Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-10, 20:36   #1
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer

Da er jeg godt i gang med ketogen-dietten min. Jeg har levd på lavkarbo i flere måneder, men jeg må si jeg trives langt bedre i ketose så jeg har derfor nå bestemt meg å være i ketose i lengere tid. Problemet mitt er at jeg ikke finner matvarer jeg kan spise. Så vidt jeg vet bør jeg holde meg under 20-40 karbohydrater hver dag, men dette er vanskelig. Jeg har spist mye taco før jeg startet på den ketogene dietten og håpet å kunne spise i hvert fall èn taco om dagen, men tittet jeg nærmere på ingrediensene finner jeg karbohydrater både her og der, bare tacokrydderet er 50% karbohydrater. Videre kikket jeg på vanlige ostepølser og jaggu er det ikke karbohydrater der også, tre slike pølser (ca 600kcal) inneholder 20 karbohydrater. Videre ser jeg på kjøttkaker, men jeg slipper ikke unna her heller, 10.4g karbohydrater pr. 100g.

Det eneste jeg kan spise ser det ut til er ren kjøttdeig og egg, og jeg er virkelig ikke glad i egg. Kan noen hjelpe meg her?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 21:08   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer

Nå er jo hverken ostepølser eller ferdige kjøttkaker spesielt lavkarbo..

Tacokrydder blander du selv( det ligger oppskrift her på forumet), kjøttkaker lager du selv med akkurat det krydderet du selv vil ha, på rema finner du noen slag pølser med 1g eller mindre med karber( hot link, bratwürst og noen kyllingpølser).

Matvarer for ketogen kost: Rent kjøtt, fugl fisk, grønnsaker som veks over jorden og fete mjølkeprodukter( og cottage cheese): som fløte, rømme og SMØR.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 21:11   #3
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer

Denne tråden har tips: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15131

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 21:42   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer

Du kan spise alt av reint kjøtt, fisk og skalldyr og grønnsaker som vokser over jorden + litt løk og ikke mais. …og som Imse sier det finnes pølser på markedet med lavt kh innhold. I og med at samfunnet ikke er tilrettelagt for oss lavkarbere så blir det til at en må lage maten selv fra bunnen av.
Hindu takokrydder skal være uten kh, ellers så finner oppskrift på hjemmelaget Tacokrydder her, jeg pleier å lage en stor porsjon så jeg har en stund.

Litt inspirasjon:
Handleliste startere

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:26   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer

Alle Gerds oppskrifter er ketose- vennelige!

Klikk på bildene, så kommer de lekreste oppskrifter frem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal til Sverige, trenger hjelp til handleliste-hvilke matvarer og spes.merker? tonemor Ketolysekuren 1 25-10-08 20:17
Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny LilleT Dr Lindbergs 8 26-04-08 11:08
Trenger råd om matvarer på Ketolysekuren ocean_star Spørsmål og svar 13 30-09-07 21:06
Jeg trenger hjelp med å finne noen engelske ord Summer Generell diskusjon 11 26-03-06 09:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no