Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg må nok gi meg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-10, 03:20   #1
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Jeg må nok gi meg

Jeg tror rett og slett at jeg ikke fungerer med så lite carbs. Jeg har overhodet ikke matlyst og hvert måltid er En kamp, jeg blir kvalm og uvel og akkurat nå spiser jeg faktisk low-carbs, low-low fat Og low-level calorie. Kroppen min tror den er i krig, og kiloene sitter på. Selv etter ca fire uker.

Hva er neste skritt nå? Jeg føler meg jo super på lavkarbo, men jeg sulter kroppen min. Hvilken filosofi kan anbefales? Jeg hater egg, bake mix er det mest bortkastede jeg har kjøpt etc.... jeg har fryktelige problemer med ketolyse vennlig mat.....
Men, jeg har fått bukt med grunnen til at jeg trenger kur ! Jeg spiser overhodet ikke godteri eller annen søppelmat!

Så dere som har litt erfaring, utifra det jeg sier, hvilken vei kan anbefales?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 03:35   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: jeg må nok gi meg

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Jeg tror rett og slett at jeg ikke fungerer med så lite carbs. Jeg har overhodet ikke matlyst og hvert måltid er En kamp, jeg blir kvalm og uvel og akkurat nå spiser jeg faktisk low-carbs, low-low fat Og low-level calorie. Kroppen min tror den er i krig, og kiloene sitter på. Selv etter ca fire uker.

Hva er neste skritt nå? Jeg føler meg jo super på lavkarbo, men jeg sulter kroppen min. Hvilken filosofi kan anbefales? Jeg hater egg, bake mix er det mest bortkastede jeg har kjøpt etc.... jeg har fryktelige problemer med ketolyse vennlig mat.....
Men, jeg har fått bukt med grunnen til at jeg trenger kur ! Jeg spiser overhodet ikke godteri eller annen søppelmat!

Så dere som har litt erfaring, utifra det jeg sier, hvilken vei kan anbefales?

Lurer på hva low carbs, low fat og low level calorie er?Er det psmf kuren?

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 06:39   #3
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: jeg må nok gi meg

Du skriver at din filosofi er ketolyse. Da lurer jeg på hvorfor du kjører low fat og low level kalori?
Ikke rart kroppen din kjemper i mot dette regimet. Jeg vil anbefale ren ketolyse, kjør på med fett, glem kalorier en periode, så kanskje du blir bedre. Drikk masse vann, spis gode grønnsaker, proteiner og godt fett, så tror jeg kroppen din blir mer samarbeidsvillig. Det høres ikke bra ut slik du holder på.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 09:32   #4
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: jeg må nok gi meg

tror ikke hun gjør det bevist! les innlegget til TS på nytt.
jeg har det akkurat slik som deg; dårlig matlyst for tida. og fett er det siste som frister! men for meg så hjelper det å starte dagen med en real eggemelk!! masse fett! har oppi 50g smør og en god dæsj cocosa.. verdt å prøve om du ikke har det allerede!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 10:51   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: jeg må nok gi meg

Hei!

Det du beskriver kalles SNATT. (Simply nauseus all the time). Det skjer om man ikke spiser nok fett i ketose.

Prøv å øke på karboen til 30-50KH (du kan gå opp til 72!) og se om du føler deg bedre! Og fett. 1 klementin har 4 KH. Finn en nå og spis den!

Her er et forslag til "meny" for resten av dagen og i morra:

Lunsj: To grove knekkebrød med skinke (med fettrand) eller julesylte, med sennep og majones. En klementin. 15KH
Mellom: En tomat og en stor blings ost. 5KH
Middag: Taco (det er da fredag, og i dag bruker du en vanlig kryddermiks), med rømme, tomat, bønner (ja), masse salat og et skjell. 20KH
Finn en høy-sjokolade% med lite sukker, ta to biter til kveldskos. 5KH Naaam.

Frokost: Kosefrokost! MYE røykelaks på en skive rugbrød m godt smør. Deilig kaffe med fløte. 5-10KH
Mellom: en klementin 4KH
Lunsj: Cesar salat. Du får dem ferdigkjøpt og ha kylling på. Bruk halve dressingen og bland den med litt majones og hell på. 5KH
Mellom: En håndfull nøtter eller en klementin 4KH
Middag: En biff med stekte tomater, en halv avokado og en liten søtpotet. Salat til. 20KH

Da bør søndagen være litt mer lykkelig! Som du ser kan du faktisk justere deg opp og ned med klementiner og rotfrukter/bønner/rugbrød Prøv deg frem og kos deg med maten!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 11:03   #6
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: jeg må nok gi meg

Jeg har slitt litt med det samme de to siste ukene, og det endte opp med at jeg måtte spise en kebab for å få matlyst igjen, og nå har kroppen skjønt at vi ikke bor i Sudan, så den slipper opp litt. Av og til må et boost til, det er ikke første gangen jeg merka det. Ikke at det var så himla mye gærent med den kebaben For å få matlyst, så man unne seg litt innimellom. Og gi det tid. Spiser jeg lite fett, så føles det som om jeg skal dø av kvalme.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 11:25   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: jeg må nok gi meg

Den menyen Megvel legger frem gir i alle fall meg vann i munnen!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 11:49   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: jeg må nok gi meg

Sitat:

Den menyen Megvel legger frem gir i alle fall meg vann i munnen!

Det var en matlystmeny, ja!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 15:45   #9
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: jeg må nok gi meg

Opprinnelig lagt inn av snartslank?, her.

tror ikke hun gjør det bevist! les innlegget til TS på nytt.
jeg har det akkurat slik som deg; dårlig matlyst for tida. og fett er det siste som frister! men for meg så hjelper det å starte dagen med en real eggemelk!! masse fett! har oppi 50g smør og en god dæsj cocosa.. verdt å prøve om du ikke har det allerede!


Ser du har rett i at hun ikke gjør det med overlegg. Da beklager jeg svaret mitt!

Skjønner at matlysten kan variere veldig. Mitt beste tips må da være å prøve å spise noe man virkelig liker, som er innen lavkarbovarianten. Hva er det beste du vet, TS?

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:01   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: jeg må nok gi meg

Sjekk ut Fedon
(Den menyen som Megvel har lagt ut er ikke så langt unna Fedon)

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:16   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: jeg må nok gi meg

Ja, spis noe du vet vil vekke apetitten. Jeg har hatt det sånn et par ganger selv hvor jeg er skikkelig matlei. Da har jeg unnet meg atkinsbar daglig i noen dager. Jeg passer på å tillate meg å spise så mye grønnsaker jeg vil og har innført frukt. Frukt har jeg vanskelig for å begrense inntaket av så jeg må være streng å si hva som er max per dag. Jeg tillater 1,5 stort eple daglig til ost som eget måltid(lunsj).

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 02:28   #12
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: jeg må nok gi meg

Tusen takk for flotte svar! Nå har jeg tatt meg pause , med masse magevondt og redusert energi som resultat.... synes guden min ser dau ut med en gang, og hele meg er visnet og søtsug er så full fart tilbake. Ergo må jeg inn i lav karbo igjen mens jeg enda har igjen litt glød.

Jeg skal øke karbohydrater masse, ser jo jeg kan det ift det minimalistiske jeg har spist, det tror jeg hjelper en hel masse. Men, så er det dette fettet da. Kjenner jeg blir engstelig for økt karbo OG fett... men har lest at man må opp i 70 gr karbohydrater før fettet er noe tema.

Men har dere gode tips til litt skjulte fettkilder? Ting med litt kamuflert fett liksom?

Hva med skyr Youghurt? Er det helt ute å kjøre ? Den inneholder riktignok ikke fett, Men proteiner. Vet ikke karbohydratinnholdet i den jeg.men er vel sikkert mer enn det er verdt.

Ang grove knekkebrød, jeg har en pakke spelt knekkebrød liggende, sånn med div pålegg, kan det funke?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 08:15   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: jeg må nok gi meg

Hva med å spise så rent fett som mulig? Altså entrecote, makrell, sild osv. Fettrike kjøttstykker rett og slett. Gjerne med en god hollandaise eller berneaise (hjemmelaget) til. Et sånt måltid kommer raskt opp i over 1000 kcal, og det er null problem å få til en fettprosent på 80. Om du vil opp i karbohydrat, kan du jo velge å spise en potet også til et sånt måltid.
Mange må ut av ketosen for å få noe særlig matlyst. Jeg har problemer med å få i meg nok kcal når jeg går i strikt lavkarbo, fordi ketolegemene er med på å dempe apetitten kraftig. For meg er da trikset å spise en del grønnsaker, for de gjør meg mer sulten uansett. Om jeg spiser en normal porsjon, for eksempel 200 gram brokkoli og blomkål til et måltid, er jeg nesten garantert sulten etter 3 timer.
Jeg har lest om en mann som gikk på 2500 kcal uten å gå ned i vekt, han måtte opp i 4000 kcal for å få startet fettforbrenningen skikkelig. Da gikk han ned 1 kg i uka. Så jeg tror ikke det finnes noen regler, fasit eller "dette funker". Man må finne ut hva som funker for en selv. Og det rare er, det som funket for deg når du var 20, funker kanskje ikke når du er 30. Vi er ikke bare individer, vi forandrer også metabolisme med alderen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:24   #14
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Jeg må nok gi meg

Kjenner jeg omtrent ser på karbohydratholdig mat som gift haha... og jeg MÅ tilbake til en eller annen form for lavkarbo, jeg har vært dårlig i magen siden pausen startet, og er sliten rett og slett, så jeg tror jeg kan konkludere med at kroppen min har de. Bra med lavkarbo, men muligens ikke ketolyse, nå er det tredje gangen på ketolyse Og jeg har blitt dårlig hver gang, det har gatt bedre.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 15:43   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg må nok gi meg

Det er ikke sånn at du må vente med å redusere fettinntak før du er oppe i 70 gram k. pr dag. Det er nok individuelt hvor grensa går. Innfør karbohydrater gradvis da vel, så ser du hvor mye du tåler før du går opp i vekt. Husk du legger på deg et par kg vann ved mye karbo.Jeg hadde ikke spist spelt nei. Fiberrik er det noen som spiser. Finn det med minst k. i.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no