Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan noen hjelpe meg å se over min første dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 21:31   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Kan noen hjelpe meg å se over min første dag?

Kcal: 2759
Protein: 197g
Fett: 216g
Karbo: 14,2g
Fiber: 4g

Hvordan ser denne fordelingen ut? Sånn litt kjapt?

Går i egg, bacon, ost, fløte, kjøtt, grønnsaker og masse vann sånn grovt sagt hehe.

Er det for mye av noe her i dag eller?

Marius

__________________



Sist redigert av marjusen : 25-08-10 kl 21:44.
marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:20   #2
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe meg å se over min første dag?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Kcal: 2759
Protein: 197g
Fett: 216g
Karbo: 14,2g
Fiber: 4g

Hvordan ser denne fordelingen ut? Sånn litt kjapt?

Går i egg, bacon, ost, fløte, kjøtt, grønnsaker og masse vann sånn grovt sagt hehe.

Er det for mye av noe her i dag eller?

Marius

Hei Marius, ser ut som om du har spist gode produkter. Du er absolutt på rett vei, bra start. Ser du har skrevet ketolyse i filosofien din, antar at du da ønsker å komme i ketose. Fortsetter du med dette inntaket av karbo, vil du nok fort komme inn i ketose. For meg virker det som om mange menn lykkes lettere med vektnedgang enn kvinner, kanskje fordi de ofte ikke har så mange slankekurer bak seg.

Dersom målet ditt er vektnedgang og du kommer til å gå ned i vekt på det du nå spiser, er det ingen stor grunn til å endre på så masse.

Skal jeg kommentere noe som du evt kan se på etterhvert så er det proteininntaket ditt. Nå vet jeg ikke hva du veier. Som en gyllen regel kan det være greit å ligge på et proteininntak som tilsvarer det du ønsker å gå ned i vekt til. Er f.eks målet ditt å veie 90 kg, kan inntaket ditt av protein ligge på 90 gr om dagen. Dette fordi overskudd av protein, det vi ikke nyttiggjør oss, kan påvirke vekta negativt. Redusert proteininntak bør du da komensere med økt fettinntak.

Imidlertid vil jeg ikke anbefale deg å stresse med dette foreløpig. Går du ned, noe jeg tror du vil gjøre, er det jo bare å kjøre på. Det å øke fettinntaket er noe man bør gjøre litt gradvis i allefall pga fare for kvalme og ubehag i magen.

Mitt tips er å se an hvordan det går, og evt juster etterhver hvis det er nødvendig eller du ønsker det. Du har flg energifordeling pr dag:


Protein: 788 kcal - 28 %
Fett: 1944 kcal- 70 %
Karbo: 57 kcal - 2 %
Totalt 2789 kcal

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:51   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe meg å se over min første dag?

Signerer!
Om du begynner å trene, om enn bare tur, vil du som mann muligens se pussig bra muskelbygging med det du spiser nå. Let opp Screwball sin "et år på ketolyse" tråd. Der har du hvordan han har trent seg ned 30kg og nå har DET vaskebrettet...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg? Kanutta Spørsmål og svar 1 20-06-08 15:50
Kan noen hjelpe? candelaen Lavkarbo generelt 3 14-02-08 21:24
Noen som kan hjelpe? stinemor47 Ketolysekuren 13 16-01-08 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no