Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lompe/lefse som passer til rakfisk

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-13, 19:19   #1
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien
Question

Lompe/lefse som passer til rakfisk

Hei!

Har noen her inne ei lefse/lompe-oppskrift som gir lefse/lompe som passer til rakfisk? Jeg ser det er en populær oppskrift på wraps/taco-lefse her, men aner ikke om den passer til rakfisk også. Noen som har noen tips?

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 19:39   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lompe/lefse som passer til rakfisk

Jeg har pleid å ta med meg rene papadums (linseflatbrød) som jeg har kjøpt på innvandrerbutikk til rakfisklag. Funker fint! Om du kan tillate deg linser, da. De veier jo ikke så mye, og de jeg kjøper er frie for vanlig mel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 19:43   #3
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Lompe/lefse som passer til rakfisk

Hmm, det hørtes jo greit ut i forhold til hva jeg kan spise, men dårlig med innvandrerbutikker her jeg bor...bor langt utpå landet. Men tenkte ikke på at det kanskje fins lefser/lomper på vanlig butikk jeg kan kjøpe...kanskje det er noen "vanlige" varianter som også er greie??

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 20:21   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lompe/lefse som passer til rakfisk

Det er litt omdiskutert hvor lavkarbovennlige en del av disse lavkarbolefsene egentlig er, og av de jeg har sett er ingredienslista lummer og lang som et vondt år, men jeg opplevde i alle fall få negative virkninger annet enn litt vondt i magen (på grunn av gluten, antar jeg?!) da jeg spiste Mama Lupes-lefser en gang i tida. Aner ikke hvem som selger dem nå for tiden, men du kan jo google litt.

Ellers ser jeg jo (også til egen glede!) at papadums ikke er så vanskelig å lage selv, f.eks. her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rakfisk-tråden smosje Festmat 13 23-10-15 21:03
Hva er næringsinnholdet i rakfisk? Mate Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 02-11-13 16:24
Lompe til pølse/taco Randy69 Bakst 0 10-11-12 16:35
Jul, akvavit og rakfisk hanso Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 25-11-10 14:57
Lompe Kristian Mellommåltider 4 05-06-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no