Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-11, 11:09   #26
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

knh:
forige halvår var det et obligatorisk blodsukkerforsøk, og en obligatorisk labdag. Blodsukkerforsøket var kjempe spennende, og man skal også levere en mappeoppgave på det!

wonder woman:
jeg syntes skolen i oslo er bedre enn den i spania, siden her i oslo har de mere ressurser! men det er de samme foreleserene som er i spania og i oslo (som igjen er mange av de samme som foreleser på ernæring på høyskolen i oslo)! litt av forskjellen er at perioden med forelesninger i spania er kortere enn det som er i oslo,så det blir mye mer intensivt! men eksamen har man samme dag enten man går i spania eller i oslo..

jeg trivdes godt i fuengirola, men det er en liten by, så for meg holdt det med å være der i et år, men det er noen som jeg gikk sammen med som er der i år også. Man kan også ta et halvår der nede også! Skolen har en avtale med et leilighetshotell der nede, og da betaler man for de tre mnd man skal bo der, før man drar. Man kan så klart finne en leilighet på egenhånd også Så får man ca 6500 i mnd fra lånekassen, og det holder lenge det å leve for. Mat og sånt er jo billigere der ute, og IKKE MINST alkohol :P Lånekassen dekker også studieavgiften ja de pengene får du i første utbetalingen

legger ved en link til hotellet jeg myramar castle beach heter det
http://www.eurobookings.com/fuengiro..._type=remember

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 17:07   #27
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Takk for svar.
Hvis jeg begynner på skolen der kommer jeg til å ta med meg hele familien, vi må nok leie et hus eller noe.

Kommer ikke til å begynne til høsten men kanskje neste år. Jeg skal kose meg som hjemmemamma

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 16:14   #28
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

knh:
forige halvår var det et obligatorisk blodsukkerforsøk, og en obligatorisk labdag. Blodsukkerforsøket var kjempe spennende, og man skal også levere en mappeoppgave på det!

wonder woman:
jeg syntes skolen i oslo er bedre enn den i spania, siden her i oslo har de mere ressurser! men det er de samme foreleserene som er i spania og i oslo (som igjen er mange av de samme som foreleser på ernæring på høyskolen i oslo)! litt av forskjellen er at perioden med forelesninger i spania er kortere enn det som er i oslo,så det blir mye mer intensivt! men eksamen har man samme dag enten man går i spania eller i oslo..

jeg trivdes godt i fuengirola, men det er en liten by, så for meg holdt det med å være der i et år, men det er noen som jeg gikk sammen med som er der i år også. Man kan også ta et halvår der nede også! Skolen har en avtale med et leilighetshotell der nede, og da betaler man for de tre mnd man skal bo der, før man drar. Man kan så klart finne en leilighet på egenhånd også Så får man ca 6500 i mnd fra lånekassen, og det holder lenge det å leve for. Mat og sånt er jo billigere der ute, og IKKE MINST alkohol :P Lånekassen dekker også studieavgiften ja de pengene får du i første utbetalingen

legger ved en link til hotellet jeg myramar castle beach heter det
http://www.eurobookings.com/fuengiro..._type=remember

Tusen takk for svar

Hva gjorde dere på den obligatoriske labdagen?

Lærer dere om forskning på ernæring og ulike forskningsmetoder?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:05   #29
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

få labdagen gjorde vi forskjellige forsøk med ulike matvarer..

ja, vi lærer litt om forskning, har ikke hatt veldig mye om det enda, men regner med at det kommer mer etterhvert

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:37   #30
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Lærer dere om forskning på ernæring og ulike forskningsmetoder?

3.året er det et semester som heter Helsekommunikasjon, biomedisinsk statistikk og metode som går litt inn på det Tipper du evt kan få noe fritak fra den biomedisinske statistikk/metode-delen?!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:28   #31
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hei igjen
Jeg må igjen takke for all informasjonen jeg har fått
Fikk akkurat en telefon fra Atlantis, og hadde en veldig hyggelig samtalen med dem.
De sa jeg mest sannsynlig kunne få fritak for endel, og ba meg sende emnebeskrivelsene av alle emnene jeg har hatt, i tillegg til studiepoeng og antall timer slik at de kunne se nærmere på det i opptaksutvalget.

Lurer derfor på hvor mange undervisiningstimer dere har i de ulike emnene?

Når jeg ser på emnene mine varierer antall timer veldig. Noen fag er mest selvstudium og litt undervising innimellom, mens et annet fag har 80 undervisningstimer på et semester (15 studiepoeng).
Regner jo med at det er antall studiepoeng i tillegg til faglig innhold og læringsmål er det som teller mest, men av ren nysgjerrighet hadde det vært interessant å vite sånn ca hvor mange undervisningstimer som er lagt opp for vært emne på Atlantis

Håper noen av dere som går der/har gått der kan svare med på dette

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:47   #32
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hei
Jeg legger ved studieplanene for Medisin grunnfag (1.år), Grunnleggende ernæring (2.år), Ernæring påbygging og Helsekommunikasjon, biomedisinsk statistikk og metode (3.år) hvis jeg får det til.
Der står det faginnhold, studiepoeng og timer
Skal vi se her da...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:13   #33
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Tusen takk for så raskt svar
Du er en knupp!!!
Så først ut som det var utroolig mye timer, men når jeg så nærmere på det er jo dette for hele semesteret, og når jeg legger sammen 4 fag (30 studiepoeng) jeg har hatt et semester blir det omtrent samme antall timer

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 11:10   #34
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hei igjen
Tenkte jeg skulle følge opp denne tråden litt
Sendte inn emnebeskrivelsene mine for fagene fra NTNU til Atlantis for en stund siden, og fikk svar i dag om at jeg kunne få fritak for følgende: Anatomi & fysiologi, Grunnleggende ernæring 1 og BIO, helsekommunikasjon, biomedisinsk statistikk og metode.

Dette var faktisk fritak for mye mer enn jeg forventet Men det jeg lurer på til dere som har kjennskap til skolen... Hvor mange semesteret sitter jeg igjen med ift en bachelor? synes ikke det var helt enkelt å se det utifra sidene til amh... Men jeg tydet det som at jeg hadde et semester i medisin grunnfag igjen, et semester i grunnlegende ernæring og et semester i ernæring påbygg.... Ser dette ut til å stemme ?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 12:46   #35
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Hei igjen
Tenkte jeg skulle følge opp denne tråden litt
Sendte inn emnebeskrivelsene mine for fagene fra NTNU til Atlantis for en stund siden, og fikk svar i dag om at jeg kunne få fritak for følgende: Anatomi & fysiologi, Grunnleggende ernæring 1 og BIO, helsekommunikasjon, biomedisinsk statistikk og metode.

Dette var faktisk fritak for mye mer enn jeg forventet Men det jeg lurer på til dere som har kjennskap til skolen... Hvor mange semesteret sitter jeg igjen med ift en bachelor? synes ikke det var helt enkelt å se det utifra sidene til amh... Men jeg tydet det som at jeg hadde et semester i medisin grunnfag igjen, et semester i grunnlegende ernæring og et semester i ernæring påbygg.... Ser dette ut til å stemme ?

Du har tydet rett! Du må ta Sykdomslære, Grunnleggende ernæring 2 (GE2) og Ernæring påbygging for å få en bachelor. Sykdomslære og GE2 undervises i på våren, mens Ernæring påbygging undervises i på høsten. Man kan også ta noen av dem som nettstudent hvis man ønsker det, og da kan man studere det når man vil. Bare spør hvis det er noe mer som er uklart!!!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:13   #36
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Tusen takk for svar igjen lifejack
Jeg har nok tenkt til å ta det som nettstudie Har bestemt meg for å jobbe ved siden av så (hvis jeg får meg jobb da ).. Skal levere masteroppgaven på mandag (hjeeelp!), så jobbsøking starter for fullt neste uke
Ble også anbefalt nettstudie i mailen, det er vel pga at jeg kan ta fagene de semesterene som passer best, og utifra det jeg har fått fritak for blir semesterene litt omvendt for meg dersom jeg starter til høsten?

Så det betyr altså 3 semestre Det mååå jeg jo bare gjennomføre og siden jeg skal ta nettstudie kan jeg altså ta Sykdomslære og GE2 på høsten

Er det semesteroppgaver til alle emnene i tillegg til eksamen?
Er det mulig og ta 2 emner i samme semester hvis man ønsker det (og føler man har tid) ?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 23:18   #37
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Tusen takk for svar igjen lifejack
Jeg har nok tenkt til å ta det som nettstudie Har bestemt meg for å jobbe ved siden av så (hvis jeg får meg jobb da ).. Skal levere masteroppgaven på mandag (hjeeelp!), så jobbsøking starter for fullt neste uke
Ble også anbefalt nettstudie i mailen, det er vel pga at jeg kan ta fagene de semesterene som passer best, og utifra det jeg har fått fritak for blir semesterene litt omvendt for meg dersom jeg starter til høsten?

Så det betyr altså 3 semestre Det mååå jeg jo bare gjennomføre og siden jeg skal ta nettstudie kan jeg altså ta Sykdomslære og GE2 på høsten

Er det semesteroppgaver til alle emnene i tillegg til eksamen?
Er det mulig og ta 2 emner i samme semester hvis man ønsker det (og føler man har tid) ?

Bare hyggelig
Ja, med de semesterne du har igjen passer det nok best å være nettstudent.
Det er kun eksamen i sykdomslære. Dette er også det faget med færrest stryk og flest A'er. I GE2 er det en mappeoppgave og en semesteroppgave i tillegg til eksamen. Det er bare eksamen som har karakter, de andre er bestått/ikke bestått (og får man ikke bestått, må man bare gjøre endringer etter det som har blitt kommentert, og levere på nytt).
Er litt usikker på om det er noe mer enn bacheloroppgaven i ernæring påbygging, siden jeg ikke har kommet så langt i studiet, men virker, i følge emneboken, som om det også er noen mappeoppgaver i dette semesteret.
Ja, det er absolutt mulig å ta to emner i samme semester, men da må jeg legge til hva jeg fikk beskjed om da jeg spurte studiekonsulenten om det samme: "Vi har ikke alt for god erfaring med at man tar begge moduler samme semester, men du kan forsøke."
Så det anbefales ikke, men ingen hindrer deg. Og siden sykdomslære er et temmelig lett semester uten masse innleveringer og slikt, burde det ikke være umulig å kombinere det med et av de andre semestrene. I hvert fall ikke for en som deg (har inntrykk av at du har klart deg bra hittil).

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:13   #38
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Okay det høres bra ut

Kan jeg spørre hva du har skrevet om i semesteroppgavene ?
og hva slags oppgaver er inkludert i mappeoppgavene?

Blir mye mas fra meg her nå :P nysgjerrig hehe...

Får se hvordan jeg legger opp studie Må se ann hva slags jobb jeg eventuelt får også. Men det hadde jo vært fristende å får graden på ett år

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 15:36   #39
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Jeg skulle ta både GE1 og GE2 dette semesteret, men siden jeg egentlig skulle vært 100% sykemeldt har jeg måttet dele det opp, så jeg tar GE1 med eksamen i mai og GE2 med eksamen i begynnelsen av august. Derfor har jeg bare levert mappeoppgaven i GE1, og den får jo du fritak fra.

I GE2 kan man skrive semesteroppgaven rundt ett av seks temaer:
1. D-vitamin og kreft
2. Folat og hjerte- og karsykdom
3. Vit-E og Alzheimer
4. Melk og hjerte- og karsykdom
5. Frukt og grønt og kreft
6. Omega 3 og ADHD/dysleksi

Jeg har ikke bestemt meg for hvilken jeg velger enda. Mappeoppgaven i dette semesteret er en 4-dagers kostholdsregistrering (på seg selv).

Det ser ut til at det er to mappeoppgaver i ernæring påbygging i tillegg til bacheloroppgaven, men jeg aner ikke hva de mappeoppgavene går ut på.
Den jeg leverte nå på GE1 var om et blodsukkerforsøk vi gjorde på skolen en helg (type én gruppe spiste snickers og cola mens en annen gruppe spiste grovbrød...), så om de i ernæring påbygging er tilknyttet lignende forsøk eller ikke, vet jeg ikke før til høsten.

Hehe, ble ikke så veldig hjelpsomt det svaret her, men håper du fikk noe ut av det.
Ja, kjenner meg godt igjen i den "bli ferdig på et år"-tanken. Jeg burde jo strengt tatt brukt denne våren/sommeren på å bli frisk og heller utsette studiene litt, men i stedet kjører jeg hardkjør hele sommeren så jeg klarer å komme ajour og kan begynne på 3.året til høsten. Får se hvem som ler sist - helsen eller karakterene og jeg

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:53   #40
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Joda, føler jeg fikk masse ut av det Greit å vite litt hvordan ting fungerer, er litt annerledes enn det jeg har holdt på med i 5 år nå
Det vi har hatt av mappeoppgaver i tidligere fag er rapportene fra laboratoriearbeid, og øvingsoppgaver til ulike deler av pensum. Så har vi hatt semesteroppgaver i noen fag, men dette har også ofte vært kombinert med laboratoriearbeid.

Var det i GE2 det var 4-dagers kostholdsregistrering? Det hørtes jo ganske greit ut da

Du har litt av et kjør du og nå da, du må huske å ta vare på helsa også jeg er ikke helt riktig person til å si det men.... tar alltid på meg altfor mye arbeid jeg også og det har både gitt positivt og negativt utslag på karakterer

Er det ernæring påbygg eller Helsekommunikasjon, biomedisinsk statistikk og metode du skal ha fra høsten av da?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:18   #41
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Godt å høre!
Ja, det er i GE2 det er kostholdsregistrering. Merker jeg nesten gleder meg litt til den. I hvert fall når jeg skal sammenligne den med rådene fra helsedirektoratet (nå gjelder riktignok rådene for såkalt "friske" mennesker, og det er jo ikke jeg + at jeg ikke tåler over halvparten av matvarene de anbefaler), så den rapporten blir nok litt annerledes enn hva de er vant til å lese/rette.

Det er vel ernæring påbygging jeg har til høsten. Jeg synes det er litt bakvendt, for det er i dette semesteret man leverer bacheloroppgaven, og dét uten å ha hatt statistikk og slikt først. Menmen, skolen har vel funnet ut at det er det som fungerer best.
Hehe, jeg skal prøve å ta vare på helsen midt oppi det hele. Tror det hjelper litt at det går mot sommer

Og du må ha massssse lykke til med siste innspurt på masteroppgaven!!!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:10   #42
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

hehe... vurderer de kostholdsregistreringa i forhold til rådene? Det er litt kjipt da:P jeg er frisk som en fisk med spiser LCHF. De liker nok sannsyneligvis ikke min plan da... hehe... Kanskje jeg bør legge om kostholdet i 4 dager haha...
Eller vurderes det utifra hvordan man har skrevet og begrunnet det ? Kan tenke meg det kan være en ganske morsom oppgave, håper et LCHF kosthold ikke trekker ned, det er jo bare teit i såfall

uff, blir visst aldri tom for spørsmål jeg... hehe...

Ja det er litt bakvendt ja men de tenker sikkert at det er lurest å ha EP rett etter GE.

Merker sjøl at ting føles mye bedre nå når sommeren nærmer seg! Har vært en utrolig slitsom vinter, men nå er alt myye lysere (både bokstavelig og billedlig )

Tusen takk! det er virkelig siste innspurt nå! Skal levere på mandag! fyyyyy, så deilig det skal bli! Uansett hvordan oppgaven blir :P hehe...

Men nå får jeg slutte å bable, og komme meg tilbake til skrivinga.. diskusjonsdelen trenger en real oppussing

Lykke til du også, og ta vare på deg selv

(skal ikke se bortifra at jeg kommer med flere spørsmål da )

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:29   #43
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Jeg har gått på Atlantis! Tok bare et år Medisin Grunnfag mens jeg skulle finne ut hva jeg ville da, men jeg elsket det!! Hadde det ikke vært så dyrt og hadde jeg ikke hatt så ekstremt store forventninger til meg selv, så hadde jeg absolutt fortsatt! Ole Petter Hjelle, som var rektor når jeg gikk der (vet ikke hvordan det er nå) var kjempeflink pedagog, og lege. Fortalte fra sine erfaringer, og ja! Det gikk som en drøm å ta som nettstudie iallefall Litt ensomt var det, men trivdes kjempegodt!!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 09:07   #44
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Så godt å høre

Ja kjipt at det er så dyrt veit ikke helt hvordan det blir å finansiere det enda hehe... men man får vel støtte fra lånekassa hvis man vil? Noen som vet hvordan det fungerer når man jobber i tillegg? Man får vel ikke stipend hvis man tjener over en viss grense..? men lånet kan man vel få uansett eller? det hoper seg opp med studielån her nå i hvertfall hehe... men man lever bare en gang, og man må gjøre det man har lyst til når man fortsatt er ung hehe...


Ja kan tenke meg at det er litt ensomt med nettstudie... men nå er jeg ferdig med 5 år med sosial studietid, så dette blir jo bare på si for moroskyld og egen interesse hehe...

Hva valgte du etter medisin grunnfag ? og hvor?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 17:45   #45
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Jeg hoppa over til noe helt annet jeg. NTNU og sivilingeiør. Rimelig sikker på at du får lånet uansett ja

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 18:22   #46
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

NTNU er bra Er ferdig med 5. året mitt her nå i juni! Skal levere masteroppgaven på innen mandag

Har stooortrivdes alle disse 5 årene

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 19:08   #47
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Her er forresten litt om lån og stipend i forhold til inntekt og formue

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 21:40   #48
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Hei igjen
Nå er jeg igang med nettstudiet Starter med sykdomslære og følger "planen".
Synes pensum ser ganske greit ut egentlig Har ikke lest så veldig mye enda (ca 100 sider), men tror nok det skal gå greit Må komme meg inn i en rutine.

Noen som kanskje vi selge noen av bøkene som er pensum til sykdomslære?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 09:30   #49
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Jeg kan gjøre det Har alle anbefalte og obligatoriske

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 16:02   #50
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Littleme: Vil du sende meg en pm med prisliste på de obligatoriske bøkene ?
Er de relativt nye? mamma hadde to av dem, men de er eldgamle , så føler de er ganske utdatert

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helse og ernæring - hva sier man? drodla Barns kosthold 12 17-12-10 10:14
Optimal Ernæring klinikken dydde Optimal Ernæring 1 12-05-09 20:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no