for ditt fagområde).

Når det gjelder å sende inn åpne søknader, ville jeg iallefall vurdert hvem jeg snakket med... Det bør være personaldirektør/personalleder - og ikke en som vil føle seg truet av din søknad (føler at du ønsker vedkommendes stilling - har nemlig opplevd det selv *hehe*).

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 01:37   #3
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Legge ut CV på nettet?

Snakket med personalansvarlig, så det var nok ikke der det lå. LinkedIn har jeg ikke prøvd, innbilte meg at det var mest en amerikansk greie, men kan sjekke det ut. Mange får jo jobb via kontakter, snakka med en som ble feridig året før meg og hun la ut om å ta det man får, og legge ut CVen overalt, imidlertid er mora hennes i samme bransje, og kjenner med høy sannsynlighet menneskene der denne jenta fikk den perfekte jobben. Jeg har ingen kontakter, de eneste jeg kjenner i min "bransje" er foreleserne mine. En av dem har sagt ja til å være referanse for meg, det er en god ting i alle fall. Jeg må nok uansett jobbe ekstra hardt siden jeg var det man kaller en "moden student", var hjemme i flere år med barn før jeg fullførte universitetsutdannelsen min. De fleste vil vel ha tjueåringer om de kan få det. *syte & klage*

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kontaktlinser på nettet jeef-micro Generell diskusjon 9 05-03-10 13:34
Johannesbrødkjernemel på nettet? prilla Spørsmål og svar 5 04-04-08 20:47
Hvorfor du aldri skal legge ut bildet ditt på nettet Nille Livets lyse side 11 08-01-05 10:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no