Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Herbalife og annet pulvertull

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-09, 22:57   #26
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av grønn, her.


Men ingen trenger å bli hakket på for å stille spørsmål, eller snakke om andre måter å prøve å redusere vekten på.

DET, har jeg heller ikke gjort.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 01:42   #27
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

De siste dagene nå hadde det egentlig vært fint å bare drikke
ett glass "mat" og sluppet å spise...
eier ikke matlyst, selv om jeg er sulten.
Men får i meg litt da..

Jeg syns det er vanskelig å nevne vektnedgang til folk som tydelig
trenger det, og kunne ønsket meg noen "flyers" med info om
lavkarbo/ketolyse.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 09:50   #28
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Pulverkurer virker jo de så lenge man er på kuren i den måte at man går ned i vekt.

Men problemet med sultekurer er todelt. Det ene er at man tar av mye muskler og dermed senker forbrenningen noe som igjen fører til rask oppgang etter endt kur hvis man da spiser normalt igjen.

Det andre er at grunnen til at man gikk opp før kuren ikke forsvinner av å spise pulver i et par mnd. Et eller annet førte til vektoppgangen i utgangspunktet og man lærer ikke å gripe fatt i det kun ved en pulverkur.

Det er en grunn til at produsentene av disse kurene aldri snakker om langtidseffektene, og det er at statistikkene deres viser at vekten kommer tilbake for over 95% av kundene. Korttidseffekten er åpenbar men langtidseffekten er fraværende.

Skal du si noe så kan du noe slikt, men de færreste liker å bli fratatt drømmene sine så ikke forvent deg spesielt positiv respons.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 10:03   #29
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

De siste dagene nå hadde det egentlig vært fint å bare drikke
ett glass "mat" og sluppet å spise...
eier ikke matlyst, selv om jeg er sulten.

En kraftig blender og lage en fett- og entrecôtmoothie?

Ta noen salatblader, tomater etc, en stekt entrecôt/kylling el., en klump smør/fløte/rømme, evt fettranden av en kotelett.

Bland alt i en kraftig blender. Drikkes kald på en varm sommerdag eller varm foran peisen på sure dager. Kan tilsettes vann og vitaminer og naboen til Torkels soyaproteinbrød og lykkepiller eller diverse slik at man får i seg alt man trenger for dagen.

Foreslått blender:
http://www.youtube.com/watch?v=MC8Zv...e=channel_page

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 10:16   #30
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Pulverkurer virker jo de så lenge man er på kuren i den måte at man går ned i vekt.

Men problemet med sultekurer er todelt. Det ene er at man tar av mye muskler og dermed senker forbrenningen noe som igjen fører til rask oppgang etter endt kur hvis man da spiser normalt igjen.

Det andre er at grunnen til at man gikk opp før kuren ikke forsvinner av å spise pulver i et par mnd. Et eller annet førte til vektoppgangen i utgangspunktet og man lærer ikke å gripe fatt i det kun ved en pulverkur.

Det er en grunn til at produsentene av disse kurene aldri snakker om langtidseffektene, og det er at statistikkene deres viser at vekten kommer tilbake for over 95% av kundene. Korttidseffekten er åpenbar men langtidseffekten er fraværende.

Skal du si noe så kan du noe slikt, men de færreste liker å bli fratatt drømmene sine så ikke forvent deg spesielt positiv respons.


Nettopp! Takk for fin oppsummering

Muskler er så utrolig mye viktigere enn mange vet og tror, ikke bare for vektvedlikehold, men for livskvalitet og forebygging av sykdom. Problemet er at mange blåser i om de mister muskler eller fett så lenge de blir tynnere. Det angrer man på når/hvis man blir 70 og benskjør...

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:34   #31
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Men problemet med sultekurer er todelt. Det ene er at man tar av mye muskler og dermed senker forbrenningen noe som igjen fører til rask oppgang etter endt kur hvis man da spiser normalt igjen.

Det andre er at grunnen til at man gikk opp før kuren ikke forsvinner av å spise pulver i et par mnd. Et eller annet førte til vektoppgangen i utgangspunktet og man lærer ikke å gripe fatt i det kun ved en pulverkur.

Men det er her det er viktig å gjerne benytte seg av en pulverkur hvor man får oppgfølging av noen profesjonelle, da deres jobb er å passe på at man IKKE mister muskelmasse, for det er jo ikke noe form for mål for noen.

Og så syntes jeg det er litt viktig å ta et pulvermat program som tar for seg stegene tilbake til et normalt sunt kosthold etter vektreduksjonen. Og dette er lettere om man har oppfølging.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 19:44   #32
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Det var ikke meningen og være verken frekk eller respektløst, men jeg skjønner bare ikke hvorfor folk velger pulverkurer når man kan spise mat.

Problemet er bare at det du sier der er så lettvint, og kan brukes om alt.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å bli overvektige, når man bare kan være slank.

Det er jo bare å spise sunt, fornuftig og moderat, og trene passe mye. Ikke sant? Så hvorfor blir folk overvektige da, når det er så enkelt?

Likevel sitter vi her mange av oss og er svært overvektige. Hvorfor ble vi sånn, hvis alt var så enkelt? Og hvorfor passer ikke samme løsning for alle? Hvorfor kan ikke alle gå på pulverkur, det virker jo? Har vi ikke selvdisiplin nok, kanskje?

Jeg tror vi må innse at når det kommer til vekt, overvekt, kosthold og kropp så er det ganske personlig. Det er mye følelser, følelser for egen kropp, følelser knyttet til mat. Og det er en god porsjon spiseforstyrrelser. Som om ikke det var nok er mye av dette tabu, og slett ikke noe man drøfter med gode kolleger i lunsjen. Som overvektig er man egentlig ganske alene.

For noen er det da godt å slippe å spise. Slippe å forholde seg til mat. For noen er det godt å følge et kurs, betale tusenvis av kroner for pulver og at en hyggelig dame leser av vekta og skriver den opp for en. Det høres selvsagt idiotisk ut, det er jo bare... eller kanskje ikke.

Det handler derfor faktisk om respekt, selv om jeg forstår at du ikke mente å være respektløs. Men det er altså på samme nivå som å si til overvektige at "det er jo bare...".

Det er mange veier til målet, og jeg syns vi skal ha respekt både for de som velger andre veier, og for de som ikke har gitt seg ut på veien ennå. Vi har alle vært der. Og jeg tror vi alle også husker hvordan det var. Hvordan det var å møte de "nyfrelste" som hadde funnet vidunderkuren, og som bare MÅTTE prakke det på deg, for du satt jo der i din overvekt og nærmest ertet dem. For "det er jo bare...".

Jeg har vært overvektig i omtrent 18-19 år. Det er lenge, det. Det betyr at i 18-19 år så fant jeg ikke ut hvordan. Kanskje hadde jeg ikke motivasjon heller. Eller jeg brydde meg ikke. Men nå har jeg funnet noe som passer for meg. Etter 18-19 år. Så gi nå andre også den tida de trenger til å finne SIN måte.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:50   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Så gi nå andre også den tida de trenger til å finne SIN måte.

Men hvorfor skal andre måtte gjøre alle feilene en har gjort selv? Når man veit hvor mye en pulverkur ødelegger forbrenneing, forhold til mat, metthetsfølelse, muskelmasse og en masse andre ting. har man ikke da plikt til å advare andre som blåøyd går i alle disse markedsfellene? Hvis du ser en full person sette seg bak rattet, tenker du da at "jaja, han må jo få prøve og gjøre sine egne feil"?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 21:57   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Jeg synes det du skriver er veldig riktig og viktig, Svane. Men! Og det er et stort ett, jeg er veldig enig med Carisma også.
Når noen faktisk poster et innlegg her, og spør åpent om de kan kombinere den og den slankepilla med kostholdet, bytte ut noen måltider på lavkarbo med kommersielt pulver etc, så er det bare rett og rimelig at folk som vet og mener noe om det kommer med sine betraktninger.
Jeg antar at det er det Bee opprinnelig mener med dette innlegget, ettersom det omtrent ukentlig er folk som ønsker lette løsninger. Og jeg SKJØNNER HVORFOR ! Men da synes jeg respekten skal gå begge veier, og svare ordentlig i stedet for å la folk prøve og feile selv, når de faktisk ikke behøver det.
Hva de endelig velger, se det er jeg helt enig i at man skal respektere. Alt man gjøre her i livet er jo på egen risiko.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 01:16   #35
Kosebamsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 24
Kosebamsen er på en erverdig vei

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Jeg har balltre jeg! Tjoohooo

Kosebamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 01:30   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av Kosebamsen, her.

Jeg har balltre jeg! Tjoohooo

Huh?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 02:21   #37
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Sitat:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å bli overvektige, når man bare kan være slank.

Det er jo bare å spise sunt, fornuftig og moderat, og trene passe mye. Ikke sant? Så hvorfor blir folk overvektige da, når det er så enkelt?

Likevel sitter vi her mange av oss og er svært overvektige. Hvorfor ble vi sånn, hvis alt var så enkelt? Og hvorfor passer ikke samme løsning for alle? Hvorfor kan ikke alle gå på pulverkur, det virker jo? Har vi ikke selvdisiplin nok, kanskje?

Jeg tror vi må innse at når det kommer til vekt, overvekt, kosthold og kropp så er det ganske personlig. Det er mye følelser, følelser for egen kropp, følelser knyttet til mat. Og det er en god porsjon spiseforstyrrelser. Som om ikke det var nok er mye av dette tabu, og slett ikke noe man drøfter med gode kolleger i lunsjen. Som overvektig er man egentlig ganske alene.

For noen er det da godt å slippe å spise. Slippe å forholde seg til mat. For noen er det godt å følge et kurs, betale tusenvis av kroner for pulver og at en hyggelig dame leser av vekta og skriver den opp for en. Det høres selvsagt idiotisk ut, det er jo bare... eller kanskje ikke.

Det handler derfor faktisk om respekt, selv om jeg forstår at du ikke mente å være respektløs. Men det er altså på samme nivå som å si til overvektige at "det er jo bare...".

Det er mange veier til målet, og jeg syns vi skal ha respekt både for de som velger andre veier, og for de som ikke har gitt seg ut på veien ennå. Vi har alle vært der. Og jeg tror vi alle også husker hvordan det var. Hvordan det var å møte de "nyfrelste" som hadde funnet vidunderkuren, og som bare MÅTTE prakke det på deg, for du satt jo der i din overvekt og nærmest ertet dem. For "det er jo bare...".

Så utrolig bra skrevet
Har selv prøvd Herbalife, gikk ned og dobbelt så mye opp
Men selvfølgelig fungerer det for noen, og for andre ikke, men sånn er det .
Syns man skal være støttende uansett jeg, la mennesker prøve ut selv, det hjelper jo ikke være krass og kritisere.

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 02:24   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av vera82, her.

Så utrolig bra skrevet
Har selv prøvd Herbalife, gikk ned og dobbelt så mye opp
Men selvfølgelig fungerer det for noen, og for andre ikke, men sånn er det .
Syns man skal være støttende uansett jeg, la mennesker prøve ut selv, det hjelper jo ikke være krass og kritisere.

Og ikke gi råd når folk spør om det er greit å kombinere f.eks herbalife med lavkarbo?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 12:51   #39
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Jo, det var bra skrevet, men jeg er ikke enig. For det å spise pulver lærer deg ingenting om å mestre matvaner og spising. Min erfaring både personlig og gjenom andre er at det gjør langt mer skade enn nytte. Da tenker jeg på ETTER man er ferdig med kuren og skal forholde seg til vanlig mat igjen. Samtlige mennesker som jeg kjenner som har gått på en pulverkur har gått opp alt igjen +litt ekstra.
Veien er så kort til overspising og ulvehunger!

Selvfølgelig må folk gjøre som de vill, men jeg vill aldrig anbefale noen pulver..eller for den saks sklyld ED. Det er vanlig mat vi lever av og det er den vi må lære å omgåes med vett!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 13:15   #40
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Jo, men det er ikke alle som har lyst til å gå på lavkarbo, derfor mener jeg man skal ikke møte vedkommende med harde kritiske tilbakemeldinger hvis de har lyst til og prøve kosterstattere.
Man skal jo egentlig ikke bruke kosterstettere til alle måltid, men bytte ut noen av de.
Det beste er jo hvis folk finner ut slikt selv, man lærer jo av og prøve og feile.
Kjenner ei som har gått ned 25 kg med easylife, og der er det jo kosterstattere og for henne fungerer det veldig bra og bytte ut noen av måltidene med disse.

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 13:22   #41
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av vera82, her.

Jo, men det er ikke alle som har lyst til å gå på lavkarbo, derfor mener jeg man skal ikke møte vedkommende med harde kritiske tilbakemeldinger hvis de har lyst til og prøve kosterstattere.

Hvis man ikke har lyst til å gå på lavkarbo, så er det vel ingen som tvinger en til det? Ønsker de heller å ødelegge forbrenning og kropp med å spise pulver står de fritt til det, men jeg mener det er en plikt å opplyse om at det er følgene. De fleste er ute etter en rask løsning uten å tenke over konsekvensene eller vite hva de begir seg ut på!
Det finnes folk som har lyst til å prøve extasy også, men de fleste oppegående mennesker vil jo advare mot det!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 13:46   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Ja, altså. Men når spørsmålet stilles her på forumet, handler det vel i stor grad om at det er en greie som dukker opp relativt ofte her. Dette er et lavkarbo-forum, og om man adresserer et spørsmål på et lavkarboforum om pulver/piller/måltidserstattere, så må man nesten regne med at folk som har erfart det kan være kritiske! Som flere sier her, så kan mange av disse metodene helt eller delvis ødelegge forbrenninga. Hvor ble det av at vi skal ta vare på hverandre?
Det er vel få som stiller et ærlig spørsmål om de kan erstatte måltider på en lavkarbodiett med herbalife eller bruke karboblokkere for å få svaret "det får du finne ut sjøl!". Eller?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 13:51   #43
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Hvorfor skal man bytte ut mat med noe som ligner på mat??

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 19:51   #44
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men hvorfor skal andre måtte gjøre alle feilene en har gjort selv? Når man veit hvor mye en pulverkur ødelegger forbrenneing, forhold til mat, metthetsfølelse, muskelmasse og en masse andre ting. har man ikke da plikt til å advare andre som blåøyd går i alle disse markedsfellene? Hvis du ser en full person sette seg bak rattet, tenker du da at "jaja, han må jo få prøve og gjøre sine egne feil"?

Min erfaring er at man lærer ikke av andres feil, kun av sine egne.

Når det er sagt så er jeg enig i at man skal dele kunnskap, og når folk spør, så ber de også om akkurat det. Det jeg vil fram til er at man skal behandle andre med respekt, om man ellers syns de er aldri så mye på feil jorde.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:08   #45
vera82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 58
vera82 er på en erverdig vei

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Helt enig med deg Svane
Syns det er en del krasse svar ute og går på dette forumet innimellom, vi er ikke alle like og vi har forskjellige meninger om ting.
Å fortelle medmennesker fakta om disse pulverkurene er en ting, men det er til syvende og sist de som tar avgjørelsen om de vil prøve eller ikke.

__________________
vera82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 19:49   #46
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Min erfaring er at man lærer ikke av andres feil, kun av sine egne.

Når det er sagt så er jeg enig i at man skal dele kunnskap, og når folk spør, så ber de også om akkurat det. Det jeg vil fram til er at man skal behandle andre med respekt, om man ellers syns de er aldri så mye på feil jorde.

Veldig enig!

Det er også ofte en fin balansegang mellom å dele kunnskap og å oppfattes som bedrevitende eller moraliserende. Jeg prøver gjerne det første, men er ganske forsiktig, for jeg vet med meg selv hvor fort piggene kommer ut dersom noen prøver å fortelle meg hvordan jeg skal leve livet mitt.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:09   #47
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Carisma, du har tydeligvis gått på en smell med pulver, men å dra paraleller til extacy og fyllekjøring blir rellativt drøyt. Det finnes millioner av positive resultater på pulver av den ene eller den andre typen. Angående Herbalife så har jeg selv brukt dette i forbindelse med trening for bedre restitusjon, funker utmerket. Ja, det er pulver, men det er også avansert mat på boks med alt man trenger. Hvorfor skal optimal næring ødelegge forbrenninga i kroppen?

Forbrenning er en sammensatt greie som stort sett alltid økes ved fysisk aktivitet. Man kan sikkert sitte på ræva ¨å slanke seg for så å klage på metoden når det ikke funker etter noen måneder, men til syvende og sist er det kun en metode som alltid funker så lenge man har lyst, helse og motivasjon, nemlig trening.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 22:06   #48
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Carisma, du har tydeligvis gått på en smell med pulver, men å dra paraleller til extacy og fyllekjøring blir rellativt drøyt. Det finnes millioner av positive resultater på pulver av den ene eller den andre typen. Angående Herbalife så har jeg selv brukt dette i forbindelse med trening for bedre restitusjon, funker utmerket. Ja, det er pulver, men det er også avansert mat på boks med alt man trenger. Hvorfor skal optimal næring ødelegge forbrenninga i kroppen?

Forbrenning er en sammensatt greie som stort sett alltid økes ved fysisk aktivitet. Man kan sikkert sitte på ræva ¨å slanke seg for så å klage på metoden når det ikke funker etter noen måneder, men til syvende og sist er det kun en metode som alltid funker så lenge man har lyst, helse og motivasjon, nemlig trening.

+1

Men vil tillegge: Det er ingen som helst automatikk i at en diett basert på pulver skal ødelegge forbrenningen. Det er like teit som å si at en diett basert på mat skal ødelegge forbrenningen... SULT ødelegger forbrenningen. Om det er ifm Ketolyse eller Grete Roede mfl er revnende likegyldig. Sulter du så vil kroppen nekte å samarbeide.

Det finnes en pulverbasert diett som heter "Velocity diet" som har gitt strålende resultater, og jeg kommer til å gjøre noe veldig likt (får ikke tak i alle produktene i Norge) til våren for å skrelle av de siste kg og komme i "sommerform" for første gang i mitt liv. I en periode kommer jeg til å drikke alle måltidene mine. Så det så.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:25   #49
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Nå er det vell ikke til å komme forbi at vi faktisk er designet for å spise mat da...
Og vi som har gått noen runder i livet og på div dietter har nok ganske dårlig erfaring
med å bytte ut mat m pulver...funker det for dere så velbekomme...jeg vill ialf ikke utsette meg og min kropp for det flere ganger i livet.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 09:58   #50
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Herbalife og annet pulvertull

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Ja, det er pulver, men det er også avansert mat på boks med alt man trenger. Hvorfor skal optimal næring ødelegge forbrenninga i kroppen?

Det er ingen som kan få meg til å tro at pulver er "optimal ernæring". Jeg kan faktisk ikke forestille meg å bytte ut nakkekotelett m/fløtesaus med pulver. Eller egg & bacon i pulverform... urk.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herbalife ... Trenger noen argumenter Maz Generell diskusjon 19 14-03-11 19:40
Herbalife! Millsi Andre dietter 21 19-01-11 21:25
Kan man spise lavkarbo når man bruker herbalife-shake? lillmerete Generell diskusjon 17 29-03-10 15:53
Hva annet er der? Babalotta Ketolysekuren 9 24-03-09 10:31
Herbalife? medas Dr Lindbergs 8 11-07-08 12:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no