Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da er motivasjonen på plass igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-08, 12:52   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Da er motivasjonen på plass igjen

Slet litt med motivasjonen her, da jeg sto helt stille i halvannen uke, men i og med at dette var en "jordbæruke" så skjønner jeg jo nå hvorfor

Nå har jeg pers'et med ny minstevekt, og er klar for de siste 6-7 kg'ene Dette SKAL jeg få til! Spiste nyyyydelig kyllingmiddag i går, og har rester igjen som jeg skal ha i dag.

Lurer fælt på hva slags tidsperspektiv jeg kan ha på disse siste kiloene, i og med at man kan regne med at de går saktere enn de første 10. Håper at på to måneder er mye gjort, men bør kanskje regne med at det kan ta helt frem til desember?

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:08   #2
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Så flott at det endelig skjer noe.
Har du en oppskrift på denne nydelige kyllingmiddagen??

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:29   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Så flott at motivasjonen er på topp igjen da, synes du skal bare la kg forsvinne når de forsvinner, de siste kan være seige, men de forsvinner etterhvert

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:31   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Opprinnelig lagt inn av Lykkelig, her.

Så flott at det endelig skjer noe.
Har du en oppskrift på denne nydelige kyllingmiddagen??

Hehe....det var ikke akkurat så avansert da, jeg eeeelsker rosmarinkrydret kylling, så jeg pøste på med salt, pepper, rosmarin og stekte i smør, under lokk, da blir kyllingen saftig. Laget smørsaus med basilikum og litt løk til, og kokte brokkoli *mmmmmm*

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 14:43   #5
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Hehe....det var ikke akkurat så avansert da, jeg eeeelsker rosmarinkrydret kylling, så jeg pøste på med salt, pepper, rosmarin og stekte i smør, under lokk, da blir kyllingen saftig. Laget smørsaus med basilikum og litt løk til, og kokte brokkoli *mmmmmm*

mmmmmmmm den hørtes god ut, den på prøves. I dag skal vi ha asiatisk kyllingwook. Det blir også deilig!!!
Flott med motivasjon tilbake, selv så sliter jeg, etter 2 ukers stillstand Nå skjerpes rutinene, og jeg skal begynne å veie igjen og kutte ut alt med kunstig søtningsstoffer

Lykke til videre fremover!!!

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:19   #6
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Oops, var forresten et lite "hull" i oppskriften: Brukte selvfølgelig seltin, ikke salt!

Har veiedag på mandager, og den er fortsatt 72.8, så det var ikke bare en "heldig" veiing i helga *jippii*. Målte armer, mage, hofter og lår også, og alt var i minus, bortsett fra armene, men jeg har begynt med tøff styrketrening så har nok kommet på litt muskler i mine slappfisk-armer

Middag i dag blir kjøttsaus og spaghetti minus spaghettien

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:34   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Trener du styrke hjemme eller på treningsstudio?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:05   #8
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Trener du styrke hjemme eller på treningsstudio?

Meg du mener, Fungirl?

Trener på studio. Jobber på et treningssenter til vanlig (er hjemme i mammaperm akkurat nå), og trener 2-3 ganger i uka. Liker meg veeeldig godt i jobben og miljøet, så trener helst på senteret ja En av kollegene mine er personlig trener, og han trener jeg med en gang i uka, de andre øktene er på egenhånd, blir ofte spinning eller kondistrening de da. PT-timen er beinhard! *puh* Styrke, styrke og atter styrke. Mye kroppsbærende øvelser, ikke så mye maskiner og apparater, og en del frivektsøvelser. Veldig gøy og inspirerende, men h******* slitsomt!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:31   #9
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Er du også i mamma perm wollafruen??Hvor gammel er knøtte ditt da? Min gutt er 4mnd den 16.sep

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 13:25   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Sitat:

Meg du mener, Fungirl?

Trener på studio. Jobber på et treningssenter til vanlig (er hjemme i mammaperm akkurat nå), og trener 2-3 ganger i uka. Liker meg veeeldig godt i jobben og miljøet, så trener helst på senteret ja En av kollegene mine er personlig trener, og han trener jeg med en gang i uka, de andre øktene er på egenhånd, blir ofte spinning eller kondistrening de da. PT-timen er beinhard! *puh* Styrke, styrke og atter styrke. Mye kroppsbærende øvelser, ikke så mye maskiner og apparater, og en del frivektsøvelser. Veldig gøy og inspirerende, men h******* slitsomt!

Jepp mente deg

Høres veldig moro ut når man har noen å trene med som virkelig kan det. Tenkte egentlig bare å plukke hjernen din for tips ang styrketrening på hjemmebane

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 16:07   #11
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Tenkte egentlig bare å plukke hjernen din for tips ang styrketrening på hjemmebane

Å, men sånt syns jeg bare er moro! Hva er det du vil trene da (områder av kroppen/muskelgrupper) ? Kom med noen "ønsker" så skal jeg se om hjernen min har noen lure øvelser bortgjemt i "hjemmekroken"

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 17:53   #12
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Gammel er knøttet? Min er 10 måneder

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:02   #13
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Jeg har to knøtt

Fanny er 2,5 år og Matilda er 3 mnd. Verdens fineste jenter selvfølgelig

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:09   #14
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Her er de

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3762small.jpg (64,8 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg IMG_3795small.jpg (137,2 KB, 7 visninger)
__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:26   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Å så utrolig skjønne de er

Vil igrunn trene alt eg da, men må være enkle øvelser. Fått endel tips av andre her inne også, men tar imot alt eg kan. Har bare manualer på 1.5 og 4 kg + sånne vekter man fester på beina. Får ei bok om noen uker med masse øvelser og så skal eg kjøpe det settet med vekter som de har på g-sport hvis eg ikkje får det til bursdagen da

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:55   #16
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Det blir sikkert litt repetisjon, og en del basisøvelser, men du vet - det enkle er ofte det beste

Lår og rumpe:
Knebøy (med eller uten hantler) Bøy som om du skal sette deg på en stol, pass på å alltid ha tærne foran knærne, og ikke omvendt - da blir det feilbelastning på kneleddet.
Utfall (med eller uten hantler) Stå med samla bein, ta et stort steg fram med ett bein, demp "steget". Nå har beinet lengst fremme ca 90 grader i kneet, og kneet på bakre bein er ikke så langt fra gulvet. Skyv deretter raskt og eksplosivt tilbake til utgangspunktet. Bytt bein.

Bryst og triceps:
Push ups (enten strake på gulvet, på kne på gulvet, eller opp etter veggen; vanskelighetsgrad 3 - 2 - 1)
Pullover Ligg på ryggen på en benk el.l, hodet såvidt uten for benken. Hold en hantel (4 kg's) med begge hender rett over hodet. Lett knekk i albuene. Senk hantelen mot gulvet - over og bak hodet. Knekk enda litt mer i albuene i bånn og press opp igjen til hantelen er godt over brystet.
Brystpress Ligg på ryggen på bekn el.l, hold en hantel i hver hånd. Armene strake over brystet. Før hantlene utover til hver side med lett knekk i albuene. Når det strekker i brystmuskulaturen presser du oppover og fører hantlene sammen over brystet igjen.

Rygg:
Rygghev Ligg på magen på gulvet, hantler i hendene (1,5 kg's) og hendene ved siden av øret. Løft overkroppen med armer og hantler og alt, litt opp fra gulvet, før armene fram foran deg, tilbake til ørene og senk alt til gulvet igjen
Enarmsroing Stå med en arm og et kne på benk, andre bein strakt i bakken, og armen hengende mot gulvet (med hantel - 4 kg's). Stram i magen og dra armen opp og svakt mot hofta - møt litt med hofta også. Senk rolig mot gulvet.

Biceps:
Curl Hantler i hendene (4 kg's). Armer langs siden, løft annenhver opp og ned. Variant: Hold armene i skulderhøyde rett ut fra kroppen (sideveis) og curl inn mot hodet i stedet for opp og ned langs siden av kroppen. Her løfter du begge samtidig.

Mage:
Planken
Situps, rette og skrå
Benhev Sitt på rumpa på gulvet, lett bakoverlent. Før ett og ett bein mot gulvet mens du holder balansen og kniper i magen. Du skal ikke ha armene i gulvet, hold overkroppen oppe for egen maskin.

Skal se om jeg kommer på flere også, men det var det jeg klarte i farta

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 22:00   #17
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Synes "rumpeløft" er ganske effektivt for en utrenet kropp som min i alle fall. Ligge på ryggen, beina litt fra hverandre i gulvet, knip rumpen og løft opp fra gulve..

Beinøft..stå på alle fire.. løft et bein mot "taket" - knip rumpa sammen - ti ganger, så andre beinet. Gjenta minst tre ganger...

De to er bra for stumpen i alle fall har jeg merket

Nyyyydlige små du har så søte atte...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 09:44   #18
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Tusen takk Wollafruen Alt skal gjennomføres i kveld faktisk *hmm lover eg meg selv for mye no mon tro?*

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 09:50   #19
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Så flotte knøtt da Nyydelige..

Henger meg på den treninga jeg..Skrevet det ned på en lapp her..hihihih...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 21:18   #20
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Da er motivasjonen på plass igjen

Å... så søte jentene dine er!!!

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
har lest en plass at man rolly Ketolysekuren 2 19-08-07 19:11
Plass til en til? kiwi Mer enn 30 kg overvekt 2 31-08-06 22:18
Bukse-motivasjonen; luringen Generell diskusjon 66 06-03-05 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no