Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som har ca 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-11, 00:47   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Dere som har ca 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Hvilken kostholdsfilosofi følger dere? Hva har funket, og ikke funket for dere for å få de siste kiloene til å gi slipp? Hvor mye pleier dere å gå ned i uka nå? Håper det er flere som vil dele erfaringene sine her

Selv har jeg konkludert at det er umulig for meg å få de siste kiloene til å gi slipp på både ketosediett og høykarbo med kaloritelling, så prøver nå å holde meg på et egenkomponert og litt mer moderat lavkarbokoshold, med mye fett og grønnsaker. Ser lovende ut så langt!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 00:58   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Dere som har ca. 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Si i fra om du finner ut av det. Mine sitter som støpt, har ikke gått ned noe særlig på nesten et år nå. :P

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 08:17   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som har ca. 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Jeg bruker rundt 8 uker pr. kilo nå ser det ut som, men jeg lever strengt, ketosestrengt+ litt nøtter og mørk sjokolade (sjelden), i tillegg til at jeg trener noe. Det er ikke reelt for meg å komme meg langt ned på bmiskalaen da jeg har veldig kraftig benbygning.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 09:02   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har ca. 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Det går tregt nærmere mål. Jeg er 4-5 kilo unna målvekt, spiser ketogent akkurat som jeg gjorde for 20-30 kilo siden, om enn muligens en del mer avslappet. Det er lenge siden jeg telte karbohydratinnhold eller stresset over sausen på restaurant, for å si det sånn. Stoler jo på at jeg kjenner på kroppen når jeg får i meg noe feil, nå.

Har egentlig ikke så mye tro på å gjøre store endringer i kostholdet jeg trives godt med for å få fortgang i disse siste kiloene - har klokketro på at de forsvinner etterhvert, uansett.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 09:55   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som har ca. 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Lavkarbo, kalorioversikt/telling, mye spising av fisk og grønnsaker, og moderat aktivitet (gåturer hver dag og yoga). Aldri utskeielser eller alkohol.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 10:34   #6
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Dere som har ca. 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Jeg spiser ikke hvis jeg ikke er sulten. Det innebærer ofte at frokosten inntas i Lunchen på jobb (11-12tiden). Starter dagen med en slurk Udos +litt cocosa i kaffen før jeg går på jobb i 7:30tiden.
Spiser middag på ettermiddagen, og kanskje en skje cocosa i kaffen til kvelds..

Passer jeg på å ikke spise meg stappmett, men akkurat passe - beveger vekta seg nedover, sakte men dog nedover. (ca. 1kg på 3-4 uker)
Koser meg med litt rødvin og litt fleskesvor på fredagenen - eller ikke noe "kos" utenom.

Jeg teller ikke karbene, men vet sånn nogelunde at jeg ligger godt innenfor min grense på max 50 pr dag. I tillegg må jeg passe på at kcal inntaket ikke blir for høyt.
Jeg svømmer ikke i fett heller.
Jeg bruker kun det fettet som er naturlig i maten, og kjøper bare naturlig ubearbeidet mat så langt det går. Kjøper aldri lett produkter av noe slag, og er forsiktig med alle former for "erstatninger" for ris, pasta, stivelse og sukker.

Er jeg ikke nøye på dette, står vekta og svinger stabilt opp og ned en kilo eller to.

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:59   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som har ca 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Jeg også venter med frokosten sånn at det kun blir 3 måltider. Litt sult må jeg tåle om jeg vil være tynn. Jeg spiser meg heller aldri skikkelig mett, bare fornøyd-mett.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 19:39   #8
Cassandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 15
Cassandra er på en erverdig vei

Sv: Dere som har ca 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Lavkarbo, trening og generelt sett mer bevegelse gjør at jeg har ingen problemer med å enda gå ned 1.5-2 kilo i uken, og jeg har ca 5-7 kilo igjen til målet mitt.

Tror ofte det er treninga som gjør at de siste kiloene gir slipp, det er ikke bare kosthold som gjelder

Cassandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 20:13   #9
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Dere som har ca 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Jeg prøver å unngå spising når jeg ikke er sulten, men det passer så dårlig med andre (jobb og familie).

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 21:20   #10
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som har ca 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

Teller ikke karbo eller kalorier, eller noe annet for den saks skyld. Bare det å være overfokusert på slike ting gjør jo at man ser spøkelser på høylys dag og stresser meg mer eller mindre ubevisst (men det vil jeg selvsagt blånekte for at det gjør hvis du spør....)

Jeg har også økt inntaket av karbo, samtidig som jeg har endret type trening. Kroppen blir for godt vant til for likt opplegg over flere måneder og vil respondere dårligere på trening. Så derfor har jeg nå begynt med å løpe distansetrening, slyngetrening og spinning istedetfor kun langkjøring og 4x4 intervall.

Dette tok de siste kiloene for min del. Ofte er det mindre endringer som skal til og den eneste måten å finne ut dette på for meg var å prøve det ut. Gikk litt opp, litt ned igjen og litt opp igjen, før det bare sa pang og jeg datt ned dit jeg skulle være.

Skal sies at dette også var mentalt, jeg slappet mye mer av ift hva jeg spiste, var ikke så selvkritisk og tok det litt "relaxed" ift hva jeg putta i meg, men fremdeles med fokus på et typisk sunt kosthold. Noe mer brød, noe mer ris, grønnsaker som før.

Ja, og så en ting til, jeg har begynt å ta vitaminer og mineraler fra iHerb. Kona har mast og mast nå i flere måneder og nå har jeg tatt masse tabletter jeg ikke veit hva er engang. Om dette er medvirkende årsak til at vekten falt igjen vet jeg ikke, men jeg har nå ikke tatt skade av å putte i meg 8-10 tabletter hver dag ihvertfall.
Skal vi se, det er noe C vitaminer, noe som det står D3 pluss noe mer på, magnesium? og B vitamin et eller annet, samt mye jeg ikke husker.

Oppsummert:

Endre type trening.
Noe mer karbo
Gi slipp på kontrollen, stol på dine gode vaner
Vitmainer og mineraler?

  Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:24   #11
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som har ca 5 kilo eller mindre igjen til idealvekt

hei!
Jeg teller alt, karber og kalorier hver dag. Har klart å gå ned til til 69 kg fra 75 ved å holde meg til ca 2000 cal og rundt 50-60 karber.
Trener litt, og spiser litt mer da.
Nå har jeg et mål, og det er å holde vekta!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
YES! Jeg er 40 kilo mindre! Jabba Ketolysekuren 76 11-03-11 11:52
Mindre enn 20kg igjen Savagedlight Mer enn 30 kg overvekt 7 06-03-11 13:01
10 kg eller mindre ned? Stilken Ketolysekuren 2 12-04-09 12:15
10 kg eller mindre? estorilskreppa Lavkarbo generelt 131 13-02-09 15:28
Til dere som har tatt av 10-12 kilo eller mer..... pysa Lavkarbo generelt 8 21-05-05 15:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no