Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 21:15   #4826
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei prutti! Kjekt å se deg! hehe, det var vel ikke direkte nedrakking, men jeg syntes det var litt festlig at i samme setning hun fortalte at lavkarbo ikke var anbefalt meddelte hun også at hun skulle begynne med pulver Hun har vært veldig støttende til valget mitt hele tiden, men hun ville nok bare opplyse meg om myndighetenes "anbefalinger"

For en vakker hund! Jeg er svak for hunder altså...hadde en beagle tidligere, men måtte omplassere henne da sønnen fikk astma....

lykke til med oppstart på torsdag!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 00:39   #4827
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godkveld kjære jenter! Da var sønnen min her igjen etter å ha vært en uke hos sin far, så jeg har kost meg sammen med han i kveld. For en gangs skyld satte han av litt tid til mamman, så det måtte jeg jo benytte meg av Vi har skravlet masse lavkarbo også. Så herlig å se hvordan han har lest seg opp, tilegnet seg masse kunnskap og virkelig satt seg inn i dette kostholdet! Jeg blir så stolt! Hadde alle disse journalistene som skriver tåpelige artikler, og alle som bare lirer ut av seg ting på arbeidsplassen eller i sosiale settinger, - ja tom enkelte såkalte ernærings-eksperter, bare satt seg inn i en brøkdel av det han har satt seg inn i, så hadde vi sluppet unna slike kommentarer som vi alle har blitt utsatt for

Prutti, masse lykke til med oppstart torsdag. Høres ut som en veldig god løsning du har kommet med mhp vekten, da slipper du stressfaktoren, samtidig som du kan bruke det som motivasjon for et langsiktig mål. -Støtter den løsningen 100% altså!
Hunden din er nydelig altså. Ikke vanskelig å forstå at du er nyforelsket i den Jeg har aldri kunnet ha hund heller. Datteren min har pesdyralergi og fikk astmaanfall bare hun var sammen med venninnen sin rett etter at hun hadde vært i stallen. Hun er mye bedre nå altså, men bør nok være forsiktig alltid.
Og soverommet ditt så fantastisk flott ut! -Du er flink til å pusse opp og å få det fint og koselig rundt deg!

Maria: Jeg får teste ut den risen en gang. Dersom det ligner på couscous, vil jeg helt sikkert like det, synes egentig couscous er bedre enn ris. -Og for en deilig middag du hadde laget, nam nam, fristende. Jeg har en sånn deilig oppskrift på marinade til svinefilet som jeg pleide lage tidligere, men det er honning i marinaden, så jeg har droppet å lage det. Kanskje jeg skulle eksprimentert litt med en erstatning....
Håper du ikke blir syk, vennen, ønsker deg masse god bedring og krysser fingrene for at det bare er noe lett forbigående

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 07:47   #4828
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen jenter! Jeg måtte innom en tur på morgenkvisten og innrømme/rapportere at jeg faktisk har lagt på meg 1,5 kg i jula
Uff, jeg som synes jeg har vært så flink. Har holdt meg under 50g kh hver dag.... Så ømfintlig er denne kroppen altså!!! Visste jeg var sensitiv på kh, for jeg måtte jo gå veldig lavt for å ha god vektnedgang, men var ikke helt klar over at det var sååååå ille! Kan ikke skylde på vann heller, siden jeg har gitt kroppen en uke på å spise lavere med kh og normalisere seg. Jaja, det er en lærdom å ta med seg det også. Så nå får jeg stramme til, ta det av igjen og så heller øke enda saktere denne gangen. Det går vel det også, selv om jeg hadde håpet det skulle gå litt lettere


Sist redigert av bente1 : 09-01-12 kl 10:25.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 10:11   #4829
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen

Bente: Synes du har vært flink jeg. Du har kost deg i jula med god mat og godterier, og det er lov. Jula er en gang i året og ikke hver helg. Og, hva er egentlig 1,5 kg for deg som allerede har kvittet deg med 20

Det ble dårlig med baking i helgen, så da er det bare å sette i gang i dag for nå er jeg omtrent helt tom for brød og knekkebrød.

Jeg er egentlig veldig glad i mandager. Alt normaliserer seg og roer seg i begynnelsen av en ny uke. Hverdagen er alltid den beste

Ha en fin dag alle sammen

__________________





Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 10:31   #4830
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Du har selvfølgelig rett i det, Lille Venn, at 1,5 kg ikke er så mye, det er mer det at det faktisk skal så lite til som 50g om dagen med bare bittelit ekstra lavkarbogodt, som irriterer meg. Det betyr jo at jeg må se for meg å være veldig forsiktig i framtiden. Hadde egentlig håpet at jeg kunne ligge på opp mot 50 for vedlikehold av vekt, men det ser faktisk ut som om jeg ikke kan det da Jaja, man må jo bare forholde seg til realitetene og legge opp kostholdet deretter, så nå er det innstramming, og den påfølgende opptrappingen blir enda saktere og ser jeg det kommer på noe, får jeg trappe ned igjen til jeg greier å finne et passe nivå.

Ha en god mandag, Lille Venn, kos deg med baking og hverdag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:58   #4831
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei!

Innom litt kjapt bare, formen er ikke så god desverre...usj...skikkelig influensafølelse minus feber.

Men Bente: 1,5 kg er nada. Og jeg hadde ikke fortvilet ang kh inntaket ennå. Ketolyseboka sier jo tydelig at man skal øke kh inntaket veldig sakte for å venne kroppen til. På sikt kan du kanskje ligge opp mot 50 kh. Dessuten sier også boka at man gjerne bør gå ned 1-2 kg ekstra enn målvekten, for når man begynner å spise mer kh vil kroppen samle mer vann som kh drar med seg. Det kan hende at kroppen din vil stabilisere seg på 1,5 kg + på sikt

Sånn, tilbake til sofaen

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 13:37   #4832
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Hei!

Innom litt kjapt bare, formen er ikke så god desverre...usj...skikkelig influensafølelse minus feber.

Men Bente: 1,5 kg er nada. Og jeg hadde ikke fortvilet ang kh inntaket ennå. Ketolyseboka sier jo tydelig at man skal øke kh inntaket veldig sakte for å venne kroppen til. På sikt kan du kanskje ligge opp mot 50 kh. Dessuten sier også boka at man gjerne bør gå ned 1-2 kg ekstra enn målvekten, for når man begynner å spise mer kh vil kroppen samle mer vann som kh drar med seg. Det kan hende at kroppen din vil stabilisere seg på 1,5 kg + på sikt

Sånn, tilbake til sofaen

Stor trøste og god bedring klem til deg, håper det kommer seg raskt

Ja, dere har nok rett i at jeg burde økt enda saktere, var nok jula som gjorde at jeg kom litt raskere opp på 50 enn jeg hadde planlagt (brukte fem uker opp til ca 25, men så ett hopp opp til 50 i jula...). Jeg hadde jo håpet å ta av fettvekt samtidig som vannvekt kom på ved å ta det gradvis slik at jeg kunne holde målvekta mi kontinuerlig, men kanskje er ikke det realistisk for meg, for det blir for mange kh for kor kroppen min til å gå ned på, så jeg må kanskje vurdere å slanke meg ned ett par kilo under målvekta mi for at det skal være realistisk å holde den etterpå.... Hmmmm, hakke så lyst, for jeg vet det vil ta sin tid å få de kgene av nå når jeg er kommet så langt ned, men mulig det likevel er enkelere enn å tro det skal jevne seg ut ved veldig sakte økning på kh. Får vel tenke litt på det nå når jeg likevel må stramme inn for å få av de 1,5....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 09:44   #4833
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Formen er heldigvis noe bedre i dag, men det skal ikke de store fysiske anstrengelsene til før jeg svetter som en gris. Drar nok ikke så himla langt fra sofaen i dag heller, men håper å gjøre litt husarbeid.

Jeg glemte jo å oppdatere vekt i går, merkelig eller? hehe. Iallefall, i dag stoppet den på 69 kg. 1,4 kg ned på en uke må være veldig bra når man legger inn faktorer som mye vann, mensen og sykdom

Håper å komme ned på 68 tallet til neste uke, det er så mye mer motiverende

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 16:13   #4834
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Gratulerer, 1, 4 kg er jo fantastisk bra, Maria !!
Godt å høre at du føler deg litt bedre, hold deg nær sofan til du er helt pigg igjen du, dersom du styrer for mye rundt risikerer du bare at det varer lengre!

Akkurat ferdig på jobb og sitter her og tar en kopp kaffe mens jeg venter på at datteren min skal plinge på når hun er hjemme fra skolen. Vi tenkte vi skulle ta oss en liten shoppingrunde i dag. Det begynner å nærme seg slutten på salget, så det er veldig mange gode tilbud der ute. Jeg har jo fått supplert garderoben litt, men fremdeles er det liksom ikke en fullstendig garderobe jeg har, og enkelte klær som jeg av og til bare må bruke pga at jeg ikke har noe alternativ, ser ut som sekker. Ny vinterkåpe står aller øverst på ønskelista, kiipt å pynte seg pent i kjole og så dra på en kåpe som er mange nummer for stor. Jeg tenker det kanskje finnes noe på salget nå, så jeg kan gjøre et godt kjøp

Etter shopping blir det nok felles middag med datteren min - håper guttungen også kan sette av tid til å være med - er så sjelden vi er alle tre samlet, så det hadde vært koselig

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 08:30   #4835
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Morn morn!

Ble det noe shoppng på deg igår, bente?

Ja, 1,4 kg er bra, men det er jo første uka da, så jeg har rimelig is i magen. Denne uka har ikke vært like bra med tanke på mat, men så er det jo bare onsdag

Formen er mye bedre, det er deilig altså. Får besøk av ei venninne og barna hennes idag, en liten playdate i regnet. Eller, nå er det faktisk opplett! :sjokkert:

Prutti og lillevenn; er dere fortsatt innom?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:23   #4836
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God ettermiddag!

Ja, Maria, det ble shopping på meg. Fant både kåpe, jakke, topp, skjørt og sko Var ganske fornøyd altså, deilig når du kan få shoppet fine ting som du faktisk trenger til 50-70% redusert pris! -Og så ble det jo litt på datteren min også da, så hun var veldig fornøyd også Koselig middag på byen etterpå var det også, jeg har blitt temmelig tøff overfor restauranter nå - gir bare beskjed om at de må lavkarbo-tilpasse, hva jeg ikke vil ha og hva jeg vil ha mer av. Der de fikser det greit går jeg tilbake neste gang, om noen blir sure eller gjør seg vanskelige, så går jeg aldri tilbake dit igjen -Er ei av å gå rundt å be om unnskyldning for at jeg prøve å spise det som er sunnt for kroppen min, så har bestemt meg for at heretter skal jeg være litt tøffere!

I dag blir det litt "beina på bordet" kveld kjenner jeg. Har planlagt taco til meg og sønnen til middag, skal straks drar avgårde for å handle, og etter middag har jeg planlagt å sitte i sofan med med ei bok. Deilig!

Ble det koselig playdate på dere da, Maria? Håper dere fikk opphold enge nok til at barna fikk kost seg litt ute, her har det vært veldig på og av med regnet i dag.

Pruttis, er du klar for å starte for fullt i morgen eller?

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 21:29   #4837
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Her var det jammen meg ikke mye som skjer nei....hvordan går det med dere?

stillstand for meg denne uka, 69 kg fortsatt.

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 23:45   #4838
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei Maria, er innom her av og til og sjekker jeg også, men ja, det er tyst som i graven....
Jeg har også stillstand på vekta, men jeg har heller ikke strammet særig til, ikke noe mer lavkarbogodt, men spirser nøtter og bær, og jeg vet jo at det må av menyen om jeg skal gå ned. Er kanskje litt for fornøy som jeg er nå, så jeg har ikke helt motivasjonen til å kutte ut de tingene. Trives veldig godt med slik jeg spiser nå om dagene.

Håper alt er bra med deg og barna - det er vel ikke så lege til skolestart nå det blir spennende

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 11:05   #4839
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God dag!

Nei, det er der jeg er også. Spiser greit, men er ikke streng nok til å gå ned i vekt. Jeg prøver å supplere med litt mere trim da, så får vi se!

Alt bra her ja, teller ned til skolestart ja! Kjenner det skal bli godt å gjøre noe på dagtid igjen!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 20:00   #4840
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

HiHi, akkurat som meg - nå har jeg akkurat kost meg med en skål bringebær med fløte til kaffen, deilig, tror jeg snart er like avhengig av det som jeg en gang var aav sjokolade....

Du greier nok den skolen kjempebra, du høres så motivert ut så, så jeg tenker det går super

Jeg jobber litt med salsating her, starter opp med kurs på tirsdag, og skal ha instruktørsaming og kickoff fest i helgen, så det blir en travel men kjekk helg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:19   #4841
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Go måren!

Her våknet vi til winterwonderland i dag! Nå syns jeg i utgangspunktet at snø er litt stress, men lyst og fint blir det

Dessuten er mini litt halvsyk, så vi får nok ikke helt nytt været...det slår ikke feil, 2 uker i bhg og sykdommen slår til! Er vi riktig heldige har vi det gående hele våren

jaja, jeg holder nå på med denne maten min! 68,6 i dag, men jeg skal være rimelig strikt i helga for å klare å holde det....helger er min store svakhet...denne helga har vi ikke planer, men jeg er stygt redd for at det blir mye dritt allikevel. Jeg har gjort en avtale med meg selv, dersom jeg er flink i ukene, skal jeg få lov å skeie litt ut på lørdagen. Men har jeg vært flink nok ? Hm..det spørst...

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 08:52   #4842
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen, bare innom en liten tur i farten - har en veldig travel helg - med instruktørsamling lørdag og søndag, kickofffest lørdag kveld, konsert fredag, planeggingsmøte før kursoppstart i kveld og overnattingsgjester hele hegen - men veldig koselig

Gratulerer med at det går nedover Maria, kjekt å høre Må visst snart stramme til jeg også, går ikke ned så lenge jeg spiser bær og nøtter....
God bedring til lille mini - veldig typisk at de blir syke når de begynner i barnehagen, ja! Håper han kommer seg raskt til igjen.

Nå har jeg mandelboller i ovenen som jeg skal servere på samlingen i dag - så det er bare å hive seg rundt - ha en fin søndag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:43   #4843
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heihei damer!
Godt å se dere her. Jeg har på et vis startet opp igjen, om ikke 100% så strukturert som jeg va i Juni. Litt flere utskeielser blir det. Men fortsatt tror jeg at vekta holder seg sånn nogenlunde, dvs klærne passer. Bare BH'n som plutselig har blitt noget trang.... Men,, de forsvant jo fra juni til desember, så det er helt ok - bare litt merkelig. Gikk fra E-cup til nesten C i høst, og i løpet av året (fra jul) til nå så er den gamle
hengekøya nesten for liten....
Er det bare meg, eller?

Ja, ja - da var dagens tanke lagt igjen. Klm!!


Leste nettopp en lavkarbo- havregrøt på vg..?? Er det mulig da?? Kan vel ikke gå ann?


Havrevelling Lavkarbo (4 personer)
4 dl havregryn
1 l lettmelk, soyamelk eller vann
1 boks cottage cheese
litt salt (natriumredusert)
4 ss valnøtter eller mandler,
hakket noen friske bær (evt dypfryste) 1 ss fruktose evt. litt kanel Kok opp vann og havregryn. La grøten småkoke under lokk. Rør ofte. Smak til med salt. Rør i cottage cheese til slutt, og varm opp. Tilbehør: Hakk nøttekjerner og dryss dem, sammen med bær, over grøten. Dryss litt fruktose på, og eventuelt litt kanel. (Oppskriften er fra kokeboken Naturlig slank av Fedon A. Lindberg, Gyldendal)

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 08:30   #4844
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen!
Kjekt å se deg her inne igjen også Nysgjerrig nok Hvis du ikke har lagt på deg annet enn på puppene, så ville ikke jeg klaget altså Mine har også gått ned - fra en stor D til en liten C, men men tenker jeg, mange nok andre fordeler med dette, så det er helt greit!

Dersom en spiser Lindbergkosthold på 100-150g kh om dagen, går det nok fin med den grøten, men for meg er det i alle fall altfor høyt! -Men vi er alle forskjellige, noen tåler mye mer enn andre. jeg ser jo nå att jkeg har lagt på meg littegranne bare med litt ekstra lavkarbo godt i jula, og jeg ser at det går ikke av igjen ved å ligge på 20-30 g om dagen for meg... -Får fhjerne bær og nøtter helt en periode, men har ikke helt mptivasjonen til det akkurat nå - kommer sikkert av at jeg veldig fornøyd der jeg er. -Men det er irriterende å være så ømfintlig altså!

Har hatt en veldig travel helg, og det fortsetter denne uken - i morgen er det kursoppstart, så alt er litt kaos for å få alt på plass. Jeg får slappe av nå mens jeg er på jobb - hehehe. Men gleder meg veldig til å starte med å holde kurs igjen da!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 17:25   #4845
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

hallooooo

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:23   #4846
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei hei Prutti
Jeg er innom her med jevne mellomrom og sjekker, men det er jo aldri noen som er aktive, så da blir det også mer og mer sporadisk at jeg går innom. Veldig synd, men det er vanskelig å holde liv i en tråd alene
Håper alt går bra med deg søte Pruttis - og med dere andre dersom dere er innom og titter av og til - klemmer til dere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 18:41   #4847
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Søte, vakre Bente.
Jeg måtte løsrive meg fra forumet, fra dårlig samvittighet og irritasjon/frustrasjon over manglende evne til konsentrasjon og motivasjon.
Håper du har det fint og nyter året så langt Stor klem!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 16:34   #4848
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Søte, vakre Bente.
Jeg måtte løsrive meg fra forumet, fra dårlig samvittighet og irritasjon/frustrasjon over manglende evne til konsentrasjon og motivasjon.
Håper du har det fint og nyter året så langt Stor klem!

Det kan jeg forstå vennen, håper alt går bra med deg Gi beskjed du når du har motivasjon og ork til å henge her inne, så skal jeg være mer aktiv jeg også og prøve å backe deg opp

Jeg har det bra, maten er så innarbeidet nå at det går helt av seg selv, og jobben er blitt langt bedre etter at jeg skiftet gruppe. Sliter litt med HAN fremdees, men synes det går litt bedre nå etter hvert.
Planlegger dansetur til Cuba i påskn og gleder meg utrolig til det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 18:20   #4849
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så godt å høre at du holder koken, og ikke minst at du planlegger Cuba-tur! Herlighet, blir jo misunnelig! I morges da jeg stod å lagde pruttilapprøre så kom jeg til å tenke på dere her inne. Har tatt Paracet for å komme over den verste hodepinen, ellers pusser jeg tennene hver 3. time for å unngå søthunger. Blir vel vandt til dette snart... Her går livet sin vante gang. Jobber i min 60% stilling og fungerer overraskende bra med den stillingsprosenten. Så får vi finne ut hva vi gjør med resterende. Blir 6. måned nå uten sykefravær eller sykemelding, må være personlig rekord
Har pussa opp leilighet og stortrives her. Fyren er svært sjeldent innom tankene mine, hverken på godt eller vondt. Flørten er... vel, fortsatt en flørt. Vet ikke. Vi sover av og til sammen, men det er faktisk bare soving. Han har tannbørste, deodorant og parfyme her i nederste skuff i kommoden min. Herlighet, vi er rare er vi ikke? Lite kontakt ellers, men når det først er kontakt, så er det opplagt at vi skal sove sammen. Og det er så gøy!

Ellers... Passer ikke klærne mine lengre. Det er jo trist! Har noe å aktivt jobbe fram mot. Har ikke vekt og kommer ikke til å veie meg før 1. juni. Eller, kanskje i slutten av mnd,men det er fordi de har bestemt å kikke inn i bukhulen med kamera, så da får jeg narkose. Men jeg trener vel ikke høre det tallet, vel? Orker ikke bli så opptatt av det tallet igjen. Det ødelegger så mye!
Ellers går tiden min til ansvar og omsorg for den kjæreste jeg har. <3
Håper å klare det denne gangen, i laaaaaaaang tid.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CIMG0539.jpg (464,0 KB, 2 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 21:13   #4850
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så godt å høre at hverdagen din fungerer så bra, Pruttis! Kanskje er 60% stilling det perfekte for deg da! Og ansvar for den skjønne lille vovsen gir sikker masse positivitet i hverdagen din også, tenker jeg

Veldig fint å høre at du er igang igjen med lavkarbo. Håper motivasjonen holder seg oppe! Jeg tror det er helt riktig av deg å ikke fokusere på vekta. Klærne dine vil uansett fortelle deg at du går nedover, og det vektstresset kan fort bli en tvangstrøye. Fokuser heller på å spise slik at du føler deg bra hele tiden!

Jeg kjenner nå hvor mye mer avslappet forhold jeg har til den vekta, veier meg bare en gang eller to i måneden, ikke noe stress med det.. Spiser bare hele tiden det jeg vet er riktig for meg og prøver å få til variasjon i hverdagen og lavkarbo alternativer som fungerer til "fest". Tror jeg ligger i hovedsak ett sted mellom 20 og 50 g kh om dagen, litt varierende fra dag til dag alt etter hvor mye nøtter, frø og bær jeg har den dagen. Tror dette er det perfekte vedlikeholdsnivået for meg, i alle fall holder kroppen seg helt stabil på det, går hverken opp eller ned.

Storgleder meg til Cubatur, drar litt før påske og blir borte i 2 uker. Dansing dag og natt i 2 uker, kan ikke tenke meg noe bedre Vi som er danseinstruktører skal også ha et spesialopplegg på opplæring med masse privattimer med profesjonelle dansere, så jeg ser veldig fram til å få et skikkelig "dansepåfyll"

Er den noen flere som er innom her av og til???? Hadde vært koselig om dere ga lyd fra dere i så fall, veldig kjekt med en oppdatering på hvordan det går med dere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no