Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye vann drikker dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-11, 14:28   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien
Question

Hvor mye vann drikker dere?

Her har vekten stått still leeenge. Spiser riktig, men klarer ikke få i meg nok vann. Ser at i de periodene jeg klarer å drikke mye, går vekten ned.
Ligger på omtrent 2 liter vann om dagen + kaffe og tea.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:43   #2
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Hvor mye vann drikker dere?

Jeg drikker som regel rundt tre liter om dagen, og jeg drikker lite kaffe og te, maks én kopp om dagen, men som regel ingen.

Med tanke på vektnedgang har jeg vel ikke egentlig merka noe forskjell, men jeg kan godt tenke meg at det vil ha noe å si for noen. Nå synes jeg ikke to liter om dagen er lite, men du kan jo prøve å øke litt over en periode og se om det hjelper?

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:48   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vann drikker dere?

Drikker ikke noe fast mengde. Blir vel mellom 1.5 og 4 liter om dagen. Er ikke i ketose.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 15:05   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vann drikker dere?

Om man drikker for lite sparer kroppen på vannet. Får den nok vann slipper den.
Jeg forsøker å ligger minimum 4-5 0,7l flasker pr dag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 15:12   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vann drikker dere?

Drikker når jeg er tørst, stort sett.... men jeg er veldig glad i grønn te så det blir fort et par liter.
Er nøye på at drikke skal være "naturlig" og helst kalorier. Ergo kullsyret vann, vann eller grønn te for min del. En sjelden gang melk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 15:22   #6
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vann drikker dere?

Jeg drikker også når jeg er tørst. Blir 1-2 liter hjemmelaget vann med kullsyre og noen dråper stavia med smak :-)
I tillegg drikker jeg mye kaffe - blir fort en liter eller to av det også..
Merker ikke forskjell på vekta pga veskeinntak - går kun ned når jeg kontrollerer matinntaket.

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 17:15   #7
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Hvor mye vann drikker dere?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg forsøker å ligger minimum 4-5 0,7l flasker pr dag.

Jeg også i tillegg til ca 3 kopper med kaffe (få i meg cocosa). Føler meg fort dehydrert om ikke. Er konstant tørst egentlig....

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 20:45   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor mye vann drikker dere?

Vil påstå jeg drikker rundt 3 liter for dag. I perioder mindre og av og til kanskje litt mer. Jeg også merker det på vekta når jeg drikker mye. Da går jeg litt ned. MEN jeg sitter her og funderer nå for jeg tror at kanskje det ikke har direkte med vannet å gjøre...... men at jeg da spiser faktisk mindre. Mindre kalorier,proteiner. Føler jeg lurer meg selv her. For jo mer man drikker jo mindre spiser man. Iallefall jeg da. Blir ikke så sugen og går ikke like fort i kjøleskapet. Spiser litt mindre til middag også. Kan jeg være inne på noe her? Men for all del. Man går ikke ned i vekt hvis man ikke gir kroppen vann altså. Det er jo en nødvendighet. Men hos meg så har det fullstendig stagnert. Men hvis jeg er flink til å drikke masse vann så viser vekta litt mindre. Men den bikker aldri over den magiske grensen. Jeg holder meg stort sett stabil. Nei uff..... nok spekulering tror jeg.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte drikker dere vin - og hvordan blir utslaget på vekta? Nunne Mor Spørsmål og svar 26 06-05-11 19:58
Hvor mye væske drikker dere? BenteR Spørsmål og svar 15 13-04-11 22:22
Hvor mye vann drikker dere om dagen på ketolysedietten? Nitja Ketolysekuren 27 06-12-08 22:47
Hva drikker dere til måltidene? Kun vann? Superslimithink Spørsmål og svar 8 16-09-08 20:04
Hvor mye vann drikker dere? mofe Generell ernæringsdebatt 12 20-08-06 21:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no