Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

makrell i tomatsaus

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-04, 16:39   #1
kainafb
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1
kainafb er på en erverdig vei

makrell i tomatsaus

Er makrell i tomatsaus aa regne som lavkarbohydrat-mat??
Noen som vet innholdet?

kainafb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 28-10-04, 16:50   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ja makrell i tomat er ypperlig lavkarbomat om det er servert med litt salat eller fiberrik/GGHelseklibrød.

Velkommen til oss

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-10-04, 17:21   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Oppdaget til min store overraskelse at det er mindre karber i FiberRik med solsikkefrø enn med vanlig FiberRik og det andre helseklibrødet !


Den med solsikkefrø er kjempegod med makrell i tomat

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-04, 10:08   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Makrell i tomat med litt rugbrød ved siden av er bare digg! Det er redningen min mang en morgen når jeg ikke orker mer egg. Bare spis!

  Svar med sitat
Gammel 29-10-04, 17:35   #5
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Tomatsausen er vel ikke så sunn..?

Ifølge hermetikkboksen foran meg inneholder 100g ferdig vare kun 50 gram makrellfilet og resten må da være tomatsaus.
Karbohydratinnholdet er 10 gram, protein 7 gram.

Mulig det ikke er så ille, men ikke det pålegget jeg først griper til.

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-10-04, 17:37   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Tomatsausen kan med fordel utelates, selv om jeg spiser litt fordi den er så god. Den makrellen jeg kjøper er stabburets, og der er det meste ren filet. Sikker på at du ikke har en King Oscars eller noe annet der fileten er hakket allerede?

  Svar med sitat
Gammel 29-10-04, 18:18   #7
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Jeg hadde King Oscar sin makrellfilet og det er der tallene er hentet fra.
Det er jo most makrellfilet i tomatsaus og det er verre å få spist bare fisken...
Sikkert noe ganske annet med Stabburet sin.
Det er jo kommet makrellfilet i tube..smart.

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-10-04, 19:24   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Trodde bare det fantes Stabburets jeg...

Min nevø pleide å si: "Inni noen fisker er det makrell". Han hadde nettopp kommet til Norge og oppdaget makrell i tomat....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-04, 19:44   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanel

Jeg hadde King Oscar sin makrellfilet og det er der tallene er hentet fra.
Det er jo most makrellfilet i tomatsaus og det er verre å få spist bare fisken...
Sikkert noe ganske annet med Stabburet sin.
Det er jo kommet makrellfilet i tube..smart.

Finhakket makrell i tomat --> Mindre makrell...
Makrell på tube -----------> Enda mindre makrell....

Men det er flott med variasjoner...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-10-04, 20:50   #10
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Stabburet's Makrellfilet næringsinnhold pr. 100 g.:

Energi: ca. 283 kcal
Protein: 13,6 g
Karbohydrat: 3,2 g
Fett: ca. 24 g (hvorav; mettede fettsyrer: ca. 5 g, enummettede: ca. 9 g, flerumettede: ca. 7 g)

Jeg synes den er best også.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-11-04, 08:16   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Det er kanskje mye karbohydrater i tomatsaus men den inneholder også svært mye antioksidanter, så en boks med makrell i tomat er som medisin å regne. Kjempebra mot migrene og sikkert mange andre plager også

Greit å ha med på jobb også. Bare å lage til en liten salat å ha med så er det full lunsj.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-11-04, 11:38   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Makrell i tomat er digg!

  Svar med sitat
Gammel 02-11-04, 20:43   #13
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Det er kanskje mye karbohydrater i tomatsaus men den inneholder også svært mye antioksidanter, så en boks med makrell i tomat er som medisin å regne. Kjempebra mot migrene og sikkert mange andre plager også

Greit å ha med på jobb også. Bare å lage til en liten salat å ha med så er det full lunsj.

Helt enig! her veier fordelene opp for ulempene.

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 02-11-04, 21:44   #14
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Det må være brød under makrell i tomat synes jeg... ellers er det ikke noe godt... Og helst et litt mykt og saftig ikke altfor grovt brød... ikke Fedon.

Men kanskje det går an å spise det en gang i blant? Tar en halv boks med Stabburets på en brødskive jeg. Og når boksen er tom har jeg ikke lyst på det igjen på en god stund. Men nåååååå har jeg lyst på det!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fase 1 - orker ikke mat cococococat Fase I 26 27-10-04 18:34
Marokkanske kjøttboller i krydret tomatsaus Carbokiller Middag 5 24-07-04 23:40
makrell i tomat! ayliah Atkins kosthold 5 09-02-04 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no