Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 14:41   #26
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Off topic, om du bare skal ned maks 8 kg så er det ikke rart vekta ikke rikker seg på atkins altså.

Å???

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 14:44   #27
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Å, jeg oppfordrer folket til å bli stoppa i kinodøra med en smuglet pose brokkolikvaster

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 14:55   #28
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Å???

Nei. De ekstreme lavkarbodiettene egner seg i aller høyeste grad best for folk med vesentlig overvekt, 15+ kg f.eks.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 14:59   #29
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Det tar mye lenger tid om man har mindre å miste. Men man kommer ikke under BMI 22 på en vanlig atkins, vanligvis. Men jeg må bare anbefale at du leser boka!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 15:23   #30
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det tar mye lenger tid om man har mindre å miste. Men man kommer ikke under BMI 22 på en vanlig atkins, vanligvis. Men jeg må bare anbefale at du leser boka!

Jeg hadde forberedt meg på at det kom til å ta lengre tid siden jeg ikke er kraftig overvektig, men "bare" overvektig. Har boka, leser i den hver kveld er den norske versjonen da, og jeg synes den er litt rart skrevet/oversatt.. Vil ikke under 22 i BMI, vil bare bli litt under "akkurat ikke overvektig" sånn at jeg føler at jeg har litt slingringsmonn så jeg ikke blir overvektig igjen

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 15:25   #31
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nei. De ekstreme lavkarbodiettene egner seg i aller høyeste grad best for folk med vesentlig overvekt, 15+ kg f.eks.

urk. ok, må nesten takke deg for at du er den første som har fortalt meg det! har ikke sett det noen steder i Atkinsboka, nemlig. (kanskje jeg ikke har lest nok)

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 15:55   #32
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Man kan jo ta med skikkelig baconcrisp, ingen som kontrollerer veska di i kinokøen

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 15:59   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

hva ordner dere av godt da? Blir jo litt rart å sitte på kino og ikke ha noe godt

Tja, jeg går på kino for å se film jeg, ikke for å spise... I situasjoner hvor man knytter så det å spise mot det å kose seg må man kanskje jobbe litt med det mentale

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 16:00   #34
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

urk. ok, må nesten takke deg for at du er den første som har fortalt meg det! har ikke sett det noen steder i Atkinsboka, nemlig. (kanskje jeg ikke har lest nok)


Neida, det stemmer ikke.

(Om Ketolyse da, men Atkins er vel omtrent det samme.)



Sitat:

Årsaken til at ketolysekuren anbefales ved overvekt på 10 kilo eller mer, er at da virker ketose oftest bedre enn andre slankekonsepter på grunn av insulinresistens og endret energiomsetning. For noen er det den eneste måte som gir vekttap.
Samtidig kan det være litt mye å starte på ketolysekuren hvis man bare skal ned 5 kilo, men mange gjør det - med suksess.

Så det med 10 kilo er absolutt ikke absolutt

vennlig hilsen
Torkil

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 16:14   #35
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Bæret, her.

Neida, det stemmer ikke.

(Om Ketolyse da, men Atkins er vel omtrent det samme.)

Ok. Det var godt å høre 8 kilo er jo nesten 10 kilo though.. Fortsetter uansett på induksjon til jeg har gjennomført 14 dager slik boka sier. Bare for å kunne si at jeg har prøvd iallefall!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 17:42   #36
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Kjøpte noen sjokolader her og da de kom i posten måtte jeg smake! Hadde jeg visst at de hadde så mange kh så hadde jeg kanskje droppet det :P Lærepengene: 1) fordi om det selges her og er sugarfree betyr ikke at det er lurt å spise dem. 2) lurt å spørre om slikt før en kjøper :P

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 17:51   #37
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Jeg trodde gulrot var en fin grønnsak, men der tok jeg jo litt feil. Dessuten visste jeg ikke at mais ikke var lov, husker jeg. Posesupper og tacokrydder trodde jeg var enkle løsninger jeg kunne bruke, men det er noe med det å lese på ting før man har det i seg. Dessuten startet jeg på lavkarbo før jeg leste meg opp på det, heheh.. LITT ivirig. Ta en helg eller mer og les deg opp før du begynner!!

Ikke maiskorn fra store mais men små hele mais på boks er lov, minimais.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 17:53   #38
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Kjøpte noen sjokolader her og da de kom i posten måtte jeg smake! Hadde jeg visst at de hadde så mange kh så hadde jeg kanskje droppet det :P Lærepengene: 1) fordi om det selges her og er sugarfree betyr ikke at det er lurt å spise dem. 2) lurt å spørre om slikt før en kjøper :P

Man skulle jo tro nutrilett-barene også var trygge siden de markedsføres som slankende, men de inneholder rent sukker og er som vanlig sjokolade å regne(høy GI), bare tilsatt vitaminer for å være spesielle nok til å sette prisen opp.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:11   #39
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Jeg hadde forberedt meg på at det kom til å ta lengre tid siden jeg ikke er kraftig overvektig, men "bare" overvektig. Har boka, leser i den hver kveld er den norske versjonen da, og jeg synes den er litt rart skrevet/oversatt.. Vil ikke under 22 i BMI, vil bare bli litt under "akkurat ikke overvektig" sånn at jeg føler at jeg har litt slingringsmonn så jeg ikke blir overvektig igjen

Litt mer off topic, men se om du ikke kan få tak i den nye atkinsboka, den er litt bedre enn den "gamle" (hvor ting står litt merkelig..). Dessuten så er det mange som lever på ketolyse/atkins som "kun" skal ned rundt 10 kg, så selv om en får best effekt (hvis jeg kan si det slik) ifh til vekttap jo tyngre man er, så tror jeg du fint kan spise sånn som du spiser, hvis du trives med det. Det sier seg jo selv at det går saktere for deg enn de som skal ned 15,20,30++ kg. Det tar 150 år for min egen del, jeg skal ned rett over 10 kg, men trener veldig mye styrketrening, så det tar tid...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:15   #40
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Litt mer off topic, men se om du ikke kan få tak i den nye atkinsboka, den er litt bedre enn den "gamle" (hvor ting står litt merkelig..). Dessuten så er det mange som lever på ketolyse/atkins som "kun" skal ned rundt 10 kg, så selv om en får best effekt (hvis jeg kan si det slik) ifh til vekttap jo tyngre man er, så tror jeg du fint kan spise sånn som du spiser, hvis du trives med det. Det sier seg jo selv at det går saktere for deg enn de som skal ned 15,20,30++ kg. Det tar 150 år for min egen del, jeg skal ned rett over 10 kg, men trener veldig mye styrketrening, så det tar tid...

takk, skal prøve å få tak i en annen versjon. synes den jeg har nå er rett og slett merkelig skrevet.. litt selvmotsigende til og med, men det blir en helt annen debatt hva er det som er best kostholdsretning for oss som kun skal ned 8-10 kilo da?

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:18   #41
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

På atkins.com står det mye nyttig også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 13:03   #42
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

urk. ok, må nesten takke deg for at du er den første som har fortalt meg det! har ikke sett det noen steder i Atkinsboka, nemlig. (kanskje jeg ikke har lest nok)

Du har helt sikkert lest masse du, om du har lest hver kveld Jeg har to atkinsbøker på engelsk, og i begge to står det at om man har mindre enn 15kg å ta av anbefaler de å begynne på vedvarende vekttap (altså fase 2), ikke på induksjon (fase 1) som er mer som en kickstart for de med mye å ta fra.. Kanskje det kan være en idé for deg? Å begynne direkte på vedvarende i steden? Bare et lite tips

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:14   #43
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Du har helt sikkert lest masse du, om du har lest hver kveld Jeg har to atkinsbøker på engelsk, og i begge to står det at om man har mindre enn 15kg å ta av anbefaler de å begynne på vedvarende vekttap (altså fase 2), ikke på induksjon (fase 1) som er mer som en kickstart for de med mye å ta fra.. Kanskje det kan være en idé for deg? Å begynne direkte på vedvarende i steden? Bare et lite tips

Har ikke lest mye, for boka er dårlig og da går det trått.. Takk for tips! Har allerede i dag begynt med mer salat og litt mer karber. Jeg tror også nå at det muligens er unødvendig for meg å fortsette med induksjonen noe mye lenger (ser jo at etter en uke med streng induksjon har jeg ikke gått ned ett gram eller en eneste millimeter, så )

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 15:56   #44
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Har ikke lest mye, for boka er dårlig og da går det trått.. Takk for tips! Har allerede i dag begynt med mer salat og litt mer karber. Jeg tror også nå at det muligens er unødvendig for meg å fortsette med induksjonen noe mye lenger (ser jo at etter en uke med streng induksjon har jeg ikke gått ned ett gram eller en eneste millimeter, så )

Hehe, kanskje du skulle hatt den på engelsk da, jeg liker veldig godt begge bøkene jeg har!

Prøv å gå for fase to du, så ser du om det går Lykke til videre!!

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 16:00   #45
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

På kino har jeg med ristede mandler fra Polly, YUMMY, og Black&Green 86%, den er også gooo Eller så kan man jobbe med det mentale,som tidligere foreslått, håhå.

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 16:21   #46
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Tomatpuré, ferdigkrydder, posesauser og -supper har alle endel kh (særlig tacopulver og slikt). Tomat og rød paprika er vel de grønnsakene som vokser over jorda som har mest kh (bortsett fra mais som er verstingen og fy på ketogen kost), og som kanskje må begrenses litt om man er streng. Løk har også endel. Krydder-/sursild oppdaget jeg til min skuffelse også er fy-mat

Skal legge til at jeg tillater meg selv flere karber fra grønnsaker og en og annen wok-blanding, fordi det tross stivelse er mye bra næring i rotgrønnsaker også. Men det er ikke ofte, altså.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 16:47   #47
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Hehe, kanskje du skulle hatt den på engelsk da, jeg liker veldig godt begge bøkene jeg har!

Prøv å gå for fase to du, så ser du om det går Lykke til videre!!

Ja. Skal fortsette på en induksjon/fase 2 mix fremover og prøve å holde det en stund. Vil begrense karbene til 20 og kcal på rundt 2000. Leste nettopp i boka at hvis du kun har "de siste 5 kiloene" å ta av (jeg har 8, men det er ikke så langt unna) kan du måtte regne med at det tar 2+ mnd å bli kvitt dem. såh.. der fikk jeg vel svar på hva jeg bør gjøre: fortsette, og bare gi det masse tid.

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 17:03   #48
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

En del av salatene som selges i kafeteria rundt etter, får iallefall mitt blodsukker i været. Jeg har kjøpt dem UTEN dressing, men blodsukkeret har likevel steget raskt.
Ene plassen spurte jeg om hva de hadde hatt oppi siden jeg fikk høyt blodsukker, og der hadde de hatt sukker i.
De anså ikke det som dressing siden det "bare var sukker, eddik og olje"

-Om man er mais-elsker, så er det mye bedre med minimais.
Ikke spis maiskorn eller store maiskolber!
-Er man gulrotelsker, er det best å ha gulrota rå.
Ikke spis kokt gulrot!
-Om lysten på potet tar overhånd, er det best å koke poteta og avkjøle den helt og lage seg en potetsalat med lite potet og masse andre godsaker.
Ikke spis kokt potet!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 19:06   #49
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

De anså ikke det som dressing siden det "bare var sukker, eddik og olje"

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 02:56   #50
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Å, jeg oppfordrer folket til å bli stoppa i kinodøra med en smuglet pose brokkolikvaster

Ha ha, ja la oss!!

Mwn det er vel lov å ta med godis, har aldr "smuglet" det
med inn.

Går vel ann med litt nøtter, kanskje noe hjemmelaget godis

Jeg trodde forresten crabsticks var lavkarbomat. Den gang ei...

Skulle så innmari ønske tacosalat var lavkarbo. Det og kebab!!

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal vi tørre å lage en bildetråd for oss som skal ned rundt 15 kg Hildemor på slanking Ketolysekuren 68 17-04-12 07:28
Hva skal jeg lage til venninnekvelden? Daurama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 19-03-11 17:23
Hva skal DU lage til jul? Idarull Lavkarbo generelt 5 11-12-10 15:20
Hjelp - skal lage bryllupskake! Veggpryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-07-08 16:59
Hjelp! Skal lage pannekaker med mix fra Dialife ... Chia Ketolysekuren 19 28-09-07 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no